همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

گوجه فرنگی بخورید

بنظر میرسد بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته بزودی ضرب المثل یک گوجه فرنگی در روز جایگزین یک سیب در روز می شود.




گوجه فرنگی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان با نام لیسوپن (lycopene) است که ماده بسیار مهمی است که به ترمیم سلول های آسیب دیده بدن کمک می کند.
در تحقیقات متعددی که اخیرا انجام شده دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که لیسوپن آنتی اکسیدانی است که باعث جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها به ویژه سرطان پروستات و بیماری های قلبی میشود.


همچنین تحقیقی که به تازگی در دانشگاه نورت کارولینا انجام گرفت چربی 2,379 مرد را که گرفتار حمله قلبی شده بودند با مردان سالم مقایسه شد ، آزمایشها نشان دادند که لیسوپن افراد سالم دو برابر افراد مبتلا به بیماریهای قلبی بود.
در تحقیق دیگری که در دانشگاه هاروارد انجام گرفت 47,000 مرد مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد در افرادی که مقدار لیسوپن در خون آنان بالاتر بود ریسک ابتلا به سرطان پروستات به میزان قابل توجهی در آنان کاهش یافته بود.
مطالعات اخیر ثابت کرده که این آنتی اکسیدان برای ممانعت از ابتلا به نوعی از بیماری پوستی که در پی آن در سطح پوست لکه های قهوه ای رنگ ایجاد می شود نیز بسیار موثر است.

اگر چه لیسوپن در گوجه فرنگی به وفور یافت میشود این آنتی اکسیدان در هندوانه ، گریپ فروت

(تو سرخ ) نیز یافت می شود. با این همه گوجه فرنگی غنی ترین منبع لیسوپن است . اما شکل استفاده آن نیز در جذب این ماده بسیار موثر است مثلا یک گوجه فرنگی خام حدود 8 میلیگرم لیسوپن دارد ولی مصرف گوجه فرنگی حرارت دیده موجب جذب آسانتر این ماده توسط جگر، ششها ، غده پروستات و پوست می شود ، موثرترین طریق جذب لیسوپن موجود در گوجه فرنگی استفاده از آب و یا سس آن می باشد.


منبع : فریا

نظرات 8 + ارسال نظر
نیلوفر پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ق.ظ http://Www.blueboat.blogsky.com

سلام
چشم گوجه فرنگی هم میخوریم
خوبی؟
خیلی مطلب های وبلاگتو دوست دارم متنوع است.

سلام
آفرین به تو دختر حرف گوش کن..
خیلی ممنون..شما چطوری؟
ممنونم ازت.. تنوع مطالب به خاطر وجود دوستان خوبمه که یه موقع خسته نشن و همه جوره استفاده ببرن..
بابت لطفت به وبلاگم بازم ممنونم..

Amir پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:32 ق.ظ http://1adam.blogsky.com

مفید بود !

خوب خدا رو شکر

سبله پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ق.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلام

تو خوبی من چطورم!؟!؟!؟!؟!؟
خونمونمونو بردیم بالا بالا ها......
دست شما درد نکنه که می خواستی بیای کمک !
فعلا که بیخیال شدم :
آخه یکی از فامیلامون میره هنرستان ، بهم سفت و سخت گفت که اصلا نرو !
به هر کی ام که میگم می خوام برم کامپیوتر میگه چرا نمیری ریاضی!!! بعد من باید یه ساعت واسش توضیح بدم که من از ریاضی متنفرم
همه میگن برم انسانی :اما من به این فکر می کنم که من توی انسانی از تاریخ و جغرافی و جامعه شناسی متنفرم
توی کل رشته هاییم که دارهفقط از مدد کاری خوشم میاد!!!!
حالا تو بگو آخه من چیکاره بیدم؟!؟!؟!؟!؟

سلام
من چطوری تو خوبم ؟؟
خوش به حالتون .. حالا دیگه ما رو هم نمی بینی .. البته دورنمای قشنگی داریم.
خواهش می کنم .. این وظیفه است که اگه از دستمون بربیاد خوشحال می شیم.
هرجور که میل خودته .. تو تنها کسی هستی که میتونی تصمیم آخر رو بگیره .. پس همه جوره فکرهات رو بکن.

جالبه ... مدد کاری هم بد نیست .. ان شاالله به یه جایی می رسی و به مدد ما هم میای ...
من که گفته هام رو گفتم ... قرار شد بیشتر پرس و جو تحقیق کنی.. عجولانه و الکی هم تصمیم نگیر .. هنوز که هیچکاره اما انشالله با جنمی که داری یه کاره ای می شی ..
موفق باشی

سبله پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:02 ق.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

راستی توی پیوست کارنامه ی این ترممه
خیلی افتضاحه!!!!
این تمام قیافه های منه وقتی که کارنامه رو گرفتم چون شانس آوردیم به خودمون دادن.اما بعدش خودمو زدم به بیخیالی:

بله .. دیدم..
خیلی که نه ولی تا حدودی ..
اصلا فکرش رو میکردی اینجوری نمره بیاری؟
بایدم این شکلی بشی دیگه ..
یعنی اینقدر بهت اعتماد دارن که کارنامه رو میدن به خودت؟
بله دیگه اینم آخرشه .. بی خیال ... هینجوری میخوای رشته انتخاب کنی؟
فکر کنم اینجوری که تو داری جلو میری به رشته آش برسی ..

طاهره پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:59 ب.ظ

راست میگم..
تعجب نداره که .. امتحان کن.
جدیدا با شکلک ها بیشتر کار میکنی...

نیلوفر جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:34 ق.ظ http://Www.blueboat.blogsky.com

سلام
اووووووووهوم خوبم شما چطورین؟
اره از متنش خوشم اومد گفتم یه تنوعی هم باشه
خودم چندین بار خوندمش اما بازم دوست دارم بخونمش
خوشحالم که دوست خوب و باهوشی دارم باهوش هم از نظر گاندی و هم IQ
منم امیدوارم که از نظر گاندی این باهوشی داشته باشم و میدونم که دارم

سلام
شکر .. خوبیم..
بازم از این کارها بکن..
زیبا بود .. معلومه که علاقه زیادی بهش داری... برای منم که اولین بار بود میخوندم جالب و ژر معنی اومد..
دیگه چوب کاریمون نکن دیگه.. ممنون .. اونقدرها هم باهوش نیستم .. شاید فقط تو همون مورد ..
ان شاالله که داری .. البته این یه امر ذاتیه ...

شکیبا یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ق.ظ http://darddelhayman.blogsky.com

سلام
خوبی؟
من عاشق گوجه فرنگیم
شاید باورت نشه ولی من بدون گوجه فرنگی غذا از گلوم پایین نمیره حتی قرمه سبزی هم با گوجه فرنگی خام میخورم خییییییییییلی خوشمزس
ولی اگه خونه نباشم غذا مجبوره بدون گوجه فرنگی از گلو پایین بره!
شاد باشی

سلام
ممنون.. تو چطوری؟
مثل من ... ولی نه اینجوری که با هر غذایی بخورم ..
واقعا راست میگی !؟.. تو دیگه کی هستی .. پس الان تو منبع سرشاری از لیسوپن هستی دیگه .. من که دیگه اینجوریش رو نشنیده بودم ..

پس نصف گوجه فرنگی کشور رو شما مصرف می کنی ...
برام جالب بود که اینقدر به خوردن گوجه فرنگی هنگام غذا خوردن علاقه داری ..
موفق باشی

شکیبا سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:56 ب.ظ http://darddelhayman.blogsky.com

بله که راست میگم مگه از من دروغ هم شنیدی؟؟
دیگه نصف گوجه فرنگی کشور هم خیلی اغراقه!!!

شما هم موفق باشی

نه تا حالا ... منم که چیزی نگفتم .. حرف میذاری تو دهن من ..!؟

حالا نصف گوجه فرنگی ...نمیدونم .. تهران .. بهتر شد؟ اگه کمه کاملش کنم چندتا شهرم اضافش کنم ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد