همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

پـــــــــدر مـــســـئـول و نـمــونــه !!! ...


پـــــــــدر مـــســـئـول و نـمــونــه !!! ...

ادامه مطلب ...

جمله



اگر قرار باشد بایستی و به طرف هر سگی که پارس می‌کند سنگ پرتاب کنی ,

هرگز به مقصد نمی رسی

لارنس استرن

وکتور شماره 5


وکتورهای ساخته شده بسیار زیبا



منبع : persianGFX

ادامه مطلب ...

سایت بلاگفا و سایت پرشین‌بلاگ فیلتر شدند.

 سایت بلاگفا و سایت پرشین‌بلاگ فیلتر شدند.

 اگرچه دسترسی به وبلاگ‌های این دو سرویس هم‌چنان امکان‌پذیر است. اما از ظهر امروز دسترسی به صفحه اصلی این سایت‌ها و ورود به صفحه مدیریت وبلاگ‌ها ممکن نیست. سرویس بلاگفا، مهم‌ترین سرویس‌دهنده وبلاگ فارسی است و پس از گوگل و یاهو پربازدیدترین سایت اینترنتی در ایران است. سرویس پرشین‌بلاگ نیز نخستین سرویس وبلاگ فارسی بوده است.

چندی پیش مدیر سایت بلاگفا با حکم دادگاهی در کرمان بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود. این دادگاه دلیل بازداشت را مطالب منتشره در یکی از وبلاگ‌های این سرویس عنوان کرده بود. هنوز سایت بلاگفا توضیحی در این خصوص ارائه نکرده است. هم‌چنین مهدی بوترابی موسس پرشین‌بلاگ نیز در روزهای پایانی سال 88 دستگیر شده بود. اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال خواهد شد.



ذبیح الله منصوری

ذبیج الله منصوری





ذبیح‌الله حکیم الهی دشتی دارای اسم نویسندگی ذبیح‌الله منصوری (۱۲۷۴–۱۳۶۵) روزنامه‌نگار و مترجم اهل ایران بود.
آثار ترجمهٔ وی به دلیل اقتباس از منابع دیگر و تغییر و افزایش متن اثر (در قیاس با متن زبان اصلی) مشهور است.
ذبیح الله منصوری دارای تحصیلات قدیمه بود و خدمت مطبوعاتی خود را از سال ۱۲۹۲ آغاز نمود. منصوری طی ۷۰ سال روزنامه نویسی خویش بامجلات و مطبوعات بسیاری همکاری نمود از جمله: کوشش ، اطلاعات ، ایران ما، داد، ترقی، تهران مصور، روشنفکر و سپید و سیاه. عمده کارهای او در مجله هفتگی خواندنیها منتشر می‌شد.



ذبیح الله منصوری یکی از پرکارترین مترجم های معصر بود که اصلا مجلاتی مثل "خواندنی ها" چاپ می شدند تا پاورقی های او در آنها منتشر بشود .

حداقل ۱۲۰۰ کتاب دارد و بی شک پر مخاطب ترین مترجم ایرانی بوده . با این حال مساله ای که همواره درباره آثار منصوری مطرح بوده میزان وفاداری او به عنوان یک مترجم به اصل اثر است.

طوری که عده ای معتقدند باید در واقع منصوری را یک نویسنده حساب کرد.

در این باره حکایت های زیادی نقل شده :

مثلا وقتی پاورقی " منم تیمور جهانگشا " در مجله " سپید و سیا "منتشر می شد.

امیر عباس هویدا نخست وزیر وقت که از داستان خیلی خوشش آمده بود از مدیر مسئول مجله می خواهد اصل اثر را به او بدهند ( هویدا به زبان فرانسه مسلط بود ) منصوری یک مقاله 30 صفحه ای برای نخست وزیری می فرستد . در حالی که پاورقی زندگینامه تیمور در 60 شماره منتشر شده بود.

اما عجیب ترین ماجرای او , کتاب " امام صادق (ع) مغز متفکر جهان شیعه " است که منصوری مدعی بود " به قلم چندی دانشمندان " در موسسه اسلامی استراسبورگ در کشور فرانسه نوشته شده . در این کتاب چیز های عجیبی به امام صادق (ع) نسبت داده شده و از جمله مطالب ادعا شده کشف اکسیژن کار ان حضرت بوده .

انتشار این کتاب در سال 1349 باعث واکنش های زیادی شد .افراد مختلفی به جستجوی کتاب اصلی برآمدند اما هرگز کتابی به این نام پیدا نشد . حتی آن موسسه هم وجود خارجی نداشت . حتی در چاپ های بعدی بخشی از کتاب حذف شد.


ادامه مطلب ...

یارب مکن از لطف پریشان ما را


یارب مکن از لطف پریشان ما را    هر چند که هست جرم و عصیان ما را

ذات تو غنی بوده و ما محتاجیم             محتاج به غیر خود مگردان ما را


ابوسعید ابوالخیر


خلاقیت در طراحی سی دی

خلاقیت در طراحی سی دی


امروزه سی دی به یکی از ابزارهای قدیمی تبدیل شده است، اما طراحی روی بعضی از سی دی ها و یا کاور آنها هنوز هم جذاب و خنده دار و ابتکاری است. امروز قصد داریم چند نمونه جالب و خنداه دار از طراحی های روی سی دی را به شما نشان دهیم. طراح این آثار قصد داشته تا از سوراخ وسط سی دی به عنوان عنصر اصلی طراحی استفاده کند و به جذابیت آن اضافه نماید.

ادامه مطلب ...

شب آرزوها ( لیله الرغائب )

شب ارزوها و شب پاداش های فراوان



امشب شب ارزوها یا همون لیلهَ الرغائب هستش که منم چیز زیادی ازش نمی دونستم و همین الان از طریق مطالبی که دوستان خوبم در گرین فیس نوشته بود با آداب و اعمال این شب آشنا شدم .. 

خوب این موضوع منو ترغیب کرد تا بیشتر در مورد این شب و فضائل و برکاتش جستجو کنم که چکیده ای از اون رو میتونین اینجا بخونین :


اما میگن شب آرزوهاست و هر چی از خدا بخوای نه نمیگه چون خودش این شب رو بهمون هدیه داده و خودش این مهلت رو بهمون داده ... پس به سادگی از فضائل و برکات این شب نگذریم .

هر کسی آرزویی داری که دوست داره برآورده بشه منم همینطور .. امشب بهترین فرصته که نمی خوام بی این سادگی ها از دستش بدم ..



به اولین شب جمعه ماه رجب لیلهَ الرغائب میگن که به خاطر پاداش ها و فضائلی که داره مورد میل و رغبت فراوانی است .

رسول خدا(ص) در روایتی که فضیلت ماه رجب را بیان می کند می فرماید:از اولین شب جمعه ی ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را لیلة الرغائب نامیدند.

روز پنج شنبه ی ماه را روزه می گیری ،چون شب جمعه شد میان نماز مغرب و عشاء12 رکعت نماز می خوانی .هر دو رکعت به یک سلام(منظور 12 رکعت است که به صورت 2 رکعتی خوانده می شود)


و در هر رکعت از آن یک حمد و 3 مرتبه سوره ی قدرو 12 بار سوره ی توحید می خوانی.پس از اتمام نماز 70 مرتبه می گویی:
اللهمَ صَل علی مُحمدٍ النبیَ الامیّ و علی آله.
آنگاه به سجده می روی و 70 بار می گویی:
سُبوح قُدوس ربُ الملائکة و الروح.
سپس سر از سجده بر می داری و 70 بار می گویی:
رب اغفر و ارحَم وَ تَجاوَز عَمّا تَعلمُ اِنکَ انتَ العَلیّ الاَعظَمُ.
بار دیگر به سجده می روی و 70 بار می گویی:
سُبوح قُدوس ربُ الملائکة و الروح.
بعد حاجت می خواهی.

رسول خدا(ص) می فرماید هر که این نماز را بخواند:خداوند همه ی گناهانش را بیامرزد و در قیامت درباره ی 700تن از خاندانش شفاعت می کند و چون شب اول قبر فرارسد،خداوند پاداش این نماز را به نیکوترین چهره با رویی گشاده و درخشان و زبانی فصیح و گویا به سوی قبر او می فرستد،آن چهره ی نیکو به وی می گوید:ای حبیب من ،بر تو بشارت باد که از هر شدّت و سختی نجات یافتی.که این چهره ی نورانی همان پاداش نمازی است که در شب لیلة الرغائب خوانده می شود.

برای دقیق تر خواندن آیات لطفا به مفاتیح الجنان-اعمال اولین شب جمعه ی ماه رجب مراجعه کنید. 

بیایید برای هم دعا کنیم که میگن دعا در حق دیگران زودتر مستجاب میشه




التماس دعا

طرح های گرافیکی و خلاقانه



عالم طبیعت چیزی است که همگی هنرمندان، طراحان و عکاسان در خلق آثار خود از آن الهام می گیرند. هر جا که شما قرار دارید طبیعت در اطراف شماست و شما خواه نا خواه تحت تاثیر آن قرار می گیرید. این آثار گردآوری شده با مضمون طبیعت ذهن خلاق شما را به تکاپو وا خواهد داشت.



نام اثر : Evolution




این پوستر به صورت هوشمندانه ای سیر تکاملی و تغییر گونه ی حیوانات را در اثر گرم شدن جهانی به نمایش گذاشته است.


منبع : www.persiangfx.com

ادامه مطلب ...

بی قرار توام


بی قرار توام و در دل تنگم گله هاست    آه بیتاب شدن عادت کم حوصله هاست


فاضل نظری

خواص شگفت انگیز آب لیمو برای سلامتی

خواص شگفت انگیز آب لیمو برای سلامتی





خیلی ها مزه تش آب لیمو را در غذاها دوست دارند اما آیا می دانستید که می توانید از آب لیمو فایده های بسیار بیشتری ببرید؟ بله، آب لیمو فواید شگفت انگیزی در زندگی روزمره شما دارد. وقتی با این فواید آشنا شوید خیلی خیلی بیشتر از آب لیمو در زندگیتان استفاده خواهید کرد.

لیمو یکی از مرکبات ارزان و فراوان است که برای استفاده های آشپزی و دارویی که دارد مشهور است. از این ماده برای درست کردن بسیاری غذاها مثل کیک لیمو، مرغ لیمو و نوشیدنی هایی مثل لیموناد استفاده می شود. هچمچنین یکی از متداولترین چاشنی ها غذا به شمار می رود. آب لیمو از 5% اسیدسیتریک تشکیل شده که همین مزه ترشی به آن می دهد. لیمو یک منبع بسیار خوب از ویتامین C است و ویتامین های دیگری مثل ویتامین B، ریبوفلاوین و موادمعدنی مثل کلسیم، فسفر، منیزیم و همچنین پروتئین و کربوهیدرات هم در خود دارد. لیمو معمولاً به صورت آب لیمو استفاده می شود. با آب لیمو می توان نوشیدنی بسیار سالمی هم درست کرد که مصرف آن مخصوصاً برای صبح ها بسیار مفید است. مصرف روزانه آب لیمو فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد.

1. فواید مربوط به شکم

لیمو اگر با آب گرم مخلوط شود می تواند بسیاری از مشکلات گوارشی را از بین ببرد. این مشکلات عبارتند از حالت تهوع، سوزش معده و انگل. به خاطر خواص گوارشی آب لیمو، علائم بدگواری معده مثل سوزش معده، نفخ و آروغ را از بین می رود. با نوشیدن منظم آب لیمو، به روده ها کمک می شود که مواد زائد را بهتر دفع کنند. لیمو خاصیت پاکسازی خون را هم دارد و ماده ای پاک کننده به شمار می رود. مصرف آب لیمو می تواند یبوست را هم درمان کند. همچنین برای برطرف کردن سکسکه هم مفید است. آب لیمو بعنوان یک ماده نیروبخش برای کبد هم مفید است و با کمک به کبد برای تولید بیشتر صفرا به هضم بهتر غذا کمک می کند. همچنین باعث می شود مخاط کمتری توسط بدن تولید شود. گفته می شود که به حل شدن سنگ صفرا هم کمک می کند.

2. فواید مربوط به مراقبت های پوستی

لیمو که یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی است می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مفید باشد. لیمو یکی از بهترین منابع ویتامین C است که با جوان سازی پوست از داخل و ایجاد درخشش روی پوست، زیبایی شما را تقویت می کند. مصرف روزانه آب لیمو تفاوت زیادی در ظاهر پوست شما ایجاد می کند. این ماده بعنوان یک داروی ضد پیری عمل می کند و می تواند چین و چروک و جوش های سرسیاه را از بین ببرد. وقتی آب لیمو را روی نواحی سوختگی بمالید، جای زخم را از بین می برد. از آنجا که ماده ای خنک کننده هم به حساب می آید احساس سوزش روی پوست را از بین می برد.

3. فواید مربوط به مراقبت های دندان

آب لیمو برای مراقبت های دندان هم به کار می رود. با ریختن آب لیموی تازه روی قسمت هایی که دچار دندان درد است، درد دندان کمتر می شود. ماساژ دادن آب لیمو روی لثه ها، خونریزی لثه را متوقف می کند. همچنین بوی بد دهان و سایر مشکلات مربوط به لثه ها را هم برطرف می کند.

4. فواید مربوط به درمان عفونت های گلو

لیمو میوه ای فوق العاده است که به خاطر خواص آنتی باکتریال که دارد، به مقابله با مشکلات مربوط به عفونت های گلو، گلودرد و ورم لوزه کمک می کند. برای درمان گلودرد، نصف لیوان آب لیمو را با نصف لیوان آب مخلوط کنید و مکرراً قرقره کنید.

5. فواید مربوط به کاهش وزن

یکی از مهمترین فواید نوشیدن آب لیمو این است که کاهش وزن را راحت تر می کند. مصرف آب لیمو همراه با آب ولرم و عسل هم می تواند وزن بدن را پایین بیاورد.

6. فواید مربوط به کنترل فشارخون

آب لیمو به خاطر محتوی پتاسیم خود، برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی بسیار مفید است. آب لیمو فشارخون بالا، سرگیجه و حالت تهوع را کنترل می کند و فکر و جسم را ریلکس می کند. همچنین استرس فکری و افسردگی را نیز کاهش می دهد.

7. فواید مربوط به درمان اختلالات تنفسی

آب لیمو به درمان مشکلات تنفسی و همچنین مشکل در نفس کشیدن کمک می کند و برای افراد مبتلا به آسم بسیار مفید است.

8. فواید مربوط به کاهش تب

آبلیمو می تواند به افرادیکه دچار سرماخوردگی، آنفولانزا یا تب هستند هم کمک کند. این ماده با افزایش عرق بدن، تب را قطع می کند.

9. فواید مربوط به پاک سازی خون

ازآنجا که آب لیمو می تواند خون را پاک سازی کند، می توان برای درمان بیماریهایی مثل وبا یا مالاریا از آن استفاده کرد.

مصرف چه میزان کافی است؟

در وضعیتی که سلامتی کامل داشته باشید و وزنتان 70 کیلوگرم یا کمتر باشد، توصیه می شود که یک نصف لیمو را در یک لیوان آب بچکانید و روزی دوبار مصرف کنید. اما اگر وزنتان بیشتر از 70 کیلوگرم است یک عدد لیموی کامل را در یک لیوان آب بچکانید.

هیچوقت نباید نسبت به نعمت هایی مثل این که خداوند رایگان در اختیار ما قرار داده بی تفاوت باشیم. پس بخشی از برنامه روزانه تان قرار دهید که یک لیوان لیمو همراه با آب صبحها بنوشید و از فواید بی شمار آن لذت ببرید.


منبع : www.mardoman.net

هنر مجسمه سازی

هنر مجسمه سازی





واقعا زیبا و تحسین برانگیز ساخته شده اند .. چهرها خیلی واقعی به نظر می رسن

ادامه مطلب ...

تذکر اخلاقی


تذکر اخلاقی

کلیک کنید


Soccer Plans 
(10 pics)

گدای پر رو

بدون شرح




آخر شدن



در آزمون درسی مدرسه شیوانا یکی از شاگردان نتوانست نمره قبولی را بدست آورد و نفر آخر شد. او از این بابت خیلی ناراحت بود. مضاف بر اینکه بقیه شاگردان نیز سربه سرش می گذاشتند و دائم او را نفر آخر صدا می زدند. او غمگین و ناراحت به درختی گوشه حیاط مدرسه تکیه داده بود و به دیوار روبرو خیره شده بود. شیوانا ناراحتی شاگردش را دید.


نزد او رفت و کنارش روی زمین نشست و از او پرسید: "از اینکه نفر آخر شدی خیلی ناراحتی!؟" شاگرد گفت: "آری استاد! هیچ فکر نمی کردم آخرین نفر شدن اینقدر سخت باشد. بخصوص اینکه دلیل این کوتاهی هم نه به خاطر نفهمیدن درس بلکه به خاطر تنبلی و بازیگوشی بود. این حق من نبود که نفر آخر شوم. ولی به هر حال تنبلی کار خودش را کرد و آن اتفاقی که نباید بیافتد افتاد."
شیوانا گفت: "همیشه در هر آزمونی یک نفر هست که کمترین نمره را می گیرد و نفر آخر می شود. آن یک نفر از این بابت همیشه خیلی غصه دار می شود و برای مدتی احساس ناخوشایندی را در وجود خود حس می کند، که حس ناخوشایند برای بعضی حتی غیر قابل تحمل و عذاب آور است. تو اکنون با نفر آخرشدن نگذاشتی که این حس بد سراغ بقیه دوستانت در مدرسه برود. پس از این بابت تو به یکی از بچه های ضعیف این مدرسه کمک کردی. شاید اگر اینجوری به مساله نگاه کنی، ناراحتیت قابل تحمل تر شود. در اوج شکست هم همیشه می توان دلیلی برای آرامتر شدن پیدا کرد. مهم این است که این دلیل را خودت پیدا کنی و نگذاری غم بیش از حد بر وجودت غلبه کند. بلکه برعکس شکست تلنگری شود برای اینکه با انگیزه ای چند صد برابر قبل تلاش کنی."
شیوانا این را گفت و از کنار شاگردش دور شد. شاگرد هنوز آنجا نشسته بود، اما دیگر مثل قبل زیاد ناراحت نبود!


آثار هنری خارق العاده الهام گرفته از طبیعت


آثار هنری خارق العاده الهام گرفته از طبیعت




نام اثر : Punishment




آنچه از این اثر پیداست این است که خالق آن یکی از طرفداران سبک مینیمالیسم و علاقمند کارهای ساده و بی آلایش است. پس زیمنه ی فوق العاده ساده و عدم کاربرد جزییات فراوان در مقایسه با کارهای در مشابه، باعث شده تا همه چیز به خوبی گرداوری و در کنار هم قرار گیرد و به جزییات موجود در کار مانند ذرات و نقاط ریزی که در تصویر پراکنده شده است نیز توجه بیشتری شود.


نام اثر : Copenhagen Climate Summit




یک اثر منحصر به فرد و پر محتوا. این پوستر حاوی این پیغام است که انسان چگونه می تواند با تغییر دادن عادات و نگرش هایش به حفاظت از سیاره ی زمین از تغییرات مخرب اقلیمی و آب و هوایی کمک کند.
ادامه مطلب ...

ساخت چین

هی ما میگیم اجناس چینی کیفیت ندارن، شما باور نمیکنید!

http://www.redlink1.com/mydocs/group/21/02.jpg

ادامه مطلب ...

چه کوتاه است شبهای وصال


چه کوتاه است شبهای وصال دلبران یا رب

خدا از عمر ما بر عمر این شب ها بیفزاید


 " یوسف قزوینی "

وکتور شماره 2


مجموعه آثار وکتور شماره 2




ادامه مطلب ...

تعارف

تعارف



روزی روزگاری پیرزن فقیری توی زباله‌ها دنبال چیزی برای خوردن می‌گشت که چشمش به یک چراغ قدیمی افتاد. آن را برداشت و رویش دست کشید. می‌خواست ببیند اگر ارزش داشته باشد، آن را ببرد و بفروشد.


در همین موقع، دود سفیدی از چراغ بیرون آمد.
پیرزن چراغ را پرت کرد؛ با ترس و تعجب عقب‌عقب رفت و دید که چند قدم آن طرف‌تر، یک غول بزرگ ظاهر شد. غول فوری تعظیم کرد و گفت: «نترس پیرزن! من غول مهربان چراغ جادو هستم. مگر قصه‌های جورواجوری را که برایم ساخته‌اند،‌ نشنیده‌ای؟ حالا یک آرزو کن تا آن را در یک چشم به هم زدن برایت برآورده کنم. امّا یادت باشد که فقط یک آرزو!"
پیرزن که به خاطر این خوش‌اقبالی توی پوستش نمی‌گنجید،‌ از جا پرید و با خوش‌حالی گفت‌: "الهی فدات بشم مادر"!
امّا هنوز جمله ی بعدی را نگفته بود که فدای غول شد و نتوانست آرزویش را به زبان بیاورد.

... و مرگ او درس عبرتی شد برای آن‌ها که زیادی تعارف می‌کنند!