همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

ماجرای ملی شدن صنعت نفت در دادگاه لاهه

ماجرای ملی شدن صنعت نفت در دادگاه لاهه


می گویند زمانی که قرار بود دادگاه لاهه برای رسیدگی به دعاوی انگلیس در ماجرای ملی شدن صنعت نفت تشکیل شود ، دکتر مصدق با هیات همراه زودتر از موقع به محل رفت . در حالی که پیشاپیش جای نشستن همه ی شرکت کنندگان تعیین شده بود ، دکتر مصدق رفت و به نمایندگی هیات ایران روی صندلی نماینده انگلستان نشست .

قبل از شروع جلسه ، یکی دو بار به دکتر مصدق گفتند که اینجا برای نماینده هیات انگلیسی در نظر گرفته شده و جای شما آن جاست ، اما پیرمرد توجهی نکرد و روی همان صندلی نشست ..

جلسه داشت شروع می شد و نماینده هیات انگلیس روبروی دکتر مصدق منتظر ایستاده بود تا بلکه بلند شود و روی صندلی خویش بنشیند ، اما پیرمرد اصلاً نگاهش هم نمی کرد .

جلسه شروع شد و قاضی رسیدگی کننده به مصدق رو کرد و گفت که شما جای نماینده انگلستان نشسته اید ، جای شما آن جاست .

کم کم ماجرا داشت پیچیده می شد و بیخ پیدا میکرد که مصدق بالاخره به صدا در آمد و گفت :

شما فکر می کنید نمی دانیم صندلی ما کجاست و صندلی نماینده هیات انگلیس کدام است ؟

نه جناب رییس ، خوب می دانیم جایمان کدام است ..

اما علت اینکه چند دقیقه ای روی صندلی دوستان نشستم به خاطر این بود تا دوستان بدانند برجای دیگران نشستن یعنی چه ؟ او اضافه کرد که سال های سال است دولت انگلستان در سرزمین ما خیمه زده و کم کم یادشان رفته که جایشان این جا نیست و ایران سرزمین آبا و اجدادی ماست نه سرزمین آنان ...

سکوتی عمیق فضای دادگاه را احاطه کرده بود و دکتر مصدق بعد از پایان سخنانش کمی سکوت کرد و آرام بلند شد و به روی صندلی خویش قرار گرفت.

با همین ابتکار و حرکت ، عجیب بود که تا انتهای نشست ، فضای جلسه تحت تاثیر مستقیم این رفتار پیرمرد قرار گرفته بود و در نهایت نیز انگلستان محکوم شد .



غم انگیز ترین لحظه سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ !





سلام مادر، از سازمان آمار نفوس و مسکن مزاحم می شم، شما چند نفرید؟

مادر، سرش را پایین می اندازد و سکوت می کند.

مادر:میشه خونه ما بمونه برای فردا؟

چرا مادر؟

آخه شاید از پسرم خبری برسه…



مرا بغل کن

مرا بغل کن




روزی زنی روستائی که هرگز حرف دلنشینی از همسرش نشنیده بود، بیمار شد

شوهر او که راننده موتور سیکلت بود و از موتورش براى‌ حمل و نقل کالا در شهر
استفاده مى‌کردبراى اولین بار همسرش را سوار موتورسیکلت خود کرد.
زن با احتیاط سوار موتور شد و از دست پاچگی و خجالت نمی دانست
دست هایش را کجا بگذارد که ناگهان شوهرش گفت: مرا بغل کن.
زن پرسید: چه کار کنم؟ و وقتی متوجه حرف شوهرش شد ناگهان صورتش سرخ شد
با خجالت کمر شوهرش را بغل کرد و کم کم اشک صورتش را خیس نمود.
به نیمه راه رسیده بودند که زن از شوهرش خواست به خانه برگردند،
شوهرش با تعجب پرسید: چرا؟ تقریبا به بیمارستان رسیده ایم.
زن جواب داد: دیگر لازم نیست، بهتر شدم. سرم درد نمی کند.
شوهر همسرش را به خانه رساند ولى هرگز متوجه نخواهد شد که
گفتن همان جمله ى ساده ى "مرا بغل کن"
چقدر احساس خوشبختى را در قلب همسرش باعث شده که
در همین مسیر کوتاه، سردردش را خوب کرده است.
*عشق چنان عظیم است که در تصور نمی گنجد. فاصله ابراز عشق دور نیست.

فقط از قلب تا زبان است و کافی است که حرف های دلتان را بیان کنید



غدیر خم


عید غدیر خم بر همه شیعیان مبارک باد



شبی در محفلی ذکر علی بود

شنیدم عارفی فرزانه فرمود

اگر آتش به زیر پوست داری

نسوزی گر علی را دوست داری





عده ای نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمدند و عرض کردند: یا رسول الله جانشین شما و صاحب اختیار ما بعد از شما کیست؟ وحی نازل شد و این آیه را آورد: «اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُو یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعُونَ» یعنی: «صاحب اختیار شما خدا و پیامبر و آن کسی است که نماز را به پا می دارد و صدقه و زکات را در حال رکوع می دهد»



فَلیُبَلِّغِ الحاضِرِالغائِبَ وَالوالِدِ الوَلَدَ الی یُومِ القِیامَة

پس برسانند حاضران غائبان را و پدران فرزندان را تا روز قیامت


گزیده ای از خطبه ی پیامبر (ص) زمانی ایشان دست حضرت علی را بلند کردند

 {مَعاشِرَالنّاسِ، هذا عَلِی أخی وَ وَصیی وَ واعی عِلْمی، وَ خَلیفَتی فی اُمَّتی عَلی مَنْ آمَنَ بی وَعَلی تَفْسیرِ کِتابِ الله عَزَّوَجَلَّ وَالدّاعی إِلَیْهِ وَالْعامِلُ بِمایَرْضاهُ وَالُْمحارِبُ لاَِعْدائهِ وَالْمُوالی عَلی طاعَتِهِ وَالنّاهی عَنْ مَعْصِیَتِهِ. إِنَّهُ خَلیفَةُ رَسُولِ الله وَ أَمیرُالْمُؤْمِنینَ وَالْإمامُ الْهادی مِنَ الله، وَ قاتِلُ النّاکِثینَ وَالْقاسِطینَ وَالْمارِقینَ بِأَمْرِالله. یَقُولُ الله: (مایُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَی).

بِأَمْرِکَ یارَبِّ أَقولُ: اَلَّلهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَعادِ مَنْ عاداهُ (وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ) وَالْعَنْ مَنْ أَنْکَرَهُ وَاغْضِبْ عَلی مَنْ جَحَدَ حَقَّهُ.

هان مردمان! این علی است برادر و وصی و نگاهبان دانش من. و هموست جانشین من در میان امّت و بر گروندگان به من و بر تفسیر کتاب خدا که مردمان را به سوی او بخواند و به آن چه موجب خشنودی اوست عمل کند و با دشمنانش ستیز نماید. او پشتیبان فرمانبرداری خداوند و بازدارنده از نافرمانی او باشد. همانا اوست جانشین رسول الله و فرمانروای ایمانیان و پیشوای هدایتگر از سوی خدا و کسی که به فرمان خدا با پیمان شکنان، رویگردانان از راستی و درستی و به دررفتگان از دین پیکار کند. خداوند فرماید: «فرمان من دگرگون نخواهدشد.»

پروردگارا! اکنون به فرمان تو چنین می گویم: خداوندا! دوستداران او را دوست دار. و دشمنان او را دشمن دار. پشتیبانان او را پشتیبانی کن. یارانش را یاری نما. خودداری کنندگان از یاری اش را به خود رها کن. ناباورانش را از مهرت بران و بر آنان خشم خود را فرود آور. }



دانلود کتاب خطبه ی غدیر


خنده


من خنده زنم بر دل،دل خنده زند بر من

این جاست که می خندد،دیوانه به دیوانه



ثبت نام کنید و یک Iphone4 برنده شوید

سایت اکازیون




با ثبت نام در این سایت می تونید تو قرعه کشی یک دستگاه Iphone4 شرکت کنید .. پس وقت رو از دست ندید 13 روز تا شروع قرعه کشی بیشتر وقت ندارید ..




ثبت نام کنید







اکازیون چیست؟




وب‌سایت اکازیون یکی از پیشروان صنعت خرید گروهی در ایران است که با بکارگیری ابزارهای نوین و منحصر به فرد بازاریابی اینترنتی سعی در ایجاد یک مدل کسب‌وکار برنده_برنده از یک سو برای صاحبان کالا و خدمات و از سوی دیگر برای مشتریان و خریداران دارد. اکازیون با گرد هم آوردن متخصصان و کارشناسان در حوزه‌های مدیریت، بازاریابی، تجارت الکترونیک و IT کسب و کار شما را چه کوچک و چه بزرگ با معجزه خرید گروهی رونق می بخشد. از طرف دیگر تخفیفهای باورنکردنی و صرفه بالای اقتصادی در کالاها و خدمات عرضه شده حتی از دید سختگیرترین مشتریان نیز پوشیده نخواهد بود. اکازیون همواره بر روی برنده_برنده بودن این مدل کسب‌و‌کار نوپا تاکید داشته و خواهان جلب رضایت کامل فروشنده و مشتری است.




ثبت نام کنید




انفجار در بیدگنه ملارد کرج 15 کشته برجای گذاشت ..

انفجار در بیدگنه ملارد کرج 15 کشته برجای گذاشت ..

ساعاتی پیش انفجار مهیبی از جابجایی مواد منفجره در اطراف شهر ملارد توسط نیروهای سپاه پاسداران باعث کشته و مجروح شدن عده ای شده است که هنوز امار و اطلاعات دقیقی از کشته شدگان و مجروهان نیست ..

ما انسانها


ما انسانها اینطوری آفریده شده ایم

که اگر بدانیم میلیون ها سال در جهان باقی خواهیم ماند ولی قرین اندوه و بدبختی خواهیم بود راضی می شویم و حتی خوشحال هم می شویم ..

لیکن اگر بفهمیم که از بین می رویم و در عوض هیچ شکنجه و رنج نخواهیم کشید اندوهگین و مایوس می شویم .




وارونه


اینجا سرزمین واژه های وارونه است:



جایی که گنج, "جنگ" می شود
درمان, "نامرد" می شود

... قهقه , "هق هق" می شود
اما دزد همان "دزد" است
درد همان "درد"
و گرگ همان "گرگ"


نادره

 

از حکیمی پرسیدند که چگونه ای ؟

گفت :

روزی خدا میخورم و فرمان ابلیس می برم ...





ادم ها


دیشبخدارا دیدم
گوشه ای میگریست
من نیز گریستم
هردو"
یک درد داشتیم

ادم ها ...

کودک بااستعداد من

کودک بااستعداد من



«بچهٔ وحشتناکی بود که هوس‌های عجیب و غریبی داشت، مثلاً از کندن موهای سبیلم سخت محظوظ می‌شد و من، همان جور که به‌زحمت از چکیدن اشک چشمم جلوگیری می‌کردم ناچار بودم درد این عمل را با بردباری فراوان تحمل کنم، چرا که مادرزنم اعلام کرده بود پدری نیست که از کنده شدن تارهای سبیلش به‌دست فرزندش نهایت لذت را نبرد.»



داستانی از برانیسلاو نوشیچ

چه میکنند این میلیاردرها با طلا !

چه میکنند این میلیاردرها با طلا !





طلا همیشه جذاب بوده است و حتی در دوره های مختلف افراد برای یافتن طلا جان خود را نیز از دست داده اند.گاهی اوقات ما با اشیایی روبه رو میشویم که بسیار هیجان انگیز هستند این هیجان بیشتر میشود وقتی شما با وسایلی که از طلا ساخته شده اند روبه رو شوید.در اینجا به 10 عدد از عجیبترین این وسایل میپردازیم.

1-قرص های طلا:همه ما تا به حال بیمار شده ایم و با مصرف قرص و کپسول سلامتی خود را به دست آورده ایم.اما یک فرد ثروتمند به نام توبیاس ونگ تصمیم گرفت تا طعم قرص های طلایی رابچشد.به سفارش او چند کپسول با طلای 24 عیار درست شد.این قرص ها ارزشی برابر با 600 هزار تومان داشتند.


 

 
 
2-تابوت طلایی:انسان ها به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارند و برای آن همه کار میکنند.اما انگار عده ای به دنبال تجملات برای سفر آخرت خود هستند.این تابوت تماما از طلا ساخته شده است و مجهز به یک تلفن هراه نیز میباشد.ارزش آن برابر 40 میلیون تومان است.

 
 
 
 
 
3-کباب پز طلا:کباب خوردن بسیار لذت بخش است مخصوصا اگر این کباب در کباب پزی از جنس طلا آن هم به قیمت 14 میلیون تومان ساخته شده باشد.

 
 
 
 
4-ماساژوری از طلا:این ماساژور که از جنس طلای 18 عیار ساخته شده است میتواند خستگی بدن شما را پس از یک روز سخت رفع کند.البته برای این کار باید در حدود 3 میلیون تومان پول پرداخت کنید.

 
 
 
 
5-دستشویی طلایی:هر ساله تعداد زیادی از جهانگردان مسیر خود را به سوی هنگ کنگ عوض میکنند تا از این دستشویی ساخته شده از طلای 24 عیار دیدن کنند ارزش این دستشویی 5 میلیون دلار است.

 
 
 
 
6-ماسکی از طلا:این ماسک در ژاپن طرفداران بسیاری دارد.در این ماسک از یک لایه بسیار نازک طلای 24 عیار استفاده شده است.به گفته سازندگان،این ماسک برای چین و چروک های موجود بر روی پوست مفید است.

 
 
 
 
7-سوشی طلایی:سوشی غذایی ژاپنی است که ماده اصلی آن ماهی خام میباشد.فکر نکنید که این سوشی ها از طلا درست شده اند آنها تنها با روبان هایی از جنس طلا پیچیده شده اند.هر بشقاب از این سوشی 3 میلیون تومان ارزش دارند.

 
 
 
 
8-کتانی های طلایی:کن کورتنی یکی از طراحان خوب،این کتانی ها را طراحی کرده است.در ساخت این کتانی ها از طلای 24 عیار استفاده شده است.قیمت این جفت کفش در حدود 6میلیون تومان است.

 
 
 
 
9-دسرهای طلایی: این دسر به شک یک تخم مرغ است و از مواد بسیار لوکس مانند: طلا و خاویار ساخته شده است و همینطور این گران بودن به خاطر وجود دو الماس 2 قیراطی در بالای آن است.قیمت این دسر 22 هزار پوند(تقریبا در حدود 25 میلیون تومان)برآورده شده است.دسر اصلی از یک نوع طلای خوراکی و با اضافه کردن بهترین محصولات از سراسر جهان ساخته شده است.

 
 
 
 
10-کوله پشتی طلا:کوله پشتی یکی از وسایل مورد نیاز دانش آموزان است.این کوله پشتی که به نظر استاندارد هم نمیرسد از طلای 24 عیار درست شده و ارزشی معادل 3 میلیون تومان دارد.

مدیریت ایرانی


مدیریت ایرانی





یه روز یه تیم قایقرانی ایرانی تصمیم می گیرد که با یک تیم ژاپنی در یک مسابقه سرعت شرکت کنند. هر دو تیم توافق می کنند که سالی یک بار با هم رقابت کنند 
 هر تیم شامل 8 نفر بود
 در روزهای قبل از اولین مسابقه هر دو تیم خیلی خیلی زیاد تلاش می کردند که برای مسابقه به بیشترین آمادگی برسند
 روز مسابقه فرا می رسد و رقابت آغاز می شود . هر دو تیم شانه به شانه هم به پیش می رفتند و درحالی که قایقها خیلی

نزدیک به هم بودند ، تیم ژاپنی با یک مایل اختلاف زودتر از خط پایان می گذرد و برنده مسابقه می شود 



 


بازیکن های تیم ایران از این شکست حسابی ناراحت می شوند و با حالتی افسرده از مسابقه بر می گردند 

مسوولان تیم ایران تصمیم می گیرند کاری کنند که در رقابت سال آینده حتما پیروز بشند ؛ برای همین یک تیم آنالیزور استخدام می کنند برای بررسی علل شکست و پیشنهاد دادن راه کارها و روشهای جدید برای پیروزی



بعد از تحقیقات گسترده ،‌ تیم تحقیق متوجه این نکته مهم شدند که در تیم ژاپن ، 7 نفر پارو زن بوده اند و یک نفر کاپیتان 



...و خب البته در تیم ایران 7 نفر کاپیتان بوده اند و یک نفر پارو زن


 
این نتایج مدیریت تیم را به فکر فرو برد ؛ مدیران تیم تصمیم گرفتند که مشاورانی را استخدام کنند که یک ساختار جدیدی را برای تیم طراحی کنند

بعد از چندین ماه مشاوران به این نتیجه رسیدند که تیم ایران به این دلیل که کاپیتان های خیلی زیاد و پارو زن های خیلی کمی داشته شکست خورده ، درپایان بررسی ها مشاوران یک پیشنهاد مشخص داشتند : ساختار تیم ایران باید تغییر کند 




از آن روز به بعد با ارائه راه کار مشاورین تیم ایران چنین ترکیبی پیدا کرد : 4 نفر به عنوان کاپیتان ، 2 نفر یه عنوان مدیر ، ‌1 نفر به عنوان مدیر ارشد و 1 نفر به عنوان پارو زن (!!!) علاوه بر این مشاورین پیشنهاد کردند برای بهبود کارکرد پارو زن ، حتما یاید پاروزنی با صلاحیت و توانایی بهتر در تیم به کارگرفته شود



و در مسابقه سال بعد تیم ژاپن با دو مایل اختلاف پیروز می شود ...!



بعد از شکست در دومین مسابقه ، مدیران تیم که خیلی ناراحت بودند در اولین گام خیلی سریع پارو زن را از تیم اخراج می کنند ، زیرا به این نتیجه رسیدند که پارو زن کارایی لازم را در تیم نداشته است .


اما در مقابل از مدیر ارشد و 2 نفر مدیر تیم خود قدردانی می کنند و جوایزی را به آنها می دهند ، برای اینکه اعتقاد داشتند که آنها انگیزه خیلی خوبی را در تیم ایجاد کردند و در مرحله آماده سازی زحمات زیادی کشیده اند



مدیران تیم ایران در پایان به این نتیجه رسیدند که تیم آنالیز که به خوبی به بررسی دلایل شکست پرداخته بودند ، تیم مشاوران هم که استراتژی و ساختار خیلی خوبی برای تیم طراحی کرده بودند و مدیران تیم هم که به خوبی انگیزه لازم را در تیم ایجاد ایجاد کرده بودند ، پس حتما یکی از دلایل این شکست ها ، ناکارامدی ابزار و وسایل استفاده شده بوده است (!!!) و برای بهبود کار و گرفتن نتیجه در مسابقه سال آینده باید وسایل استفاده شده در مسابقه را تغییر دهند ، در نتیجه
 
...تیم ایران این روزها در حال طراحی یک " قایق " جدید است 

دیگر نیست …

دیگر نیست …


خیلی چاق بود.پای تخته که می رفت ، کلاس پر می شد از نجوا.تخته را که پاک می کرد ،بچه ها ریسه می رفتند و او با صورت گوشتالو و مهربانش فقط لبخند می زد.آن روز معلم با تأنی وارد کلاس شد. کلاس غلغله بود.یکی گفت:«خانم اجازه!؟گلابی بازم دیر کرده.»


و شلیک خنده کلاس را پر کرد.معلم برگشت.چشمانش پر از اشک بود.آرام و بی صدا آگهی ترحیم را بر سینه سرد دیوار چسباند.

لحظاتی بعد صدای گریه دسته جمعی بچه ها در فضا پیچید و جای خالی او را هیچ کس پر نکرد…



عقیده

عقیده 



با شور و هیجان مشغول سخنرانی بود و جمعیت یکپارچه او را تشویق می کردند .


می گفت : همه ی انسانها دارای یک عقیده نیستند باید به عقاید دیگران احترام گذاشت .

ناگهان گلوله ای از میان مردم به سویش شلیک شد و او به خاطر احترام به عقیده مهاجم زندگی اش را از دست داد ...