همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

۱۰ طرح افسانه ای در صنعت خودروسازی جهان

۱۰طرح افسانه ای در صنعت خودروسازی جهان



گروه فناوریهای نوین: طرحهای اولیه خودرو پدیده هایی فراتر از پرواز تخیلات از ذهن طراح بلندپرواز خودروها است. این طرحها شیوه هایی مناسب برای آزمودن واکنش اجتماع نسبت به ظاهری جدید است قبل از اینکه طرح به مرحله تولید، موفقیت یا شکست برسد.


طرح اولیه خودروها فرصت ریسک کردن را برای مالکان شرکتهای خودروسازی بدون تحت الشعاع قرار دادن آینده شرکتهای خود به وجود خواهد آورد. در عین حال از چنین ریسکهایی است که اکتشافات خیره کننده و یا افتضاحات جبران ناپذیر در صنعت خودروسازی به وجود می آیند. در ادامه گزارشی از نشریه پاپیولار ساینس که در آن به 10 نمونه این طرح ها اشاره شده است ارائه می شود.



Audi Avus: رونمایی از این خودرو در سال 1991 در نمایشگاه اتومبیل توکیو شگفتی همه را برانگیخت. با وجود موفقیت زیادی که این خودرو در دهه گذشته در مسابقات رالی به دست آورده است، آئودی خودرویی نبود که مردم آن را قادر به تبدیل شدن به یک ابرخودرو بدانند. 15 سال بعد آئودی به عنوان برنده رقابت R8 به یکی از طلایه داران تولید یکی از گرانقیمت ترین برندهای آلمان تبدیل شد و نه تنها ساختار Avus را در ساخت ابرخودروها به کار گرفت بلکه با کمک آن تعداد زیادی خودروهای خانوادگی نیز تولید کرد.
Lincoln Futura: سقف دو گانه حباب مانند این خودرو شباهت زیادی به سفینه های فضایی دارد. این طرح قبل از اینکه برای اولین بار در سینما و یکی از بخشهای فیلم "بت من" مورد استفاده قرار گیرد. در دوران طراحی خودروهای فضایی در سال 1955 ظهور کرد. در این سال Futura به شیوه دستی و با قیمتی برابر 250 هزار دلار در ایتالیا ساخته شد.

باقی در ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...

حمیده خیرآبادی در گذشت


حمیده خیرآبادی , مادر سینمای ایران در گذشت





«حمیده خیرآبادی» بازیگر سینما و تلویزیون شامگاه دیروز درگذشت.

این هنرمند قدیمی و ارزشمند متولد 1303 در رشت، و مادر "ثریا قاسمی" گوینده، دوبلور و بازیگر است.خانواده "خیرآبادی" صبح امروز پیکر این هنرمند فقید را تشییع و خاکسپاری کردند.

با توجه به این که زنده‌یاد "حمیده خیرآبادی" وصیت کرده بود پیکرش در قطعه هنرمندان به خاک سپرده نشود، این بانوی هنرمند در مقبره خانوادگی‌شان در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.



خیرآبادی فعالیت خود درعرصه هنررا ازسال 1326 با تئاتر فرهنگ آغاز کرد. اسامی برخی آثاری که خیرآبادی قبل و پس از انقلاب در آنها حضور داشته است: در ادامه مطلب


عکسی از حمیده خیرآبادی و دخترش ثریا و نوه اش ... در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

چگونه کلیه خود را تمیز کنیم؟

چگونه کلیه خود را تمیز کنیم؟
گفتم به موضاعات وبلاگم یه بخش هم به عنوان سلامتی اضافه کنم تا گه گداری هم پست های مثل این توش بنویسم که شاید مفید باشه و دوستان هم استفاده ببرن ... یا حق


سالها یکی پس از دیگری میگذرند و کلیه های ما خون ما را با دفع نمک ، سم و هر گونه شیء ناخواسته که وارد بدن ما میشود فیلترمیکنند.

با گذشت زمان، نمک تجمع می یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد.
چگونه می خواهیم بر این مشکل غلبه کنیم؟

بسیار آسان است، اول یک دسته جعفری را برداشته و تمیز بشویید
سپس آن را در تکه های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با نوشیدن یک لیوان روزمره شما متوجه خواهید شد که تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شماخارج میشود.هنگام ادرار کردن هم شما متوجه تفاوتی خواهید شد که شما هرگز قبلا احساس نکرده اید.

جعفری به عنوان بهترین تمیز کننده کلیه شناخته شده و طبیعی است.


من به مرگم راضیم


من به مرگم راضیم اما نمی آید اجل    بخت بد  بین , از اجل هم ناز می باید کشید



امروز چه روزیه؟


هرکی گفت امروز چه روزیه؟



وقتی بهنوش بختیاری مکانیک , الهام حمیدی آتش نشان و ...



کارگران مشغول کارند




اگه بچه های همشهری جوان خوان یادشون باشه همراه ویژه نامه عید یه ضمیمه ای هم بود بنام " گارگران مشغول کارند " که امروز این پست رو به یاد اون کاره جالب و هدیه نوروزی گذاشتم که امیوارم خوشتون بیاد.

خوب مهمترین سوالی که از بازیگران شده بود این بود که اگر بازیگر نمی شدید دوست داشتید چکاره شوید؟

جالب ترین پاسخ به این  سوال از طرف بهنوش بختیاری بوده که می خواسته مرده شور شود ولی جور نشده بود.

باقیش رو بخونید و ببینید.


ده بازیگر , هزار اتفاق :


امیر حسین رستمی / بهنوش بختیاری / امیر حسین صدیق / الهام حمیدی / کاوه خداشناس / روناک یونسی / آزاده نامداری / نگار فروزنده / ستاره اسکندری / خاطره اسدی 






امیرحسین صدیق/ چوپان/ چوپان راستگو اشتباه نکنید این عکس هایی که می بینید عکس های یک فیلم نیست.



چشمه هایتان را نمالید، دقیقا درست می بینید این امیر حسین صدیق است. همان آقای پدر که حالا چوپان شده، باورتان می شود؟! حتما او را با این ریش و این قیافه جدید نشناختید. باور کنید این ریش هم برای خود اوست، ما حتی در مورد او یک ذره هم از معجزه گریم برای نزدیک شدن چهره این بازیگر به شخصیت مورد نظمان استفاده نکردیم. خودش خواست تا چوپان قصه ما شود.



الهام حمیدی/ آتشنشان/عملیات خانم 125 الهام حمیدی بازیگری است که ما به زور از او خواستیم تا آتش‌نشان شود، خودش دوست داشت قالیباف باشد: «لباس‌های خوشگل بپوشم، مثل لباس سنتی!» به او سنگ دلانه گفتیم نمی‌شود! با ناراحتی قبول کرد.



وی گفت: «هر چه شغل خوب است را دیگران برداشتند حالا این کار مردانه و ضمخت افتاده به من؟!»خیابان مفتح، ایستگاه شماره 53، محل قرار ما روز جمعه است، حمیدی با یک ساعت تاخیر به ما می‌رسد.



باید لباس‌های آتش‌نشانی‌رابپوشد، آتش‌نشان‌ها لباس‌های مردانه به او می‌دهند، حمیدی وقتی این لباس‌ها را می‌بیند، قیافه‌اش در هم می‌رود. ما که فکر می‌کنیم الان است که بزند زیر گریه! با ناراحتی و کلافگی می‌گوید: «من فکر کردم لباس‌های نو به من می‌دهید. دلم نمی‌آید این‌ها را بپوشم.»



بهنوش بختیاری/ مکانیک/ مکانیکی شاسخین و شرکا بهنوش بختیاری همیشه اولین نفر است که برای سوژه های طنز به ذهنمان می آید. همیشه برای این حرکات پایه است. وقتی با او این سوژه را در میان گذاشتیم، استقبال کرد.



قرار شد تا شغل را، خودش به ما پیشنهاد دهد، برای این کار به او فرصت فکر کردن هم دادیم، اما خیلی سریع گفت: «احتیاجی به فکر کردن ندارد، من همیشه می خواستم مرده شور شوم.» ما هم مثل شما دهانمان باز ماند! از این همه جسارت و تفاوت او با شغل فعلی اش. نشد که مرده شور خانه را هماهنگ کنیم.



چون نه می شد که یک زن را برای گزارش به غسالخانه ببریم و نه اینکه او به علت بازی در سریال دارا و ندار فرصت این کار را داشت که همراه ما تا بهشت زهرا بیاید. مکانیک شدن پیشنهاد ما بود که او روی هوا آن را گرفت. کلی خندید و گفت: «عجب حالی بدهد! »



ستاره اسکندری/ نانوا / ساده میخوای یا خشخاشی ستاره اسکندری با انرژی سر ساعت به دقتر مجله آمد،بعد از اینکه با او کمی حرف زدیم به سمت نانوایی رفتیم.در راه او می گوید من قبلا در خانه مادر بزرگم نان پخته ام فکر نکنید بلد نیستم.لباس های مورد نیاز هم از آشپزخانه مجله تهیه کرده ایم بجز پیشبند که قرار است از خود نانوایی بگیریم.پخت نانوایی هنوز شروع نشده و سه،چهار نفری بیرون منتظر ایستاده اند.



اسکندری قبل از ما وارد نانوایی شد و با شاطر ها سلام وعلیک گرمی کرد. اوخیلی سریع نزدیک طاقار خمیر شد و پرسید این خمیر ها چند کیلو است؟یکی از شاطر ها پسخ داد 240 کیلواسکندری حیرت زده به سمت خمیر های آمده شده رفت و دوباره پرسید این ها خمیر های سنگک است؟



همه خندیدندو گفتند نه بربری است.او با حالت ناراحتی سری تکان داد و گفت خب من تا به حال سنگک و بربری ندیده بودم و فقط بلدم نون محلی درست کنم.اونقدر محو دیدن کار شاطرها شده که یادش رفت لباس هایش را عوض کند و فقط گفت این جا خیلی با حال و با مزه است.



نگارفروزنده/ دندانپزشک/دندان لق را نکنید! خدا نکند در ایام تعطیلی دندانتان درد بگیرد، خدا نکند، بخواهید تخمه بشکنید و نتوانید، یا اینکه جلوی خودتان را بگیرید تا پسته‌ها را زیر دندانتان خرد کنید. خدا نکند دندانتان لق شود چون دندان لق را فقط باید کند! کار است دیگر، ممکن است یکدفعه پیش بیاید، حالا اگر این اتفاقات برایتان بیفتد چه کار باید کرد؟ هیچ کاری، فقط باید به سراغ یک دندان‌پزشک بروید، یک دکتر که خیلی خوب بتواند شما را راضی نگه دارد و کارتان راه بیفتد. حالا اگر در این میان دندان‌پزشک همیشگی شما در مسافرت به سر می‌برد، چاره چیست؟! باور کنید که خانم دکتر ما کارش بسیار خوب است، به سراغ آن بروید.درمانگاه بهداشتی و درمانی چیذر، محل مورد نظر ماست.



راس ساعت 5. اما از آنجایی که شب و عید است وتهران تنها کمی(!) شلوغ‌تر از قبل، ما نیم ساعت دیرتر می رسیم و ساتیار امامی یک ساعت و نیم دیرتر! شانس آوردیم که فروزنده منتظر تماس ما بود تا دندان‌پزشک شود و پیشمان بیاید.فروزنده تلفن به دست وارد درمانگاه می‌شود، دیرش شده و عجله دارد. حق هم دارد، بد قولی از ما بوده! به او که توضیح می‌دهیم، قرار است چه کار کنیم و بهتر از طنز باشد، می‌گوید: «تو که من را می‌شناسی، کمی مدل من فرق دارد».وقتی روپوش دکترها را می‌پوشد یا دستکش‌های جراحی را به دست می‌کند و ماسک را به دهانش می‌زند، شبیه خانم‌ دکتر‌های خیلی جدی می‌شود! نگاه کنید، با ما موافق نیستید؟



روناک یونسی/ گلفروش/ رستگاری در گلفروشی روناک یونسی که بازی او را در سریال رستگاران دیده اید، دلش می خواست خلبان شود، چون پدرش هم خلبان است اما بنا به دلایلی این امر میسر نشد به همین خاطر درباره شغل دیگری به توافق رسیدیم. گلفروشی گزینه خوبی بود، وقتی که با او در میان گذاشتیم خیلی استقبال کرد «موافقم واقعا شغل جالبی است.اما اگر می شود یک سبد گل تهیه کنید تا بتوانم در خیابان آن ها را بفروشم».



روز گزارش هوا ابری است و هر لحظه امکان دارد باران ببارد برای همین قرار شد در یک گلفروشی عکاسی شود.یونسی با ظاهری کاملا متفاوت آمد.او دامن طوسی با چکمه های بلند پوشیده،کلاهی به سرش گذاشته ویک شال طوسی هم دور شانه هایش انداخته. روناک یونسی با حالتی ناراحت می گوید:« دلم می خواهد در خیابان گل بفرشم و به همین خاطر این لباس را پوشیده ام تا عکس هایش خوب شود ».



اما هوا نه تنها صاف نشد بلکه باران شدیدی هم گرفت و مجبور شدیم داخل مغازه عکاسی کنیم. همراه او به گلفروشی نزدیک خانه اش می رویم.



خاطره اسدی / مجسمه ساز/خاطره میره گِل بچینه! گِل بازی سرگرمی همیشگی و جذاب بچگی همه ما بود. دوست داشتیم کمی خاک را از باغچه حیاط برداریم و یک مشت آب هم بر روی آن بریزیم و آن قدر آنها را با هم قاطی کنیم که گِل سفت از آن دربیاید و بتوانیم با این خمیر گِلی هرچیزی که میخواهیم بسازیم. حالا ساختن این شکلکها یا صورتکها بستگی به استعداد هرکسی داشت. یکی میتوانست کار ابداعی کند و یکی دیگر شاید فقط بلد بود تا توپهای کوچکی بسازد و آنها را بر روی زمین قِل بدهد. عاشق این بودیم که دست و رویمان خاکی و گلی شود، حتی اگر به قیمت یک دست کتک حسابی از مادرمان تمام میشد. خاطره اسدی هم احتمالا در همین حال و هوا مانده که دوست دارد گِل بازی را در نوع حرفه ای تر و بزرگسالانه تری انجام دهد برای همین هم مجسمه سازی را به جای بازیگری انتخاب می کند.کارگاهی که برای مجسمه سازی انتخاب کردیم، در دیباجی شمالی بود.



کارگاه مجسمه ساز معروف نادره حکیم الهی یا همان مادر ترانه علیدوستی. اما آنقدر این آدرس عجیب و غریب و درعین حال سر راست بود که تصمیم گرفتیم همگی باهم به آنجا برویم. بماند که در آن کوچه تنگ و تاریک درست وسط اتوبان صدر پارک کردن ماشین چه دردسرهایی داشت و نزدیک بود جانمان را ازدست بدهیم.



امیر حسین رستمی/ حاجی فیروز/ شکور حاجی فیروز می شود «امیرحسین رستمی» یا همان شکور شمس‌العماره جزکسانی بود که یک هفته تمام همه نوع موقعیت شغلی را با او بررسی کردیم تا به حاجی فیروز رسیدیم یا بهتر بگوییم، رسانده شد! تصور کنید رستمی از شغل‌هایی مثل «مربی تنیس» ( که امکان مانور عکاسی نداشت)، جت اسکی (که امکان رفتن به مسیرهای دور نبود)، ملوان ( که باز هم امکان فراهم کردن کشتی نبود، حتی با تصویر سازی مشهور همشهری جوان که مدام رستمی از آن به عنوان قدرت ما یاد می‌کرد) به این شغل رسید. در واقع باید اینجا از مجموع دوستان رستمی( به تعبیر خودش دوستان نادان!) تشکر کنیم که در مشورتی جمعی با رستمی ،او را به این کار ترغیب کردند، اما نمی‌دانستند دوست شان را به چه مهلکه ای انداخته اند!



لباس حاجی فیروز را که سالهای قبل برای جلد همین شماره های نوروزی تهیه کرده بودیم! این یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در میان شغل‌های مختلف با دیگر بازیگران رخ داده بود، چون همه چیز در اختیار داشتیم: لباس به میزان کافی، مکان به میزان لازم و بالاخره شخص حاجی فیروز به اندازه امیرحسین رستمی!



کاوه خداشناس/ باغبان/ کاوه باغبان کاوه خداشناس، اول می‌خواست قاتل شود، اما حتما می‌دانید که این‌کار بدآموزی دارد؟!!! پس پیشنهاد کرد، «من عاشق باغبانی هستم. خانه‌ام پر از گل و گیاه است». قاتل و کشتن آدم‌ها کجا و باغبان بودن کجا؟! پارک نیاوران جای مناسبی برای یک باغبان تمام عیار بودن است. نه؟! کاوه خداشناس حسابی پایه است، لباس سرتاسر سبز ِ و البته فراموش نکنید نو(!) را می‌پوشد.



چکمه باغبانی را هم می‌پوشد، کلاه پشمی را هم به سر می‌کند و در قالب باغبانی که ما می‌خواستیم فرو می‌رود. ابزار کار آقای باغبانما را ببینید. فرغون، بیل، بیلچه و چند جعبه گل بنفشه کوچک که داخل فرغون گذاشته شده بود. تمام این‌ها سفارش او بود تا کارش را راحت شروع کند.



آزاده نامداری/ آشپز/ راتاتویی شکمو چقدر شکمویید؟! چقدر اهل پخت و پزید؟ با بوییدن غذا گرسنه تان می شود؟ آب دهانتان راه می افتد؟ دلتان می خواهد همان لحظه گرسنگی تان را برطرف کنید؟ حاضرید در یک رستوران چند دقیقه تامل کنید تا نوبت شما برای غذا خوردن برسد؟ یا اینکه دلتان میخواهد با سر به غذاها شیرجه بروید؟ اصلا شده به رستورانی بروید و آرزو کنید که ای کاش همیشه از این غذاها می توانستم بخورم؟! شده که بخواهید پخت و پز این غذاها را یاد بگیرید؟ اصلا بگویید ببینم تا به حال دوستداشتید آشپز باشد؟ یک سر آشپز شاید. آن هم در یک رستوران بسیار بزرگ و شیک؟!



فکرش را بکنید.آزاده نامداری مجری محبوب تلویزیون شکموست. این را خودش می گوید. پیشنهاد آشپز بودن هم جزو آن دسته از کارهایی است که او همیشه دوست داشته اگر مجری نمیشد، این کار را انجام دهد.



طوطی

خوب ما بین پستهای فراوانی که روانه وبلاگ می شود باید یه جاهایی هم مطالب خنک و خنده دار جا بدیم ..

حالا اگه بد یا تکراری بود دیگه شرمندم ...


مردی به یک مغازه فروش حیوانات رفت و درخواست یک طوطی کرد.

صاحب فروشگاه به سه طوطی خوش چهره اشاره کرد و گفت: «طوطی سمت چپ ۵۰۰ دلار است.»
مشتری: «چرا این طوطی اینقدر گران است؟»
صاحب فروشگاه: «این طوطی توانایی انجام تحقیقات علمی و فنی را دارد.»
مشتری: «قیمت طوطی وسطی چقدر است؟‌»
صاحب فروشگاه: طوطی وسطی ۱۰۰۰ دلار است، برای اینکه این طوطی توانایی نوشتن مقاله ای که در هر مسابقه ای پیروز شود را دارد.»
و سرانجام مشتری از طوطی سوم پرسید و صاحب فروشگاه گفت: «‌ ۴۰۰۰ دلار.»
مشتری: «این طوطی چه کاری می تواند انجام دهد؟»

صاحب فروشگاه جواب داد:‌ صادقانه بگویم من چیز خاصی از این طوطی ندیدم ولی دو طوطی دیگر او را مدیر صدا می زنند!!



کیومرث ملک مطیعی درگذشت

کیومرث ملک مطیعی درگذشت


ویروسی که به جان هنرمندان پیشکسوت افتاده انگار بی خیال هم نمی شود. خدا به خیر کند.

 کیومرث ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینما ، تئاتر و تلویزیون ساعاتی پیش در سن 74 سالگی دار فانی را وداع گفت.



زنده‌یاد کیومرث ملک مطیعی یکی از هنرمندان پیشکسوت در عرصه تلویزیون، تئاتر و سینما ساعت 14:50 امروز به علت ایست قلبی در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.

 زنده یاد مطیعی که به دلیل سابقه مشکلات گوارشی مدتی در بیمارستان بستری شده بود، روز گذشته به دلیل ناراحتی قلبی به بیمارستان شریعتی مراجعه کرد و سرانجام ظهر امروز بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
کیومرث ملک مطیعی ساکن کرج بود و سالها در زمینه هنرهای نمایشی فعالیت کرده است.
کیومرث ملک مطیعی سال 1315 در بندرانزلی متولد شد. بازی در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازی در سینما را از سال 1350 شروع به کار کرد.
ایفای نقش غلام‌شش‌لول بند در سریال "زیر آسمان شهر " و بازی در سریال‌های "شاه دزد "، "اشک تمساح "، "شب هزار و یکم "، "مدرسه ما "، "مزرعه کوچک " ، "هتل مروارید "، "گل پامچال "، "پس از باران "و "مسافر " از نقش‌آفرینی‌های معروف وی در تلویزیون محسوب می‌شود.
حسن سنتوری، زیر گذر لوطی صالح، چرا عاقل کند کاری، داروی جوانی‌ از بازی‌های تئاتری وی به شمار می‌آیند.
او نویسندگی و کارگردانی‌ نمایش‌هایی مثل "دختر چوپان " ، "خانواده نمونه " و "ویلای پرماجرا‌ " را هم در کارنامه دارد.
از میان دیگر آثاری که مرحوم ملک مطیعی در آنها ایفای نقش کرده، می‌توان به گل بارون (1388)، پسر آدم، دختر حوا (1387)، پوست موز (1387)، صبح روز هفتم (1387)، کلانتری غیرانتفاعی (1387)، خروس جنگی (تلخ و شیرین) (1386) و قاعده بازی (1385) اشاره کرد.
عروس فراری (1383)، فردا روز دیگری است (1374)، الو!الو! من جوجوام (1373)، دیدار (1373)، آوای دریا (1369)، ترن (1366)، جنگلبان (1366)، سرزمین آرزوها (1366)، بگذار زندگی کنم (1365)، معما (1365)، مهمانی خصوصی (1365)، تفنگ شکسته (1364) و راه دوم (1363) از دیگر آثاری است که ملک مطیعی در آنها ایفای نقش کرده است.


خدایش بیامرزد


عکسهایی از این هرمند در ادامه مطلب ..


مراسم تشییع زنده یاد کیومرث ملک‌مطیعی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما صبح

سه شنبه با حضور جمعی از هنرمندان از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

عکسهای مراسم رو در ادامه مطلب ببینید:


ادامه مطلب ...

ابوالحسن صبا

ابوالحسن صبا

 


 

 

ابوالحسن صبا، استاد برجستهٔ موسیقی ایرانی، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ سرشناس بود.

او از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی ایران در هفتاد سال گذشته است.

 

صبا فرزند کمال‌السلطنه به سال ۱۲۸۱ خورشیدی در خانواده‌ای آشنا به موسیقی و اهل ادب دیده به جهان گشود.

نخستین پویه‌های موسیقی را از پدرش فرا گرفت. او نزد میرزا عبدالله فراهانی و درویش خان تار، نزد حسین اسماعیل‌زاده کمانچه، نزد حسین هنگ‌آفرین ویولن، نزد علی اکبر شاهی سنتور و نزد حاجی خان ضرب را آموخت.

صبا به نواختن همه سازهای موسیقی ردیف چیرگی پیدا کرد و تمام سازهای ایرانی را در حد استادی می‌نواخت و ویولن و سه‌تار را به عنوان سازهای تخصصی خود برگزید.

سپس در مدرسه عالی موسیقی به شاگردی علی‌نقی وزیری درآمد و تکنواز ارکستر او شد.

ابوالحسن صبا، چهل سال تمام ساز نواخت، تعلیم داد، در ارکسترها شرکت کرد، کتاب نوشت و درتمام جریان‌های موسیقی ایران تأثیر مستقیم و مثبت داشت. وی در تمام رشته‌های موسیقی ایران و حتی سایر هنرها همچون ساختن ساز و نقاشی و ادبیات مهارت داشت و دانشنامه‌ای جامع از علم و عمل موسیقی ایرانی بود.

مکتب نوین موسیقی ایرانی که از درویش خان آغاز شده بود با صبا به اوج رسید وشاگردان صبا نیز پیرو راه او شدند.

 

لطف‌الله مفخم پایان، مهدی خالدی،عباس شاهپوری، مهدی مفتاح، محمدعلی بهارلو، حبیب‌الله بدیعی، علی تجویدی، جهانگیر کامیان، همایون خرم، حسین تهرانی، حسن کسایی، داریوش صفوت، فرامرز پایور، غلامحسین بنان، ابراهیم قنبری مهر، رحمت‌الله بدیعی،سعید قراچورلو و ساسان سپنتا از شاگردان صبا بودند.

 

از صبا صفحات بسیاری حاوی تکنوازی‌ها و همنوازی‌های او منتشر شده‌است که مهارت فوق‌العاده او را در نواختن ویولن نشان می‌دهد. همچینین نوارهای خصوصی بسیاری پر کرده که مرجع هنرجویان و گویای تسلط فوق‌العاده او در نواختن سه‌تار است.

از استاد صبا، سه دوره آموزش ویولن، چهار دوره تعلیم سنتور، یک دوره تعلیم تار و سه‌تار منتشرشده و باقی آثار او هنوز منتشر نشده‌اند.

شعر سرود با آهنگ‌سازی حسین ملک است نیز از اوست. صبا نخستین موسیقی‌دان ایرانی است که موزه‌ای ویژه از او (منزل شخصی صبا) تأسیس شده و به نام خود او در خیابان ظهیرالسلام تهران واقع است.

صبا پس از سال‌ها کوشش و پرورش شاگردان فراوان در ۲۹ آذر سال ۱۳۳۶ دیده از جهان فروبست.

 

google همچنان پیشتاز





تاریخچه:

  • در سپتامبر 1997 دامنه Google.com آنلاین شد.
  • در سپتامبر 1998 سی میلیون صفحه ایندکس شد و در همین تاریخ گوگل به یک شرکت حقوقی تبدیل شد.
  • در جولای 2001 یک میلیارد صفحه ایندکس شد
  • در آگوست 2001 اریک اشمیت مدیر عامل گوگل شد
  • در فوریه 2003 گوگل سایت بلاگر را خریداری کرد و صاحب Blogspot شد.
  • در مارچ 2003 سیستم تبلیغات Adsense  راه‌اندازی شد.
  • در آپریل 2004 جی‌میل راه‌اندازی شد.
  • در آگوست 2004 اولین سود سهام عمومی ارائه شد.
  • در نوامبر 2004 هشت میلیارد صفحه ایندکس شد.
  • در اکتبر 2006 سایت ویدیویی یوتیوب خریداری شد.
  • در نوامبر 2007سیستم آندروئید معرفی شد.
  • در جولای 2008 یک هزار میلیارد صفحه ایندکس شد.
  • در سپتامبر 2008 مرورگر کروم منتشر شد.

جستجو:

  • 1.8 میلیون سهم گوگل برای خریداری مجوز انحصاری رتبه‌بندی صفحات به دانشگاه استنفورد فروخته شد. در سال 2005قیمت این سهام  336 میلیون دلار بود.
  • 7.2 میلیارد بازدید روزانه از صفحات Google.com انجام می‌شود.
  • 87.8 میلیارد جستجو، ماهانه از طریق گوگل انجام می‌شود.
  • 85.78 درصد، سهم گوگل از میزان جستجودر سراسر جهان است.
  • 620 میلیون بازدکننده روزانه از صفحه Google.com بازدید می‌کنند.
  • رتبه 1 در رتبه‌بندی جهانی صفحات به گوگل اختصاص دارد.
  • 20 پتابایت حجم پردازش اطلاعات روزانه توسط گوگل است.

ثروت:

  • 2718281828 دلار برای پرداخت اولین سود سهام در آپریل 2004 هدف‌گذاری شده بود. این عدد در ریاضی برابر با مقدار ثابت عدد e در میلیارد است.
  • در سال 2000درآمد گوگل 19 میلیون و 108 هزار دلار بود.
  • در سال 2009درآمد گوگل 23 میلیارد و 650 میلیون و 560 هزار دلار بود.
  • در سال 2000 سود گوگل منفی 14میلیون و 690 هزار دلار بود.
  • در سال 2009 سود گوگل 6 میلیارد و 520 میلیون و 450 هزار دلار بود.
  • 67 درصد از درآمد گوگل از طریق تبلیغات بدست می‌آید.
  • قیمت سهام گوگل در سال 2004 برای هر سهم 85 دلار بود که در فوریه 2010 به 535 دلار رسید.
  • در آمد گوگل از تبلیغات در سال گذشته 22.888.804.000 دلار بود.

پرسنل:

  • Noogler:New Googler یک گوگلی جدید
  • 19.835 نفر تعداد کارمندان گوگل در سراسر جهان است
  • 20 درصد مدت زمانی است که کارمندان گوگل می‌توانند روی ایده‌ها و پروژه‌های مورد علاقه‌شان کار کنند. (20 درصد از زمان کار روزانه)
  • 50 درصد از محصولات گوگل از این 20 درصد زمان روزانه سرچشمه گرفته است.
  • 17 نوع غذای رایگان در کافه تریا ساختمان اصلی گوگل ارائه می‌شود.
  • از کارمندان گوگل، 14.8 درصد در بخش مدیران، 37.5 درصد بخش تحقیق و توسعه، 37 درصد فروش و بازاریابی و 10.5 درصد از عوامل اجرایی هستند.
  • 3021 نفر تعداد کارمندان گوگل در سال 2004 و 19835 نفر در سال 2009 است.

غیر از جستجو

45 درصد از محصولات گوگل در نسخه بتا قرار دارند.

آندروئید

  • 20 هزار نرم‌افزار جانبی دارد.
  • 60 هزار گوشی مجهز به سیستم آندروئید روزانه مبادله می‌شود.

بلاگر

  • 270 هزار کلمه در دقیقه توسط بلاگرها نوشته می‌شود.
  • 66.7 درصد اعضای بلاگر در خارج از آمریکا قرار دارند.

یوتیوب

  • 1.65 میلیارد دلار برای خرید یوتیوب در سال 2006 پرداخته شد.
  • 20 ساعت فیلم در هر دقیقه روی یوتیوب آپلود می‌شود.
  • 39.4 درصد سهم یوتیوب از ویدیوهای آنلاین در آمریکا است.
  • 81.9 درصد از وبلاگ‌های دارای پخش ویدیوئی از ویدیوهای یوتیوب استفاده می‌کنند.
  • 146 میلیون نفر تعداد کاربران ماهانه جی‌میل است.
  • 5.22 درصد سهم بازار مرورگر کروم است.
  • 80 تا 100 میلیون نفر تعداد کاربران اورکات است.
  • 57 درصد از 10 هزار سایت برتر از Analytic گوگل استفاده می‌کنند (برای بررسی موقعیت وب‌سایت)


شماره 255 مجله همشهری جوان

شماره 255 مجله همشهری جوان

 



امروز برای خرید مجله که بعد از تعطیلات عید خیلی منتظرش بودم رفتم کنار باجه روزنامه فروشی ..آره حدسم درست بود .. طرح جلد رو میگم ... انتخاب خوبی بود .. هم طرح جلد و هم نتایج نهایی بچه های تحریریه که سریال چهاردیواری رو با 18 رآی جزو بهترین سریالهای نوروزی برگزیده بودند...

اما نکته قابل توجه مجله در سال 89 تغییر قیمت و گران شدن 100 تومانی مجله بود که از 400 تومان به 500 تومان رسیده بود که سردبیر محترم مجله با عنوان " و سرانجام گران شدیم ! " سر صحبت را باز کرد و خبر از تغییر و دوری از عادت های کهنه باز کرد .. او این 100 تومان گرانی را به بهار و تغییر بزرگ طبیعت ربط داد و در ادامه فرمودند که با 500 تومان چی می شود خرید؟

خب واقعا با 500 تومان چی میشه خرید؟

یک لیتر و خرده ای بنزین ؟ یک عدد نان سنگک ؟ کرایه تاکسی انقلاب تا میدان امام حسین (ع) ؟ نوشابه قوطا ای؟ چی؟

اما سردبیر محترم باید فکر بچه شهرستانی رو هم می کردند که نان سنگک آنجا 300 تومانه و کرایه ها ی تاکسی نسبت به تهران ارزانتره و ...

به نظر شما با 1000 تومان چی میشه خرید ؟

3 تا پفک و چیپس ؟ 4 تا نون بربری ؟ 5 تا نوشابه ی شیشه ای ؟ کرایه تاکسی تهرانسر تا میدان امام حسین (ع) ؟ چی ؟

این که نشد یه پاسخ منطقی به گران شدن مجله ... ما دوستداران مجله موافق گران شدن مجله هستیم و مشکلی هم نداریم اما امیدواریم که همونطور که سردبیر محترم فرمودن تغییرات اساسی رو هم در مجله ببینیم.. من هم یه پیشنهاد دارم تا کاغذ مجله وضعیتش بهتر بشه و این در شآن یک مجله جوان پسند نیست ..

تو این شماره یه مطلب جالب هم داشت اون هم شرکت کردن داریوش فرضایی ( عمو پورنگ ) در مسابقه وبلاگ نویسی گروه مجلات همشهری بود که منم تعجب کردم ...و دوستانی که در مسابقه شرکت نکردند لذت رقابت با یک حریف قدر رو از دست دادن..

هنوز ما منتظریم تا ببینم این مسابقه بالاخره نتایجش چی میشه ؟

و مهمترین تغییر این شماره صفحه روزها بود که به کسانی تعلق داشت که به دیار باقی شتافته بودند که در نوع خودش جالب و جمع و جور بود .. 

 


هفته کتاب خوانی


هفته کتاب و کتابخوانی




.


دانلود کتابهای  pdf   :



  1. علی (ع) کیست؟                   دانلود
  2. آموزش زبان php (فارسی)    دانلود 
  3. احادیثی از امام علی (ع)         دانلود
  4. اشعاری از احمد شاملو         دانلود
  5. زنان بدون مردان                  دانلود
  6. گفتارهای قرآنی امام حسن       دانلود
  7. بی پرچم                            دانلود
  8. تن تن در تهران                     دانلود
  9. آشنایی با فارکس
  10. کاتیا
  11. رستم



محمود بنفشه‌خواه درگذشت

محمود بنفشه‌خواه درگذشت



محمود بنفشه‌خواه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در نخستین ساعات چهارشنبه 18 فروردین‌ماه به دیار باقی شتافت.

 این بازیگر که مدتی بود از بیماری رنج می‌برد، ساعت چهار صبح امروز چهارشنبه به دلیل ایست قلبی در منزل خود از دنیا رفت. مراسم تشییع این هنرمند ساعت 9:30 شنبه 21 فروردین‌ماه از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود.

بنفشه‌خواه در آخرین تجربه سینمایی خود در فیلم «پسر آدم، دختر حوا» ساخته رامبد جوان حضور داشت و علاوه برآن در فیلم‌هایی مانند «پوست موز»، «تاکسی نارنجی»، «شام عروسی»، «ازدواج صورتی»، «تیک»، «آب و آتش»، «سگ‌کشی»،«مسافر ری»، «مدرسه پیرمردها» و .... نیز به ایفای نقش پرداخت.

این بازیگر سریال «پرانتز باز» و «سرزمین کهن» را در نوبت پخش دارد و در کارهای تلویزیونی چون «تنها‌ترین سردار»، «ولایت عشق»، «روزگار قریب»، «سرنخ» ایفای نقش کرد و مجموعه «عبور از پاییز» از آخرین ‌کارهای پخش شده او بود که رمضان 88 روی آنتن رفت.

بنفشه‌خواه سال 1321 در تهران به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را از سال 1352 و با بازی در نمایشنامه «در اعماق» به کارگردانی مهین اسکویی آغاز کرد. بنفشه‌خواه دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم حسابداری بود و گذراندن دوره‌ دو ساله هنرکده آناهیتا و حضور در تئاتر از دیگر کارهای هنری او بود.


منبع : خبر آنلاین


گفتاری از دکتر علی شریعتی!

گفتاری از دکتر علی شریعتی!


دموکراسی می گوید :
 رفیق، حرفت را خودت بزن، نانت را من می خورم
مارکسیسم می گوید :
 رفیق، نانت را خودت بخور، حرفت را من می زنم
فاشیسم می گوید :
رفیق، نانت را من می خورم، حرفت را هم من می زنم و تو فقط برای من کف بزن
اسلام حقیقی می گوید :
 نانت را خودت بخور، حرفت را هم خودت بزن و من فقط برای اینم که تو به این حق برسد
اسلام دروغین می گوید :
تو نانت را بیاور به ما بده و ما قسمتی از آن را جلوی تو می اندازیم، و حرف بزن، امّا آن حرفی را که ما می گوییم.

تنها سکوت کن


تنها سکوت کن نگو فرصت کم است    وقتی که می روی همه جا رنگ ماتم است

حوا نبوده ای که بدانی بهشت هم                       بی اعتبار بودن آدم جهنم است!



پوستر جشنواره همشهری

طراحی پوستر مسابقات همشهری


  سه تا پوستر طراحی کردم برای شرکت در مسابقه همشهری به نظر شما چطوره ؟

کدوم یکی از همه بهترو جذاب تره؟









ادامه مطلب ...

رضا کرم رضایی در گذشت

رضا کرم رضایی در گذشت .





رضا کرم‌ رضایی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران، روز شنبه ۱۴ فروردین، در سن ۷۳ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.


به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از افسانه کرم رضایی، فرزند این بازیگر سینما و تلویزیون، آقای کرم رضایی به دلیل عفونت ریه ۲۵ روز در بیمارستان مهر تهران بستری بود.
رضا کرم ‌رضایی متولد ۱۳۱۶ در سنقرآباد کرمانشاه بود و نزدیک به ۵۰ سال سابقه کار هنری سینما، تلویزیون و تئاتر داشت.

او در سال ۱۳۳۸ از هنرستان هنرپیشگی تهران و در سال ۱۳۴۶ از انستیتو فیلم و تلویزیون و تئاتر دانشگاه مونیخ آلمان فارغ التحصیل شد.
پیکر رضا کرم رضایی روز سه شنبه ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان در بهشت زهرای تهران تشییع خواهد شد.

کندو، مهمان، همکلاس، رابطه جوانی، بازرس، تجاوزگران، فیزیکدانان، کلبه والدین، مستأجر جدید، مسافر ری، بنگاه تئاترال، اسکوربال، فصل پنجم، آقای شانس، دیوانه ‌وار، در کمال خونسردی‌، رابطه پنهان، نرگس، اعدامی، خواستگار، در شهر خبری نیست و این خانه دور است، از جمله نمایش ها، فیلم ها و سریال هایی است که رضا کردم رضایی در آن ها بازی کرد.

وی علاوه بر بازی در فیلم ها و نمایشنامه های متعدد، نویسندگی و کارگردانی تئاتر، ترجمه ادبیات نمایشی و سال ها تدریس هنرهای نمایشی را در سابقه خود داشت.


خدایش بیامرزد

۱۳ سیزده بدر



امیدوارم که ۱۳ بدر امسال به همه دوستان خوبم خوش بگذره ...

این روز همه مردمان ایران زمین به دامان طبیعت می روند تا روز طبیعت و سرسبزی و زندگی را جشن بگیرند .. جنگل , کوه , دشت , بیابان , کویر , پارک , خیابان , اتوبان و ... امروز مملو از دوستداران طبیعت است که جایی خالی در شهرها باقی نمی گذارند .. الان که من دارم این پست رو در وبلاگم میگذارم این سیل هجوم دوستداران طبیعت برای رزرو جا ساعاتی است شروع شده و تا ساعات آغازین طلوع خورشید ادامه دارد .. هر سال سیزده بدر به همه خوش میگذره .. یه روز خاص و بیادماندنی که همه عکسهایی از این روز باشکوه و زیبا که ما رو در کنار خانواده هامون نشون میده رو در البوم هایمان داریم ... امیدوارم امسال هم مثل سالهای قبل به همه خوش بگذره .. من که ترجیح دادم امسال رو در خونه بمونم   ... خوش باشید.




حیواناتی بانمک اما مهلک و بی رحم



حیواناتی بانمک اما مهلک و بی رحم




دلیلی که به حیوانات، حیوان گفته می شود، وحشی بودن آنهاست. حیوانات به طور غریزی تلاش بسیاری برای بقای نسلشان می کنند. اکثر حیوانات فقط کارهایی را انجام می دهند که برای آزاد ماندن، زاد و ولد کردن، حفاظت از فرزندان، حفظ قلمرو و سیر کردن شکم با مواد غذایی مطلوب، ضروری هستند. حال بیایید نگاه مختصری به چند حیوان بسیار جذاب و دلفریب اما بی نهایت بی رحم و مهلک بیندازیم.


۱ – بوزینه ی تنبل

بوزینه

یکی از جذاب ترین، شیرین ترین و خجالتی ترین پستانداران روی کره ی زمین است. بخاطر چشمان زیبایش، اکثر مردم دوست دارند که او را در آغوش گرفته و همچون خرس عروسکی نازش کنند. اما در کنار این چهره ی دلفریب، بسیار زهردار و سمی است. این سم را غده ای در آرنجش تولید می کند و اگر این سم خورده شود، معده درد شدیدی در شخص ایجاد می کند و اگر به موقع درمان نشود، شخص می میرد. همچنین این سم را بر روی بدن فرزندانش می مالد تا توسط حیوانات وحشی خورده نشود.



۲ – خرس قطبی

خرس قطبی

وقتی یک خرس قطبی بر روی تکه یخ بزرگی قرار می گیرد و آن را بغل می کند، بسیار دلپذیر به نظر می رسد و گویی کودکی نوپا عروسکش را بغل کرده و در آرامش به سر می برد. این حیوان نرم و پشمالوی عروسکی، بزرگترین گوشتخوار آمریکای شمالی است که ۱۵۰۰ پوند وزن دارد و وقتی روی دو پایش می ایستد قدش تا ۱۰ فوت هم می رسد. همه ساله ۲۰ تا ۹۰ انسان مورد حمله ی این خرس های قطبی قرار می گیرند.




ادامه مطلب ...

تصاویر خود را بهینه سازی کنید!


تصاویر خود را بهینه سازی کنید یعنی چی اصلا؟ خب البته این جمله خیلی معنی ها میتونه بده اما ما با یکی از معانی اون کار داریم که می‌تونه خیلی به درد مخصوصا وبلاگ نویس‌ها و طراحان وب بخوره که همواره دنبال پائین آوردن زمان بارگذاری وبلاگ و یا سایتشون هستند.

یکی از دلایل سنگین شدن حجم یک سایت یا وبلاگ استفاده از تصاویر متعددی هست که در اون سایت استفاده میشه و مسلما حجم این تصاویر هم روی سرعت اجرای صفحه تاثیر گذار هست. اما طراحان وب و وبلاگ نویس‌ها برای حل این مساله از راه‌های مختلفی مثل پائین آوردن کیفیت تصویر استفاده می‌کنند که به نظر من پائین آوردن کیفیت تصویر کار زیاد جالبی نیست و اون جلوه و نمایش مناسب تصویر رو ازش میگیره.

اما نظرتون راجع به کم کردن حجم تصویر بدون افت کیفیت چیه؟! سایت ها و برنامه‌های زیادی هستند که می‌تونند این کار رو انجام بدهند اما یکی از بهترین این سایت‌ها Smush.it هست٬ سرویسی از شرکت یاهو که ‌میتونه به طور همزمان حجم ۵ تصویر مختلف رو بدون کم شدن حتی مقداری از کیفیت تصویر٬ به مقدار قابل توجهی کاهش بده که البته بستگی به تصویرش هم داره!