همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

روز بزرگداشت ملاصدرا

فیلسوف مسافر




فردا روز بزرگداشت مرد بزرگیست ... یه پست کوتاه و جمع و جور برای مردی بزرگ ...



980 قمری :

  • ابراهیم قوام ( بازرگان و دولتمرد صفوی ) بعد از سال ها نذر و نیاز صاحب پسری شد که او را محمد نام نهاد.

988 ق :

  • ابراهیم فوام محمد را برای تحصیل بیشتر به قزوین ( پایتخت آن روزه صفویه ) برد و او را به شیخ بهایی سپرد .

1000 ق :

  • شاه عباس پایتخت را به اصفهان منتقل کرد و محمد و استادش هم به اصفهان آمدند .

1015 ق :

  • محمد قوام شیرازی که از طرف میرداماد لقب " صدرالدین " را گرفته و طلاب او را " ملاصدرا " می خوانند , در مدرسه خواجه شروع به تدریس میکند.

1025 ق :

  • برگزاری جلسات معروف به " محاکمات لاصدرا " که در آن ملاصدرا را به خاطر نوآوری هایش محکوم به تبعید به روستان کهک ( در نزدیکی قم ) شد .. (( شروع ایام انزوای ملاصدرا ))

1036 ق:

  • بعد از مرگ شاه عباس , امامقلی خان ( حاکم فارس و سرداری که بندرعباس را از دست پرتغالی ها پس گرفت ) ملاصدرا را به شیراز دعوت کرد و مدرسه " خان " را برای تدریس او ساخت.

1038 ق:

  • پایان نگارش " اسفار اربعه " که مهمترین اثر از بین 54 کتاب ملاصدرا و یکی از چهار کتاب اصلی فلسفه اسلامی است .

1042 ق:

  • قتل امامقلی و آغاز سفرهای ملاصدرا

1050 ق:

  • در بازگشت از هفتمین سفر حجش در بصره در گذشت ...



گوجه فرنگی بخورید

بنظر میرسد بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته بزودی ضرب المثل یک گوجه فرنگی در روز جایگزین یک سیب در روز می شود.




گوجه فرنگی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان با نام لیسوپن (lycopene) است که ماده بسیار مهمی است که به ترمیم سلول های آسیب دیده بدن کمک می کند.
در تحقیقات متعددی که اخیرا انجام شده دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که لیسوپن آنتی اکسیدانی است که باعث جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها به ویژه سرطان پروستات و بیماری های قلبی میشود.


همچنین تحقیقی که به تازگی در دانشگاه نورت کارولینا انجام گرفت چربی 2,379 مرد را که گرفتار حمله قلبی شده بودند با مردان سالم مقایسه شد ، آزمایشها نشان دادند که لیسوپن افراد سالم دو برابر افراد مبتلا به بیماریهای قلبی بود.
در تحقیق دیگری که در دانشگاه هاروارد انجام گرفت 47,000 مرد مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد در افرادی که مقدار لیسوپن در خون آنان بالاتر بود ریسک ابتلا به سرطان پروستات به میزان قابل توجهی در آنان کاهش یافته بود.
مطالعات اخیر ثابت کرده که این آنتی اکسیدان برای ممانعت از ابتلا به نوعی از بیماری پوستی که در پی آن در سطح پوست لکه های قهوه ای رنگ ایجاد می شود نیز بسیار موثر است.

اگر چه لیسوپن در گوجه فرنگی به وفور یافت میشود این آنتی اکسیدان در هندوانه ، گریپ فروت

(تو سرخ ) نیز یافت می شود. با این همه گوجه فرنگی غنی ترین منبع لیسوپن است . اما شکل استفاده آن نیز در جذب این ماده بسیار موثر است مثلا یک گوجه فرنگی خام حدود 8 میلیگرم لیسوپن دارد ولی مصرف گوجه فرنگی حرارت دیده موجب جذب آسانتر این ماده توسط جگر، ششها ، غده پروستات و پوست می شود ، موثرترین طریق جذب لیسوپن موجود در گوجه فرنگی استفاده از آب و یا سس آن می باشد.


منبع : فریا

۵ راه کار مفید برای اینکه سریعتر به خواب بروید

 

۵ راه کار مفید برای اینکه سریعتر به خواب بروید


 

هوای اتاق خواب را خنک نگه دارید؛ محققان می گویند به خواب رفتن در اتاقی که دمای آن خنک تر باشد، راحت تر بوده و کیفیت خواب نیز بهتر است.

خواب کم و ناکافی فقط به خمیازه کشیدن منجر نمی شود بلکه می تواند بهداشت کلی و توان شغلی افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ایسنا، محققان می گویند؛ در زنان این کم خوابی و مشکل در به خواب رفتن با احساساتی چون خصومت، افسردگی، عصبانیت و هم چنین با افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی توام است. در این مقاله محققان 5 راه کار مفید را ارائه کرده اند که کمک می کند سریعتر به خواب بروید:

1- صداهای آزار دهنده را از اطرافتان حذف کنید. اگر همسرتان خروپف می کند و یا هر صدای آزار دهنده دیگری در محیط خوابتان وجود دارد که شما را بیدار نگه می دارد با پخش یک موسیقی آرام بخش می توانید صدا را خنثی کنید.

2- بدن خود را برای خوابیدن آماده کنید. سعی کنید برای این کار از تکنیک رلکسیشن (آرامش بخش) استفاده نمایید. برای مثال انگشتان پای خود را محکم جمع کنید و تا عدد هفت بشمارید. سپس آنها را رها کنید و این تکنیک را برای تمام ماهیچه های خود از انگشتان پا تا گردن تکرار کنید.

3- یادداشت بردارید: کارهای روزمره شما روی چگونگی خوابیدنتان تاثیر می گذارد. تمام کارها از جمله مقدار قهوه ای که می نوشید، زمان و میزان ورزش کردن، چیزهایی که می خورید و زمان رفتن به رختخواب و بیدار شدنتان را یادداشت کنید و راجع به تمام این مطالعات با یک متخصص مشورت کنید تا به شما در این زمینه بهتر کمک کند.

4- هوای اتاق خواب را خنک نگه دارید؛ محققان می گویند به خواب رفتن در اتاقی که دمای آن خنک تر باشد، راحت تر بوده و کیفیت خواب نیز بهتر است.

5- ذهن خود را به درستی آرام کنید. فکر کردن و مرور کردن اتفاقات روزانه در رختخواب، شما را دچار مشکل می کند. بنابراین سعی کنید با تصور کردن یک وضعیت آرامش یا نگاه کردن به یک تصویر آرام کننده مغز خود را آرام کنید تا برای خوابیدن آماده تر باشد




داغ در هفته

 داغ در هفته 

 

 داغ در هفته

  • مهدی چمران ( رئیس شورای عالی استان ها )    

تعطیل یا انحلال ۲۲ ماهه شوراها در واقع " استبداد صغیر " است. این موضوع در واقع مانند تصمیم تعطیلی مجلس در زمان محمد علی شاه است . باید همان حساسیت که نسبت به تعطیلی مجلس ایجاد شد در مورد تعطیلی شوراهای شهر و روستا نیز وجود داشته باشد و ما به شدت جلوی این نظر ایستاده و مقاومت می کنیم.  

  •  محمد علی کشاورز ( بازیگر ژیشکسوت سینما و تلویزیون )  

خیلی خیلی پشیمانم که حرفه بازیگری را انتخاب کرده ام .واقعا پشیمانم 

جوانان هم خیال می کنند بازیگری شغل ابرومندی است , نه عزیز من , شغل آبرومندی نیست بروید دنبال شغل دیگری ... 

 

  • محمدرضا رحیمی ( معاون اول رئیس جمهور ) 

در سفری که به موریتانی برای رساندن پیام رئیس جمهور رفتیم مشاهده کردیم  , مشاهده کردیم نام نفیس ترین پارچه آن کشور خمینی است و این در حالی است که ما در کشورمان به رغم داشتن نام روح الله نام خمینی را در میان مردممان کم داریم اما در موریتانی این نام رو روی فرزندانشان که اکنون بزرگ شده اند گذاشته اند . 

در مصر هم بهترین خرما را " احمدی نژاد " نامگذاری کرده اند . 

شهادت حضرت فاطمه الزهراء (س)


شهادت فاطمه الزهراء (س) به شیعیان و مسلمانان جهان تسلیت عرض میکنم.



یاس بوی مهربانی می دهد

عطر دوران جوانی می دهد
یاس ها یادآور پروانه اند
یاس ها پیغمبران خانه اند
یاس ما را رو به پاکی می برد
رو به عشقی اشتراکی می برد
یاس در هر جا نوید آشتی ست
یاس دامان سپید آشتی ست
...
یاس یک شب را گل ایوان ماست
یاس تنها یک سحر مهمان ماست
بعد روی صبح، پرپر می شود
راهی شب های دیگر می شود
یاس مثل عطر پاک نیّـت است
یاس استنشاق معصومیّـت است
یاس را آیینه ها رو کرده اند
یاس را پیغمبران بو کرده اند
یاس بوی حوض کوثر می دهد
عطر اخلاق پیمبر می دهد
حضرت زهرا دلش از یاس بود
دانه های اشکش از الماس بود



ای بی خبر


ای بی خبر از محنت روز افزونم          دانم که ندانی از جدایی چونم

باز آی که سر گشته تر از فرهادم      دریاب که دیوانه تر از مجنونم


رهی معیری        

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران


خبرهای داغ نمایشگاه کتاب تهران



با گذشت امروز ۳ روز دیگه تا پایان بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران باقی نمونده ..

این هفت روز نمایشگاه پر بود از اتفاقاتی که هم ناراحت کننده بود و هم جالب که از شنیدنشون چشمهاتون گرد میشه ...

خوب به روز سوم نمایشگاه می ریم که دم دمای عصر یه باد شدیدی کل فضای مصلای تهران رو در نوردید و و اگه ادامه داشت چادرهایی که برای غرفه داران تدارک دیده بودن معلوم نبود چه وضعیتی پیدا میکنند .. اما در یه گوشه از نمایشگاه یک اتفاق غم انگیزی افتاد و اونهم شکستن یکی از تیرهای تبلیغاتی بود که روی سر یک خانم فرود اومده بود و ایشون هم دچار مصدومیت شدن که خیلی اتفاق ناگواری بود که به سرعت این مصدوم رو به بیمارستان منتقل کردند..

البته از این حادثه عکسهایی گرفته شد که به دست بنده نرسید وگرنه براتون به نمایش میگذاشتم.

یکی دیگه از اتفاقات این روزهای نمایشگاه ورود عده ای از دانشجویان نمیدونم کجا تهران بود که اومده بودن تا با هم جلوی بدحجابی برخی غرفه داران رو که آزادی اونها رو با بی حجابی و بد حجابی صلب کرده بودن رو بگیرن و با شعار و یه بیانه شروع کردن به اقدام به تذکر و سرزنش و .. که بعدا ما فهمیدیم که این دانشجوی محترم رو با احترام از مصلای تهران بیرون کردن و باقی دوستانش هم پراکنده شدن...



و اما اتفاق مهم امروز هم بعد از حضور رهبر افتاد که ۲ تا از تندیسهای بزرگ تخت جمشید و مجسمه اشکانیان که برای یکی دوتا از انتشارات بود رو از سالن کتابهای لاتین به بیرون از نمایشگاه هدایت کردن که قیمت ساخت این دو قول ۳۰ میلیون خرج برای انتشارات در بر داشته ...

حالا علت خارج کردن انها چی بود هم بماند ...

اما بیچاره انتشاراتی که این همه خرج کرده بود تا سر و شکل غرفه اش متفاوت و جذاب باشه .. اما.؟

خوب من از این حمل و نقل این دو مجسمه عکسهایی گرفتم که میتونه براتون جالب باشه :




بقیه عکسها در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب ...

دلایل درست و نادرست ازدواج کردن

 

 ازدواج یک نیاز طبیعی است , اما باید دلایل منطقی برای آن را داشته باشیم. 

همشهری جوان

نیمه ام گمشده  !

بحث ازدواج و شریک زندگی که میشه جوونها گوششون تیز میشه تا ببینن چه خوابی براشون دیدیم اما امروز مجله همشهری جوان که چند وقتی است داره این مقوله ازدواج جوانان رو دنبال میکنه مطلب خوبی رو به چاپ رسونده که میدونم خیلی به جونهایی که قصد ازدواج دارن یا دارن هولشون میدن که ازدواج کنند کمک میکنه تا بیگدار به اب نزنن و از روی هوا و هوس و ... اقدام به ازدواج نکنند.

هیچ کس منکر این نیست که ازدواج خوب است اما اول باید تکلیفتان با خودتان معلوم باشد که اصلا برای چی دارید ازدواج می کنید؟

نگویید ازدواج کردن دلیل نمی خواهد . اگر شما خدایی نکرده در نا خوداگاه قصد بی منطقی برای ازدواج داشته باشید ممکن است بعدا دچار مشکلاتی شوید که حل کردنش به فکر هیچ عاقلی نرسد . پس حواستان را جمع کنید!

دکتر وکیل نظری استاد دانشگاه به نکاتی اشاره میکنند که خواندنشون خالی از لطف نیست و به جوان هایی که بر سر دوراهی ازدواج گیر کرده اند توصیه هایی پدرانه میکنند.

دلایل نادرست ازدواج

1.       شورش علیه والدین

خیلی آدم ها به خاطر این ازدواج می کنند که به خانوادهایشان دهن کجی کرده باشند . توی این ازدواج ها فکر و ذکر فقط لج کردن با خانواده است و نه پیدا کردن یک شریک خوب برای زندگی ...

2.       جستجوی استقلال

گاهی قضیه اصلی بر عکس می شود .معمولا آدمها اول باید مستقل  شوند تا بعد بتوانند ازدواج کنند.اما بعضی ها می خواهند بوسیله ازدواج که یک دلیل بیرونی است , مستقل شوند یعنی خودشان را با ازدواج مجبور به استقلال کنند .. اشتباه است دیگر!

3.       التیام یک اارتباط شکست خورده

این هم از آن دلایل پیچیده است , یک نفر در یک رابطه عشقی به هر دلیلی شکست خورده و " نه " شنیده است . حالا می خواهد از راه ازدواج با یک آدم جدید به خودش ثابت کند که می تواند عزت نفسش را بازگرداند.این هم اشتباه است چون انگیزه ازدواج یک رابطه دیگر است و نه رابطه با آدم جدید.

4.       فشار خانواده و اجتماع

" زن بگیر " , " موهات داره رنگ دندونات میشه " , " داری تو خونه می ترشی ! " , کافی است چندتا دختر معرفی کنند و بگویی نمی خواهم یا چندتا خواستگار بیاید و رد کنی, آن وقت است که سیل حرف و حدیث های اینطوری از هر طرف به سویت جاری می شود. انصافا فشار روانی بسیاری به آدم وارد می کند. یکی نیست به کسانی که این حرف ها را می زنند بگویید تا یک نفر خودش نخواهد که ازدواجش موفق نمی شود.

5.       ازدواج اجباری

خوشبختانه دوره این کار در حال ور افتادن است.اما خیلی پیش می آید که پدر و مادری از روی مصلحت یا خودخواهی , یا هر دلیل دیگری فرزند بینوا را مجبور می کنند که با یک نفر به خصوص ازدواج کند.خودتان تصور کنید که با شرایط امروز چه زندگی ای در پیش روی این زوج اجباری است.

6.       نیاز جنسی

یعنی اینکه یک نفر فقط و فقط به خاطر نیاز جنسی اش ازدواج کند و نه چیز دیگر ...!؟

7.       دلایل اقتصادیپ

بعضی وقتها دختر و پسر در انتخاب همسر , فقط به پول طرف مقابل نگاه می کنند تا بعد از ازدواج به واسطه خانواده همسر به یک نان و نوایی برسند.حالا تصورش را بکنید که بعد از ازدواج خانواده پولدار ورشکست شوند , دیگر به چه امیدی می شود آن زندگی را ادامه داد.یعنی طرف ازدواج کند به این دلیل که به واسطه ی خانواده زن یا شوهر و با خود طرف مقابل , پول پله ای بهم بزند و به رفاه اقتصادی برسد..

8.       تنهایی و استقلال

بعضی موقع ها یک نفر به خاطر اینکه تنهاست و دارد مستقل زندگی می کند , تصمیم به ازدواج می گیرد بدون اینکه شرایط ازدواج را داشته باشد.

9.       احساس گناه یا ترحم

اگر دل ادم برای یک نفر بسوزد و به همین خاطر با او ازدواج کند , معلوم است که رابطه آنها نمی تواند مثل زن و شوهرعای معمولی عادلانه و برابر باشد . اینطوری حتما کسی که دلسوزی کرده بعد ها احساس قربانی بودن پیدا میکند.

10.   احساس کمبود یا تهی بودنپ

بعضی از احساس کمبودها و احساس تهی بودن ها هیچ ربطی به ازدواج کردن یا نکردن ندارد و از جاهای دیگری نشأت گرفته است.بعضی افراد فقط به خاطر این احساس کمبود ازدواج می کنند و این هم اشتباه است.

دلایل درست ازدواج

1.       مصاحبت و همراهی

دختر و پسر به یک سنی که می رسند دوست دارند یک کسی را داشته باشند که از حال و روزشان برایش حرف بزنند , مسائل زندگی اشان را به او بگویند و ... و در مقابل طرف دیگر به حرفهایشان گوش بدهد و در مسائل مختلف کمکشان کند, در یک کلام همراهشان باشد . این یک نیاز طبیعی و معقول است . اگر یکی از دلایلی که می خواهید ازدواج کنید داشتن یک همراه و همنشین خوب است , پس بجنبید که دیر نشود.

2.       عشق و محبت

همه نیاز به مهر و محبت دارند اما گاهی به یک جایی می رسد که نیاز دارید یک نفر باشد که دوستش داشته باشید و او هم شما را دوست داشته باشد . کسی که عشق و محبتش جدای عشق و محبت پدر و مادر و خانواده باشد. عشق و محبت لازمه ازدواج است  خودتان زا از آن منع نکنید.

3.       شریک حمایت کننده

دخترها و پسرها معمولا می خواهند کسی را داشته باشند که در کنارش ارامش و امنیت پیدا کنند و به خاطر همین ازدواج می کنند .. یعنی دنبال یک شریک خوب می گردند که توی زندگی حامی آنها باشد . این نه تنها ضعف نیست ,  که یک نقطه قوت هم هست

4.       شریک جنسی

گرایش دخترها و پسرها به جنس مخالف یک مساله طبیعی است . اصلا یکی از دلایلی که ازدواج تداوم پیدا میکند همین است که هر کس نیاز به یک مکمل و شریک از جنس مخالف دارد و ازدواج راه طبیعی و مشروع پاسخ به این نیاز است.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران



سلام به دوستان خوبم

وبلاگم تا 25 یا 26 اردیبهشت به علت شروع نمایشگاه کتاب تهران شاید به روز نشه ...

اگه خواستین یه سری به نمایشگاه بزنین ... شاید تونستیم همدیگه رو ملاقات کنیم..

براتون خبرهای جدیدی رو میارم...

البته کفش های آهنی و پاهای پرتوان با خودتون بیارید ... صدرصد بدردتون میخوره ..


تا بعد

یاحق




شهادت مرتضی مطهری

ای مجاهد , ای شهید , ای مطهر



از استاد شهید مرتضی مطهری هر چی هم که گفته بشه بازم کمه و من هم کسی نیستم که بتونم درباره این معلم شهید چیزی بنویسم و می خوام تو سالگرد شهادت این استاد فرزانه کتابهایی از ایشون رو برای دانلود بگذارم که امیدوارم استفاده کنین ...





دانلـــــــود کتاب


حجم 20 مگابایت



در این مجموعه 72 عنوان کتاب از کتابهای استاد شهید مرتضی مطهری گرد آوری شده است. هر کدام از کتابها به صورت فایلzip  در آمده و کلیه آنها به صورت فشرده در یک فایل اجرایی گنجانده شده اند.


فهرست کتابهای موجود در این مجموعه به شرح زیر می باشد:

 

1.       اخلاق جنسی

2.       استاد مطهری و روشنفکران

3.       اسلام و مقتضیات زمان 1

4.       سلام و مقتضیات زمان2

5.       آشنایی با علوم اسلامی 1

6.       آشنایی با علوم اسلامی 2

7.       آشنایی با علوم اسلامی 3

8.       آشنایی با قرآن 3

9.       آشنایی با قرآن 4

10.   آشنایی با قرآن 5

11.   آشنایی با قرآن 6

12.   آشنایی با قرآن 7

13.   آشنایی با قرآن 8

14.   اصول فلسفه و روش رئالیسم 1

15.   امامت و رهبری

16.   امدادهای غیبی در زندگی بشر

17.   انسان در قرآن

18.   انسان کامل

19.   انسان و ایمان

20.   انسان و سرنوشت

21.   بیست گفتار

22.   پیامبر امی

23.   پیرامون انقلاب اسلامی

24.   پیرامون جمهوری اسلامی

25.   تعلیم و تربیت در اسلام

26.   تکامل اجتماعی انسان

27.   توحید

28.   جاذبه و دافعه علی

29.   جامعه و تاریخ

30.   جهاد

31.   جهان بینی توحیدی

32.   حرکت و زمان در فلسفه اسلامی 1

33.   حرکت و زمان در فلسفه اسلامی 2

34.   حق و باطل

35.   حکمتها و اندرزها

36.   حماسه حسینی 1

37.   حماسه حسینی 2

38.   حماسه حسینی 3

39.   خاتمیت

40.   ختم نبوت

41.   خدمات متقابل اسلام و ایران

42.   داستان راستان 1

43.   داستان راستان 2

44.   درسهای الهیات شفا1

45.   درسهای الهیات شفا2

46.   ده گفتار

47.   زندگی جاوید یا حیات اخروی

48.   سیری در سیره ائمه اطهار

49.   سیری در سیره نبوی

50.   سیری در نهج البلاغه

51.   شرح منظومه 1

52.   شرح منظومه 2

53.   شش مقاله (الغدیر و وحدت اسلامی)

54.   عدل الهی

55.   علل گرایش به مادیگری

56.   فطرت

57.   فلسفه اخلاق

58.   فلسفه تاریخ 1

59.   فلسفه تاریخ 2

60.   قیام و انقلاب مهدی

61.   گفتارهای معنوی

62.   مساله حجاب

63.   مساله ربا

64.   مساله شناخت

65.   معاد

66.   نبوت

67.   نظام حقوق زن در اسلام

68.   نظری به نظام اقتصادی اسلام

69.   نقدی بر مارکسیسم

70.   نهضت های اسلام صد ساله اخیر

71.   وحی و نبوت

72.   ولا ها و ولایت ها



تأثیر ساعتهای مختلف خواب شب بر سلامتی بدن

تأثیر ساعتهای مختلف خواب شب بر سلامتی بدن



داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم.


به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:


ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود.

در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید. 

ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید. 

ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود. 

ساعت 3 تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد.
بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند. 

ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید. 

ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید.
افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.
دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.
از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.
در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.

پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید

ای سینه در حرارت سوزان خود بسوز


  ای سینه در حرارت سوزان خود بسوز
دیگر سراغ شعله آتش زمن مگیر
 می خواستم که شعله شوم سرکشی کنم
مرغی شدم به کنج قفس بسته و اسیر
فروغ فرخزاد

کسی که می خواست خدا را ببیند!

کسی که می خواست خدا را ببیند!


روزی مرد جوانی نزد شری راما کریشنا رفت و گفت: میخواهم خدا را همین الآن ببینم!!!

کریشنا گفت : قبل از آنکه خدا را ببینی باید به رودخانه گنگ بروی و خود را شستشو بدهی.
او آن مرد را به کنار رودخانه گنگ برد و گفت: بسیار خوب حالا برو توی آب.هنگامی که جوان در آب فرو رفت، کریشنا او را به زیر آب نگه داشت.عکس العمل فوری مرد این بود که برای بدست آوردن هوا مبارزه کند.
وقتی کریشنا متوجه شد که آن شخص دیگر بیشتر از این نمیتواند در زیر آب بماند به او اجازه داد از آب خارج شود.
در حالی که آن مرد جوان در کنار رودخانه بریده بریده نفس میکشید، کریشنا از او پرسید: وقتی در زیر آب بودی به چه فکر میکردی؟ آیا به پول، زن، بچه یا اسم و مقام و حرفه؟!!

مرد پاسخ داد: نه به تنها چیزی که فکر میکردم هوا بود.
کریشنا گفت: درست است.
حالا هر وقت قادر بودی به خدا هم به همان طریق فکر کنی فوری او را خواهی دید.


حاضر جوابی

جرج برنارد شاو



جرج برنارد شاو




روزی در یک میهمانی مرد خیلی چاقی سراغ برنارد شاو که بسیار لاغر بود رفت وگفت:آقای شاو ! وقتی من شما را می بینم فکر می کنم در اروپا قحطی افتاده است برنارد شاو هم سریع جواب میدهد : بله ! من هم هر وقت شما را می بینم فکر می کنم عامل این قحطی شما هستید!



ده اشتباه بزرگ روزهای اول ازدواج

ده اشتباه بزرگ روزهای اول ازدواج




زوج‏های جوان شباهت زیادی به دانشجوهای سال اول دانشگاه دارند. آنها تازه مشغول یادگیری خم وچم زندگی مشترک هستند. آنها انسان هستند و دچار اشتباه می‏شوند. اما آگاهی از اشتباهات معمول می‏تواند به شما کمک کند که مانع بروز آنها شوید.


1- به دوران پس از ازدواج فکر نمی‏کنید.


بعضی از همسران جوان آن چنان سرگرم جشن ازدواج می شوند که متوجه نمی شوند در گیر چه مسایلی شده اند. شما متاهل شده اید. جشن ازدواج شاید سرگرم کننده باشد اما فقط یک روز است. اکنون شما ناچار هستید با یکدیگر زندگی کنید، با هم کنار بیایید و خانواده خودتان را تشکیل دهید. از برنامه های جشن و بازتاب آن -از تماشای فیلم عروسی تا تجدید خاطرات با دوستان- لذت ببرید ، اما تمام مدت تصویر بزرگتری را در ذهن داشته باشید.

شما به این دلیل با همسر خود ازواج کرده اید که دوستش داشتید. اگر این طور باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید.


2- سعی می‏کنید همسرتان را تغییر دهید.


به احتمال قوی، شما به این دلیل با همسر خود ازدواج کرده اید که عاشقش بوده اید. اگر این طور باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید. بدون شک، افراد بالغ به طرزی چشمگیر تغییر نمی کنند پس بهترین اطمینان شما این است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت هایی که با دیگران دارد و نه علی رغم آنها، دوست بدارید. تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جریحه دار کرده و زندگی مشترک شما را خراب می کند.


3- با خانواه همسرتان رابطه بدی را آغاز می‏کنید.


اگر تا این لحظه به رابطه ی شما لطمه وارد شده، دست به هر کاری بزنید تا رابطه خود با خانواده همسرتان را بهبود بخشید. اولین نفری باشید که صلح را برقرار می کند ، زیرا هنگام دعوای شما با خانواده همسرتان، تنها کسی که آزرده خاطر می شود همسرتان است که احساس می کند بین شما گیر افتاده است.


4- در مشاجرات اجازه می‏دهید احساسات شما پیروز شوند.


پرخاشگری و فریاد زدن و جیغ کشیدن در حل مشکل یا اختلاف نظرها به شما و همسرتان کمکی نمی کند. گفت و گوی آرام و منطقی شما را به پیش خواهد برد. اگر هنگام مجادله با همسرتان، نتوانید خودتان را کنترل کنید ، زندگی تان را به مخاطره می اندازید. پس هر کاری را که شامل این موارد است – از استراحت در میانه بحث تا طلب کمک به وسیله روش های درمانی – انجام دهید.
زندگی تنها تفریح و مهمانی و خوشی نیست .درخود توانایی پذیرش مشکلات بزرگ تر را داشته باشید.
5- از بحث های سنگین اجتناب می‏کنید.
هیچ کس دوست ندارد درباره مسایل سنگینی مثل کنترل مسایل مالی، راه های ممکن در صورت بچه دار نشدن، نحوه آمادگی برای اتفاقات پیش بینی نشده ای مثل مرگ، بحث کند. با این حال اکنون که متاهل شده اید، چاره ای جز صحبت درباه این موضوعات ندارید. ازدواج شما به این مسایل وابسته است. عاقل باشید و در مورد تمامی این مسایل با همسر خود صحبت کنید. در صورت لزوم با دیگران مشاوره داشته باشید اما این مسایل را نا دیده نگیرید. زندگی تنها تفریح و مهمانی و خوشی نیست .درخود توانایی پذیرش مشکلات بزرگ تر را داشته باشید.


6- بر سر مسایلی بیهوده دعوا می‏کنید.


هر انسان متاهلی با همسر خود بر سر مسایلی بحث می کند – از باز گذاشتن سر خمیر دندان تا آویزان کردن لباس روی دستگیره در- که در نظر دیگران بی معنی است. بحث های خود را برای مسایل مهم تری نگه دارید. این دلخوری ها را به حال خود بگذارید. به راستی اگر تنها اشتباه همسر شما انداختن جوراب های کثیف روی زمین است، باید خودتان را خوش شانس بدانید.
همسرتان شما را برای زندگی انتخاب کرده است. حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان می شود که تصور می کند شما به او اعتماد ندارید. اگر او همیشه قابل اعتماد بوده است، نباید با حسادت خود حتی برای او ایجاد مزاحمت کنید. این برای رابطه سم است.


7- حسادت می‏ورزید.


همسرتان شما را برای زندگی انتخاب کرده است. حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان می شود که تصور می کند شما به او اعتماد ندارید. اگر او همیشه قابل اعتماد بوده است، نباید با حسادت خود حتی برای او ایجاد مزاحمت کنید. این برای رابطه سم است.


8- مثل دوران تجرد خود رفتار می‏کنید.


اکنون زمان آن رسیده که بزرگ شوید. گردش شبانه رفتن با دوستان، زمانی اشکال نداشت که شما مجرد بوده اید و هیچ کس در منزل منتظر شما نبوده است. به عنوان یک فرد متاهل، انجام بعضی کارها شایسته نیست. شما می دانید درست و غلط چیست. پس کار درست را انجام دهید.
زن یا شوهری که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهی اصرار دارد، همیشه برنده است و کسی که مهر و محبت همسر خود را انکار می کند، هیچ کار مفیدی برای زندگی مشترکشان انجام نمی‏دهد.


9- غرور را به زندگی مشترک خود راه می‏دهید.


زن یا شوهری که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهی اصرار دارد، همیشه برنده است و کسی که مهر و محبت همسر خود را انکار می کند، هیچ کار مفیدی برای زندگی مشترکشان انجام نمی‏دهد. او اجازه می دهد غرور و روش های حل مشکلات و عشق و علاقه او به همسرش راه پیدا کنید و رابطه شما به نتیجه برسد. باید ملایم تر باشید و راهی پیدا کنید که مسوولیت اعمال خود را به گردن بگیرید.


10- اوقات بسیار کمی را در کنار یکدیگر سپری می‏کنید.


باید مانند یک گل از زندگی مشترک خود مراقبت کنید. گل، بدون آب، نور خورشید و مراقبت هرگز رشد نخواهد کرد. بنابراین، باید برنامه ریزی کنید تا مدت زمان بیشتری را در کنار همسر خود باشید.



آنچه میخواهیم نیستیم



آنچه میخواهیم نیستیم و آنچه هستیم نمیخواهیم ٬ آنچه دوست داریم نداریم و آنچه داریم  

دوست نداریم ٬ و عجیب است هنوز امیدوار به فردائی روشن هستیم . . .  



صادق محصولی , آقا تهرانی و سردار نقدی

 داغ در هفته

 

 

1.  صادق محصولی  ( وزیر رفاه و تامین اجتماعی )

ما که نمی توانیم دستگاه اختراع کنیم تا جلوی زازله گرفته شود اما خداوند این دستگاه را اختراع کرده و آن جلوگیری از گناهان , دعا , استغفار , رسیدگی به محرومان , صدقه دادن , از خود گذشتگی و گذشت است و این فرمول بهترین نسخه برای رفع بلا محسوب می شود .

( دست شما درد نکنه حاج آقا صادق خان محصولی توصیه پدرانه خوبی بود .. هم بدرد دنیامون میخوره و هم آخرتمون ... شما که این همه اطلاعات برای دفع بلا داشتید میتونستید این نسخه خودتون رو به هزاران میلیارد دلار به ژاپنی های بخت برگشته بفروشین تا اینقدر دم و دستگاه و تشکیلات به راه نندازن تا از زلزله جان سالم بدر ببرند .. )


2.  سردار محمد نقدی ( رئیس سازمان بسیج مستضعفین )

تهدیدهای آمریکا صدایی است که از مرده بلند می شود . ناوهای هواپیما بر آمریکا لگنی بیش نیست .

( .... )

3. حجت الاسلام آقا تهرانی ( استاد سابق اخلاق هیات دولت و نماینده مجلس )

چقدر خوب و پسندیده است که حتی در دانشگاههای ما نیز دختر و پسراز هم جدا باشند . مطابق با تحقیقاتی که پژوهشگران در دانشگاه های غیر مختلط انجام داده اند , در مقایسه با دانشگاههای مختلط دختر ها و پسرها بهتر درس می خوانند و پیشرفت علمی قابل توجهی دارند . ولی اگر مختلط باشند زمینه عدم توجه به درس و پراکندگی و آشفتگی فکری فراهم آمده و خدای ناخواسته جوان را به ورطی گناه می کشاند.

( واقعا که پسندیده است . حرف نداره این صحبت های حاج آقا .. واقعا که علمی دارن برخورد می کنن .. حالا فهمیدیم این دانشجویان ما چرا به جایی نمی رسن؟ سروگوششون می جنبه! ...)

 

 موفق باشید

نامه الکس فرگوسن به ناصر حجازی

نامه الکس فرگوسن به ناصر حجازی




سرالکس فرگوسن سرمربی افسانه‌ای منچستریونایتد طی نامه‌ای برای یک ایرانی مقیم انگلستان از ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران احوالپرسی کرده و برای شفای او دعا کرده است. جاوید جعفری فراهانی، ایرانی مقیم انگلستان نقطه آغاز ماجراست.

 
او که از علاقه‌مندان پروپاقرص فوتبال است و در مسائل فنی هم دستی بر آتش دارد در حین تعطیلات دانشگاه و در پی تماشای بازی منچستریونایتد و چلسی در اولدترافورد به فکر ایجاد ارتباط حجازی و فرگوسن می‌افتد و به همین منظور به باشگاه منچستر می‌رود. تقاضای او ساخت قطعه فیلمی کوتاه با حضور اعضای تیم منچستر و سرمربی شهیر آن است که در آن همگی با زبان فارسی برای ناصر خان آرزوی سلامتی می‌کنند. 

گرچه این درخواست به دلایل موجهی عملی نشد اما مسئول رسانه‌ای باشگاه به اطلاع این ایرانی خوش ذوق می‌رساند که سرالکس شخصا نامه‌ای برای اسطوره فوتبال ایران نوشته است. حجازی که در دوران اوجش سابقه حضور در تمرینات منچستر را داشته در این نامه با احوالپرسی گرم و احساسات فوق‌العاده فرگوسن مواجه شده است. این نامه احتمالا با پاسخ ناصر حجازی هم روبه‌رو خواهد شد و شاید ادامه این دیالوگ به اتفاقی باور نکردنی منجر شود. ناصر حجازی آنقدر بزرگ، قابل احترام و محبوب هست که بتوان از منچستر یونایتد درخواست یک بازی دوستانه با استقلال کرد. دیدن ناصر حجازی درون دروازه حتی برای چند ثانیه از اتفاقات تاریخی فوتبال ایران خواهد بود. 

متن نامه محبت‌آمیز فرگوسن به این شرح است:

ناصر عزیز
من از جاوید جعفری فراهانی نامه‌ای دریافت کردم و باید بگویم که وقتی شنیدم حال شما خوب نیست متاسف شدم. به این فکر افتادم که پیغام بازیکنان و دستیارانم را برسانم دوست دارم بدانی که همه جا به فکر تو هستیم. شخصا به خاطر همه فداکاری‌ها و تلاش‌هایت برای باشگاه تشکر می‌کنم. این فداکاری‌ها بسیار ارجمند است. می‌دانم که ماه‌های اخیر را به سختی پشت سر گذاشتی اما مطمئن باش که با دعاها و افکار ما آرامش پیدا خواهی کرد. 


سرالکس فرگوسن


عکس هایی منتشر نشده از ناصر حجازی در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

حسن شماعی زاده در گذشت

تکذیب خبر درگذشت حسن شماعی زاده


لحظاتی پیش شبکه اندیشه تی وی اعلام داشت که حسن شماعی زاده خواننده و آهنگساز برجسته موسیقی ایران در سن ۶۲ سالگی در شهر لس آنجلس آمریکا درگذشته است. مثل اینکه عزرائیل سال همت مضاعف را برای هنرمندان ایرانی حسابی جدی گرفته است.




خوشبختانه الآن بی بی سی فارسی این شایعه رو تکذیب کرد و با تماسی تلفنی که با این هنرمند داشت به حرف و حدیث ها پایان داد.



گـــلابی ضـــد کــم خـونی؟

گـــلابی ضـــد کــم خـونی؟
هر وقت فصل گلابی شد و گلابی اومد به بازار این توصیه رو فراموش نکنید



بیش از 83 درصد گوشت گلابی را آب تشکیل می دهد این میوه دارای املاح معدنی و مخصوصاً منگنز است.
قند گلابی بهترین قندی است که حتی اشخاص مبتلا به مرض قند می توانند از آن استفاده کنند زیرا به آسانی هضم و جذب بدن می شود.
پوست گلابی از نظر تانن غنی است و همچنین موجب پاک کردن روده ها می شود پوست گلابی به خاطر آنکه در معرض نور خورشید قرار می گیرد از نظر ویتامین ها و دیاستاز از گوشت آن غنی تر است همه حتی بچه های کوچک می توانند گلابی بخورند به شرط آنکه کاملاً رسیده باشد گلابی هایی که کاملاً نرسیده باشند مواد تحریک کننده دارند و گلابی هایی هم که زیاد رسیده باشند قسمتی از خواص غذایی خود را از دست می دهند.
کسانی که نمی توانند میوه های خام بخورند می توانند کمپوت گلابی بخورند زیرا کمپوت گلابی نیز مثل میوه ی گلابی تمام خواص غذایی این میوه را در خود دارد .

اثرات درمانی گلابی عبارت اند از :
درمان فشار خون ؛ اگر چنانچه به مدت 4 روز فقط 200 تا 250 گرم گلابی مصرف بشود پس از طی این مدت مشاهده خواهد شد که فشار خون پایین آمده است .
درمان میگرن ؛ دمکرده برگ گلابی مسکن خوبی برای میگرن است هر موقع درد میگرن آغاز شد یک فنجان از آن را بنوشید .
درمان عصبیت ؛ مصرف روزانه ی یک فنجان از دم کرده برگ گلابی موجب کاهش عصبانیت می شود .