همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

لعنت بر شیطان



گفتم : لعنت بر شیطان!


لبخند زد !

پرسیدم : چرا می خندی؟

پاسخ داد : از حماقت تو خنده ام می گیرد !

پرسیدم : مگر چه کرده ام؟

گفت : مرا لعنت می کنی در حالی که هیچ بدی در حق تو نکرده ام !!!

با تعجب پرسیدم : پس چرا زمین می خورم؟!

پاسخ داد : نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده ای. نفس تو هنوز وحشی است؛ تو را زمین می زند...

پرسیدم : پس تو چه کاره ای؟

پاسخ داد : هر وقت سواری آموختی، برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز. در ضمن این قدر مرا لعنت نکن!!!

گفتم : پس حداقل به من بگو چگونه اسب نفسم را رام کنم؟!در حالیکه دور می شد گفت : من پیامبر نیستم جوان...!!!

روز تولد ناصر خان حجازی


روز تولد ناصر خان حجازی




چه زود ۲۳ آذر فرارسید، جدا از هیاهوی داربی، جدا از اخبار حاشیه های سرخ آبی ها،در گوشه کنار بهشت زهرا خانواده حجازی باید در غم نبودن اسطوره فوتبال ایران شصت و دومین شمع را برای ناصر خان خاموش کنند.

جشن تولدی به رنگ مشکی که کیک تولد آن خرمایی است که برای خیرات در مسکوت ترین نقطه تهران میان هوادارن‌اش پخش می شود. چه زود گذشت این شصت و اندی سال از تولد کودکی در محله سپه خیابان سرسبیل تهران،‌کودکی که پا گرفت در زمین های خاکی، تحصیل کرد در دانشگاه تهران و کم کم تبدیل شد به عقابی بی مانند در فوتبال ایران. اما غم اندوه نبودن در کنار خانواده شیرینی این تولد را کمی تلخ می‌کند ولی باز هم از هرچه بگذریم فردا سالروز تولد ناصر خان حجازی است ، هر هوادار م یتواند یک شمع برای آقای اسطوره روشن کند تا به عدد ۶۲ برسد.این شمع ها تقدیم به اسطوره آبی ها …تولدت مبارک ناصرخان.

اشتباه لپی

اشتباه لپی


میگفتن علف باید به دهن بزی شیرین بیاد یه عمری خودمونو کشتیم شیرین ترین علف دنیا بشیم غافل از اینکه اصلا طرف بز نبود . . .

گاو بود به خوردن مقوا عادت کرده بود!



اعمال شب اول ماه محرم


السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)





اعمال شب اول ماه محرم



1ـ نماز: این شب چند نماز دارد که یکی از آنها چنین است: دو رکعت، که در هر رکعت بعد از حمد یازده مرتبه سوره‌ توحید خوانده شود.

در فضیلت این نماز چنین آمده است: «خواندن این نماز و روزه داشتن روزش موجب امنیت است و کسی که این عمل را انجام دهد، گویا تمام سال بر کار نیک مداومت داشته است.»

2ـ احیای این شب.

3ـ نیایش و دعا.


روز اول محرم

اول محرم هر سال اولین روز سال قمری است. از امام محمدباقر(ع) روایت شده است: «آن کس که این روز را روزه بدارد، خداوند دعایش را اجابت می‌کند، همانگونه که دعای زکریا را اجابت کرد.»

در اعمال این ماه آمده است: "زیارت عاشورا" را در محرم ترک نکنند و در جلسات روضه و عزاداری شرکت کنند .

دو رکعت نماز خوانده شود و پس از آن سه بار این دعا:‌ «اللّهم انت الاله القدیم و هذه سنةٌ جدیدةٌ فاسئلک فیها العصمة من الشیطان و القوَّة علی هذه النّفس الامّارة بالسُّوء»؛ بارالها! تو خدای قدیم و جاودانی و این سال، سال نو است، از تو می‌خواهم که مرا در این سال از شیطان حفظ کنی و بر نفس اماره (راهنمایی کننده) به بدی پیروز سازی.




ادامه مطلب ...