همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

فائده 2


یکی از دیوانه ای پرسید که تو بهتری یا سگ ؟

دیوانه گفت : سگ


چون سگ نافرمانی حق نمی کند و من و تو نافرمانی می کنیم . پس سگ از من و تو بهتر باشد



دردی داریم و سینهٔ بریانی


دردی داریم و سینهٔ بریانی

عشقی داریم و دیدهٔ گریانی

عشقی و چه عشق، عشق عالم سوزی

دردی و چه درد، درد بی‌درمانی


هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی‌اند

 

سلحشور


هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی‌اند / رشیدی: انجمن بازیگران این اظهارات را بررسی می‌کند  Description: http://www.khabaronline.ir/Images/Kind/1.gif

 



داوود رشیدی گفت اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور در جلسه آینده انجمن بازیگران بررسی خواهد شد.


رئیس انجمن بازیگران خانه سینما با بیان این مطلب اظهار داشت: 

«اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور و بی‌احترامی وی بازیگران زن سینمای ایران، در جلسه آینده انجمن بازیگران خانه سینما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

 

 

رئیس انجمن بازیگران خانه سینما با بیان این مطلب اظهار داشت:

 «اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور و بی‌احترامی وی بازیگران زن سینمای ایران، در جلسه آینده انجمن بازیگران خانه سینما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»


سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون در آخرین گفت‌و‌گوی خود با خبرگزاری پانا گفته است: «هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند و سینمای ایران باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین‌المللی بیاورد. سینمای ایران فاحشه‌خانه است، مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی‌شود؟ وقتی زن‌های ما افتخارشان این است که عکس‌های خود را به صورت نیمه‌عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند.»



تشخیص مدل گوشی تنها با استفاده از شماره تلفن همراه

تشخیص مدل گوشی تنها با استفاده از شماره تلفن همراه



فرض کنید شماره تلفن یک فرد را در اختیار دارید و دوست دارید بدانید گوشی وی ساخت کدام کارخانه است و مدل دقیق گوشی او چیست. شاید در نگاه اول چنین چیزی ممکن نباشد، اما در صورتی که شماره مورد نظر شما «ایرانسل» یا «همراه اول» باشد به سادگی چنین کاری امکان پذیر است. تنها لازمه این کار نیز دسترسی به اینترنت است.




خطوط «همراه اول»


برای پیدا کردن مدل گوشی شماره‌ های «همراه اول» نیز کافی است به این آدرس مراجعه کنید. شماره تلفن همراه را با پیش‌ شماره و به همراه کد 98 و بدون صفر وارد کرده و روی دکمه «مرحله بعد» کلیک کنید (به عنوان مثال 989120000000). در صفحه بعد، کارخانه و مدل گوشی این شماره موبایل را مشاهده خواهید کرد.


خطوط «ایرانسل»


برای پیدا کردن نوع گوشی شماره‌ های «ایرانسل» کافی است به این آدرس مراجعه کنید. سپس شماره تلفن همراه مورد نظر را با پیش‌شماره و بدون صفر وارد کنید و روی دکمه «مرحله بعد» کلیک نمایید (به عنوان مثال 9350000000). در صفحه بعد، کارخانه و مدل گوشی این شماره را خواهید دید.




جان دگرم بخش


جان دگرم بخش، که آن جان که تو دیدی


چندان ز غمت خاک به سر ریخت که تن شد




فائده 1

فائده یک


جبرئیل خدمت حضرت رسول (ص) عرض نمود که هر کس از امت تو شش چیز را شعار خود سازد رستگار میشود و از جهنم محفوظ مینماید :



اول : شروع در هر کاری بسم الله بگویید

دوم : در هر نعمتی الحمدالله بگویید

سوم : در هر کاری که میخواهید بکنید ان شالله بگویید

چهارم : در هر معصیتی استغفرالله بگویید

پنجم : در هر معصیتی که بر او وارد شد انالله و اناالیه الراجعون بگویید

ششم : ذکر غالب انها لا اله الا الله باشد



کشکول منتظری  



اگر میخواهید ؟

اندیشه های

یک مغز بزرگ



اگر میخواهید ؟


اگر میخواهید که مردم شما را غیب گو بدانند و به شما ایمان بیاورند که وقایع اینده را به درستی پیش بینی می کنید همواره خبر از بدبختی بدهید و بطور تخین بگویید که در فلان دوره فلان قوم و یا فلان ملت دچار بدبختی خواهد شد و یقین بدانید که پیش بینی شما 99 %  صحیح در میاید زیرا در این هان انچه محقق میباشد همانا وجود بدبختی است و نیک بختی در وسط اقیانوس بدبختی حکم چند سوزن در وسط یک انبار یونجه دارد که برای یافتن انها باید یک عمر زحمت کشید .

پیغمبران قوم اسرائیل که تا امروز هم در میان قوم خود معروف به غیب گویی هستند و اسرائیلیان عقیده دارند که تمام پیشگویی های آنها صحیح است .. بزرگترین هنر و فوت کاسه گری آنها این بود که خبر از هبوط بدبختی داده اند ...



برگرفته شده از کتاب جهان بزرگ و انسان نوشته موریس مترلینگ و ترجمه ذبیح اۀله منصوری 



اتو رنه کاستیلو


روزی می آید که ساده دل ترین مردمان

ازروشنفکران بی خاصیت میهن  

خواهند پرسید:

روزی که کشورتان چونان شعله شمعی کوچک فرو می مرد

 چه می کردید؟


کاستیلو

شاعر گواتمالایی


این چهار جمله شما را تکان نمی دهد..؟

جواب چهار نفر مرا سخت تکان داد . اول مرد فاسدی از کنار من گذشت و من گوشه لباسم را جمع کردم تا به او نخورد . او گفت ای شیخ خدا میداند که فردا حال ما چه خواهد بود!

دوم مستی دیدم که ...
افتان و خیزان راه میرفت به او گفتم قدم ثابت بردار تا نیفتی . گفت تو با این همه ادعا قدم ثابت کرده ای؟

سوم کودکی دیدم که چراغی در دست داشت گفتم این روشنایی را از کجا اورده ای ؟ کودک چراغ را فوت کرد و ان را خاموش ساخت و گفت:تو که شیخ شهری بگو که این روشنایی کجا رفت؟

چهارم زنی بسیار زیبا که درحال خشم از شوهرش شکایت میکرد . گفتم اول رویت را بپوشان بعد با من حرف بزن .
گفت من که غرق خواهش دنیا هستم  چنان از خود بیخود شده ام که از خود خبرم نیست تو چگونه غرق محبت خالقی که از نگاهی بیم داری؟


و ... این هم چهر جمله محض خنده البته جملات بالایی یادتون نره ها ..

چهار جمله که حوا نمی تونست به آدم بگه:

1- آدمت می کنم
2- از شوهر مردم یاد بگیر
3-من قبل از تو 100 تا خواستگار داشتم
4-میرم خونه مامانم

عجیب‌ترین مخلوقات ادبیات




در این نوع نوشته ها پیچیدگی و غیر قابل پیش بینی بودن تخیل نویسنده


نوعی هویت به سیر داستان می دهد

که معمولاً ابتدا و پایان سرگرم کننده ای برای مخاطب ایجاد می کند.




فولکلور در ادبیات کشورهای مختلف زمانی متولد می‌شود که انسانی خود را با حیوانات، درختان یا اشیاء بی جان مقایسه کند یا در قصه ها به آنها تبدیل شود و توصیف آنها را در دل داستان قرار دهد. 


تبدیل شدن به فرد یا چیزی دیگر در ادبیات مدرن نیز جایگاه ویژه ای دارد که به افراد و نویسنده ها اجازه می دهد تا بی نهایت خیال پردازی کنند و خواننده را به هر جایی که بخواهند ببرند. 

در این نوع نوشته ها پیچیدگی و غیر قابل پیش بینی بودن تخیل نویسنده نوعی هویت به سیر داستان می دهد که معمولاً ابتدا و پایان سرگرم کننده ای برای مخاطب ایجاد می کند. در اینجا به روایت سایت لیست ورس چند نمونه از معروفترین فولکلورهای ادبیات جهان و به عبارت بهتر خاطره انگیزترین تبدیل های انسانها را در تخیل نویسنده ها مرور می کنیم.
 


آلیس در سرزمین عجایب/ لوئیس کارول

این کتاب یکی از معروف‌ترین کتابهای ادبیات کودک محسوب می‌شود و  داستان خیالی سفر دختری بنام آلیس را تعریف می‌کند که به دنبال خرگوش سفیدی به سوراخی در زمین می‌رود و در آنجا با ماجراهای عجیبی روبرو می‌شود. 

داستان کاملا اتفاقی آغاز می‌گردد و با تمایل کودکانه آلیس برای عبور از دری کوچک و ورود به باغی پر از گل ادامه می‌یابد. آرزوهای دور از حقیقتی که محقق می‌شوند و موجودات عجیبی که در آن سرزمین حضور دارند ادبیات خیال‌پردازی داستان را شکل می‌دهند و مفاهیمی عمیق را در قالب داستانی کودکانه بیان می‌کنند. در این داستان همیشه مخاطب درگیر بزرگ شدن و کوچک شدن آلیس و تبدیل انسان‌ها به موجودات عجیب است.
 
ساحره/ جان کیتس

ساحره یا خون آشام زنی شاعر است که در بدن ماری ظاهر می شود تا زنی زیبا را شکار کند ولی خودش گرفتار سحر می شود و تبدیل به انسانی معمولی می شود. خون آشام حالا عاشق مردی می شود که تمام زندگی بعد از این اتفاق را تحت تاثیر قرار می دهد. در حقیقت نویسنده با الهام از قصه آدم و حوا خواسته قصه ای متفاوت تعریف کند که تنها مخاطب را سرگرم می کند.
 
اونس و پادشاه آینده/ تی اچ وایت

رمانی ایتالیایی مربوط به رم باستان و شاه آرتور که واقعیت را با فانتزی و خیال در هم آمیخته است. در این داستان تبدیل شدن به یک شخصیت دیگر به خواننده این نکته را گوشزد می‌کند که درباره دیگران بهتر قضاوت کنند. 

در قصه وایت دگردیسی و تبدیل در یک سری مراحل تکامل بشری یک روند آموزشی توضیح داده می شود. مرلین جادوگر، آینده پسربچه ای را پیش بینی می کند که قرار است پادشاه شود. برای اینکه این حادثه اتفاق بیفتد مرلین به انواع و اقسام حیوانات تبدیل می شود. در هر تبدیلی داستان متفاوت و درسی برای مخاطب تعریف می شود که نوعی آموزش زندگی است.
 
ادیسه/ هومر

ادیسه سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروا (ادیسیوس یا الیس) فرمانروای ایتیکا می‌باشد. در این سفر که بیش از بیست سال به درازا می‌انجامد ماجراهای مختلف و خطیری برای وی و همراهانش پیش می‌آید. در نهایت ادیسیوس که همگان گمان می‌کردند کشته شده، به وطن خود باز گشته و دست متجاوزان را از سرزمین و زن و فرزند خود کوتاه می‌کند.

 ادیسه ده سال از وطن خود دور بوده و در سفرهای متعدد چهره اش تغییر یافته است. در بازگشت به خانه با کسانی روبرو می شود که قصد تصرف خانه و کاشانه اش را دارند. پیرمرد قصه وقتی به مردی جوان تبدیل می شود که قرار است خانه و خانواده خود را از دست اشغال گران پس بگیرد...
 


دکتر جکیل و آقای هاید/ رابرت لوئیس استیونسون

در این رمان دکتر جکیل، که به مبحث دوگانگی شخصیت علاقمند است، دارویی برای جدا کردن جنبه‌های خوب و بد انسانیش می سازد. از جنبه‌های بد فردی به نام آقای هاید پدید می آید که دست به اعمال جنایت بار و حتی قتل می زند. 

در پایان دکتر جکیل که دیگر نه قادر به کنترل آقای هاید است و نه می تواند از این قالب خارج شده، به صورت اصلی خود یعنی دکتر جکیل درآید، خودکشی می کند. این رمان کشمکش درونی بد و خوب هر انسان را به تصویر می کشد. سبک نوشتاری رمان بسیار جذاب و غنی است و به عنوان مرجعی مهم در مبحث دوگانگی شخصیت از آن یاد می شود. سرگذشت دکتر جکیل و آقای هاید منبع الهام چندین نمایش‌صحنه‌ای، فیلم سینمایی و قطعه موسیقی بوده است.
 
مسخ/ فرانس کافکا

این رمان سر گذشت انسانی است که تا وقتی می‌توانست فردی مثمر ثمر برای خانواده خود باشد و در رفع نیازهای آنان بکوشد، برای آنان عزیز و دوست داشتنی است اما همین که به دلایلی از کار افتاده می‌شود و دیگر قادر به تامین مایحتاج خانواده نیست، نه تنها عزت و احترام خود را از دست می‌دهد بلکه به مرور به موجودی بی‌مصرف، مورد تنفر خانواده و حتی مضر تنزل پیدا می کند.

 این خانواده سمبل جامعه‌ای است که نسبت به افراد ضعیف و ناتوان بی‌رحم است و آنها را مضر و مخل برای خود می‌بیند و از انسان‌ها فرصت انجام کوچکترین کارها را دریغ می‌کند که شاید بتوانند منشا کارهای بزرگ در آینده شوند. هر لحظه زندگی برای شخص اول این رمان و اطرافیانش غیر قابل تحملتر می‌شود تا جایی که دیگران و حتی خود او نیز، از سر شوق، لحظه‌ها را برای رسیدن به مرگ می شمارند.
 


متامورفوسیس/ اووید  

متامورفوسیس به معنای تغییر شکل و دگردیسی یک روایت شاعرانه لاتین در توصیف تاریخ جهان، از زمان خلقت هستی تا دوران زمامداری خدای گونه ژولیوس سزار می‌باشد که در طی پانزده کتاب جداگانه و توسط شاعر نامدار رومی اووید و در چارچوب و قالبی اسطوره ای-تاریخی سروده شده‌است. 

این اثر بیشتر از تمامی آثار کلاسیک در طول قرون وسطی، بر فرهنگ غربی تأثیر نهاده و نفوذ آن بر جنبه‌های مختلف این فرهنگ عمیق بوده و تداوم یافته‌است. این اثر همچنین بعنوان منبع و مرجعی محبوب برای شناخت اساطیر یونانی باقی مانده است.

تبلت‌ها در میدانِ رقابت


بررسی و مقایسه هفت تبلت موجود در بازار






ادامه مطلب ...

درآمد از اینترنت با سایتهای کاملا ایرانی


درآمد از اینترنت با سایتهای کاملا ایرانی

و

ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


چند ماهی که سایتهای کلیکی به سبک و سیاق سایتهای قدیمی کلیکی جهان در ایران فعالیت خودشون رو اغاز کردن و با قدرت در این زمینه فعالیت می کنند . خوبی مجموعه های ایرانی اینه که سایتها با بانک های داخل کشور کار میکنند و به راحتی می تونین با زدن چند کلیک ساده از حساب خودتون و از سیستم شتاب پولتون رو برداشت کنین .. این مستلزم فعالیت شما گذاشتن وقت 3 دقیقه ای برای هر کدوم از سایتهایی است که قراره توش فعالیت کنین و این میتونه زمان مناسبی برای شمایی باشه که می خواین فعالیت درامد زا در کنار کارهای اینترنتی تون داشته باشین ..


شاید از خوتون بپرسید که این تجارت چگونه کار میکنه پس با ما همراه باشید :


بسیار ساده،تبلیغ کننده گان برای تبلیغ وب سایت/محصول خود مبلغی را می پردازند و شما با دیدن این تبلیغات درآمد خواهید داشت. ما برای اینکه شما درآمد بیشتری داشته باشید یک لینک مخصوص به هر عضو اختصاص خواهیم داد و شما با تبلیغ این لینک در هر وب سایت و یا توسط ایمیل می توانید نفراتی بصورت رایگان برای خود پیدا کنید، ما بابت هر کلیک آن نفرات نیز به شما پرداخت خواهیم کردو یا شما می توانید از تعداد نفرات عضو در مجموعه ما ، نفرات اجاره کنید و بابت هر تبلیغاتی که این نفرات می بینند در حالی که برای خودشان درآمد دارند،برای شما هم درآمد زا خواهند بود.


سیستم پرداختها چگونه کار میکند :

در حال حاضر پرداخت از طریق تمامی بانکهای عضو شتاب مثل بانک صادرات ، ملی ، ملت،تجارت،سامان،پارسیان و دیگر بانکها انجام خواهد شد تمامی واریزها از طرف وب سایت ظرف ۷۲ ساعت کاری بعد از درخواست برداشت شما انجام خواهد شد و بعد از آن با توجه به نوع حساب شما و بانک مربوطه می تواند بصورت لحظه ای یا تا ۴۸ ساعت دیگر طول بکشد. ضمنا درخواست برداشت از حساب شما نسبت به نوع عضویت شما متغییر است برای مثال:عضویت استاندارد و برنزی هر ۷ روز یکبار می تواند در خواست برداشت نماید ولی اعضای نقره ای هر ۶ روز ، اعضای طلایی هر 4 روزیکبار اجازه دربرداشت از حساب دارند.


پس برای ثبت نام در این سایتها و فعالیت و کسب درامد اقدام کنین و وقت رو از دست ندین



کسب درآمد بدون زحمت زیاد
کسب درآمد از منزل
تعداد تبلیغات تضمین شده
آمار و نمودار مدیریت حساب
امکان ارتقاء عضویت
خدمات بی نظیر در کمک و پاسخگویی به اعضاء



ثبت نام کنید .. برای ثبت نام روی بنرهای تبلیغاتی کلیک کنید ..
 با همکاری با هم میتونیم در این راه موفق تر و موثرتر پیش بریم ..
 پس اگه سوالی هم بود حتما بپرسید .




EBux.IR

BuxHa


ParsianBux


faraz bux

یک باکس

YekBux


TakBux


Sbux


استیو جاز steve jobs


مرد افسانه ای اپل دنیا را بدرود گفت




steve jobs


2011 - 1955








خسارت مصدق به انگلیس

خسارتی که مصدق به انگلستان وارد کرد
از خسارتی که هیتلر به انگلستان وارد کرد بیش تر بود


خبر کوتاه بود : ” با کمال تاسف اطلاع یافتیم که آقای دکتر محمد مصدق سحرگاه امروز پنج شنبه در ساعت 5/4 بامداد 14/12/1345 در سن 87 سالگی در اتاق شماره 62 بیمارستان نجمیه تهران زندگی را بدرود گفت. “


خبری بسیار کوتاه برای مردی بزرگ!!!




سالنامه سازمان اطلاعات انگلیس در سال 1995 درباره اش منتشر کرد: خسارتی که وی به انگلستان وارد کرد از خسارتی که هیتلر در جنگ دوم جهانی به انگلستان وارد کرد بیش تر بود، معترف هستیم که انگلستان در برابر مصدق شکستی بی سابقه را متحمل شد.

اولین نفر که با لایحه کاپیتولاسیون در ایران مخالفت کرد.
اولین ایرانی فارق التحصیل در دکتری حقوق.
امتیاز حق شیلات و کشتیرانی در دریای خزر را از شوروی باز پس گرفت.
شخصا در دادگاه لاهه برای احیای حقوق ملت خویش فریاد کشید.
جمال عبدالناصر (رهبر بزرگ و فقید ناسیونالیست عربی-اسلامی مصر) به گفته خویش او را الگوی خود قرار داد و کانال سوئز را برای مصر ملی کرد.

سفیر شوروی در ایران رسما اعلام کرد که دولتش در برابر وی به زانو افتاد.
اولین نفر که با استفاده از علوم روز در دانشگاه به بررسی علمی حقوق اسلامی شیعه پرداخت.
اولین نفر که حقوق شرعی زنان را به طور علمی در دانشگاه مطرح ساخت.
ابرمرد تاریخ ایران، با جان بر کف بودن خویش در راه وطن اجازه نداد که تا سال 1992 امتیاز نفت ایران در انحصار بیگانه باشد.

مجاهدت های کسی که خود را وقف سرزمین و مردم و دین خویش کرد، یگانه طراح بزرگ ملی شدن صنعت نفت ایران، جاوید یاد دکتر محمد مصدق به همین جا ختم نشد،وی خود را وقف ملیت ایرانی و دیانت اسلامی ساخت و لحظه به لحظه افتخار آفرید.




بخشی از بیانات دکتر مصدق 



من ایرانی ام و بر علیه هرچه ایرانیت ا را تهدید کند تا زنده هستم مبارزه می کنم “.
” تنها گناه من و گناه بسیار بزرگ من این استکه صنعت نفت ایران را ملی کردم و بساط استعمار و اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی عظیم ترین امپراطوری جهان را از این مملکت برچیدم “.
” حیات من و مال و موجودیت من و امثال من در برابر حیات و استقلال و عظمت و سر فرازی میلیون ها ایرانی و نسل های متوالی این ملت کوچکترین ارزشی ندارد و از آنچه برایم پیش آمد هیچ تاسف ندارم و یقین دارم وظیفه تاریخی خود را تا سر حد امکان انجام داده ام .عمر من و شما و هر کس چند صباحی دیر نخواهد پائید.
*برای درمان سرطان بینی با وجود اصرار فرزندش که پزشک بود و دوستدارانش راضی به سفر به خارج برای درمان نشد وگفت پزشکان ما قادرند همه کاری را برای درمانم انجام دهند.

به اختیار خود ملک خودش را بین کشاورزانش تقسیم کرد!
اما
هنوز هم برای رفتن بر سر مزارش که نیمه ویرانست، مردم مشکل دارند!
و هنوز یک خیابان و کوچه بنامش نیست...

پاسخ امام على (ع ) به شش سؤال




جمعى از موالى (غیر عرب ، ظاهرا ایرانیان ، بعد از فتح ایران توسط مسلمین ) به مدینه رفتند و به حضور امام على (ع ) رسیده و عرض کردند: ((ما آمده ایم از شش موضوع ، سؤ ال کنیم ، اگر جواب صحیح آن را به ما بدهى ، به تو ایمان مى آوریم و امانت تو را تصدیق مى نمائیم (با توجه به اینکه آنها در کتب دینى خود، پاسخ آن شش موضوع را دریافته بودند).
حضرت على (ع ) فرمود: بپرسید ولى در صورتى که سؤ ال شما براى فهم و شناخت باشد، نه از روى عناد و دشمنى .

آنها پرسشهاى خود را چنین عنوان کردند:

1 اسب هنگامى که شبهه مى کشد چه مى گوید؟
2 خروس هنگام قوقولى قوقو چه مى گوید؟
3 الاغ هنگام عرعر چه مى گوید؟
4 صداى مخصوص مرغ درّاجه چه معنى دارد؟
5 چکاوک (پرنده اى خوش آواز شبیه گنجشگ که بر سرش تاج کوچکى از پر است ) در آواز خود چه مى گوید؟
6 غورباغه با صداى مخصوصى که دارد چه مى گوید؟

حضرت على (ع ) در پاسخ فرمود:

1) اسب در آن هنگام که دو لشگر در جبهه ، در برابر هم براى جنگ گرفته اند در شیهه خود مى گوید: سبحان الملک القدوس : ((پاک و منزه است خداوند مالک پاک .))

2) خروس هنگام سحر با آواز خود مى گوید: اذکر وا الله یا غافلین : ((اى غافلان به یاد خدا باشید.))

3)الاغ با عرعر خود مى گوید: اللهم العن العشارین :((خدایا آنانکه (رباخوار) یکدهم بگیر هستند را لعنت کن .))

4) مرغ درّاجه در صداى مخصوص خود مى گوید: الحمن على العرش ‍ استوى :((خداى رحمان بر عرش ، مسلط است .))

5) (طه - 5) چکاوک در آواز خود مى گوید: اللهم العن متغضى آل محمد :((خدایا دشمنان آل محمد(ص ) را لعنت کن .))

6) غورباغه در صداى مخصوص خود مى گوید: سبحان المعبود فى لجج البحار: ((پاک و منزه است خداوندى که در گستره دریاها پرستش ‍ مى شود.))

آن گروه پس از دریافت این پاسخها، بى درنگ به على (ع ) گفتند: ما به تو ایمان آوردیم و تو را تصدیق مى کنیم .


و ما على وجه الارض من هوا علم منک 

بر سراسر زمین کسى که آگاهتر از تو باشد وجود ندارد


خواب یخ زده




خوابی را که دیشب دیده بودم بر میدارم

و میگذارم توی فریزر

تا اینکه روزی خیلی دور از امروز


وقتی پیر و ناتوان شدم

ان را آبش کنم

بعد گرمش کنم و بنشینم

و پاهای سردم را توی آن فرو برم



شل سیلوراستاین                




ارزش خون جهان‌آرا در برابر آرش کمانگیرها


ارزش خون جهان‌آرا در برابر آرش کمانگیرها


فرهنگ شهادت




ایشان در بیان نمونه‌ای از غربت این فرهنگ درجامعه اسلامی تصریح کردند: در یکی از برنامه‌های تلویزیونی که درباره جهاد و شهادت پخش می‌شد یکی از میهمانان برنامه گفت: «مسئله جنگ را تمام شده ندانیم و قهرمانان را منحصر به قهرمانان دفاع مقدس و شهید جهان‌آرا نکنیم، در تاریخ ما در هزار سال پیش مردانی بودند که از آب و خاک دفاع می‌کردند و جان خود را دراین راه از دست دادند، اینها هم قهرمان هستند»!.


داغ دل من تازه شد!

علامه مصباح یزدی با بیان این که این مسئله داغ دل مرا تازه کرد، خاطرنشان کرد: این گونه سخن گفتن، مسئله‌ای است که همواره وجود دارد، ولی شنیدن آن، امروز، آن هم از رسانه ملی داغ دلم را تازه کرد؛ این که ما با گذشت سه دهه از بهار انقلاب، مسئله شهادت و جهاد در راه اسلام را با مسئله دفاع از آب خاک یکی بدانیم.

رییس مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره)با تأکید بر این که این دو مسئله قابل مقایسه با یکدیگر نیست، افزودند: یکی دانستن جهاد و شهادت در راه اسلام با دفاع از آب و خاک به اندازه‌ای سنگین است کمه واقعاً جا دارد، انسان دق کند و بمیرد.

معظم‌له خاطرنشان کردند: دفاع از آب و خاک را کلاغ، گرگ و دیگر حیوانات هم دارند، در میان انسان‌ها نیز در تمامی کشورها این دفاع وجود دارد؛ این چه افتخاری دارد؟!

علامه مصباح یزدی با بیان این که انسان‌هایی که چنین دفاعی را ندارند، از حیوان‌ هم پست‌تر هستند، تصریح کردند: البته این مسئله به اندازه‌ای نیست که برای کشوری چون ایران اسلامی افتخار باشد. این مسئله‌ای مشترک میان انسان و حیوان، مؤمن و کافر و حق و باطل است.

ایشان با ابراز تأسف از تبیین چنین مسائلی از سیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد که بعد از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی و فدا شدن جان بهترین گل‌های کشور در راه اسلام، در سیمای جمهوری اسلامی ایران افرادی که جزو فرهیختگان جامعه هستند، بیایند و بگویند که جها‌ن‌آرا تنها قهرمان ما نبود و باید از افرادی چون آرش کمان‌گیر و کاوه آهنگر که هزار سال پیش از آب و خاک دفاع کردند، یاد شود!

ارزش خون جهان‌آرا در برابر آرش کمانگیرها


ایشان با بیان این که چنین تفکری در جامعه نشان دهنده فعالیت کم در نشر فرهنگ جهاد و شهادت اسلامی می‌باشد، اظهار کردند: اگر با فرهنگ جهاد و شهادت درست آشنا می‌شدند، می‌فهمیدند که قطره‌ای از خون جهان‌آرا با دریاها خون آرش‌ کمان‌گیر و امثال آن قابل مقایسه نیست؛ چون خون امثال جهان‌آرا ارزش الهی دارد و ثارالله است.


رییس مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) افزودند: خونی که برای آب و خاک ریخته شده است،‌ ارزش آن به اندازه همان آب و خاک است، ولی خونی که در راه خدا ریخته شود، ارزش الهی پیدا می‌‌کند و هیچ‌چیز به آن نمی‌رسد.



 شما چی میگین ؟

مگه دفاع از مردم و میهن امروز و دیروز داره ؟ و امروزش شهادت به حساب میاد و دیروزش سقــــط شدن ؟ واقعا خنده داره که یه نفر یه همچین حرف بی ربط و غیر منطقی ای بزنه ؟

اگه امثال آرش کمانگیرها نبودن که همین مملکت هم وجود نداشت که شما بیان با این صراحت گذشته خودتون رو فراموش کنین و مردان و زنان غیورش رو به فراموشی بسپارین ؟ 



3 هزار میلیارد


3 هزار میلیارد





در روزهای داغ شهریور ماه امسال، خبر داغ تری نقل تمام محافل سیاسی و اقتصادی جامعه شده و آن خبر کشف اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در شبکه بانکی کشور است. صرفنظر از چگونگی این کشف و اینکه عامل اصلی دستیابی به این شبکه فساد اقتصادی کدام سازمان و یا نهاد است، که البته کم مانده بود خواجه حافظ شیرازی سر از قبر درآورده و اعلام کنند ایشان اولین بار پی به این اختلاس تاریخی برده‌اند. لذا حقیر بنا به عقل ناقص خود و نیز به کمبود‌ها و آرزوهای خود گریزی به بازار زده و آن‌ها را با مبلغ این اختلاس سنجیده‌ام که در سطور پایین می‌بینید:


سه هزار میلیارد تومان یعنی اگر ساخت هر مسجد یک میلیارد تومان هزینه داشته باشد می‌توان با آن سه هزار مسجد ساخت!
سه هزار میلیارد تومان یعنی اگر ساخت هر کتابخانه پانصد میلیون تومان هزینه داشته باشد می‌توان با آن شش هزار کتابخانه ساخت!
سه هزار میلیارد تومان یعنی اگر ساخت هر دانشگاه ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشته باشد می‌توان با آن دویست دانشگاه مدرن در کشور ساخت!
سه هزار میلیارد تومان یعنی اگر ساخت هر بیمارستان ده میلیارد تومان هزینه داشته باشد می‌توان با آن سیصد بیمارستان مجهز ساخت! (یعنی در هر استان قریب ۱۰ بیمارستان)
سه هزار میلیارد تومان یعنی ساخت ۱۰ تونل توحید!
سه هزار میلیارد تومان یعنی خرید بیش از ده هزار اتوبوس لوکس و پیشرفته شهری!
سه هزار میلیارد تومان یعنی اداره شش ماهه تهران بدون دغدغه!
سه هزار میلیارد تومان یعنی هدیه سه میلیون تومانی به یک میلیون زوج جوان!
سه هزار میلیارد تومان یعنی هدیه مسکن یکصد میلیونی به سی هزار خانوار!
سه هزار میلیارد تومان یعنی هدیه مسکن دویست میلیون تومانی به پانزده هزار خانوار!
سه هزار میلیارد تومان یعنی پرداخت سیصد هزارتومان پاداش به هر نفر تهرانی با جمعیت ده میلیون نفری!
سه هزار میلیارد تومان یعنی هدیه ۴۲ هزار تومان به هر نفر ایرانی باجمعیت ۷۰ میلیون نفری!
سه هزار میلیارد تومان یعنی قیمت حدود سی میلیون بشکه نفت!
سه هزار میلیارد تومان یعنی پرداخت ۸ مرغ به هر نفر ایرانی با جمعیت ۷۰ میلیون نفری بدون معطلی در صف!
سه هزار میلیارد تومان یعنی پرداخت ۵/۳ کیلو گوشت گوساله به هر نفر ایرانی با جمعیت ۷۰ میلیون نفری!
سه هزار میلیارد تومان یعنی ۵/۲ کیلو گوشت گوسفندی به هر نفر ایرانی با جمعیت ۷۰ میلیون نفری!
سه هزار میلیارد تومان یعنی هدیه دویست هزار دستگاه اتومبیل سمند سورن به دویست هزار خانوار!
سه هزار میلیارد تومان یعنی هدیه بیش از ۲۳ هزار دستگاه اتوموبیل تویوتا لنکروز به بیش از ۲۳ هزار خانوار!
سه هزار میلیارد تومان یعنی هدیه یک میلیون دستگاه تلویزیون ۴۶ اینچ ال‌ای دی سونی به یک میلیون خانوار!
سه هزار میلیارد تومان یعنی می‌توان بیش از یکصدو پنجاه بار به کره ماه سفر کرد!

در پایان اجازه می‌خواهم به دلیل اینکه کار به سیب زمینی و پیاز و گوجه نرسد و هم اینکه ماشین حساب بنده فقط تا رقم سیصد میلیارد تومان ظرفیت دارد بحث را همینجا ببندم. فقط جهت استحضار مادر بزرگ عزیزم که سواد ایشان تنها سه کلاس اکابر می‌باشد عنوان کنم سه هزار میلیارد تومان یعنی یک دونه سه و دوازده تا صفر!!!
همچنین باید عرض کنم اگر شهردار تهران درب این بستنی فروشی برج میلاد را تخته نکرده بود با این سه هزار میلیارد تومان می‌شد به هفت میلیون و پانصد هزار نفر بستنی طلائی هدیه داد!! ویا جهت خنک شدن دل برخی کار‌شناسان خبره ترافیک! با سه هزار میلیارد تومان می‌شود سیصد بار تونل توحید را پر و یا اصلا دفن کرد