همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

کاربردهای مختلف صرف فعل " مردن " در فرهنگ ما !!

کاربردهای مختلف صرف فعل " مردن " در فرهنگ ما !!


  1. برو بمیر : برو گمشو !
  2. بمیرم برایت : خیلی دلم برایت می سوزد !
  3. می میرم برایت : عاشقتم !
  4. می مردی ؟ : چرا کار را انجام ندادی ؟
  5. مردی ؟ : چرا جواب نمی دهی ؟
  6. نمردیم و ... : بالاخره اتفاق افتاد !
  7. مردیم تا ... : صبرمان تمام شد !
  8. مرده : بی حال !
  9. مردنی : نحیف و لاغر !
  10. مردم : خسته شدم!
  11. من بمیرم ؟ : راست می گویی


در مورد ژاپنی ها


در مورد ژاپنی ها  


 وقتی برق شهر قطع شد مردم داخل سوپر مارکتها و فروشگاههای بزرگ به آرامی و در تاریکی همه چیزهایی را که در سبد خریدشان قرار داده بودند سر جایشان برگرداندند و به آرامی از فروشگاهها خارج شدند.

 چیزی نگذشت که تمیزی و نظم کمپهای مردم سیلزده که توی ورزشگاههای شهر بنا شده بود توجه همه را جلب کرد ، بعد دیدیم که مسئولان شهر جلوی مردم سجده میکنند و معذرت میخواهند بخاطر اینکه سونامی شده و ما نتوانستیم بهتر از این از شما مراقبت کنیم.

 چیزی نگذشت که عکس مدارس صحرایی شهر فوکوشیما منتشر شد ! با نهایت شرمندگی سالن ورزشی رو پارتیشن زده بودند و بصورت کلاسهای مجزا با حداکثر ۱۵ دانش آموز در آورده بودند . نکته اش هم اینکه همه کلاسها یه ال سی دی ۳۲ اینچی داشت. وزیر آموش و پرورششان هم توی رسانه ها ضمن کلی عذر خواهی قول داد که بزودی حداقل امکانات را برای دانش آموزان مهیا خواهد کرد. یعنی این چیزها را تازه زیر حداقل میدانند!


محاسبه کنید حداکثر را. چند روز قبل هم مطلع شدیم که پیرمردهای ژاپنی سپاه مهندسین پیر تشکیل داده اند و داوطلب اینکه بروند فوکوشیما و در مهار نیروگاه کمک کنند تا جوانترها در معرض تشعشعات نیروگاه و مرگ قرار نگیرند! چرا؟ چون نسبت به جوانها کمتر از عمرشان باقی مانده و اثرات ناگوار رادیواکتیو زمان کمتری در کشورشان باقی خواهد ماند و خودشان هم زمان کمتری رنج و دردش را تحمل خواهند کرد! همینقدر منطقی و بشر دوستانه.


 حالا هم که این خبر پایین در آمده که بزرگواری میفرمایید و میخوانید: بازگرداندن میلیاردها ین پس از سونامی: به گزارش خبرگزاری آلمان، مردم ژاپن، که در ماههای گذشته، بحران سیل ، سونامی و نشت مواد رادیواکتیو را پشت سر گذاشته‌اند، بیش از سه و نیم میلیارد ین ( بیش از ۴۵ میلیون دلار) پول را که در مناطق سیل زده یافته اند به دولت بازگردانده اند. همچنین ۵۷۰۰ گاوصندوق پیدا شده پس از سیل که حاوی بیش از دو میلیارد ین بوده، به دولت داده شده است. سخنگوی پلیس ژاپن اعلام کرد مردم و داوطلبان همچنان کیف پولهای پیدا شده را تحویل میدهند و تا کنون ۹۶ درصد مبالغ پیدا شده، به صاحبانشان بازگردانده شده است. زلزله و سونامی در ژاپن که در ماه مارس رخ داد، دستکم ۲۰ هزار کشته و هزاران نفر بیخانمان برجا گذاشت. اونوقت فکرشو بکنید خدا ما رو ببره بهشت، اینا رو ببره جهنم نکته جالب اینجاست که بدونید در فرهنگ ژاپنی مفهومی بنام "گناه" وجود نداره... و اصلا" مردم با این مفهموم هیچ آشنایی ندارن... تنها مفهوم بازدارنده در اونجا، "شرمندگی" است. واسه همینه که کسی که درست کارش و انجام نمیده و پیش مردم شرمنده میشه، حتی ممکنه که دست به خودکشی بزنه، چون دیگه چیزی برای از دست دادن نداره... "شرمندگی" مفهوم زمینی و "گناه" مفهوم آسمانی است. "شرمندگی" بین شخص و اطرافیانش اتفاق میفته، اطرافیانی که شخص همیشه اونها رو میبینه، ولی "گناه" بین شخص و خدایی هست که هیچ وقت بشر اون رو ندیده و نخواهد دید.... و نتیجه این 2 باور رو ببینید!



مجبورم ...


اگر میخندم از اجبار عکاس است!!



بی خیال درس و مشق ... پولو بچسب


همین الان فکر کن .. ببین کاری که میکنی اصلا ارزشش رو داره





سفسطه چیست؟


سفسطه چیست؟




تا به حال تعاریف زیادی درباره این کلمه خوانده ام ولی راستش را بخواهید هیچ تعریفی به کاملی و شفافیت تعریف زیر نیست.

سفسطه چیست؟
شاگردان از استادشان پرسیدند: “سفسطه چیست؟”
استاد کمی فکر کرد و جواب داد: “گوش کنید، مثالی می زنم، دو مرد پیش من می آیند. یکی تمیز و دیگری کثیف من به آن ها پیشنهاد می کنم حمام کنند. شما فکر می کنید، کدام یک این کار را انجام دهند؟”
هر دو شاگرد یک زبان جواب دادند: “خوب مسلما کثیفه!”
استاد گفت: “نه، تمیزه. چون او به حمام کردن عادت کرده و کثیفه قدر آن را نمی داند. پس چه کسی حمام می کند؟”
حالا پسرها می گویند: “تمیزه!”
استاد جواب داد: “نه، کثیفه، چون او به حمام احتیاج دارد” و باز پرسید: “خوب، پس کدامیک از مهمانان من حمام می کنند؟”
یک بار دیگر شاگردها گفتند: “کثیفه!”
استاد گفت: “اما نه، البته که هر دو! تمیزه به حمام عادت دارد و کثیفه به حمام احتیاج دارد. خوب بالاخره کی حمام می گیرد؟”
بچه ها با سر درگمی جواب دادند: “هر دو!”
استاد این بار توضیح می دهد: “نه، هیچ کدام! چون کثیفه به حمام عادت ندارد و تمیزه هم نیازی به حمام کردن ندارد!”
شاگردان با اعتراض گفتند: “بله درسته، ولی ما چطور می توانیم تشخیص دهیم؟ هر بار شما یک چیزی را می گویید و هر دفعه هم درست است.”
استاد در پاسخ گفت: “خوب پس متوجه شدید، این یعنی سفسطه! خاصیت سفسطه بسته به این است که چه چیزی را بخواهی ثابت کنی!”


صادق هدایت


صادق هدایت




61 سال قبل، روز 19 فروردین 1330 صادق هدایت نویسنده معروف ایران در آشپزخانه آپارتمانی

در خانه شماره 37 خیابان شامپیونه پاریس با پناه بردن به گاز به زندگی خود پایان بخشید.




ماریا خرسند

بانو خرسند





ماریا خرسند، بانوی 49 ساله مازندرانی، یکی از مدیران مشهور صنعت آی‌تی جهان است. هر چند ایرانی‌ها در میان مدیران رده‌بالای صنعت آی‌تی چندان کم‌شمار نیستند، اما خرسند یکی از بلندپایه‌ترین و در عین حال معدود زنان ایرانی فعال در این رشته است.


خرسندچندی پیش به مدیرعاملی شرکت مشهور تولید سخت‌افزار دل (Dell) در سوئد منصوب شد، اما این بانوی ایرانی پیش از این مناصب بالاتری در صنعت آی‌تی جهان را نیز در اختیار داشته است.


امروز دیگر همه با تکنولوژی بلوتوث آشنا هستند و کمتر گوشی تلفن همراهی در جهان ساخته می‌شود که به این تکنولوژی مجهز نباشد. حال حتماً تعجب می‌کنید اگر بشنوید که ماریا خرسند در زمان مدیریت خود در شرکت اریکسون سوئد، ریاست این پروژه انقلابی را بر عهده داشته است و در واقع مادر معنوی تکنولوژی بلوتوث محسوب می‌شود.


خرسند در پاسخ به این که چه چیزی باعث شد او به مدیریت پروژه بلوتوث برسد، می‌گوید: «کسی چیزی در این مورد به من نگفت، اما گمان می‌کنم بلندپروازی و اشتیاق من به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات در این میان نقش داشته است.»


ماریا خرسند در سال 1957 (1336) در شهر ساری متولد شد. او در سال 1975 به لس‌آنجلس مهاجرت کرد و فوق‌لیسانس کامپیوتر خود را از دانشگاه فولرتون (Fullerton) کالیفرنیا گرفت.


هر چند مادر ماریا میل داشت که فرزندانش پس از پایان تحصیل به ایران بازگردند، اما ماریا و خواهرش پس از پایان تحصیل تصمیم به ادامه زندگی در خارج از ایران گرفتند. با این حال ماریا هیچ‌گاه هویت ایرانی خود را انکار نکرده است، هر چند این مسئله در مقاطعی باعث ایجاد مانع بر سر راه پیشرفت شغلی او شده است. برای مثال ماریا در زمان اقامتش در آمریکا، هنگامی که برای مصاحبه به یکی از شرکت‌های طرف قرارداد وزارت دفاع آمریکا رفته بود، پس از آن که در فرم استخدامی ملیت خود را ایرانی ذکر کرد، به آرامی و بی سر و صدا از پروسه استخدام کنار گذاشته شد.


خرسند همسر سوئدی خود را هنگام تحصیل در دانشگاه فولرتون ملاقات کرد و پس از ازدواج با او، در اواخر دهه 80 میلادی به سوئد مهاجرت کرد. او پیش از آن تجربه کار در چند شرکت نفتی و کامپیوتری آمریکایی چون شرکت نفتی یونیون کالیفرنیا و شرکت کامپیوتری یونیسیس را به تجربیات کاری خود اندوخته بود و همین مساله باعث شد پس از ورود به سوئد بتواند در کمپانی بزرگ اریکسون استخدام شود.



حرفه یک کودک در آینده


 حرفه یک کودک در آینده


عکاس پاریسی مالو آکا حرفه هایی که ممکن است یک کودک در آینده در آن مشغول بکار شود را تجسم کرده است.

او از نگاه یک پدر و مادر به این کودکان نگاه کرده و او را در لباس حرفه های مختلف تجسم کرده است.اینکه سرنوشت چه مسیری را برای هر کس رقم خواهد زد اصلا مشخص نیست و فکر کردن به آن نیزهمیشه با نگرانی همراه خواهد بود .


در هر صورت او در این پروژه عکاسی این مسئله را بصورت طنز بیان کرده است.

حرفه هایی مانند دکتری ، کشیش ، ورزشکار و حتی گاو باز را در این عکسها در نظر گرفته است.
باقی عکسها را خودتان حدس بزنید .





ادامه مطلب ...

انجام کامل ترین جراحی پیوند صورت در جهان

انجام کامل ترین جراحی پیوند صورت در جهان





در سال ۱۹۹۷ ریچارد نوریس از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. هر چند او زنده ماند اما این حادثه سبب شد بخش عمده ای از صورت اش را از دست بدهد و با وجود انجام چندین عمل جراحی ترمیمی، بخش های مهمی از صورت و فک او از دست رفته بود.


حالا او با کمک جراحان دانشگاه مریلند، او یک صورت جدید دارد. عمل پیوند صورتی که به گفته آنها کامل ترین پیوند صورتی است که تا به حال انجام گرفته است. در این جراحی علاوه بر صورت، دندان ها، زبان و فک های جدیدی هم به او پیوند زده شده است.


دکتر Eduardo Rodriguez می گوید با این جراحی آقای نوریس زندگی جدیدی پیدا کرده است. او سرپرست تیمی حاوی بیش از ۱۰۰ نفر از پزشکان، محققین و افراد مختلف بوده که در این عمل جراحی سهیم بوده اند. عملی که ۳۶ ساعت طول کشیده است.


جالب اینجا است که آقای نوریس دوران نقاهت اش را هم با سرعت بسیار خوبی طی می کند. جراحی پیوند صورت حدود یک هفته پیش انجام شده و او می تواند زبان اش را حرکت بدهد و کنترل عضلات صورت اش را هم در اختیار دارد.

در کنار یک صورت جدید، آقای نوریس حس بویایی اش را هم به دست آورده. چیزی که بعد از اصابت گلوله از دست داده بود.


این بیست و سومین جراحی پیوند صورتی است که در جهان انجام می شود اما به خاطر پیوند کامل صورت، دندان ها، زبان و فک ها کامل ترین جراحی پیوند صورتی به حساب می آید که تا به حال انجام شده است.

در کنار آنها و این جراحی بزرگ، نباید فراموش کنیم که آقای نوریس چهره جدید اش را مدیون اهدا کننده گمنامی است که علاوه بر صورت اش در آن روز ۵ عضو دیگرش را هم به بیماران نیازمند دیگر اهدا کرده است.



یک اثر دیدنی

یک اثر دیدنی


یک گرافیست فرانسوی دست به ساخت تصویر انیمیشن ترکیبی زده که ده ها چهره را به طور یکپارچه و پشت سر هم در یک تصویر جمع کرده است.

در این تصاویر با چهره‌های پیر و جوان، خندان و جدی روبرو می‌شویم که به طور چشمگیری وسعت داده شده و منقبض می‌شوند. چهره‌های زنانه به چهره مردانی با سبیل چخماقی و نوجوانان کک ‌ومکی با پوزخندی بر چهره تبدیل می‌شوند.




باشگاه رئال مادرید در امارات اقامتگاهی ویژه برای تعطیلات می‌سازد

باشگاه رئال مادرید


در امارات اقامتگاهی ویژه برای تعطیلات می‌سازد



رئال مادرید به تازگی از نقشه‌هایش برای ساخت یک اقامتگاه ویژه در امارت با هزینه یک میلیارد دلار پرده برداشته است، تخمین زده می‌شود که این اقامتگاه در ژانویه ۲۰۱۵ افتتاح شود.

این افامتگاه در یکی از جزایر مصنوعی امارات بنا خواهد شد. در جریان مراسمی در برنابئو -استادیوم رئال مادرید- پرزنتشینی از این اقتامتگاه ارائه شد که شامل بناهای تسهیلات ورزشی، لنگرگاه، هتل‌های لوکس، ویلاها، یک پارک سرگرمی، موزه باشگاه و یک استادیوم ده هزاری نفری است که یک سمتش به ساحل منتهی خواهد بود.

فلورنتیو پرز، رئیس باشگاه در این مورد گفته است که این اقامتگاه مبدل به یک مکان توریستی و مرکز ورزشی عمده خواهد شد، مساحت این مجموعه ۴۳۰ هزار متر مربع خواهد بود و گمان می‌رود که در سال ۲۰۱۵، یک میلیون نفر از آن بازدید کنند.

این اقامتگاه، محلی برای رئال در فاصله بین اروپا و خاور دور خواهد بود، نیمی از ۳۰۰ میلیون هوادار رئال در آسیا زندگی می‌کنند.





منبع : 1pezeshk.com



مورچه عاشق


روزی حضرت سلیمان مورچه ای را در پای کوهی دید که مشغول جابجا کردن خاک های پایین کوه بود. از او پرسید: چرا این همه سختی را متحمل می شوی؟ مورچه گفت: معشوقم به من گفته اگر این کوه را جابجا کنی به وصال من خواهی رسید و من به عشق وصال او می خواهم این کوه را جابجا کنم. حضرت سلیمان فرمود: تو اگر عمر نوح هم داشته باشی نمی توانی این کار را انجام بدهی. مورچه گفت: تمام سعی ام را می کنم... حضرت سلیمان که بسیار از همت و پشت کار مورچه خوشش آمده بود برای او کوه را جابجا کرد. مورچه رو به آسمان کرد و گفت: خدایی را شکر می گویم که در راه عشق، پیامبری را به خدمت موری در می آ ورد... تمام سعی مان را بکنیم، پیامبری همیشه در همین نزدیکی ست...

عابدزاده هم ممنوع الخروج شد و هم ۵۴ ضربه شلاق

عابدزاده هم ممنوع الخروج شد و هم ۵۴ ضربه شلاق



فوتبال ملی - احمد عابدزاده به خاطر یک مصاحبه محکوم به 54 ضربه شلاق شد.



به گزارش خبرآنلاین ؛ دروازه بان سرشناس سالهای دور تیم ملی به دلیل مصاحبه ای که 3 سال قبل علیه پزشک جراحش انجام داده بود ممنوع الخروج شد. عابدزاده که روز اول سال نو می خواست به آمریکا برود در فرودگاه فهمید ممنوع الخروج است و پاسپورتش ضبط شد. او بعد  از پیگیری ماجرا ، متوجه شد که به دلیل شکایت دکتر مددی ، پزشک جراحش که اولین بار زانوی مصدوم او را جراحی کرده بود به صورت غیابی به 54 ضربه شلاق متهم شده است.


عید نوروز بر همگان مبارک باد


عید باستنی نوروز بر تمام ایرانیان و جهانیان تهنیت باد






سالی سرشار از موفقیت ، بهروزی و پیروزی برای ایرانیان آرزومندم