همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

قاتلان مرد آهنین دستگیر شدند


قاتلان مرد آهنین دستگیر شدند


د
۳ جوان که سن آنها ۱۸ تا ۱۹ سال است در پی قتل روح‌الله داداشی دستگیر و بعدازظهر روز گذشته به قتل قوی‌ترین مرد ایران اعتراف کردند.
۲ نفر از این ۳ متهم پس از فرار از محل جنایت، در منطقه شاهین‌ویلا و مهرشهر دستگیر شدند. با انتقال این دو جوان به پلیس آگاهی، آنها اعتراف کردند عامل جنایت دوست ۱۹ ساله آنهاست که قصد فرار از استان تهران را دارد. در پی این اعترافات، ماموران بعدازظهر دیروز ـ دوشنبه ـ عامل اصلی این جنایت را نیز دستگیر کردند.
حادثه ساعت ۲۵/۲۲ روز شنبه در خیابان پونه در حصارک کرج اتفاق افتاد و پس از درگیری ۳ سرنشین یک دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ با روح‌الله داداشی و فردی که او را همراهی می‌کرد، عامل جنایت با چاقویی که در دست داشت به گردن و سینه قوی‌ترین مرد ایران ضربه زد و سپس هر ۳ نفر از محل متواری شدند.
در پی این حادثه، حاضران در محل روح‌الله داداشی را به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال دادند که به علت شدت جراحات، وی جانش را از دست داد.
با گزارش حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و حضور ماموران در بیمارستان، موضوع به بازپرس رضایی در شعبه ۲۱ دادسرای جنایی کرج گزارش شد و با دستور قضایی، پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. با شروع تحقیقات، یکی از شاهدان عینی، شماره خودروی مهاجمان را در اختیار ماموران قرار داد. با استعلام شماره خودرو از سامانه پلیس، و شناسایی مالک آن، ماموران چند ساعت بعد ابتدا ۲ نفر از مهاجمان و بعدازظهر دیروز نیز سومین متهم را دستگیر کردند.

اعتراف به جنایت

بنابراین گزارش، هر ۳ متهم بعدازظهر دیروز با اعتراف به درگیری عنوان کردند، داداشی را نمی‌شناختیم. ما به دلیل ترافیک با هم مشاجره کردیم و زمانی که داداشی از خودرو بیرون آمد، او را با چاقو مجروح کردیم و متواری شدیم.
در پی این اعترافات، بازپرس رضایی با صدور قرار بازداشت موقت برای هر ۳ متهم، آنها را برای بررسی سوابق و بازسازی صحنه جنایت در اختیار پلیس آگاهی قرار داد.
سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز ضمن اشاره به این حادثه گفت: در تحقیقات مشخص شد سومین متهم پرونده ـ که از دیگر دوستانش بزرگ‌تر است ـ عامل اصلی این حادثه بوده است. تحقیقات نشان داد،‌ هنگام مشاجره و درگیری، داداشی که فردی آرام و نرم‌خو بود، سعی می‌کند با سعه‌صدر و بدون درگیری موضوع را پایان دهد؛ اما در این هنگام یکی از متهمان با شیء برنده‌ای که در دست داشت به وی نزدیک می‌شود و این حادثه رخ می دهد.

فقر تربیتی

سرهنگ غنی‌لو، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی در ارتباط با آخرین پیگیری‌های پرونده گفت: با دستگیری هر ۳ متهم، در حال حاضر تحقیق در این زمینه ادامه دارد و از همان دقایق اولیه سرهنگ اصلانی، فرمانده انتظامی کرج و سردار اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران و البرز این موضوع را به صورت ویژه پیگیری می‌کردند.
با دستگیری ۳ متهم پرونده که سن آنها ۱۸ و ۱۹ سال است، عنوان کرده‌اند درگیری و جنایت صرفا تصادفی بوده و آنها هیچ شناختی از قوی‌ترین مرد ایران نداشته‌اند. اعتراف این ۳ متهم که فقر شدید تربیتی و فرهنگی دارند، نشان می‌دهد برخلاف برخی شایعات، این جنایت با تصمیم قبلی نبوده است که در حال حاضر تحقیق در ارتباط با زوایای مختلف پرونده ادامه دارد.

خاکسپاری مرد آهنین



با دستگیری ۳ متهم پرونده قتل قوی‌ترین مرد ایران، روز گذشته پیکر وی با حضور هزاران نفر از مردم، ورزشکاران و تعدادی از مسوولان از مقابل منزلش در حصارک کرج تا محل امامزاده محمد تشییع و در صحن اصلی این امامزاده به خاک سپرده شد.



عکس-های-دیده-نشده-از-روح-الله-داداشی ادامه مطلب


فیلم دلخراش صحنه قتل مرحوم روح الله داداشی

ادامه مطلب ...

جدیدترین پدیده ی ظهور کرده در خیابانهای تهران


جدیدترین پدیده ی ظهور کرده در خیابانهای طهران




ادامه مطلب ...

هر کسی هم نفسم شد


هر کسی هم نفسم شد دست آخر قفسم شد
من ساده به خیالم که همه کار و کسم شد

نظر یک عصبانی درباره تجاوز



نظر یک عصبانی درباره تجاوز




این روزها بحث تجاوز به عنف در کشور نقل محافل سیاسی ، فرهنگی و رسانه ای سمعی و بصری شده که در قبل خیلی ساده از کنارش می گذشتن چون ، منافع نظام و کشور به خاطر اسلام و جامعه ی دینی و مردم با فرهنگ و مذهبی و چشم و گوش بسته و ... در خطر بود ..

این اتفاقات تازگی نداره و آتیش زیر خاکستره که داره کم کم این جنگل خشک شده رو قبل از هر بارانی نابود می کنه ..

نمی دونم داستان از کجا سر و صدا کرد که اینجور رسانه های ما زیر بال و پرش رو گرفتن تا مبادا رسانه های غربی و مخالف نظام پیش دستی نکنن و از کوه !! کوه بسازن

این داستانهای پیش اومده در چند هفته ی گذشته تازه نیست و هر روز به طرق مختلف در جامعه زیر پوست شهر هایمان اتفاق می افته و کسی صدای دخترکان خفه شده ای رو نمی شنوه که شاید با لب گشودنی زیر باد کتک خانواده های افرطی قرار بگیرن و گاه کشته و گاه حبس شوند ، و یا ناچار به فرار از خانه شوند که عواقبی بدتر را هم در پیش خواهد داشت ...

این مسائل خیلی زود فراموش می شن و این شهر و مردمش در همان خواب خرگوشی به سر خواهند برد ...

امیدورم هیچوقت این مسائل وحشیانه در کشور به وقوع بپیونده و مردم با خیالی راحت به خواب خرگوشیشان ادامه دهند همراه با خوروپف ...



از تاثیرات این عمل بر روی قربانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زوال شخصیت یا افتراق (احساس کرخی و جدا افتادگی، مثل بودن در رویا یا توهم، یا احساس این که دنیا بیگانه و غیرواقعی ست).
  • دشواری در به خاطر آوردن بخش های مهم تجاوز
  • بازبینی تجاوز در افکار، خاطرات، یا کابوس ها
  • پرهیز از کارها، مکان ها، افکار و/یا احساساتی که تجاوز را یادآوری می کنند.
  • اضطراب یا افزایش هشیاری (دشواری در به خواب رفتن، تمرکز و...)
  • پرهیز از زندگی اجتماعی یا محل تجاوز

مطلب زیر رو از سایت کیبرد ازاد برداشت کردم که میتونه جالب باشه

( نوشته های یک دختر عصبانی)



من یک دوست دارم که بهش تجاوز شده. دختری مثل خودتون و مثل دخترهایی که اطرافتون می شناسین. به زور و وحشیانه. با اینکه دختر شجاع و فعالی بود، بیخیال پلیس و سیستم قضایی شد چون تنها چیزی که اونجا پیش می رفت توهین بیشتر بهش بود و تهمت های وقیح تر. تا یک هفته حتی به سختی می تونست به دستشویی بره و تا یکسال به راحتی نمی‌تونست از خونه بیرون بیاد چون یا مجبور بود پیاده بره یا سوار ماشین یک غریبه بشه.

همه جوره می شه در مورد تجاوز حرف زد. می شه مزخرف گفت مثل «ازش لذت ببر» یا «خودت خواستی». می‌ شه توی فروم ها التماس کرد که فلان فیلم تجاوز به فلانی رو بذارین که من ببینم و می شه مثل قرن پونزدهم از این گفت که باید متجاوزها رو اعدام کنن تا عبرت بقیه بشه و حتی می‌شه تحلیل کرد که دولت خیلی هم خوشحاله از اخبار تجاوز چون باعث می شه فضای نظامی کشور بیشتر و بیشتر توجیه بشه.


هر چی می خواین بگین اما اما این چند تا نکته یک آدم عصبانی رو هم بخونین:

  • تجاوز به گفته تحقیقات جامعه شناسی، هیچ ربطی به ارضای شهوت نداره. بحث تجاوز بحث قدرت است و سلطه و خشونت و توسط آدم های تحقیر شده انجام می شه
  • قربانی تجاوز فرق خاصی با بقیه نداره. آدم ها هر جایی با هر لباسی و حین هر فعالیتی ممکنه با مشکل تجاوز روبرو بشن
  • متجاوز آدمی نیست که صبح رفته باشه سر کار،خونه ای داشته باشه و سر راه برگشت به خونه به کسی تجاوز کنه. متجاوز یک آدم بی کار و ناامید به زندگی است که توی جامعه جایی نداره
  • عامل نهایی تجاوز سرکوب است و تحقیر و فقر و بیکاری + یک فرهنگ منحط
  • اعدام و شکنجه و تحقیر، تجاوز رو بیشتر می کنه نه کمتر

و البته اینها در مورد تجاوزی است که این روزها در کشور ما رو اومده. شکی نیست که پدوفیل‌ها و بیماران روانی دیگه هم وجود دارن که برای جلوگیری از تجاوزشون، علاوه بر شغل و امید نیازمند درمان اختصاصی هم هستن.


اگر با وجود عصبانیت من تا اینجا همراه بودین،

صفحه اختصاصی تجاوز در روزنامه روزگار رو هم ببینین (پی دی اف).



منبع :کیبرد ازاد



ماسک

ماسک



ظرافت فناوری دیجیتال برای تکثیر بشریت در ابعاد گمراه کننده و غیر ممکن




با ادامه مطلب همراه شوید و عکسهای جالب تر و لینک منبع سایت رو مشاهده کنید



ادامه مطلب ...

ده کشور مصرف کننده چای

ده کشور مصرف کننده چای


چای نام یک گیاه و نوشیدنی ساخته شده از این گیاه است.

چای واژه‌ای است چینی که در چین و شمال هندوستان به کار می‌رود و تقریباً با همان تلفظ وارد زبان فارسی شده‌است.

نام این گیاه در گویش چینی جنوبی چای و در گویش چینی شمالی به صورت تِی تلفظ می‌شد و هردو تلفظی از یک واژه یگانه در چینی قدیم هستند. مردم اروپای غربی نام این گیاه را از چینیان شمالی و مردم خاورمیانه و شمال آفریقا نام آن را از چینیان جنوبی آموختند.

نوشیدنی چای با دم کردن برگها، جوانه‌ها یا شاخه‌های فرآوری شده بوته چای گونه Camellia sinensis به مدت چند دقیقه درآب داغ درست می‌شود. فرآوری آن می‌تواند شامل اکسیداسیون، حرارت دهی، خشکسازی و افزودن گیاهان، گلها، چاشنیها و میوه‌های دیگر به آن باشد.
برگهای چای درون یک استکان چینی

چای یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تیانین و آنتی اکسیدان‌ها است، اما تقریباً بدون چربی، کربوهیدرات‌ها، یا پروتئین. آن دارای طعمی مطلوب است که کمی تلخ و گس می‌باشد.

کشورسرانه مصرف (کیلوگرم)سرانه مصرف (فنجان)
ترکیه2/81232
ایرلند2/61144
ازبکستان2/41056
انگلستان2/1924
قزلقستان و ترکمنستان1/7748
ایران1/4616
لهستان و روسیه1/3872
ژاپن و پاکستان1/1484
میانگین جهان0/4176


اولا :
در مصرف بر حسب کیلوگرم ، چای خشک منظور شده و بنا را بر این گذاشته اند که از هر کیلوگرم آن 440 فنجان چای آماده نوشیدن تهیه شودت . سرانه مصرف هم یعنی اینکه مثلا هر ایرانی 1/4 کیلو جیره چای خشک مصرف می کند یا به عبارتی 616 فنجان چای در سال (1/7 فنجان در روز)

دومآ :
همانطور که می بینید نژاد ترک (ترکیه ، ازبکستان ، قزاقستان ف ترکمنستان و بخش هایی از ایران) حتی از انگلیس و مستعمراتش هم بیشتر چای می خورند . ترکیه با مصرف چای دو برابر ما ششمین تولید کننده بزرگ چای هم هست و 190 هزار تن از 3900 هزار تن چای تولیدی جهان را در سال تولید می کند .

سومآ:
انگلیسی ها از قدیم الایام بزرگترین مصرف کننده چای جهان بوده اند و علت خروج انها از دور در سالهای اخیر ، گرایش دیوانه وارشان به چای های گیاهی و طعمدار است .  روسها و لهستانی ها هم به  عنوان مخترعان سماور ورشو موقعیت سنتی خود ر ا در جدول حفظ کرده اند .

چهارمآ :
دلم برای بقیه انسانها می سوزد . اگر قرار باشد آدم هر دو روز فقط یک فنجان چای بنوشد دیگر نمی دانم به چه امیدی باید زندگی کند ...


علی و داستایوسکی


"علی" با خدای داستان نویسی در سیبری چه کرد؟




http://s1.picofile.com/file/6853875250/dostoevsky.jpg


فیودور میخاییلوویچ داستایوسکی ( متولد 1821 تا 1881 میلادی) نویسندهٔ مشهور و تاثیرگذار اهل روسیه بود و به عنوان مبنا و مانیفست سورئالیست‌ها همواره مورد توجه ادیبان بوده و یکی از خدایان داستان نویسی است که همواره در ادبیات جهان به آن اشاره شده است، داستایوسکی   آثارش مملو از مضامینی ساده پیرامون زندگی مردم، مصائب شان و روان شان است. آثاری که شاید میان آنها جنایت و مکافات، برادران کارامازوف، جن زدگان و ابله برای ایرانی ها، نام آشناتر باشد.

او که یک ارتشی بود و از ارتش روسیه کناره گیری کرده بود، در سال ۱۸۴۹ توسط پلیس مخفی به جرم براندازی دستگیر شد. دادگاه نظامی برای او تقاضای حکم اعدام کرد که در ۱۹ دسامبر مشمول تخفیف شد و به چهار سال زندان و سپس خدمت در لباس سرباز ساده تغییر یافت. در زمان تبعید و زندان حملات صرع که تا پایان عمر گرفتار آن بود بر او عارض گشت. در ۱۵ فوریه ۱۸۵۴ از زندان بیرون آمد تا دورهٔ بعدی مجازاتش را در لباس سرباز عادی طی کند. به عنوان مأمور خدمت در گردان هفتم پیاده نظام سیبری به سمیپالاتینسک اعزام شد. آن گونه که در کتاب زندگی و آثار داستایوسکی نوشته لئونید گروسمن آمده، در این دوران او در زندان اومسک با تبعیدیان لزگی، چچن و تاتارهای مقیم داغستان قفقاز برخورد کرد.

داستایوسکی  در میان دسته تبعیدیان با جوانی به نام «علی» آشنا می شود؛ جوانی با قلبی مهربان و چهره ای گشاده و زیبا که در کنار زندان داستایوسکی زندانی بود. داستایوسکی در این باره می نویسد: «دیدار من با او یکی از زیباترین ملاقات های تمام دوران زندگی ام بود. "علی" موجودی استثنایی با منشی چنان شگفت آور بود که هیچ پندار زشتی نمی توانست در طبیعت او راه یابد.» و این شخصیت در قالب قهرمانان اخلاقی که آن همه مورد علاقه داستایوسکی بودند چنان مورد تجلیل قرار گرفت که در نوشتارهای این داستان نویس روس لااقل کم نظیر است.

این مسلمان که برای مسیحیت و حضرت عیسی نیز احترام بالایی قائل است، شخصیتی شبیه به دیگر قهرمانان داستان های او دارد و آن مردانی است بی باک و تزلزل ناپذیر که با خشم به اوضاع می نگرند و این خشم قطعاً با توجه به سانسوری که در دوران تزار حاکم بود بی جهت نمی توانست باشد. داستایوسکی در جای دیگر درباره او می نویسد: «این مسلمان ظریف اندیش، برای خشنودی دوست تازه خود، به ستایش از ایمان مذهبی او بر میخیزد و اظهار می دارد: عیسی پیامبر مقدسی است.»  

داستایوسکی در بهار 1859 استعفایش از ارتش پذیرفته شد و توانست به نزدیکی مسکو نقل مکان کند، عرض‌حالی برای الکساندر دوّم فرستاد و بدین طریق اجازه یافت به پترزبورگ برود اما نمی تواند مسلمانی به نام «علی» را به فراموشی بسپارد و آیینی که او را چنین کرده بود، مورد توجه قرار ندهد. اینچنین بود که در این زمان او در نامه ای از برادرش تقاضا می کند تا آثاری از مورخان اروپایی، نوشته هایی از اقتصاددانان، کشیشیان، آثار هگل و کانت و کتبی با محتوای فیزیک و روانشناسی و البته یک جلد "قرآن" برایش بفرستد. آری، هم زندان بودن داستایوسکی با یک «علی» او را چنان کرد که قرآن بخواند و این اثری است که باید رفتار یک شیعه داشته باشد؛ باشد که ما نیز چنین باشیم.