همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

دریافت پاسخ یک نامه پس از 23 سال


یکی از نمادهای دریا از گذشته قوطی هایی بوده است که درون آن نامه های مختلف قرار داشته است. این حرکت را معمولا افرادی که درون جزیره ای دورافتاده گم می شدند یا دزدان دریایی انجام می دهند اما عده ای نیز از سر کنجکاوی و تحت تاثیر فیلم اینکار را انجام داده اند.


"زویی لمون" از جمله افراد گروه سوم است که با دیدن فیلم های سینمایی تصمیمی به انجام چنین کاری گرفته است. او زمانی که تنها 10 سال داشت برای سفری تفریحی به آلمان رفت و همانجا نامه ای نوشته و درون آب انداخت ولی شاید باورش نمی شد هیچوقت جواب آن را بگیرد.





زویی که در شهر سالفورد انگلستان زندگی می کند پس از 23 سال که از این ماجرا گذشت نامه ای دریافت کرد و متوجه شد در جواب نامه قبلی برای او نوشته شده است. این نامه را فردی به نام "پیت لاتور" از هلند برای این خانم که حالا 33 سال دارد فرستاده است.

او در نامه خود آورده است که در حال قدم زدن در ساحل بوده که این نامه را دیده و البته با قدمت آن بسیار شگفت زده شده است از این رو تصمیم میگیرد تا جواب این نامه را نوشته و به دست صاحب اصلی اش برساند. نکته جالب این است که "زویی" در تمام این مدت و حتی پس از ازدواج نیز در آدرس قبلی خود زندگی می کرده است و نامه مستقیم به خودش رسید.


لحظات تأثیرگذار سال ۲۰۱۳ به انتخاب سایت «مشیبل»

 


لحظات تأثیرگذار سال ۲۰۱۳ به انتخاب سایت «مشیبل» 




ستون‌های نور در جای مراکز تجارت جهانی. ۱۲ سال از واقعهی ۱۱ سپتامبر گذشته‌است. ۳۰۰۰ نفر در این حوادث کشته‌شدند. (نوآم گالای)

1-2-2014 8-56-14 AM



برینگتون انگلستان. شرکت در مسابقات که در آن رنگ‌پاشی انجام می‌شود. برای شرکت در این مسابقات، نیازی به اندام ورزشکارانه نیست. در این مسابقات که در برینگتون برگزار می‌شود در هر کیلومتر، رنگی متفاوت روی شرکت‌کنندگان پاشیده می‌شود. (استیو باردنز)



1-2-2014 8-56-42 AM



عملیات نجات کشتی کاستا کنکوردیا در ایتالیا. ۳۲ نفر در حین واژگونی این کشتی کشته‌شدند. (آندره‌اس سولارو)



1-2-2014 8-57-12 AM



  ادامه مطلب ...

هنرمندی که با چسب نواری تابلو ها و تصاویر هنری زیبا می آفریند ..


«مارک کِیس‌من»، متولد اوکراین است. او برای خلق آن‌چه در ذهن دارد، تنها به چند رول چسب بسته‌بندی قهوه‌ای نیاز دارد. با قرار دادن چند لایه‌ای این نوارهای چسب مات بر هم و سپس بریدن آن‌ها در شکل‌های لازم، این هنرمند می‌تواند تصاویری از سکانس‌هایی از فیلم‌های قدیمی هالیوودی، تاریخ هنر و اشخاص نمادین قرن بیستم و یا تصاویر ذهنی خود را خلق نماید.





صفحه‌ی پلکسی‌گلس که کیس‌من برای بستر کارهایش استفاده می‌کند، به‌عنوان یک عامل عبور نور عمل می‌کند. نور در کارهای او نقش مهمی دارد و با عبور از این صفحه و تفاوت عبور از لایه‌های مختلف چسب در اثر، تلقی دیدار صحنه‌هایی جذاب را برای‌مان ایجاد می‌کند. رنگ قهوه‌ای این چسب‌ها، حس شیرین نوستالژیکی به بیننده‌ی اثر القا می‌نماید.



البته کیس‌من تنها کسی نیست که خلاقیت به‌کار گیری از چسب بسته‌بندی را برای خلق آثار هنری به کار گرفته‌است، «مکس زورن» هلندی نیز پیش‌تر همین کار را با چسب نواری انجام داده. اما این از لطف کارهای جذاب کیس‌من و کارش با نور نمی‌کاهد و این پرسش را مطرح می‌کند که آیا این می‌تواند یک حرکت هنری جدید باشد؟