همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

مکر زنان

مکر زنان

مکر زنان

خانم های غیر مکار به خودشون نگیرن و سریع هم موضع نگیرین

آورده اند مردی بود که پیوسته تحقیق ِ مکرهای زنان می کرد و از غایت غیرت ،هیچ زنی رامحل اعتماد خود نساخت و کتاب حیل النساء " (مکرهای زنان) را پیوسته مطالعه می کرد. روزی در هنگام سفربه قبیله ای رسید وبه خانه ای مهمان شد.

رد ِخانه حضور نداشت ولکن زنی داشت در غایت ظرافت ونهایت لطافت . زن چون مهمان را پذیرا شد با او ملاطفت غاز نمود. مرد مهمان چون پاپوش خود بگشود وعصا بنهاد، به مطالعه کتاب مشغول شد. زن میزبان گفت: خواجه ! این چه کتاب است که مطالعه میکنی؟ گفت:حکایات مکرهای زنان است. زن بخندید وگفت : آب دریا به غربیل نتوان پیمود وحساب ریگ بیابان به تخته خاک ، برون نتوان آورد و مکرهای زنان در حد حصر نیاید . پس تیر ِغمزه در کمان ِابرو نهاد و بر هدف ِ دل او راست کرد واز درمغازلت و معاشقت در آمد چنان که دلبسته ی ِ او شد. در اثنای آن حال، شوهر او در رسید.. زن گفت : شویم آمد وهمین آن که هر دو کشته خواهیم شد . مهمان گفت:تدبیر چیست؟ گفت :برخیز و در آن صندوق رو . مرد در صندوق رفت. زن سرِ صندوق قفل کرد . 

چون شوهر در آمد پیش دوید و ملاطفت ومجاملت آغاز نهاد و به سخنان دلفریب شوهر را ساکن کرد. چون زمانی گذشت گفت: تو را از واقعه امروز ِ خود خبر هست؟ گفت نه بگوی. گفت: مرا امروز مهمانی آمد جوانمردی لطیف ظرایف و خوش سخن و کتابی داشت در مکر زنان و آن را مطالعه میکرد من چون آن را بدیدم خواستم که او را بازی دهم به غمزه بدو اشارت کردم ، مرد غافل بود که چینه دید و دام ندید. به حسن واشارت من مغرور شد و در دام افتاد .و بساط عشق بازی بسط کرد وکار معاشقت به معانقه (دست در گردن هم)رسید. ساعتی در هم آمیختیم! 

هنوز به مقام آن حکایت نرسیده بودیم که تو برسیدی وعیش ما منغض کردی! زن این میگفت و شوهر او می جوشید ومی خروشید وآن بی چاره در صندوق از خوف می گداخت و روح را وداع می کرد. پس شوهر از غایت غضب گفت: اکنون آن مرد کجاست؟ گفت:اینک او را در صندوق کردم و در قفل کردم... کلید بستان و قفل بگشای تا ببینی. مرد کلید را بستاند و همانا مرد با زن گرو بسته بودند(جناق شکسته بودند) و مدت مدیدی بود هیچ یک نمی باخت. مرد چون در خشم بود بیاد نیاورد که بگوید *یادم * و زن در دم فریاد کشید *یادم تو را فراموش . * مرد چون این سخن بشنید کلید بینداخت وگفت " لعنت بر تو باد که این ساعت مرا به آتش نشانده بودی و قوی طلسمی ساخته بودی تا جناق ببردی."

پس با شوهر به بازی در آمد و او را خوش دل کرد .چندان که شوهرش برون رفت ، درِ صندوق بگشاد و گفت: ای خواجه چون دیدی، هرگز تحقیق احوال زنان نکنی؟

گفت:توبه کردم و این کتاب را بشویم که مکر و حیلت ِ شما زیادت از آن باشد که در حد تحریر در آید.

نظرات 9 + ارسال نظر
فروردین یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ب.ظ

در زنه گرم

دم شما هم گرم ... حمایت می کنی؟

شکیبا دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:53 ق.ظ http://kavirbienteha.blogsky.com

البته عرضم به حضور منورتون که گاهی وقتا ازجنس مذکر هم موجوداتی مکار پیدا میشناااا
از ما گفتن بود!!

میشن .. من مگه گفتم نمی شن .. همه جورش هست اما تو جنس شما فراون یافت می شن
ممنون که منو مطلع کردین ...

موناجات سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:11 ب.ظ http://2zmona.blogfa.com

سلام
زیبا بود!
این هوش و فراست زنها رو نسبت به مردها اثبات میکنه و اینکه چقدر مغز پیشرفته ای دارن
نمیدونم شنیدین یا نه
اکثر زنها میگن مردا مث بچه میمونن
این خانومم از طریق یه بازی طرفو پیچوند
هرچند که از نظر شخص اینجانبات
دو رو بودن اصلا خوب نیست

سلام
مرسی
واقعا ... شما به این میگی هوش و فراست ؟!!؟!؟!؟!!؟؟!
مغز که آکبنده ولی مکارن .. حرفی هم توش نیست .. پیشرفته ! فکر نکنم ...
من که نشنیدم .. شما که جزو اکثریت نیستین .. بس که زنها همه چی رو بچه گونه و بازی می بینن ...
بازی قشنگی نبود .. شانس آورد مرده بویی نبرد .. وگرنه تیکه بزرگش گوشش بود
این شد یه حرف حسابی ...

موناجات چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:43 ب.ظ http://2zmona.blogfa.com

یکی از عللی که مردا از زنا گول می خورن همین دست کم گرفتن زنهاست
اون خانومه کاملا شوهرش رو میشناخت که اینکارو کرد وگرنه از یه بازیه دیگه استفاده میکرد

نه بابا ... به نظر عشق زیاده که زن ها رو این شکلی می کنه .. یه چند بار که بی محلی و شرب و شتم بشن درست می شن
خانمها بازی زیاد بلدن ولی حیف دیگه به تور یه شوهر قدر نخورده بود این خانم ... شانس هم باهاتون یاره ..

سعیده چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

اون وخ بازم بگین ما مردا باهوش تریم!!!!!!!!!!!!!!
فعلا که خانوما مکرشون بیشتره!

هوش و ذکاوت مردا که بیشتره شکی هم درش نیست .. خودتون هم خوب می دونین ...
مکار رو خوب اومدی ... یاد روباه مکار و گربه نره افتادم ..

سعیده جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

حالا دیگه ما خانوما شدیم روباه مکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس ینی شماهام گربه نره این دیگه؟؟؟؟؟؟

این چه حرفیه .. اصلا ... حرف تو دهن میذارین ... من کی همچین حرفی زدم ... روباره مکار نیستین ولی نقشش رو خیلی واقعی بازی می کنین البته بلا نسبت شما و دوستان و کلا خانمهای ایرانی راضی شدی ...

اومدی درستش کنی زدی از پایه خرابش کردی .. آره دیگه همیشه ما با طناب پوسیده شما می افتیم تو قعر چاه ... بس که مکارین بعضی ازین خانمها ...

مهدیه یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:03 ب.ظ http://srvn.blogsky.com

من کاملا از سعیده جان و موناجات عزیز حمایت می کنم
مردا هم اگه یکم مغزشونو از آکبندی در بیارن و استفاده کنن از زنا مکار تر می شن!
این مکر و حیله هم همیشه بد نیست یه وقتایی یا خیلی وقتا به درد آدم میخوره و کار آدم و راه میندازه
بیچاره مردا به کل ازش بی بهره ان

اون دوتا خودشون یه لشگرن دیگه حمایت نمی خوان .. 3 به 1 کاملا از مردونگی دوره ... از من گفتن بود

فکر نکنم .. مردای خیلی ساده و بی غل و غشن .. اصلا این حرفا به مردا نمیاد ..

راه که میندازه ... اما واقعا بیچاره مردا من دلم داره برا تک تکشون داره تیکه تیکه می شه .. ببین شب عیدی دل ما رو تیکه پاره کردی خانم ...

بهار سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ب.ظ

سلام :)
خوبی؟
سال نو مبارک :)

حکایت خوبی بود :)

سلام
ممنون .. شما خوبین
مرسی .. سال نوی شما هم مبارک

مرسی که اومدی

موناجات سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:29 ب.ظ http://2zmona

سلام منم از مهدیه و سعیده حمایت میکنم
اصلا ما سه تا مثلث نبرد علیه زن ستیزی تشکیل دادیم
اگه اون مرده دسسسسسسسسسسسسست رو زنش بلند میکرد
اول از همه بابای دختره... اش می کرد
بعدم میرفت دادگاه
دولت ... اش میکرد
و قبل از همه ی اونا زنه با هوشو فراستش
شوهرشو ... میکرد
بعله جناب

سلام
تو یکی فقط کم بودی
حالا مگه من مطب زن ستیزانه ای روانه وبلاگم کردم .. همش تحسین بوده تا حالا
من که نفهمیدم بسکه سانسور کردی تو ...
دوم از همه بابای دختره .... میکرد
بعدم دادگاه از مرده ... می کرد
مثل اینمه مردا رو دست کم گرفتین ...
بعله خانم ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد