همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

آل کاپون

آل کاپون


AL CAPONE


صورت زخمی




نام آل کاپون , گانگستر مشهور اوایل قرن بیستم آمریکا را بسیار شنیده ایم.


کاپون در جوانی تشکیلات بزرگ و خشنی رو برای خود ترتیب داده بود . او یکی از مشهورترین خلافکاران تاریخ است و حتی گاهی در مورد میزان نفوذ او در اجتماع و جنایات بزرگش داستان سرایی و اغراق شده .


با این حال آل کاپون یقینآ یکی از خلافکاران بزرگ قرن گذشته بوده است . او در ماه ژانویه متولد شد و اتفاقا در ماه ژانویه هم از دنیا رفت . او تقریبا به مدت 10 سال سر دسته سندیکای خلافکاران در شیکاگو و حتی کل آمریکا بود.

کاپون در بروکلین بدنیا آمد , جایی که جامعه مهاجران ایتالیایی در آن قابل توجه هستند.

در واقع به نوعی راه و رسم مافیایی در سرشت ایتالیایی او وجود داشت. او از جوانی دچار انحراف اجتماعی شد و به گروه های تبهکار پیوست . گرچه در روزهای اوج در کارت اعتباری او قید شده بود که یک معامله گر مبلمان است اما در اصل , او ترتیب دهنده بسیاری از جنایات و شغل های سیاه در شیکاگو بود . در جوانی و در یکی از نزاع های بین گروهی یک زخم چاقو روی صورتش نشست و پس از آن به " صورت زخمی " شناخته شد .

آلفونسو گابریل کاپون پسر یک آرایشگر ناپلی بود که هشت فرزند داشت که بعدها تعدادی از آنها به استخدام آل درآمدند . آل در سال 1918 با یک دختر ایرلندی تبار ازدواج کرد و کمی بعد به خاطر ارتکاب دو فقره قتل به شیکاگو گریخت .

در شیکاگو با سردسته یک باند مافیایی به نام جانی توریو آشنا شد و استعداد شگرفش را در زمینه تبهکاری به او ثابت کرد . بعدها وقتی توریو در یک درگیری شدید دچار از کار افتادگی شد , تشکیلات خود را به کاپون جوان سپرد .

صورت زخمی از این به بعد قدرت و نفوذ بیشتری در شیکاگو بدست آورد و سود سرشاری از معاملات مشروبات آلکلی , فحشا و باج گیری به دست آورد . کاپون معمولا از داخل هتل لگزینگتون شیکاگو گروهش را هدایت می کرد و هیچگاه به خاطر قتل و جنایت به دام پلیس نیفتاد.

اما سرانجام در سال 1931 به دلیل تجارت غیر قانونی الکل و فرار از مالیات دستگیر و به 11 سال زندان محکوم شد . حضور او در زندان اتلانتا به معنی پایان تبهکاری های او نبود چون او درون زندان هم به غفعالیتش ادامه می داد به همین دلیل در سال 1934 به زندان مخوف آلکاتراز منتقل شد و تا آخر عمر آنجا بود.


عکسهایی از آل کاپون

نظرات 3 + ارسال نظر
محمود شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:06 ق.ظ http://aboaftab.blogsky.com/

سلام
به کمک فوریت احتیاج دارم.
میدونی آدرس دفتر اشتراک همشهری تو تهران کجاست؟
اگر داری لطفر میکنی بهم بدی

زهرا صالحی شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:48 ب.ظ http://javano-man.blogfa.com

سلام.
خیلی خوبه که شما هم همشهری جوان می خونی.....
به وب منم بیا...خوشحال میشم.

مهسا چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:45 ب.ظ http://qqqq.blogsky.com

تا حالا عکس های واقعی اش رو ندیده بودم ! جالبه ....
جنایتکارها هم مث بقیه ی آدما هستند گاهی اوقات که در مورد جنایت و قتل مطلبی می خونم با خودم می گم خدایا چی می شه که اینا اینجوری میشن !‌ کاش خدا مراقب همه ی آدما بود تا کسی اینطوری به انحطاط کشیده نشه !‌ اونها هم مث بقیه ادمن !‌ اما مطمئنم خیلی عذاب می کشن !‌ مگه می شه انسان هم نوع خودش رو بکشه و بعد دچار عذاب نشه !‌
خدایا خودت همه ی آدما رو حفظ کن و به راه درست هدایت کن.
:(

خوبه .. پس حالا که دیدی چه حالی بهت دست داد .. خوشحالی؟
مثل من نه ؟
اونا رفیقای خوبی مثل شما نداشتن تا راهنمایشون کنه و بی رفیق خوب تبدیل به یک جنایتکار کثیف میشن ..
عذاب که میکشن .. بالاخره یه اپسیلون وجدان درونشون وجود داره ..
آلهی آمین ..
:دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد