همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

شوخی با اصفهانی ها



اصفهانیه تصادف کرده بود نشسته بود وسط خیابون میزد توی سرش که ماشینم! ماشینم داغون شد!

خاک تو سرم شد.
 افسره رفت بهش گفت بدبخت انقدر حرص ماشینتُ زدی که نفهمیدی دست چپت از مچ قطع شده !

اصفهانیه یه نیگاه کرد به دستش گفت: یا حضرت عباس ساعتم



انسانهای خودخواه


من کوچ می کنم...
از بین آدمهایی که
فقط چشمهایشان خیره به خود خواهی خودشان است
آدم های سنگ...
آدم های آهن...
آدم های کاغذ...
یکی بی پاسخت می گذارد!
یکی به التماسهایت نیشخند می زند!
یکی به بهانه یک پرسش عذابت می دهد!
یکی غرورت را به خاک می کشد!
یکی هم یلدا می شود و دلت را هزار بار میشکند!
لعنت به همه ی خوبی های عالم وقتی کسی قدرش را نمیداند!
لعنت
...

بیژن پاکزاد در گذشت

مرگ بیژن پاکزاد طراح مشهور لباس



بیژن پاکزاد زاده شده در 15 فروردین در تهران یک طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی - آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر است. او معمولاً به نام بیژن شناخته می‌شود.

بیژن در سال ۱۳۵۲ به ایالات متحده امریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۷۶ میلادی فروشگاه ویژه خود را در رودئودرایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد. بازدید از این فروشگاه تنها با داشتن وقت قبلی امکان پذیر است. مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های جهان خود قرار داد.

او برای بسیاری از افراد سرشناس جهان مانند باراک اوباما، جرج دبلیو بوش، آرنولد شوارتزنگر، تام کروز، شهرام ناظری، جان کری، آنتونی هاپکینز،طراحی لباس انجام داده

بیژن, در 26 فروردین 1390 در محل کارش در خیابان رودئو در بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و زندگی را رها کرد.



بیژن پاکزاد و جرج دبلیو بوش

تازه ترین رتبه بندی دانشگاه های دنیا

تازه ترین رتبه بندی دانشگاه های دنیا


این عکس فقط جنبه نمایشی دارد

پایگاه اینترنتی QS نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان را بر اساس موضوع مطالعات در زمینه مهندسی و تکنولوژی منتشر کرد که بر اساس آن موسسه MIT به عنوان برترین دانشگاه مهندسی و تکنولوژیکی جهان انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه QS که پیش از این نتایج رتبه بندی های خود را همواره به همراه پایگاه رتبه بندی تایمز منتشر می کرد، امسال به تنهایی رتبه بندی جدیدی را بر اساس موضوع مطالعات و در زمینه مهندسی و تکنولوژی منتشر کرده است. در این سری از رتبه بندی دانشگاه های مختلف جهان بر اساس موضوعاتی از قبیل علوم رایانه ای و سیستمهای اطلاعاتی، مهندسی عمران و شهر سازی، مهندسی شیمی، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، هوانوردی و تولید انجام گرفته است.

نتایج این رتبه بندی ها بر اساس سه شاخص شهرت آکادمیک، شهرت کارفرما (میزان به کارگرفتن و استخدام دانشجویان توسط دانشگاه) و میزان ارجاع به مقالات منتشر شده است. در هر یک از بخشهای رتبه بندی موضوعی، جایگاه دقیق هر یک از دانشگاه ها و مراکز آموزشی که تا رتبه 50 به دقت مشخص است اما دانشگاه هایی که رتبه بالاتر از 50 را به خود اختصاص داده اند بدون در نظر گرفتن جایگاهی خاص در مکانی میان رتبه 51 تا 100، 101 تا 150 و 150 تا 200 قرار گرفته اند.

مهندسی الکترونیک

در رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس موضوع مهندسی الکترونیک، آمریکا با در اختیار داشتن 12 دانشگاه برتر از میان 20 دانشگاه برتر جهان، بر مراکز آموزشی این رشته تحصیلی و مطالعاتی تسلط یافته است.

10 دانشگاه برتر جهان- مهندسی الکترونیک

رتبه عنوان کشور امتیاز
1 MIT آمریکا 82.5
2 استنفورد آمریکا 79.6
3 کمبریج بریتانیا 74.3
4 کالیفرنیا برکلی آمریکا 73.1
5 آکسفورد بریتانیا 73
6 هاروارد آمریکا 72
7 موسسه تکنولوژی کالیفرنیا آمریکا 65.1
8 کالیفرنیا لس آنجلس آمریکا 63.8
9 امپریال کالج لندن بریتانیا 60.6
10 دانشگاه ملی سنگاپور سنگاپور 55.9
 

MIT در این رتبه بندی جایگاه اول را به خود اختصاص داده و دانشگاه های استنفورد، کمبریج، کالیفرنیا برکلی، آکسفورد، هاروارد، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، کالیفرنیا-لس آنجلس، امپریال کالج لندن، و دانشگاه ملی سنگاپور به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را از آن خود کرده اند.

مهندسی عمران و شهر سازی

پایگاه QS اولین باری است که دانشگاه های جهان را بر اساس موضوع مهندسی عمران و شهرسازی رتبه بندی می کند و بر همین اساس 10 دانشگاه برتر جهان نیز به کشورهایی به دور از انتظار اختصاص دارند، با این وجود 4 عنوان به آمریکا و سه عنوان به بریتانیا تعلق دارد.

MIT در مهندسی عمران و شهر سازی باز هم رتبه اول را به دست آورده است و در پی این موسسه، دانشگاه های استنفورد در رتبه دوم، دانشگاه کمبریج در رتبه سوم، کالیفرنیا برکلی در رتبه چهارم، امپریال کالج لندن در رتبه پنجم، دانشگاه آکسفورد در رتبه ششم، دانشگاه ملی سنگاپور در رتبه هفتم، دانشگاه توکیو در رتبه هشتم، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا در رتبه نهم و موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس در رتبه دهم قرار گرفته اند.

10 دانشگاه برتر جهان- مهندسی عمران و شهر سازی
 

رتبه عنوان کشور امتیاز
1 MIT آمریکا 84.6
2 استنفورد آمریکا 76.6
3 کمبریج بریتانیا 74.1
4 کالیفرنیا برکلی آمریکا 70.9
5 امپریال کالج لندن بریتانیا 68.3
6 آکسفورد بریتانیا 62.4
7 دانشگاه ملی سنگاپور سنگاپور 61.2
8 دانشگاه توکیو ژاپن 59.6
9 موسسه تکنولوژی کالیفرنیا آمریکا 59.1
10 موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس سوئیس 54
 

این بخش از رتبه بندی جدید QS تنها بخشی است که نام یکی از دانشگاه های ایران، دانشگاه تهران در جایگاهی میان رتبه های 151 تا 200 عنوان شده است.

دانشگاه تهران در پایگاه رتبه بندی دانشگاه های جهان QS، که در 5 موضوع کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی الکترونیک، علم هوانوردی رتبه بندی انجام داده توانست در رشته مهندسی عمران رتبه 151 جهان را کسب کند.


مهندسی مکانیک و هوانوردی


MIT با کسب اولین جایگاه در این بخش از رتبه بندی QS غلبه خود بر دیگر دانشگاه های جهان را از منظر مهندسی و تکنولوژی به اثبات می رساند. بخش مهندسی مکانیک در موسسه MIT یکی از پایه ای ترین بخشهای این موسسه از زمان تاسیس آن در سال 1861 بوده است که به نظر می رسد هر سال به توانایی های خود می افزاید.

10 دانشگاه برتر جهان- مهندسی مکانیک و هوانوردی

رتبه عنوان کشور امتیاز
1 MIT آمریکا 83.9
2 کمبریج بریتانیا 80.2
3 هاروارد آمریکا 76.4
4 استنفورد آمریکا 74.9
5 کالیفرنیا برکلی آمریکا 70.5
6 آکسفورد بریتانیا 65.9
7 امپریال کالج لندن بریتانیا 64.2
8 کالیفرنیا لس آنجلس آمریکا 62.4
9 موسسه تکنولوژی کالیفرنیا آمریکا 60.8
10 دانشگاه ملی سنگاپور سنگاپور 57
 

دانشگاه کمبریج در این بخش از رتبه بندی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و در پی آن دانشگاه های هاروارد، استنفورد، کالیفرنیا برکلی، آکسفورد، امپریال کالج لندن، کالیفرنیا-لس آنجلس، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، و دانشگاه ملی سنگاپور رتبه های سوم تا دهم را از آن خود کرده اند.

مهندسی شیمی

در رتبه بندی دانشگاههای جهان بر اساس موضوع مهندسی شیمی که در نوع خود در رتبه بندی های QS اولین به شمار می رود، باز هم جایگاه اول توسط نام موسسه MIT اشغال شده است و در ادامه دانشگاه کمبریج، کالیفرنیا برکلی، آکسفورد، استنفورد، کالیفرنیا-لس آنجلس، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، امپریال کالج لندن، دانشگاه ییل و دانشگاه ملی سنگاپور جایگاه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

10 دانشگاه برتر جهان- مهندسی شیمی
 

رتبه عنوان کشور امتیاز
1 MIT آمریکا 90.1
2 کمبریج بریتانیا 79.3
3 کالیفرنیا برکلی آمریکا 77.7
4 آکسفورد بریتانیا 74.9
5 استنفورد آمریکا 74
6 کالیفرنیا-لس آنجلس آمریکا 66.1
7 موسسه تکنولوژی کالیفرنیا آمریکا 62.5
8 امپریال کالج لندن بریتانیا 62
9 ییل آمریکا 61.4
10 دانشگاه ملی سنگاپور سنگاپور 58.3
 

مهندسی رایانه و سیستمهای اطلاعاتی

10 جایگاه برتر این بخش از رتبه بندی جدید با در نظر گرفتن کانادا در سلطه کامل آمریکا قرار دارد و تنها دو دانشگاه از این میان به بریتانیا تعلق دارند.

10 دانشگاه برتر جهان- مهندسی رایانه و سیستمهای اطلاعاتی
 

رتبه عنوان کشور امتیاز
1 MIT آمریکا 85.6
2 استنفورد آمریکا 83.1
3 کمبریج بریتانیا 75.5
4 کالیفرنیا برکلی آمریکا 75.4
5 هاروارد آمریکا 71.6
6 آکسفورد بریتانیا 71.3
7 موسسه تکنولوژی کالیفرنیا آمریکا 68
8 کالیفرنیا لس آنجلس آمریکا 59.3
9 کارنگی ملون آمریکا 56.7
10 دانشگاه تورنتو کانادا 55.5
 

MIT، استنفورد، کمبریج، کالیفرنیا برکلی، هاروارد، آکسفورد، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، کارنگی ملون و دانشگاه تورنتو به ترتیب 10 داشنگاه برتر جهان در زمینه مهندسی رایانه و اطلاعات انتخاب شده اند.

طعمه سر قلاب



یکی دلش برای ماهیگیر خسته می سوزد،
 یکی برای ماهی بخت برگشته...
 من
 اما طعمه سر قلابم...


دهه هشتاد

دهه هشتاد


دهه ای که پشت سر گذاشتیم پر از فرازو نشیب بود برای مردمی که سختی های زیادی رو متحمل شدن و همه جوره سوختن و ساختن و گاهی هم کاسه سبرشون لبریز می شد .
شادی ها و خندهای دهه هشتاد و خاطراتتش می تونه جذابیت های زندگی رو افزون تر کنه
این دهه ، دهی ی جوون هایی بود که پا به عرصه علم و سیاست و ورزش و ... گذاشتند و تمام تلاششون هم برای رسیدن به ارمانهاشون انجام دادن .. حالا یک دهه گذشت و دهه نود پا به عرصه گذاشت تا رقابت تنگاتنگی بین جوون ها تو این دهه جدی تر خودش رو نشون بده .. اما گذشته از این ها جنگ ها و خون ریزی ها توی عالم تمومی که نداشت هیچ اوج هم گرفت و دنیا رو تو بهت و سر در گمی گذاشت .. هر روز خبر تازه ای می شد که این اخرین روزهای دهه بود که کشورهای مسلمان خاورمیانه با یک خیزش عظیم برای بیرون کردن حاکمان خود فروخته و خودپرست خود دست به تظاهرات و اعتصاب زدند و دگرگونی و تغییر رو در وحله اول خواستار شدند ..  این هم حال روز جوان های منطقه که هنوز هم درگیر خواسته های خودشون هستند

 این دهه برای ما ایرانی ها یه جورایی پر از خاطره است
خوش تیپی و دانشگاه می تونه 2 تا از پر مخاطبت ترین گزینه های این دهه باشه که همه ی ما کم و بیش با اونها سرو کارداشتیم .. میشه موارد زیادی رو هم نام برد که می خوام به اونها هم گریزی بزنم و شما رو که در جریان بودید رو با خاطراتش که شاید بیاد تو ذهنتون قلقلک بدم




هشت چیزی که جوان ها پولشان را برایش خرج کردند

  • لوازم آرایش

مهم نیست چه قیافه ای دارید . مهم این است که دوست دارید چه قیافه ای داشته باشید

  • مارک

می گویند " لااجناس بالمارک " رابطه ی مارک با کالا رابطه ی نیت است با عمل و هر چه نیت بالاتر عمل ارزشمندتر

  • باشگاه

هیکل میکا آاااه . بدن مدن توپ ! یعنی پولم را فقط برای باشگاه می دم که گوشت شود به تنم . یک سرمایه گذاری عاقلانه

  • گوشی موبایل

خود عوض کردن گوشی موبایل هم کلاس دارد . هم سرگرمی است و هم از غیبت کردن بهتر است ! تعویض دائمی گوشی به مدل های روز دنیا این حس را می دهد که بر لبه ی تکنولوژی و دانش مستقر هستی ...

  • فست فود

خوشمزگی , اماده شدن سریع ، به اندازه کافی مضر بودن ، تنوع زیاد و البته سس قرمز ! چیزهایی هستند که اگر غیر بهداشتی بودن هم به انها افزوده شود و خوب هم زده شود .. آنقدر خوشمزه می شود که می ارزد یک سال از عمرت کم شود و تن ابن سینا در گور بلرزد .. اما از دستش ندهی !

  • مواد روانگردان

وقتی هیچ یک از فاکتورهای خوش تیپی روی تنتان نمی شیند ، هیچ دانشگاهی قبول نمی شوید و ... راحت ترین کار ، مختل (مخ تعطیل) کردن خود است و گرنه می رفتی باشگاه و تمام دق دلی از خودت ، دیگران و جامعه را سر کیسه بکس خالی میکردی ؟


  • کافی شاپ

مدل مدرن قهوه خانه ، یک محیط پروانه ای ، مدرن برای خوردن چیزهای لطیف غیر قابل تلفظ و شنیدن موسیقی ای به شدت ملایم و خرج کردن مایه که نشونه ای از کلاس و لارژ بودن شماست . حالا بماند که صبح با بچه ها رقته بودید کله پزی دوتا چشم و پاچه سیراب شیردون میل کرده بودید


منتظر قسمت های بعدی هم باشید


با هشت تکه کلام جوان ها در دهه ی گذشته

هشت رشته دانشگاهی

هشت فاکتور خوش تیپی


صدای زندگی


می دانی اگر صخره و سنگ توی مسیر رودخانه زندگیت نباشه



صدای آب اصلا قشنگ نیست


13 بدر مبارک

آرزو میکنم 13تا نحسی ازتون دور بشه:
  • 1.بیماری
  • 2.ناراحتی
  • 3.غم
  • 4.بی پولی
  • 5.بی مهری
  • 6.بی عدالتی
  • 7.بی کاری
  • 8.بی یاری
  • 9.بی نشاطی
  • 10.حسادت
  • 11.بد خواهی
  • 12.بد نامی
  • 13.بی آبرویی
سیزده بدر مبارک ....خوش بگذره

مواد غذایی بی نظیر برای چربی سوزی سریع

مواد غذایی بی نظیر

برای چربی سوزی سریع



غذاهای چربی سوز غذاهایی هستند که بیشتر از محتوی کالری خود، کالری سوزی نموده و درنتیجه با چربی های ذخیره در بدن نیز مقابله می کنند. راز کم کردن وزن این است که از موادغذایی و نوشیدنی های مناسب تا اندازه ای استفاده کنید که سیر شوید. اگر وعده های غذایی را نادیده بگیرید، سوخت و ساز بدنتان پایین می آید و سلامت بدنتان به خطر می افتد. موادغذایی خاصی وجود دارد که چربی بیشتری نسبت به محتوی خود آن می سوزاند. این موادغذایی چربی سوز موادغذایی گیاهی طبیعی هستند و اگر از این موادغذایی استفاده کنید و کمی هم ورزش کنید، سوخت و ساز بدنتان بالا می رود و کالری بیشتری را با سرعت بیشتر حتی برای ساعاتی پس از ورزش می سوزانید. لیست کامل موادغذایی چربی سوز را در زیر برایتان آورده ایم.

لیست موادغذایی چربی سوز

1.       میوه های سرشار از ویتامین C-مرکبات: لیمو، پرتقال، گواوا، گریپ فروت، پاپایا، لیمو شیرین، نارنگی و گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و فیبر هستند و ویژگی چربی سوزی دارند. ویتامین C به بدن کمک می کند سریعتر روی چربی کار کند و همچنین آمینواسید کارنتین را تحریک می کند تا ظرفیت چربی سوزی بدن را بالا برد.

ویتامین C چربی را رقیق می کند و اثر آنرا کمتر می کند و به آزاد کردن چری از بدن کمک میکند.

2.       سیب: پکتین موجود در سیب از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری می کند و همچنین جذب آب از مواد غذایی را افزایش داده و موجب دفع ته نشین چربی از بدن می شود. آنتی اکسیدان های موجود در سیب نیز می تواند از ایجاد سندرم سوخت و ساز  که موجب چاق شدن شکم یا هیکل سیبی شکل می شود، جلوگیری کند.

3.       مواد لبنی سرشار از کلسیم: موادلبنی مثل شیر، پنیر، و ماست بعنوان چربی سوز عمل می کنند و با افزایش تجزیه چربی در سلولهای چربی، کاهش وزن را تقویت می نماید. بر اساس تحقیقات و مطالعات دکتر مایکل زمل (Michael Zemel) در دانشگاه تنسی، رژیم غذایی سرشار از موادلبنی با محدودیت مصرف کالری یکسان می تواند میزان چربی سوزی و کاهش وزن را تا دوبرابر کند. تحقیق او نشان داده است که خوردن 3 تا 4 وعده از موادلبنی در روز برای تسریع کاهش وزن بسیار موثرتر از مصرف مکمل کلسیم است. ازاینرو می توان موادلبنی را جزء موادغذایی چربی سوز دانست.

محققان دریافته اند که:

افرادیکه اضافه وزن دارند و 3 وعده در روز از موادلبنی سرشار از کلسیم مصرف کردند نسبت به آنها که رژیم غذایی یکسانی داشته اما دو تا سه وعده کمتر از  موادلبنی استفاده می کردند، میزان چربی بیشتری از ناحیه شکم کم کردند. مکمل های کلسیم به اندازه شیر خوب عمل نمی کنند.

4.       آجیل: براساس گفته های جوردی سالاس-سالوادو (Jordi Salas-Salvado) از دانشگاه روویرا ای ویرجیلی (Rovira I Virgili) در اسپانیا به سیر نگه داشتن کمک کرده و در عین حال توانایی فرد برای چربی سوزی را افزایش می دهد.

5.       فلفل ها: موادغذایی حاوی فلفل جزء موادغذایی چربی سوز به حساب می آیند. فلفل حاوی کپساسین است که به بالا بردن متابولیسم کمک می کند. کاپساسین یک ماده غذایی ترموجنیک است که باعث می شود بدن برای 20 دقیقه پس از خوردن آن، کالری بیشتری بسوزاند.

6.       پروتئین ها: موادغذایی سرشار از پروتئین و فیبر بهترین موادغذایی برای کاهش چربی های شکم هستند. پروتئین نسبت به چربی برای هضم به انرژی بیشتری نیاز دارد. پس تا می توانید از موادغذایی مثل لبنیات، حبوبات، تخم مرغ و امثال آن استفاده کنید.

عدس نیز سرشار از پروتئین و فیبر محلول است که به ثابت نگه داشتن قند خون کمک میکنند، درنتیجه عدس برای از بین بردن چربی شکم عالی است.

7.       بعضی از موادغذایی دیگر که می توان جزء موادغذایی چربی سوز لیست کرد عبارتند از ریشه چغندر، کلم بروکلی، کلم، هویج، فلفل قرمز، سویا، سیب زمینی شیرین، تمشک آبی و هندوانه.

دقت کنید که برای کاهش وزن باید کالری های بیشتری را نسبت به کالری های مصرفی خود بسوزانید. اینکار را می توانید با مصرف بیشتر موادغذایی چربی سوز و انجام تمرینات ورزشی انجام دهید. این باعث می شود چربی اضافه بدن را از بین ببرید.

پیامبری که از نو باید شناخت

پیامبری که از نو باید شناخت




ایوان کسرا شکافت، آتشکده فارس خاموش شد، دریاچه ساوه خشکید، خدایان سنگ و چوب عرب سرنگون شدند. نوری به آسمان بلند شد که تا فرسنگ‌ها آن‌طرف‌تر دیده شد. انوشیروان و موبدان خواب‌های وحشتناک دیدند... و محمد(ص) به دنیا آمد. این مولود بارها و بارها در کتب آسمانی قبلی بشارت داده شده بود. به همین دلیل اقوامی از یهود و نصارا دشواری زندگی در ریگزارهای عربستان را به جان خریدند تا در زمان بعثت پیامبر آخرین، از اعوان و انصارش باشند. البته از کسی پوشیده نماند که شیطان نفس این اقوام اجازه نداد پیامبر(ص) را تصدیق کنند و سخت‌ترین دشمنی‌ها را به او روا داشتند. اما حقیقتی هست و آن این‌که با پشت کردن به خورشید نمی‌توان نور آن را انکار کرد، کافی‌است فقط چشم‌ها باز باشد. محمد(ص) پیامبری است که هر بار باید از نو شناخته‌شود و بعید به نظر می‌رسد این شناخت هیچ وقت به کمال برسد.


چنگ دل


همه خوشدل اینکه مطرب بزند به تار چنگی   

من از آن خوشم که چنگی بزنم به تار مویی




یک جفت جوراب زنانه

 یک جفت جوراب زنانه




هوس زن گرفتن به سرم زده بود. دوست داشتم وضع مالی خانواده همسرم پایین‌تر از خانواده خودم باشد تا بتوانم زندگی بهتری برایش فراهم کنم. مادرم چنین دختری برایم در نظر گرفته‌بود. نمی‌دانم این خبر چگونه به گوش رئیسم رسید چون به صرف نهار دعوتم کرد تا نصیحتم کند. اسم رئیس من عاصم است اما کارمندان به او می‌گویند عاصم جورابی!

سر ساعت به رستوران رفتم. رئیس تا مرا دید گفت: چون جوان خوب و نجیب و سربه‌راهی هستی می‌خوام نصیحتت کنم. و بعد هم گفت: مبادا به سرت بزنه و بخوای واسه زنت وضع بهتری فراهم کنی! و ادامه داد: اگه به حرفم گوش نکنی مثل من بدبخت می شی. همونطور که من بدبخت شدم و حالا بهم می‌گن عاصم جورابی!

پرسیدم: جناب رییس چرا شما رو عاصم جورابی صدا می‌کنن؟ جواب داد: چون بدبختی من از یه جفت جوراب شروع شد. و بعد داستان زندگی اش را برایم تعریف کرد:

وقتی خواستم زن بگیرم با خودم گفتم باید دختری از خانواده طبقه پایین بگیرم که با دارو ندارم بسازه و توقع زیادی نداشته باشه. واسه همین یه دختر بیست و یک ساله به اسم صباحت انتخاب کردم. جهیزیه نداشت. باباش یک کارمند ساده بود. چهره چندان جذابی هم نداشت و من به خاطر انتخابم خوشحال بودم . صباحت زن زندگی بود . بهش می‌گفتم امشب بریم رستوران؟ می‌گفت نه چرا پول خرج کنیم؟ می‌گفتم: صباحت جان لباس بخرم؟ می‌گفت: مگه شخصیت آدم به لباسه؟

تا اینکه براش به زور یه جفت جوراب خوشگل خریدم. دو ماه گذشت اما همسرم جوراب نو رو نپوشید. یه‌روز گفتم عزیزم چرا جوراب تازه‌ات رو نمی‌پوشی؟ با خجالت جواب داد: آخه این جورابا با کفشای کهنه‌ام جور در نمیاد! به زور بردمش بیرون و براش یه جفت کفش نو خریدم. فرداش که می خواستیم بریم مهمونی باز کفش و جوراب رو نپوشید. بهش گفتم چرا تو کفش و جورابتو گذاشتی توی صندوق و نمی‌پوشی؟ جواب داد: آخه لباسام با کفش و جورابم جور در نمیاد! همون‌روز یک دست لباس براش گرفتم. اما همسرم باز نپوشید. دلیلش هم این بود: این لباسا با بلوز کهنه جور در نمیان!

رفتم دوتا بلوز خوب هم خریدم.. ایندفعه روسری خواست. روسری رو که خریدم . دیگه چیزی کم و کسر نداشت اما این تازه اول کار بود! چون جوراباش کهنه شدن و پیرهنش هم از مد افتاد و از اول شروع کردم به خریدن کم و کسری‌های خانوم! تا اینکه یه‌روز دیدم اخماش رفته تو هم. پرسیدم چته؟ گفت این موها با لباسام جور نیست. قرار شد هفته‌ای یه بار بره آرایشگاه. بعد از مدتی دیدم صباحت به فکر رفته. بهم گفت: اسباب و اثاثیه خونه قدیمی شده و با خودمون جور درنمیاد. عوض کردن اثاثیه خونه ساده نبود اما به خاطر همسر کم توقعم عوضش کردم. مبل و پرده و میز ناهارخوری و خلاصه همه اثاثیه خونه عوض شد. صباحت توی خونه باباش رادیو هم ندیده بود اما توی خونه من شب‌ها تلویزیون می‌دید!

چند روز بعد از قدیمی بودن خونه و کثیفی محله حرف زد. یک آپارتمان شیک تو یکی از خیابونای بالاشهر گرفتم. اما این بار اثاثیه با آپارتمان جدید جور نبود! دوباره اثاثیه رو عوض کردم. بعد از دو سه ماه دیدم صباحت باز اخم کرده. پرسیدم دیگه چرا ناراحتی؟ طبق معمول روش نمی‌شد بگه اما یه جورایی فهموند که ماشین می‌خواد! با کلی قرض و قوله یه ماشین هم واسه خانوم خریدم. حالا دیگه با اون دختری که زمانی زن ایده‌ال من بود نمی‌شد حرف هم زد! از همه خوشگلا خوشگل‌تر بود! کارش شده‌بود استخر و سینما و آرایشگاه و پارتی! دختری که تو خونه باباش آب هم گیر نمیاورد تو خونه من ویسکی می‌خورد. مدام زیر لب می‌گفت: آدم باید همه چیزش با هم متناسب باشه!

اوایل نمی‌دونستم منظورش چیه چون کم و کسری نداشت. خونه، زندگی، ماشین، اثاثیه و بقیه چیزا رو که داشت. اما بعد از مدتی فهمیدم چیزی که در زندگی صباحت خانوم کهنه شده و با بقیه چیزا جور درنمیاد خودم هستم! مجبور شدم طلاقش بدم. خانه و ماشین و اثاثیه و هرچی که داشتم با خودش برد. تنها چیزی که برام موند همین لقب عاصم جورابی بود! یه جفت جوراب باعث شد که همه چی بهم بخوره. کاش دستم می‌شکست و براش جوراب نمی‌گرفتم!!

لبخند

کاش یک دوربین عکاسی بودم
که وقتی رو به رویم می آمدی



بی اختیار به من لبخند بزنی


الیزابت تیلور در گذشت

الیزابت تیلور
 برنده 2 اسکار و نامزد 3 اسکار دیگر در سن 79 سالگی امروز در اثر نارسایی قلبی در گذشت

من عاشق توام



امیری به شاهزاده گفت:من عاشق توام.شاهزاده گفت:زیباتر از من خواهرم است که در پشت سر تو ایستاده است.امیر برگشت و دید هیچکس نیست .شاهزاده گفت:عاشق نیستی !!!!

عاشق به غیر نظر نمی کند


آدمهای خاکی


بعضی آدمها مثل خاک می مونن تا براشون نمیری

هیچوقت تو دلشون جانمی گیری ...

بعضی هاشونم اینقدر صبر می کنن ۷۰ ، ۸۰ سال تا خودت بمیری

تا یه جایی تو دلشون پیدا کنی ...

شاید بخت با ما یار نبود و زودتر ازینها تو دل برو شدیم ..

همیشه که ادمها به مرگ طبیعی تو دل کسی نمی رن که ...




سال 1390 مبارک باد


سال 1390 مبارک باد


سال1390 مبارکباد


بـنام خدای بهار آفرین                     بهار آفرین را هزار آفرین

به جمشید و آیین پاکش درود       که نوروز از او مانده در یادبود

عید باستانی نوروز بر تمام ایرانیان و فارسی زبانان مبارک باد


سالی سرشار از موفقیت و بهروزی توام با عشق و محبت و شیرینی و کامیابی رو

برای همه ی دوستانم ارزو دارم



سال نو می شود.زمین نفسی دوباره می کشد.

برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند

و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره…من…تو…ما…

کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟…پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟…





امسال هم مثل برق و باد گذشت .. همه ی خاطرات خوب و بد و غمها و شادیهایمان رو تا ساعتی دیگر در خودش مدفون می کند .

کاش در سالی که پیش روست مجالی هم برای مرور ساله گذشته پیدا کنیم و تلخی سالی که رفته را کم کم ک شیرین کنیم .. کاش...







هزار و سیصد و نود ۱۳۹۰




خداوندا

در این سالی که در پیش است نمی دانم چه تقدیری مرا فرموده ایی،لیکن

در آغاز طلوع روشن سالی که می آید
کمک کن تا رها سازم ز خود
 من کوله بار یک هزار و سیصد و افسوس
هزار و سیصد و اندوه


خدایا مهربانم کن
تو چشمان مرا با نور خود بگشا
تو لبخند رضایت را عطایم کن
بفهمان زندگی زیباست


خداوندا!

تو راه سبز ایمان را نشانم ده
تو نیکی پیشه ام فرما
که راه حق صبورانه بپیمایم
و من هرگز نباشم از زیانکاران



رفیقا! مهربانا! عاشقم فرما
مرا در شط پر مهر گذشتت،شستشویم ده
تو پاکم کن،قرارم ده


کریما!

دست های گرم و لبخندی،عطایم کن
تو ای نزدیک تر از من به من
اینک مرا دریاب ،پناهم ده



عزیزا!

پاسدار حرمت هر لحظه ام فرما
تو ذکرت را عطایم کن
که با یادت دلم آرامشی یابد


حبیبا!

قدردان خوبی ام فرما
تو گردانندهی دل ها و چشمانم
تو ای تدبیر بر هر روز و هر شامم
تو چرخاننده احوال این دنیا
بگردان حال من را سوی آن حالی که می دانی
تو آرامش عطایم کن


تو ای آموزگار پاک خوبی ها
تو راه مهرورزی را نشانم ده
بگیر این دست تنهای مرا در دست پر مهرت


طبیبا!

ای که نامت مرهم دردم
شفایی مرحمت فرما


تو را می خوانمت اینک
اجابت کن مرا ای منتهای رهجویان
تو بر مبنای این هستی
رضا بودن عطایم کن
که من همراه هر سختی بجویم گوهر زیبا و پنهان گشایش را


خداوندا !

نمی دانم چه تقدیری مرا فرموده ای اما
برای مردمان خوب این وادی
عطا فرما
هزار امید
هزار و سیصد آگاهی
هزار و سیصد و هشتاد بهروزی
هزار و سیصد و نود لبخند زیبا را