همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

شارل دوگل( Charles de Gaulle )

مرگ شارل دوگل


Charles de Gaulle

18 آبان , 9 نوامبر 1970





قد خیلی بلندی داشت . آنقدر قد بلند بود که در تختخواب های معمولی جا نمی گرفت . موقعی که خواست برای بازدید رسمی به ایران بیاید و در کاخ نیاوران مهمان محمدرضا بشود قبل از آمدنش , سفارت فرانسه اولین کاری که کرد یک تختخواب دراز هم قد شارل دوگل به نیاوران اورد. این دوگل خیلی حرف های خوب می زد.با آنکه از قدیم گفته اند ادمهای دراز عقلشان کم است ! اما عقل این یکی کامل بود.


تاج الملوک همسر رضا خان پهلوی موقع نوشتن این خاطراتش از دیدار با رئیس جمهور فرانسه لابد اصلا نمی دانسته همین قد " دراز " شارل دوگل سبب شده بود تا توی جوانی و وقت خدمت در ارتش به اش ۀقب " آسپاراگوس " همان مارچوبه خودمان بدهند.

مرد محبوب فرانسوی ها به بالاترین مقام های فرانسه رسید , " در نوجوانی و جوانی قدم از همه بلند تر یود .من از اینکه دیگران به من توجه می کنند راضی و خشنتود می شدم. چون یک سر و گردن از همه بلندتر بودم .بی اختیار در بازی ها و امور دسته جمعی ریاست مرا می خواستند ! من از همان نوجوانی مزه ریاست و سروری بر دیگران را چشیدم"

شارل دوگل کاتولیک بود .اما درس خوانده مدرسه یهودی ها بود . توی عمر 80 ساله اش هم در جنگ جهانی اول شرکت کرد و زخمی و اسیر شد , هم توی جنگ جهانی دوم و اشغال فرانسه رفت به انگلستان و پایه گذار جنبش مقاومت ملی فراسه شد و بعد آمد پارس را ازاد کرد .

او سه دوره رئیس جمهور شد و قانون اساسی جمهوری پنجم فرانسه را به رفراندوم گذاشت و دوره رئیس جمهور های فرانسه را هفت ساله کرد . آخر هم توی 78 سالگی وقتی ریاست جمهوری دلش را زد بساطش را جمع کرد رفت در دهکده " کولومبی له دوز اگلیز " خاطراتش را نوشت .

با این حال , فرانسوی ها آنقدر او را دوست داشتند که همین الان مهمترین فرودگاه فرانسه و البته طاق نصرت معروف پاریس نام و نشان شارل دوگل را دارد.


نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ب.ظ

با سلام دوست عزیز شرکت نوآوران صنعت اولین مجله موبایل خود را منتشر نموده است که هر ماه یک نسخه جدید از آن به وجود می آید لطفا از سایت ما دیدن نموده و لینک دانلود این مجموعه به نام دانستنیها و نوآوریها را در سایت خود قرار دهید .
و همچنین با عضویت در این سایت سی دی و دی وی دی رایگان هدیه بگیرید. حتما از قسمت فروش نرم افزارها دیدن کنید چون این مجموعه ها برای اولین بار در ایران تولید شده است شما هم می توانید نماینده فروش ما باشید .
لینک کتاب:
http://n-s.blogsky.com/1388/08/04/post-10/
لینک سی دی:
http://n-s.blogsky.com/1388/08/16/post-41/
سایت :
http://www.n-sco.orq.ir
لطفا این دعوت نامه را برای دوستان خود هم ارسال نمایید .
و همچنین لوگو ما را در وب لاگ یا وب سایت خود قرار داده و به ما اطلاع دهید تا ما هم لوگو شما را در وب خود قرار دهیم .
متشکریم

نرگس سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:11 ب.ظ http://http://narciss7.blogfa.com/

همیشه
به انتهای گریه که می رسم
صدای ساده ی فروغ از نهایت شب را می شنوم
صدای غروب غزال ها را
صدای بوق بوق نبودن تو را در تلفن
آرام تر که شدم
شعری از دفاتر دریا می خوانم
و به انعکاس صدایم در آیینه اتاق
خیره میشوم
در برودت این همه حیرت
کجا مانده یی آخر ؟

سلام
همیشه باید غافلگیرم کنی .. زیبا بود.
ممنون که اومدی

مقداد سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:27 ب.ظ http://konkor88.blogsky.com

اقا خیلی خوش امدی.
بازم بیا...
راستی من همه ی ادم ها رو این جوری نمی بینم. بعضی ها هم خوبن. مثل شما...
وبت خیلی جالبه. نمی دونم چرا زودتر پیدات نکردم

سلام
قربون شما ..
خوب اینکه همه آدمها یکجور نیستند یک امر بدیهیه ... ولی یه موقع هایی میشه که یکشکل و یک صدا میشن حالا این همصدایی میتونه در کار خیر باشه یا شر ..
ما کوچکتیم.. البته خوبه که آدمها اینقدرها هم درباره اینجور مسائل زود قضاوت نکنن.
ممنون .البته این سعادت ما بود که شما رو یافتیم .
موفق باشی

سبله سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:30 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلام
میدونی من با مشاورها یه مشکلی دارم
اونم اینه که اونا همه چیز رو امتحان نکردن
اونا فقط یه رشته رو خوندن
اما من وقتی مثلا از تو و کسای دیگه می پرسم چی خوندین یا فکر می کنین من چی بخونم در واقع یه جور خود شناسی برام محسوب میشه!
خودمم نفهمیدم چی گفتم

علیکنم
ولی خوب با همه جور آدم سروکار که داشتن.من نمی خوام اجبارت کنم که بری پیش مشاوره ..صلاح خویش خسروان دانند. اما اینکه خودت یکمی مرددی و شاید گزینه بهتر این باشه که با کسانی که توی رشته ای که می بینی میتونی ادامه تحصیل بدی همکلام بشی.خوب اونها هم راههای تو رفتن و به نتیجه هم رسیدن و از چم و خم کار هم باخبرن.
ببین علاقت به چه رشته ایه ..
خوب این حرکتی که در پیش گرفتی هم خوبه .اما روی من با قلم قرمز یه خط بزرگ بکش .
حالا مشکلی نداره بزرگ میشی یادت میره.

مقداد سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ب.ظ http://konkor88.blogsky.com

ممنون. من شما رو با چی لینک کنم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد