همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

هفته کتاب


هفته کتابخوانی




این هفته با 9 کتاب به سراغ شما اومدیم تا روند کتابخوانی و سرانه اون رو در کشورمون بالا ببریم..

امیدوارم که مورد پسندتون قرار بگیره .


  1. شما چیزی گم نکردین        نویسنده : علی اکبر کرمانی نزاد   دانلود
  2. شخصیت های گمشده         نویسنده : گابریل گارسیا مارکز     دانلود
  3. نکته های زندگی               نویسنده : اچ جکسون بروان        دانلود
  4. کیم و گنج گمشده              نویسنده : ینس ک هولم               دانلود
  5. رباعیات خیام                   تنظیم : امیر حسین خنجی            دانلود
  6. جوان خام                       نویسنده : داستایوفسکی              دانلود
  7. غرور و تعصب                 نویسنده : جین آستین                 دانلود
  8. دالان بهشت                     نویسنده : نازی صفوی               دانلود
  9. چه کسی پنیر مرا ابجا کرد   نویسنده : اسپنسر جانسون         دانلود


برای خواندن و دریافت کتابها حتما باید اکانت گوگل داشته باشید ... 

در صورت نداشتن میتونم کمکتون کنم و براتون بفرستم .. فقط کافیه ایمیل خودتون رو برام بفرستین.

موفق باشید.

شعر


دیشب غم دل به دل بگفتم بنهفت       چون صبح دمید دیگری هم میگفت

من بودم و دل , سًر مرا فاش که کرد      دیگر غم دل به دل نمی باید گفت



آموزش جنسی در مدارس ( قسمت سوم)

 آماری که رو به افزایشه ...   

خطر در همین نزدیکیهاست , مراقب باشید. 

 

 

آموزش جنسی  

 

مطالبی که قبلا در همین باره در این وبلاگ نوشته شده:

 

 قسمت اول                     قسمت دوم

 

 خوب شاید درباره این موضوعی که آموزش جنسی بی حیایی نیست 2, 3 باری در این وبلاگ مطالبی گنجانده شده و دوستان عزیز هم ,  همراهی زیاد کردند و ما رو بران داشتند تا بیشتر وارد جزئیات بشیم و ما هم یه جورایی گفتیم با زبان آمار و ارقام سخن بگیم تا شما مطلب رو کاملا حس کنید و این زنگ خطر رو که عده ای اون رو زشت و ناپسند میدونند رو با عدد رو رقم نشون بدیم که شاید فرجی شود.  

البته خبر رسیده که این حرکت اموزش جنسی در کتابهای درسی پایه سوم راهنمایی گنجانده شده .امیدواریم که این حرکت سکوی پرتابی باشه برای روش های جدیدتر , مدرنتر و مدون تر ... 

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا پایان سه ماهه سوم سال 1387 ( 18 هزارو 881 نفر ) به ویروس ایدز مبتلا شدند. بر اساس همین گزارش 6/39 درصد مبتلایان در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند و 11/8 درصد از مجموع مبتلایان به ایدز از راه رابطه جنسی نامشروع به این بیماری مبتلا شده اند.

طبق آماری دیگه از مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت و درمان تعدادی از مبتلایان به ایدز در سنین زیر 14 سال قرار دارند که علت ابتلا به ویروس هم رابطه جنسی بود .. حالا با این وضعیت چرا این همه تعلل درباره این قضیه میشه خوب این هم جای بحث داره اما شاید این حرف از وزیر آموزش و پرورش دولت نهم ( علی احمدی ) هم در نوع خودش جالب باشه که میگه " آموزش پیشگیری از ایدز در مقاطع راهنمایی بد آموزی خواهد داشت " . ادم یه جورایی حالش بهم میخوره وقتی با افرادی مواجه میشه که مغزشون خیلی کوچیکه و فقط و فقط جلوی پاشون رو میبینن .

البته آمار و ارقامی که در بالا ذکر شد نمایندگان مجلس و مسئولان وزرات بهداشت رو بر آن داشت تا فکری بکنند و بالاخره بعد از حرف و حدیث های فراوان طرح اموزش جنسی از سنین پایین در مدارس را ارائه بدهند .

دکتر کیانوش خلیلی دبیر هیئت مدیره انجمن تنظیم خانواده جمهوری اسلامی ایران است که موافق طرح آموزش جنسی در مدارس و سنین پایین است می گوید بررسی های کشوری حاکی از آن است که گروه سنی 24 نتا 35 سال گروه غالب HIV در کشور هستند که عامل آن رفتارهای پر خطری است که از دوره نوجوانی آغاز شده است .

با این حال ایشون معتقده که آموزش جنسی و روابط جنسی سالم باید از دوران کودکی آغاز شود و برای هر سن و سالی برنامه های آموزشی متناسب با آن گروه و جنسیت افراد ارائه گردد تا منافاتی با هنجارها و سنت های جامعه نداشته باشه و آگاهی ها و توانایی های نوجوانان را از دوران کودکی افزایش دهیم.

خوب این حرکتی به سوی جلو تلقی میشه اما همیشه هستند کسانی که توی این راه سنگ اندازی هم میکنند.

خوب ... همین روند بی اعتنایی به مسائل آموزش جنسی در بزرگ سالی و هنگام ازدواج باعث بروز مشکلاتی بین زوجین میشه که نمونه اش طلاقهای عاطفی است که آمارها نشان میده 50 درصد از علل عمده طلاق های عاطفی در زوج های ایرانی نارضایتی جنسی است. مسئله ای که در صورت وجود آموزش های صحیح به طور حتم راه حل های ساده ای داشت.

سالانه حدود 800 هزار ازدواج در کشور ثبت می شود که از این میان حدود 200 هزار نفر به تعداد بیمارانی که به نوعی دچار اختلالات جنسی مزمن یا حاد هستند اضافه می شود. البته بسیاری از بیماریها و اختلالات جنسی قابل درمان هستند . اما متاسفانه زوج های جوان به دلیل بی اطلاعی به متخصص مراجعه نمی کنند یا خیلی دیر به فکر می افتند .


بسیاری از مشکلاتی که بعد از ازدواج ژدید می آید و در مواردی منجر به بیماری یکی از زوجین می شود , ریشه در عدم آگاهی دارد . جوان های ما اطلاعات محدود از روابط جنسی دارند . اطلاعاتی که از طریق دوستان و رسانه های خارجی , اینترنت , ماهواره , سی دی  و ... بدست می اید حاصلی جز گرایش به سمت رفتارهای پر خطر جنسی ندارد. 

اگر همین اطلاعات از طریق خانواده ها و معلمان دلسوز در اختیار انها قرار می گرفت هم امن تر و هم تاثیر گذارتر بود اما متاسفانه در مدارس حتی حرف زدن درباره این موضوعات خلاف مقررات است .   

 

اماری رو هم درباره سقط جنین داشته باشید :  

 در سال 85 شاهد 2 هزار و 299 مورد سقط جنین بودیم که این تعداد در سال 86 به 3 هزارو 467 مورد رسید و در 9 ماهه اول سال 87 , 10 هزارو 524 مورد گزارش شده است . 

اینها رو دکتر محمد حسن عابدی رئیس سازمان پزشکی قانونی در خصوص سقط جنین زنان ایرانی در اختیار همه و خبرنگاران گذاشت. 

 افزایش تعداد جنین هایی که در سال جاری سقط شده اند , نشان داد که سیر اموزشهای بهداشت جنسی در سطح کشور نزولی است.  آموزش هایی که اگر بود از آمار 10 هزارتایی می کاست. 

 

با وجود همه این مسائل و آماری که خود نشان از وضعیت اضطراری ماجرا می دهد چرا مسولین اقدامی درباره این موضوع به صورت جدی و فوری نمی کنند؟ 

به نظر شما چرا باید افراد و خانواده هایی باشند که صحبت درباره این جور مسائل رو عیب بدونند؟  

چرا عدهای این حرکت خوبی که قرار است با آموزش در مدارس شروع بشود را کاری غلط , وحشتناک و تاسف برانگیز برای طراحان آن می دانند؟ 

چرا و چرا؟ 

شما قضاوت کنید  

شعر ...




شکفتن , آرزو , لبخند , جمعه       جهان را گرچه آکندند , جمعه

گذشت و باز هم باران نبارید     تحمل تا به کی تا چند جمعه




استاد محمود فرشچیان

 

  

برخی تابلوهای استاد رو اینجا میتونید ببینید

 

 

فرشچیان متولد ۱۳۰۸ هجری در اصفهان است. پدر فرشچیان که نماینده فرش اصفهان بود با دیدن استعداد فرزندش، وی را به کارگاه نقاشی استاد حاج میرزا آقا امامی برد.

فرشچیان پس از آموزش نزد استاد امامی و بهادری و دانش‌آموختگی از مدرسه هنرهای زیبای اصفهان، برای گذراندن دوره هنرستان هنرهای زیبا به اروپا سفر کرد و چندین سال به مطالعهٔ آثار هنرمندان غربی در موزهها پرداخت. .

او از کار هنر احساس رضایت و شادمانی داشت . از کلاس هفتم دبیرستان فرشچیان قدم به هنرستان هنرهای زیبای اصفهان گذاشت و چهار سال در آن جایگاه عاشقی ، زیر نظر استاد عیسی بهادری ، استاد نابغه و توانمند نقاشی قالی ، مینیاتور ، نقاشی رنگ و روغن ، به فراگیری اصول و مبانی طراحی نقوش سنتی (نقشه قالی ، تذهیب ، مینیاتور) پرداخت . بدون شک نقش استاد عیسی بهادری در پرورش و خلاقیتهای محمود فرشچیان نقشی فوق العاده ارزشمند بود .استاد در بیان احساس و تجسم شعرگونه عواطف ، به شیوه ای کاملا جدید موفق به هماهنگی و همگامی میان مضمون و محتوا و شکل و فرم نقاشی هایش گردید و این مشخصه اصلی کار او در نقاشی شد . فرشچیان در جوانی بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر به کار و طراحی نقوش مختلف میپرداخت . او در مطالعه آثار تاریخی شهر اصفهان (چهل ستون ، عالی قاپو ، مسجد شیخ لطف الله و ... طرحهای اسلیمی و ختایی کاشیکاری های بی نظیر آن آثار سر از پا نمیشناخت و چون محققی موشکافانه این نقش ها را مطالعه میکرد . فرشچیان حتی در دوره سربازی نیز دست از قلم و رنگ برنداشات و آثاری دیدنی آفرید که مورد تشویق مقامات قرار گرفت . گرمای عشق 1378 محمود فرشچیان سال 1329 بعد از 6 سال فعالیت و کسب هنر در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان ، فرشجیان به کسب دیپلم عالی نائل آمد . آثار سالهای شاگردی ایشان هنوز در مرکز هنرستان ، موجود است . او در طراحی و شناخت و بکارگیری رنگها فوق العاده قدرتمند و قوی است . این قدرت قلم و صلابت و استواری خطوط قلم گیری است که از او هنرمندی پرآوازه و مشهور ساخته است . از نظر محتوا و مضمون ، آثار استاد عمدتا با الهام از ادبیات عرفانی و باورهای مذهبی ساخته و پرداخته شده اند . سخن آخر اینکه امروز استاد فرشچیان از پس نزدیک به پنجاه سال کسب هنر و مهارت در کار نقاشی و خلق نقشهای دلنشین و جشم نواز ، هنرمندی است که به جرآت میتوان او را صاحب سبک جدید در نقاشی ایرانی (مینیاتور) دانست . برخی آثار «ضامن آهو»: طرحی از شمایل امام رضا «پنجمین روز آفرینش»: در این تابلو همهٔ مخلوقات زمینی و آسمانی به ستایش پروردگار مشغول‌اند. «عصر عاشورا»: استاد در مورد نحوه طراحی این اثر جاویدان میگوید: «سه سال پیش از انقلاب روز عاشورا مادرم مرا نصیحت کرد و گفت: به روضه گوش کن تا چند کلمه حرف حساب بشنوی. و من با ایشان گفتم: من اول در اتاقم کاری دارم بعد خواهم رفت. حال عجیبی به من دست داد. وارد اتاق شدم، قلم را برداشتم و تابلوی عصر عاشورا را شروع کردم. قلم را که برداشتم تابلویی شد که الآن هست بدون هیچ تغییری».این اثر توسط استاد به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد. طراحی ضریح امام رضا آخرین تابلوی او «کوثر» به نام خانم فاطمه زهرا (س) می‌باشد

 

 وی در موزه‌های اروپا، اول کسی بود که وارد موزه می‌شد با بسته‌ای از کتاب و قلم، و در نهایت آخر از همه، خود او بود که از موزه خارج می‌شد.

پس از بازگشت به ایران، فرشچیان کار خود را در اداره کل هنرهای زیبای تهران آغاز کرد و به مدیریت اداره ملی و استادی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزیده شد . 

محمود فرشچیان، هم اکنون در نیوجرسی آمریکا ساکن است و سفرهای دوره‌ای و فصلی به ایران دارد. 

  

 منتخبی از جوایز  

 ۱۳۷۹: انضمام نام هنرمند در فهرست روشنفکران قرن بیست و یکم 

 ۱۳۷۲ :  نشان درجه یک هنر 

 ۱۳۶۴: تندیس طلایی اسکار ایتالیا 

 ۱۳۶۳: نشان هنر نخل طلایی ایتالیا 

 ۱۳۶۳: تندیس طلایی اروپایی هنر، ایتالیا 

 ۱۳۶۲: دیپلم آکادمیک اروپا، آکادمی اروپا، ایتالیا 

 ۱۳۶۱: دیپلم لیاقت دانشگاه هنر، ایتالیا 

 ۱۳۶۰: مدال طلای آکادمی هنر و کار، ایتالیا 

 ۱۳۵۲: جایزهٔ اول وزارت فرهنگ و هنر، ایران 

 ۱۳۳۷: مدال طلای جشنوارهٔ بین‌المللی هنر، بلژیک  

۱۳۳۱: مدال طلای هنر نظامی، ایران  

 

 www.rasekhoon.net        www.wikipedia.org