همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

می بویم ...


روز شماری می کنم که بیایی ... هر چند ...

پیراهن آبی که پیش از سفر به تن ات بود ... روزی تنها یکبار می بویم.



ترک خود ارضایی

عوارض خود ارضایی ...


در معصیتم جوان بظاهر پیرم      عمریست که پابند به این زنجیرم

امید نجاتست ز یک فضل هزار          هر چند گرفتار بصد تقصیرم



به علت ازدیاد سوالات دوستان درباره خود ارضایی برآن شدیم تا مطلبی در این باره بنویسیم که امیدوارم مورد توجه دوستان قرار بگیره و هر کسی از دوستان روشی برای ترک خود ارضایی داره بنویسه و عوارضی هم که بر بدنش بوجود اومده رو هم ذکر کنه تا باقی دوستان عینآ در بطن حادثه قرار بگیرن ..

اگر سوالات و شبهاتی هم وجود داشت درمیان بگذارید تا با همکاری هم جوابی منطقی برای سوالات پیدا کنیم و در اخر هم یک جمع بندی اصولی بکنیم ..



در پای گنه شد دل بیمارم پست        یارب چه شود اگر مرا گیری دست

گر در عملم آنچه مرا باید نیست         اندر کرمت آنچه تو را باید هست



از خداوند یاری بجویید ...



ببینید آسیب‏هاى ناشى از خودارضایى به گونه‏هاى مختلفى تقسیم‏پذیر است که به اختصار به برخى از آنها اشاره مى کنیم :


1) آسیب‏هاى جسمانى‏


یکى از روش‏هاى شناخت پیشرفت بیمارى‏ها در پزشکى، مرحله‏بندى علایم بیمارى است. براین اساس، برحسب عوارض ایجاد شده در بیمار مبتلا به خودارضایى، سه مرحله بیان شده است:
  •  مرحله مشکل ساز .


در افرادى که مدتى است گرفتار خودارضایى شده اند، زودرس ترین عوارض ناشى‏از خودارضایى عبارت است از:

الف. خستگى و کوفتگى .

ب. عدم تمرکز حواس .

ج. ضعف حافظه .

د. استرس و اضطراب .

  •  مرحله گرفتارى شدید .


بروز علایم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است که شدت ابتلاى وى یا مدت آن بیش از مرحله اول است و در نتیجه عوارض شدیدترى ظاهر شده است:

الف. خستگى و کوفتگى .

ب. نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقى .

ج. حساسیت بیش از حد و زودرنجى .

د. کمردرد .

ه. نازک شدن موها .

و. ناتوانى جنسى زودرس در جوانى .

ز. بى‏خوابى یا بدخوابى و مشکلات مشابه .

  •  مرحله گرفتارى بسیار شدید یا حالت اعتیاد .


الف. خستگى و کوفتگى .

ب. ریزش شدید موها .

ج. تارشدن دید چشم‏ها .

د. وز وز گوش .

ه. انزال زودرس و غیرارادى یا خروج منى به صورت قطره قطره .

و. درد کشاله ران و ناحیه تناسلى .

ز. دردهاى قولنجى در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه .



نحوه پیدایش عوارض‏

در دانش پزشکى، روند پیدایش علایم یک بیمارى و چگونگى بروز عوارض و نشانه‏هاى کلینیکى، در شناخت هر چه بیشتر یک بیمارى بسیار مهم است و مى‏تواند پزشک را در تشخیص و درمان بهتر بیمارى و مریض را در پیشگیرى کمک کند. به این دلیل مناسب است درباره نحوه پیدایش برخى از عوارض خود ارضایى که در به آن اشاره شد بیشتر به آن توضیح داده شود تا خواننده عزیز با روند پیدایش این عوارض، یا به اصطلاح پاتوفیزیولوژى آن آشنا شود.

1. خستگى و کوفتگى: انقباض شدید و یک مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال (ارگاسم یا اوج لذت جنسى)، باعث مصرف سریع مواد غذایى ذخیره شده در عضلات و به طور عمده کاهش گلیکوژن (ماده اصلى لازم براى تولید انرژى عضلانى) مى‏شود. خستگى عضلانى تقریبا با سرعت تهى شدن عضلات از گلیکوژن رابطه مستقیم دارد و هرچه این سرعت بیشتر باشد، خستگى بیشتر است‏فیزیولوژى گایتون، ترجمه دکتر فرخ شادان، تجدید نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313.. در خودارضایى، به علت انقباض‏هاى مکرر عضلات بدن، ذخایر گلیکوژن عضلات به سرعت تمام مى‏شود و خستگى و کوفتگى همیشه از عوارض بدیهى آن است.

2. ریزش مو: خودارضایى به تدریج با تغییرات هورمونى و شیمیایى که در بدن ایجاد مى‏کند، باعث افزایش هورمون جنسى مردانه؛ یعنى، تستوسترون به دى هیدرو تستوسترون مى‏شود که از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ریزش موها و تاسى و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشى از آن در پیرى است.

3. خود ارضایى مکرر باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبى پاراسمپاتیک و افزایش تخلیه اَسِتیل کولین از انتهاى این رشته ها در مغز مى‏گردد که این خود باعث پاره‏اى از عوارض جسمانى و روانى، چون حواس‏پرتى ، کمى حافظه ، عدم تمرکز حواس، سیاهى رفتن چشم و در نهایت تارى دید مى‏شود. تمام این علامت‏ها ناشى از تغییر تعادل میزان مواد شیمیایى موجود در مغز است که بین سلول‏هاى عصبى رد و بدل مى‏شود و انتقال پیام‏هاى مختلف را بر عهده دارد.

4. برخى نیز بر این عقیده‏اند که علت بروز اختلالات مغزى (مانند حواس پرتى، عدم تمرکز حواس و کاهش حافظه) ناشى از ظرفیت عظیمى از انرژى بدن است که در هر بار انزال، تخلیه شده و هدر مى‏رود؛ زیرا مایع منى حاوى مقدار بسیار زیادى DNA(هسته 400-300، اسپرمى که در هر انزال خارج مى‏شود)، RNA آنزیم‏ها، پروتئین‏ها، مواد قندى، لسیتین ، کلسیم، فسفر، نمک‏هاى بیولوژیک، تستوسترون و... است. این ذخایر عظیم انرژى - که باید در بدن براى رشد و تقویت بخش‏هاى مختلف مورد استفاده قرار گیرد - بیهوده و به طور مکرر از بدن خارج مى‏شود و هر کدام عوارضى را به دنبال مى‏آورند.

براى مثال از آنجا که سلول‏هاى خونى و پلاکت‏ها در مغز استخوان‏ها تولید مى‏شود و به تکامل نهایى مى‏رسد و براى تولید آنها نیز انرژى بسیار زیادى مورد نیاز است؛ در افراد گرفتار خودارضایى، تکامل مغز استخوان و در نتیجه تولید سلول‏هاى خونى با مشکل مواجه شده و منشأ کم خونى، ضعف و خستگى در این افراد است. نیز دفع فسفر و لیستین بیش از حد از طریق انزال‏هاى مکرر، باعث کاهش ذخایر این مواد مى‏شود که مواد حیاتى براى سلامتى سلول‏هاى عصبى هستند و در نتیجه اختلال عملکرد سیستم عصبى، مانند حواس پرتى، عدم تمرکز حواس و... بروز خواهد کرد.


2) آسیب‏هاى روحى و روانى‏


ضعف حافظه و حواس‏پرتى، اضطراب، منزوى شدن و گوشه‏گیرى، افسردگى، بى‏نشاطى و لذت نبردن از زندگى، پرخاشگرى، بداخلاقى و تندخویى، کسالت دائمى و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهاى روانى و روحى خودارضایى است. شرح پاره‏اى از این موارد در مباحث گذشته روشن شد.

3) آسیب‏هاى اجتماعى‏

ناسازگارى خانوادگى، بى‏میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانى در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزّت، پاکى، شرافت و جایگاه اجتماعى، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگى مشترک‏جهت آگاهى بیشتر

4)  آسیب‏هاى معنوى و اخروى‏

هیچ یک از آسیب‏هاى پیش گفته، به اهمیت آسیب‏هاى معنوى نیست؛ زیرا آسیب‏هاى معنوى، جان و دل و به عبارت دیگر کنه حقیقت وجود آدمى را تباه مى‏سازد. خودارضایى از نظر دین یک گناه است و به تعبیر قرآن زنگار بر دل مى‏نهد: «کَلاَّ بَلْ رانَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ»؛ مطففین (83)، آیه 24.؛ «چنین مباد! بلکه اعمال (ناشایست) دل‏هاى آنان را زنگار زده است».

زنگ یا زنگار در اشیاى مادى، همان چیزى است که روى فلزات و اشیاى قیمتى مى‏نشیند و معمولاً نشانه پوسیدن و از بین رفتنِ شفافیت و درخشندگى آن و در نهایت ضایع شدن و از بین رفتن آن است.

علامه طباطبایى در تفسیر المیزان‏طباطبایى، سید محمد حسین، ترجمه تفسیر المیزان، ترجمه سید محمد باقر موسوى همدانى، (تلخیص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامى، بى‏چا، بى‏تا)، ج 20، ص 385. مى‏فرماید: از آیه شریفه سه نکته استفاده مى‏شود:

1. اعمال زشت، نقش و صورتى به نفس و روح انسان مى‏دهند؛

2. این نقش و صورت خاص، مانع آن است که نفس آدمى حق و حقیقت را درک کند؛

3. نفس آدمى به حسب طبع اولیه‏اش صفا و جلایى دارد که با داشتن آن، حق را آن طور که هست درک مى‏کند.

همچنین آسیب‏هاى معنوى جهان گذران را در مى‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حیات جاودان آدمى را در معرض تباهى و شوربختى قرار مى‏دهد. از این رو نصوص دینى نسبت به آن هشدارهاى لازم را داده‏اند. پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله وسلم در این باره مى‏فرماید: «ناکح الکف ملعون»؛رى شهرى، محمد، میزان الحکمة، ج 12، ص 5654.؛ «ملعون است کسى که خودارضایى کند».

امام صادق‏علیه السلام نیز مى‏فرماید: «با سه گروه خداوند در روز قیامت سخن نمى‏گوید و پاکشان نمى‏خواند و عذابى دردناک دارند، از آن سه‏اند، خودارضایى کننده و کسى که لواط دهد


و در آخر پیشنهادتی هست که باید به آنها عمل کنید تا مشکلاتتون حل بشه ... و این رو بدونید که اون چیزی که باعث نجات و رسیدن به سعادت در شما میشه عزم راسخ و جدیت و پشتکاریست که شما انجام می دید که این از همه مهمتره و شما رو به سر منزل مقصود میرسونه ...



برای خواندن پیشنهادات به ادامه مطلب بروید



موفق باشید

ادامه مطلب ...

صد جفا گل میکند


صد جفا گل میکند بلبل تحمل میکند       دوستی آن است که بلبل می کند



پنجمین سال انتشار مجله همشهری جوان


پنجمین سال انتشار مجله همشهری جوان



سلام همشهری جوان .. خوبی

چه خبرا؟ میدونم که خیلی برام خبر داری و همین خوشحالم میکنه که تنها نیستم.

امروز پنجمین سال انتشارت رو جشن میگیریم .

خوشحالم که زنده بودم و پنج سالگیت رو هم دیدم ..چه زود گذشت ...  یادم میاد روزهایی که هنوز پا نگرفته بودی و روی پیش خون روزنامه فروشی ها میموندی و باد میکردی مثل مجلات زردی که همراهیت میکردند .. آره زود گذشت .. اما تو پر پرواز داشتی و به همه کنار دستی هات نشون دادی که میتونی پرواز کنی .. پله به پله ... رفتی و رفتی تا جایی که یه موقع هایی دیده نمی شدی و نایاب و کمیاب می شدی ... خیلی می گشتم دنبالت تا هفته پیش روم رو به بطالت نگذرونم اما نمی شد تو دیگه مهم شده بودی و معروف ... همین بازم خوشحالم میکرد که داری یه جای دیگه خونده میشی ... اما این ارضام نمی کرد دست از تلاش بر نمی داشتم همه جا رو زیرو میکردم ..نبودی که نبودی ... خوب دیگه باید شماره جدیدت رو می گرفتم اما هنوز یادم نرفته بودی ... دوستت داشتم و تو هم سنگ تموم میگذاشتی ... اما همیشه یه چیزی ناراحتم میکرد که چرا مجله دوست داشتنی من یک سایت نداره که امیدوارم در این زمینه هم شروع به کار بشید ..

همشهری جوان همه موفقیت خودش رو به نویسندگانی مدیونه که تمام تلاششون برای پیشرفت این مجله به کار گرفتن و نتیجه این همه تلاش و همت رو گرفتن .. امروز مجله مخاطبان زیادی رو بین اقشار مختلف جامعه پیدا کرده و هرروز هم به این مخاطبان افزوده میشه ... از بچه های 8 , 9 ساله گرفته تا پدر بزرگها و مادر بزرگ های 80 , 90 ساله ... دیگه پا گرفتی ... وظیفه ات سنگین تر شده و میدونم با برو بچه های قوی و دانایی که داری بازهم روزهای روشن تری رو پیش رو داری.


پنج سال گذشت ...

من بودم و تنهایی یک سر گذشت ...

پنج سال گذشت ...

تو آمدی با طرحی نو در سر گذشت ...

پنج سال گذشت ...

من دیدمت , خواندمت ,  آن روز گذشت ...

پنج سال گذشت ...

مطالبت بر دل نشست ...

پنج سال گذشت ...

برای من به شادی , امروز و فرداشم گذشت ...

پنج سال گذشت ...

توماندی و من خواندم , این هم گذشت ...

پنج سال گذشت ...

هفته به هفته , ماه به ماه , عاشقانت شدن به راه ...

پنج سال گذشت ...

هر کی تو این سر گذشت داشت به دنبالت می گشت ...

پنج سال گذشت ...

تو دلامون نشستی ... برا خودت هر جا که بود میشستی ...

پنج سال گذشت ...

 ممنون که درکنارمون هر جا بودیم میشستی ...

پنج سال گذشت ...

مبارکه ... مجلتون هنوز برام تکه تکه ...




برای شرکت در مسابقه همشهری جوان عجله کنید .. وقت تنگ است.


www.hamshahrimags.ir

پیامک

امروز یک پیامک خیلی قشنگ بدستم رسید که حیفم اومد اون رو در وبلاگم نگذارم تا شما هم حظ ببرید ... 

 

 

      بی حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست 

            باور کنید که پاسخ آئینه سنگ نیست؟ 

سوگند میخورم به مرام پرندگان

           در عرف ما سزای پریدن سنگ نیست؟ 

با برگ گل نوشته به دیوار باغ ما     

         وقتی بیا که حوصله غنچه تنگ نیست؟ 

در کارگاه رنگرزان دیار ما            

          رنگی برای پوشش آثار ننگ نیست؟

تنها یکی به قله تاریخ می رسد        

    هر مرد پا شکسته که تیمور لنگ نیست؟



باراک اوباما می میرد !

باراک اوباما می میرد !



Barack Obama dies
پیشگویی عجیب مشهورترین منجم دنیای عرب این روزها در دنیا جنجال به راه انداخته , او می گوید امسال برای رئیس جمهور آمریکا اتفاق مرموزی می افتد !

خبری که خیلی ها را شوکه کرد ..

اره درست داری می بینی باراک اوباما سال 2010 دار فانی را وداع می کند ..

این رو حسن الشارنی میگه که با این حرفش کلی جنجال تو دنیا به راه انداخته.

او گفته اگر امسال کسی رئیس جمهور آمریکا را نکشد , او آنقدر در سال 2010 سختی می کشد که در نهایت یا به یک بیماری لاعلاج گرفتار می شود و یا از کاخ سفید می رود بیرون !

اگر کسی غیر از الشارنی این حرف ها را می زد کسی تره هم برایش خورد نمی کرد اما منجم تونسی آنقدر در این سالها اعتبار جمع کرده که مردم جهان حداقل برای مدتی کوتاه به حرف های او فکر کنند.

به غیر از الشارونی یک ستاره شناس مشهور هندی و یک پیشگوی روس گفته اند که اوباما بین سالهای 2010 و 2011 ترور  می شود.


پیشگویی های قبلی :


  • او همان کسی است که مرگ یاسر عرفات و شیخ یاسین را پیش بینی کرد.
  • خبر مرگ پرنسس دایانا همسر پرنس چارلز را در یک برنامه تلویزیونی پیشگویی کرده بود.
  • دقیق ترین موضوعی که الشارونی درباره ان اظهار نظر کرده بود زمینگیر شدن آریل شارون ( نخست وزیر اسرائیل ) بود که در اثر سکته مغزی هنوز هم بی حرکت روی تخت بیمارستان افتاده است.
  • از ماه ها قبل , از حمله 11 سپتامبر و جنگ خلیج فارس خبر داده بود .
  • او در همین سال پیش هم پیش بینی مرگ مایکل جکسون را هم کرده بود.
  • حتی روزهای آغازین سال 2010 گفته بود که یک زلزله عظیم , زمین و زمان را به هم میریزد اما تا تصویر ترسناک مردم وحشت زده هائیتی از قاب تلویزیون به  همه جای دنیا فرستاده نشد کسی به رمز صحبت های دانشمند نجوم اعراب پی نبرده بود.

obama





تو چنانی که ترا


تو چنانی که ترا بخت چنانست و چنان    من چنینم که مرا بخت چنینست و چنین



متن سنگ نوشته قبر افراد مشهور

متن سنگ نوشته قبر افراد مشهور




متن سنگ قبر کوروش کبیر


ای انسان هر که باشی واز هر جا که بیایی
میدانم خواهی آمد
من کوروشم که برای پارسی ها این دولت وسیع را بنا نهادم
بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر


متن سنگ قبر پروین اعتصامی


آنکه خاک سیه اش بالین است
اختر چرخ ادب پروین است
گرچه تلخی از ایام ندید
هر چه خواهی سخنش شیرین است


متن سنگ قبر فروغ فرخزاد


من از نهایت شب حرف میزنم
من از نهایت تاریکی
واز نهایت شب حرف می زنم
اگر به خانه من آمدی برای من م
ای مهربان چراغ بیارو یک دریچه
که از آن به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم



متن سنگ قبر فریدون مشیری


سفر تن را تا خاک تماشا کردی
سفر جان را از خاک به افلاک ببین
گر مرا می جویی
سبزه ها را دریاب با درختان بنشین


متن سنگ قبر بابک بیات


سکوت سرشار از ناگفته هاست


متن سنگ قبر خسرو شکیبایی


در ازل پرتو حسنت زتجلی دم زد
عشق پیدا شدوآتش به همه عالم زد


متن سنگ قبر حافظ


بر سر تربت ما چون گذری همتی خواه
که زیارتگه رندان جهان خواهد بود


متن سنگ قبر شاپور


قلبم پر جمعیت ترین شهر دنیاست......


متن سنگ قبر سهراب سپهری


به سراغ من اگر می آیید
نرم وآهسته بیایید
مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من


متن سنگ قبر منوچهر نوذری


زحق توفیق خدمت خواستم دل گفت پنهانی
چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی


متن سنگ قبر وینستون چرچیل


من برای ملاقات با خالقم آماده ام
اما اینکه خالقم برای عذاب دردناک ملاقات با من آماده باشد چیز دیگریست


متن سنگ قبر اسکندر مقدونی


اکنون گور او را بس است

آنکه جهان اورا کافی نبود


متن سنگ قبر نیوتن


ظبیعت وقوانین طبیعت در تاریکی نهان بود
خدا گفت بگذار تا نیوتن بیاید.....
وهمه روشن شد


متن سنگ قبر لودولف کولن(ریاضی دان)


3.141562353589793238462633862279088


متن سنگ قبر فرانک سیناترا(بازیگر و خواننده)


بهترین ها هنوز در راهند....
انسانهای بزرگ واقعا" بزرگند


متن سنگ قبر ویرجینیا وولف(نویسنده)


در برابرت خود را پر میکنم از فرار نکردن
ای مرگ

مدیریت بحران


روزی دو نفر در جنگل قدم می زدند.

ناگهان شیری در مقابل آنها ظاهر شد.
یکی از آنها سریع کفش ورزشی اش را از کوله پشتی بیرون آورد و پوشید.
دیگری گفت بی جهت آماده نشو هیچ انسانی نمی تواند از شیر سریعتر بدود.
مرد اول به دومی گفت : قرار نیست از شیر سریعتر بدوم. کافیست از تو سریعتر بدوم.


جشنواره وبلاگنویسی همشهری

بشتابید .. بشتابید

فرصت را از دست ندهید



فقط تا 28 بهمن ماه فرصت دارید


ایِِن ماه حواستان را جمع کنید



علاقمندان به مجله همشهری جوان بشتابید در مسابقه وبلاگ نویسی گروه مجلات همشهری شرکت کنید ... تا دیر نشده عجله کنید.

قبل از همه چیز اگه وبلاگ دارید یه پست جدید درباره یکی از مجله های همشهری بنویسیدو بعد در پستتان یه لینک هم به یکی از صفحات سایت گروه مجلات همشهری بدید و در آخر هم یه پیامک به شماره 3000999 بزنید و آدرس وبلاگتون رو برای شرکت در مسابقه بفرستید در اینجا هم می توانید ثبت کنید و اگر هم وبلاگ ندارید که سریع السیر یکی بسازید و توی این مسابقه که جوایز نفیسی هم داره شرکت کنید. اگه نقدی , تشکری , حرفی , حدیثی , نکته ای , پیشنهادی و ... دارید توی وبلاگتون بنویسید و ثبت نام کنید.


آرشیو مجلات همشهری جوان


جوایز برندگان مسابقه:
سه دستگاه لپ تاپ , هفت دستگاه موبایل , ده پکیج هاست و دامین و پنج ربع سکه بهار آزادی

مطالب قبلی من درباره مجله

برای دیدن کلیک کنید
شایعه
شماره 200
3 سالگی همشهری جوان
شماره 144
ورود غیر منتظره




آل کاپون

آل کاپون


AL CAPONE


صورت زخمی




نام آل کاپون , گانگستر مشهور اوایل قرن بیستم آمریکا را بسیار شنیده ایم.


کاپون در جوانی تشکیلات بزرگ و خشنی رو برای خود ترتیب داده بود . او یکی از مشهورترین خلافکاران تاریخ است و حتی گاهی در مورد میزان نفوذ او در اجتماع و جنایات بزرگش داستان سرایی و اغراق شده .


با این حال آل کاپون یقینآ یکی از خلافکاران بزرگ قرن گذشته بوده است . او در ماه ژانویه متولد شد و اتفاقا در ماه ژانویه هم از دنیا رفت . او تقریبا به مدت 10 سال سر دسته سندیکای خلافکاران در شیکاگو و حتی کل آمریکا بود.

کاپون در بروکلین بدنیا آمد , جایی که جامعه مهاجران ایتالیایی در آن قابل توجه هستند.

در واقع به نوعی راه و رسم مافیایی در سرشت ایتالیایی او وجود داشت. او از جوانی دچار انحراف اجتماعی شد و به گروه های تبهکار پیوست . گرچه در روزهای اوج در کارت اعتباری او قید شده بود که یک معامله گر مبلمان است اما در اصل , او ترتیب دهنده بسیاری از جنایات و شغل های سیاه در شیکاگو بود . در جوانی و در یکی از نزاع های بین گروهی یک زخم چاقو روی صورتش نشست و پس از آن به " صورت زخمی " شناخته شد .

آلفونسو گابریل کاپون پسر یک آرایشگر ناپلی بود که هشت فرزند داشت که بعدها تعدادی از آنها به استخدام آل درآمدند . آل در سال 1918 با یک دختر ایرلندی تبار ازدواج کرد و کمی بعد به خاطر ارتکاب دو فقره قتل به شیکاگو گریخت .

در شیکاگو با سردسته یک باند مافیایی به نام جانی توریو آشنا شد و استعداد شگرفش را در زمینه تبهکاری به او ثابت کرد . بعدها وقتی توریو در یک درگیری شدید دچار از کار افتادگی شد , تشکیلات خود را به کاپون جوان سپرد .

صورت زخمی از این به بعد قدرت و نفوذ بیشتری در شیکاگو بدست آورد و سود سرشاری از معاملات مشروبات آلکلی , فحشا و باج گیری به دست آورد . کاپون معمولا از داخل هتل لگزینگتون شیکاگو گروهش را هدایت می کرد و هیچگاه به خاطر قتل و جنایت به دام پلیس نیفتاد.

اما سرانجام در سال 1931 به دلیل تجارت غیر قانونی الکل و فرار از مالیات دستگیر و به 11 سال زندان محکوم شد . حضور او در زندان اتلانتا به معنی پایان تبهکاری های او نبود چون او درون زندان هم به غفعالیتش ادامه می داد به همین دلیل در سال 1934 به زندان مخوف آلکاتراز منتقل شد و تا آخر عمر آنجا بود.


عکسهایی از آل کاپون

۴۰ کار مفید که در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید انجام دهید

۴۰ کار مفید که در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید انجام دهید


بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه میشیگان صورت گرفته یک زندگی سالم به چهار امر مهم بستگی دارد:


۱- عدم استعمال دخانیات. ________ ۲- پایین نگه داشتن وزن.

۳- تغذیه‌ی مناسب. _____________ ۴- ورزش.


جالب است بدانید از بین ۱۵۳۰۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته شده فقط ۳٪ همه‌ی چهار مورد بالا را رعایت می‌کردند.

اکثر مردم وقتی وارد زندگی بزرگسالی می‌شوند به دلیل مشغله های مختلف دچار عادت های بد و ناسالم می‌شوند. همه‌ی ما بار ها و بارها مقالاتی مثل همین را خوانده‌ایم و تصمیم گرفته‌ایم آنها را عملی کنیم ولی نکرده‌ایم.
ولی اگر هرگز شروع نکنیم مطمئن باشید ضرر بزرگی خواهیم کرد و بعد ها افسوس خواهیم خورد. چون زمان و سلامتی و جوانی دیگر هرگز باز نخواهند گشت.
آیا عاقلانه تر نیست با کمی غلبه بر احساس تنبلی چندین سال زندگی شادتر و سالم‌تری برای خود بسازیم؟


در زیر ۴۰ کار مفید برای سلامتی آورده شده که انجام دادن آنها حداکثر ده دقیقه طول خواهند کشید ، فکر می‌کنم برای شروع یک زندگی سالم خوب باشد:


۱- مسواک بزنید.

۲- ۱۵ تا بشین پاشو بروید.

۳- صاف بنشینید.

۴- یک سیب بخورید.

۵- سرخط های مربوط به سلامتی روزنامه ها را بخوانید.

۶- بایستید و کمی به بدنتان کش و قوس بدهید.

۷- ۱۰ بار وزن را از طرفین روی یکی از پاهایتان بیاندازید.

۸- یک لیوان آب بنوشید.

۹- لبخند بزنید.

۱۰- یک نقل قول خوب و روحیه بخش توییت کنید.

۱۱- یک نفس عمیق بکشید.

۱۲- ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید.

۱۳- کمربندتان را ببندید.

۱۴- دست هایتان را بشویید.

۱۵- به مادرتان تلفن کنید.

۱۶- یک دستور غذای خوب و سالم را به دوستانتان بدهید.

۱۷- خودکاری که نمی‌نویسد را دور بیاندازید.

۱۸- هنگام آگهی های بازرگانی تلویزیون ۱۰ تا شنا بروید.

۱۹- کمی فلفل به سالادتان اضافه کنید.

۲۰- کنترل تلویزیون را کمی دور بگذارید تا برای عوض کردن کانال بلند شوید.

۲۱- پنجره‌ای را باز کنید.

۲۲- نظری در یک وبلاگ بنویسید.

۲۳- فرزندانتان را بغل کنید.

۲۴- کمی کرم مرطوب کننده و ویتامینه به دستانتان بزنید.

۲۵- از کسی که لیاقتش را دارد تشکر کنید.

۲۶- لباس هایتان را برای فردا آماده کنید.

۲۷- یک بار به جای چای قهوه بنوشید.

۲۸- کلید هایتان را یک جای مشخص قرار دهید.

۲۹- نامه یا ایمیلی دوستانه برای یکی از دوستانتان بفرستید.

۳۰- به یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید و ذهنتان را آزاد کنید.

۳۱- ۱۰ دقیقه استراحت کنید.

۳۲- میز کار و صفحه‌ی نمایشگرتان را تمیز کنید.

۳۳- پنج دقیقه Free Rice بازی کنید.

۳۳- کمی آجیل بخورید.

۳۴- یکی از دوستان خوبتان را برای یک شام سالم دعوت کنید.

۳۵- یک خوردنی برای فقیری تهیه کنید و به او بدهید.

۳۶- چشمانتان را ببندید و فکر کنید چه چیزهای خوبی در زندگی دارید.

۳۷- این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

۳۸- دست و صورتتان را بشویید و ۳ دقیقه از پنجره به دوردست نگاه کنید. (برای چشم مفید است.)

۳۹- برای پرنده ها دانه بریزید.

۴۰- یکی از کار های بالا را همین حالا انجام دهید!


کار های بالا هر کدام به نحوی مفید هستند و باعث سلامتی جسمی ، اجتماعی ، روانی و… می‌شوند. انجام دادن هر کدام از آنها حداکثر ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. پس تنبلی را کنار بگذارید و همین الان چند تا را انتخاب کرده و انجام دهید مثلآ ابتدا لبخند بزنید سپس یک لیوان آب بنوشید سپس یک سیب را در حالی که از پنجره به بیرون نگاه می‌کنید بخورید.

چگونه یک مرد را عاشق خودتان کنید؟

آیا شما عاشق پسری شده اید که دوست داشته باشید او هم همین حس را به شما داشته باشد آیا شما عاشق پسری شده اید که دوست داشته باشید او هم همین حس را به شما داشته باشد. روش های زیر برای این منظور بسیار مفیدند.
روش 1:

اولین کاری که باید انجام بدهید این است که از اطرافیان بپرسید که سایت ارتباط جمعی مثل Face book و My Space دارد یا نه؟ این روش بهترین راه برای فهمیدن علایق او در موسیقی، فیلم و ایده های عمومی است. شما می توانید از این اطلاعات برای شروع یک بحث داغ در آینده استفاده کنید.


روش 2:

باید متوجه شوید که او از چه تیپ دختری خوشش می آید. یادتان باشد اکثر مرد ها قبل از اینکه عاشق شخصیت شما شوند عاشق ظاهر شما می شوند. اگر شما در مورد ظاهرتان اعتماد بنفس ندارید سعی کنید روی آن کار کنید. از شر جوش ها خلاص شوید، چند کیلو وزن کم کنید اگر تاریخچه دختر قبلی را بدانید خیلی به شما کمک می کند و اینجاست که شبکه اجتماعی کمک می کند.


روش 3:

باید شرایط یک ارتباط ساده را فراهم کنید یک دوست در حد سلام و خداحافظ باشید. از دوستان مشترک برای دستیابی به این قضیه استفاده کنید. اگر دوستتان را در حال صحبت با وی می بینید شما هم وارد بحث شوید، دوستتان زحمت معرفی شما را به دوش می کشند. وقتی که او را می بینید خوشحال باشید و سلام کنید.


روش 4:

هر باری که او را می بینید بحث را به سمت اینترنت و کامپیوتر بکشانید و از او بپرسید که یاهو مسنجر دارد یا نه؟


روش 5:

باید چند مایل جلوتر قدم بگذارید. کارهای کوچکی برای اینکه توجه او را جلب کنید انجام دهید. به او ثابت کنید که همیشه در هر حالی برای وی هستید از حرف زدن گرفته تا قرض گرفتن چیزی بسیار کوچک. آیا او علاقه مند به ورزش است؟ اگر اینطور است پس منتظر چه چیزی هستید؟ حوله ای فراهم کنید و یک شیشه آب معدنی هم همراه داشته باشید. به او نشان می دهید که دوستش دارید بدون اینکه حرفی از زبان شما شنیده باشد.


روش 6:

پسر ها دوست دارند که به دختر ها آرامش دهند پس بگذارید حس مرد بودن را تجربه کند. دست از کنترل کردن آنها بردارید، آنوقت خواهید دید که چگونه در شرایط سخت از شما محافظت می کند. به او اجازه بدهید که حس کند می تواند در خوب کردن حال شما نقش مهمی داشته باشد.


روش7:

پسر ها دخترانی را دوست دارند که خودشان هستند. پس سعی کنید طبیعی و نرمال رفتار کنید. باعث خندیدن آنها شوید. خوشحال و شاد باشید و از جلب توجه زیادی دوری کنید.


روش 8:

به پسری که شیفته شما شده است فرصت دهید تا قدمی بر دارد. نظر دوستانتان در مورد اینکه او به شما علاقه دارد یا نه اکثر وقت ها درست از آب در می آید. سعی کنید سخت به دست بیایید اما همیشه صادق باشید.


سعی کنید , می توانید ...

خوشه چندی ؟ یارانه میگیری یا نه؟

بی هدف شدن یارانه ها و سر در گم شدن مردم



خوشه چندی ؟ سئوالی که این روزها معمول شده ..تا بهم میرسیم به جای سلام و علیک ناخداگاه به زبان میاد ..

ما که از هرکی پرسیدیم که شما تو این دسته بندی ها توی کدوم خوشه قرار گرفتید ۹۹٪ گفتند که در خوشه ۳ قرار دارن ... این پرسش  هم از ادمهای متوسط جامعه و کم درآمد بعمل اومد که نتیجه یکسانی داشت و ژیامک ها هم این رو ثابت میکرد ..

هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست که بر چه مبنایی تقسیم بندی شدن خانوارها ..

ما که موندیم که چی بی چیه ... اگه شما چیزی میدونید بگید تا بقیه هم سر دربیارن.

تا خبر بعدی

هدفمند کردن یارانه و خوشه بندی خانوارها

همه چی ارومه , همه چی ارومه





خوشه بندی انگوری و گندمی و...

خوب بالاخره معلوم شد که با هدفمند کردن یارانه ها قراه چه بلایی سرمون بیاد.

خب قبل از همه چیز یه پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۰ بزنید و کد ملی خودتون رو ( سرپرست خانوار ) رو برای سازمان امار بفرستید تا ببینید که شما جزو کدام خوشه هستید و وقتی فهمیدید که جزو خوشه ۳ هستید اصلا هیجان زده نشید و خودتون رو کنترل کنید .

وقتی نخبگان سیاسی و اقتصادی کشور دور هم جمع بشن و برای رفاه حال مردم عقلاشون رو روی هم بریزن و همچین طرح مضحکی رو ارائه بدن واقعا من متاسفم که در کشورم چنین نخبگانی هم وجود دارند. بابا جان اصلا این جنگولک بازیها چیه که در میارین همون یارانه رو بر میداشتین نیازی هم به این همه ضایع بازی نبود.


خوب بریم سر اصل مطلب تا ببینیم که , کیی کجا و چی به کیی می رسه :


مثلا بر اساس خوشه بندی اعلام شده ، خانواده های دو نفره که بیش از 260 هزار تومان درآمد ماهانه دارند ، از دریافت یارانه محروم شده اند  ،  آیا از نظر تنظیم کنندگان این خوشه بندی ، یک خانواده دو نفره که مثلا 300 هزار تومان درآمد ماهانه دارد ، در صورت قطع یارانه های انرژی و متعاقب آن افزایش تورم به میزان قابل توجه ، نیاز به هیچ گونه حمایت ندارد؟

این در حالی است که خط فقر در شهرها ، بالای  700 هزار تومان اعلام می شود ، پس چگونه است که در قالب این طرح خانوده ای دو نفره با در آمد 260 هزار تومان ، خانواده ای 3 نفره با در آمد بالای 399 هزار تومان ، خانواده 4 نفره با در آمد بالای 521 هزار تومان یا خانواده ای 5 نفره با در آمد ماهانه بالای 651 هزار تومان و ... مشمول دریافت یارانه نقدی نمی شوند ؟ آیا بر اساس خط فقر اعلام شده همین خانوارهایی  که در خوشه بندی های اعلام شده  بی نیاز از دریافت یارانه نقدی محسوب شده اند ، فقیر محسوب نمی شوند ؟جالبه ... خیلی

نمیدونم کی به فکر کارگریست که در خانواره 4 نفری زندگی میکنه و ماهی هم 400000 هزار تومان دریافتی فیش حقوقیشه و باید ماهی 250 هزارتومان اجاره خونه بده و با 150 هزار تومان باید  نیازهای خوراکی و تفرحی و مدرسه کودکش و هزار تا مشکل دیگه رو رو به راه کنه .. این چه قانونیه , چه طرحیه ... من نمیدونم چطور این نخبگان به این چیزها فکر نکردن؟

با حذف یارانه بیشترین فشار به همین قشر فقیر جامعه می رسه .. پولدار و مرفه که مشکلی براش پیش نمیاد و تازه کارخونه دارها و بازاری ها هم جنس هاشون رو با قیمتی بالاتر میفروشن و من وامثال من هم باید سماق مک بزنیم.


بابا جان ذخایر و ثروت های ملی کشور متعلق به همه اقشار جامعه است نمیشه که عده ای رو از حق قانونی و شرعی شون از بیت المال محروم کنیم.


حالا ببینید این رئیس آمار چی گفت( آقای مدد) :

دولت در سال نخست اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها تصمیم گرفت جمعیت کشور را به سه خوشه تقسیم بندی کند، گفت : در خوشه نخست که دهک اول تا چهارم را شامل می شود ، حدود 30 میلیون نفر ، در خوشه دوم دهکهای پنجم تا هفتم جامعه با 17 میلیون و 600 هزار نفر و در خوشه سوم دهکهای هشتم تا دهم با 14 میلیون نفر قرار گرفته اند. مدد گفت: ‌یارانه ها فقط به خوشه اول و دوم پرداخت می شود.

ممنون اقای مدد عزیز ...



شما در این خوشه بندی چه جایگاهی دارید؟


خوب ببینیم چی میشه :


به نظر می رسد بر اساس آن چیزی که تاکنون اعلام شده در صورت اجرای این طرح ، طبقه متوسط و متوسط به پایین شهر نشین زیر شدید ترین فشار های اقتصادی و تورمی قرار می گیرد و در حالی که هیچ گونه حمایتی از سوی دولت دریافت نمی کند هزینه های ماهانه این گونه طبقات به یکباره افزایش جهشی خواهد داشت .

تقسیم بندی خوشه ای اعلام شده ، اساساً آسیبی به طبقه مرفه وارد نمی کند زیرا تمکن مالی و نیز قدرت انعطاف و سازکاری اقتصادی این طبقه،سپر بلای آن است، به عنوان مثال کارخانه داری که پس از اجرای طرح با افزایش قیمت برق و مواد اولیه مواجه می شود ، بر قیمت محصولات خود می افزاید و بالا رفتن هزینه ها را جبران می کند. اما طبقه متوسط که عمدتاً بر پایه درآمدها ی ثابت مانند حقوق کارمندی و کارگری امرار معاش می کند ، عاجز از این بالانس ثانویه خواهد بود و در فقدان یارانه ها ، فقیرتر خواهد شد و بدین ترتیب طبقه متوسط عملاً در آستانه نابودی قرار می گیرد.

در واقع با خوشه بندی اعلام شده ، تنها طبقه بسیار فقیر از یارانه ها برخوردار خواهد شد که البته این برخورداری ، به معنای رهایی آنها از فقر نخواهد بود زیرا یارانه ها ، فقط بخشی از افزایش قیمت ها را جبران خواهند کرد.

باید توجه داشت که طبقه متوسط هر جامعه ای موتور محرک رشد و توسعه آن جامعه است و تقویت و رشد این طبقه باید سرلوحه سیاست هر دولتی باشد ، از این رو مناسب است دولت محترم به دغدغه های این طبقه و به مضرات خوشه بندی اعلام شده بر طبقه متوسط جامعه بیش از پیش اندیشه کرده و راهکاری برای به حداقل رساندن هزینه های مترتب بر اجرای این طرح بیندیشد .



جای چشم ابرو نگیرد


جای چشم ابرو نگیرد گر چه او بالاتر است

   روی دریا خز نشیند قعر دریا گوهر است



استفاده از قانون جذب در جهت رسیدن به موفقیت

استفاده از قانون جذب در جهت رسیدن به موفقیت



قرن هاست که فرمول موفقیت به شدت از دسترس دیگران دور نگه داشته شده و دراختیار تمام مردم دنیا قرار داده نشده است. این راز قدرتمند "قانون جذب " نام دارد و انسان ها از آن درجهت دستیابی به اهداف ، غلبه بر ترس ها ، کسب شغل پردرآمد و دستیابی به یک زندگی کامل و موفق بهره جسته اند


دستورالعمل :


معین کنید چه چیزی می خواهید


مرحله 1


کلمه موفقیت را برای خود معنا کنید. ازنظر بعضی افراد ، موفقیت یعنی رفاه مالی مطلق. ازنظر بعضی دیگر، یعنی احساس خشنودی و رضایت کامل از زندگی شان. منظور از تمرین قانون جذب استفاده از آن درجهت سعی و تلاش خاصی است که منجر به موفقیت یک فرد می شود ، یا بکاربردن آن در رابطه با یک هدف نهایی در طول عمر که همان رسیدن به موفقیت در تمام جنبه های زندگی است.


مرحله 2


خواسته خود را مشخص کنید. بارها شده که فکرمیکنیم ما در زندگی درجایی نیستیم که می خواهیم باشیم ، اما نمی توانیم خواسته ها و اهدافمان را درقالب کلمات بیان کنیم. این بسیار مهم است که دقیقاً بدانید "آنچه را که می خواهید" چیست؟ به عنوان مثال آیا می خواهید در شغلتان ترفیع بگیرید ، یک معامله بزرگ را تمام کنید ، همراه یا شریکتان را پیدا کنید یا یک زندگی خانوادگی را شروع کنید؟ اگر تازه می خواهید از قانون جذب استفاده کنید ، کار خود را با یک "خواسته" شروع کرده و تمام انرژی خود را بر روی آن متمرکز کنید.


مرحله 3


خواسته های خود را به وضوح و به زمان حال بیان کنید ، طوری که انگار آنها را از قبل داشته اید یا درحال حاضر دارید آن ها را بدست می آورید. کلید استفاده موثر از قانون جذب این است که هر روز با ایمان و عقیده محکم بدانید آنچه را که می خواهید ، دارید. این طرز فکر شما را به سوی انجام اعمالی که برای رسیدن به هدفتان لازم است ، هدایت خواهد کرد. مثلاً اگر شما دائماً به خود بگویید : "می خواهم آن معامله بزرگ را تمام کنم (به انجام برسانم) "، از انرژی خود برای تمرکز روی چیزی که در آینده می خواهید استفاده کرده اید. طبق قانون جذب ، شما همان چیزی را بدست خواهید آورد که به زبان می آورید و مطمئناً همچنان می خواهید آن معامله را به انجام برسانید نه اینکه از آن منصرف شوید. برای بیان خواسته خود در زمان حال ، کافی است با خود تکرار کنید : "من موفقم زیرا آن معامله را به اتمام رساندم" یا "من موفق شدم با مشتری خود یک رابطه عالی برقرار کنم و او هم از خرید خود بسیار خشنود و راضی است".


خود را به شکل یک انسان موفق تصویر کنید


مرحله 1


از افکار مثبت خود برای تولید ارتعاشات انرژی استفاده کنید. افکار هستند که تبدیل به واقعیت می شوند. وقتی درذهن تصویر خود را درحالیکه به خواسته خود رسیده اید ، مجسم کنید ، با انرژی جهان طبیعت همکاری و مشارکت نموده اید ، جهانی که می خواهد شما هر خواسته ای دارید بدست آورید. اجازه ندهید افکار منفی وارد ذهنتان شوند. به محض آنکه یک فکر منفی در ذهنتان پدید می آید، به آرامی یا بلند بگویید "ایست!" و بعد یک فکر مثبت را جایگزین آن فکر منفی نمایید. این کار انرژی شما را به سمت مثبت اندیشی برگشت می دهد ، چیزی که بر طبق قانون جذب برای رسیدن به آنچه که می خواهید ضروری است.

مرحله 2


روی هر اتفاق خاصی که به شکل یک موفقیت شخصی برایتان پیش می آید، تمرکز کنید. از تمام حواس خود برای تبدیل اهدافتان به واقعیت کمک بگیرید. هنگامی که شخص به هدفی نائل می شود ، تغییرات مشخصی در سبک زندگی او پدید می آید. برای مثال وقتی شما یک معامله بزرگ را انجام می دهید، احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنید. می توانید روی چک با ارزشی را که پس از انجام آن معامله گرفته اید ، دست کشیده و آن را لمس کنید ؛ می توانید غذای خوشمزه ای را که به عنوان پاداش کار سخت و طاقت فرسای خود تهیه کرده اید بو کشیده و از مزه آن لذت ببرید. می توانید صدای کسانی را که اطرافتان جمع شده و به شما تبریک می گویند بشنوید. بگذارید این تصویرها راه خود را به درون شما باز کنند و به شما کمک کنند تا روز به روز نه تنها با امید موفقیت بلکه با این باور که شما یک فرد موفق هستید ، زندگی کنید.

مرحله 3


به خاطر هرچیزی که برایتان پیش می آید ، چه خوب و چه بد ، شکر گزار باشید. وقتی برای هرچیزی که داریم شکر کنیم ، چیزهای بیشتری بدست خواهیم آورد تا شکرشان را به جا آوریم. همچنین وقتی برای چیزهایی که به نظر منفی میرسند نیز شکر گزار باشیم ، درواقع اجازه نداده ایم هیچ نوع تمایل منفی گرایانه ای در زندگی ما نفوذ کند . هر چیزی می تواند به جهت مثبت تغییر مسیر پیدا کند.

بگذارید خواسته هایتان به ذهنتان راه یابند


مرحله 1


مطمئن شوید آنچه را که دقیقاً می خواهید به روشنی بیان کرده و در ذهن مجسم نموده اید و نه تنها می توانید آن را بدست آورید بلکه از قبل آن را بدست آورده اید. بدانید هرچیزی ابتدا به شکل یک فکر آغاز می شود ، اما با تفکر مثبت اولین قدم را به سوی نیل به هدف برداشته اید. هرچیزی که متعاقب آن پیش می آید ، گام های منطقی بعدی به سوی کسب خواسته شما می باشند. وقتی به خودتان اعتماد کنید ، متوجه می شوید که می توانید به این فرآیند نیز اطمینان نمایید.


مرحله 2


به خاطر موفقیت هایی که از قبل داشته اید همچنان شکر گزار باشید. هر روز در یک دفتر یادداشت ، هرچیزی را که به شما احساس غرور و افتخار به خودتان می دهد ، یادداشت کنید. همچنین وقتی چیزی بر سر راه شما قرار میگیرد ، چه مستقیماً به هدفتان مربوط باشد چه نباشد ، آن را یادداشت کنید. باور داشته باشید که هرچیزی یک موهبت است ، حتی اگر در آن لحظه به سختی بتوان این نام را روی آن گذاشت. یکی از جنبه های بسیار قدرتمند قانون جذب قدرت به زبان آوردن مراتب سپاسگزاری شما نسبت به چیزهایی است که هنوز بدست نیاورده اید اما گویی آن را بدست آورده اید. برای مثال "من به خاطر موفقیتم خدا را شکر میکنم" یا "من به خاطر پیشرفتم از خدا ممنونم".

مرحله 3


با خود قرار بگذارید هر روز احساس خوبی داشته باشید. احساس شادمانی، سلامتی و رفاه مادی ، همان چیزی است که هرکسی واقعاً از زندگی می خواهد. اینکه این احساسات چگونه در شما راه می یابند اهمیتی ندارد ، مهم این است که برطبق قانون جذب در مورد هر چیزی احساس خوبی داشته باشیم. به کسانی که درطول زندگی با آنها برخورد کرده اید فکر کنید، کسانی که به نظر می رسد به هر چیزی که بر سر راهشان قرار می گیرد واکنش مثبت نشان می دهند. این افراد ، موفق هستند، زیرا اجازه نمی دهند تجارب منفی کارها و فعالیت هایشان را تحت کنترل خود درآورد.