همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

موریس مترلینگ

 

موریس مترلینگ 

من نمیدانم که به چه مناسبت اموات باید دارای مقام و احترام خاصی باشند.

برای چه وقتی یک نفر مرد تمام خطاها و اشتباهات او را فراموش کرده و در عوض درباره محاسن و مزایای او صحبت می کنند؟!

حتی اگر بعد از مرگ او خیانت ها و گناهان جدیدی از مرده کشف شود باز او را می بخشند.

چرا تا وقتی که کسی نمرده ما آنطور که شاید و باید او را دوست نداریم.

حال خیلی غریب است که ما درباره آنهایی که زنده هستند اینطور رفتار نمی کنیم.

اگر درباره آنها اینطور رفتار می کردیم زندگی ما در این جهان خیلی لذت بخش می شدو بسیاری از مصائب و بدبختی ها از بین می رفت!!!

" موریس مترلینگ "

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
امید پنج‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:07 ب.ظ http://nosazi.tk

سلام. وبلاگ خوبی داری. موفق باشی. به من هم سر بزن خوشحال میشم. اگه با تبادل لینک موافق بودی بهم خبر بده. خدانگهدار.
http://www.nosazi.tk

مهسا پنج‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:29 ب.ظ http://www.qqqq.blogsky.com

می گن ایرانی ها مرده پرست هستند ..ولی شاید با شدت کمتری سایر کشور ها هم این طور باشن!
شاید یه جورایی احساس ترحم باشه ...شایدم آدم فکر می کنه که خودش هم یه روزی میمیره و دستش از دنیا کوتاه می شه و یه جورایی حس همدردی گریبان گیرش میشه !

ما که موندیم چی بگیم...
شاید..
اینم شاید...بازم شاید...یه جورایی!

ما نسبت به سایر کشورها بیشتر احترام به مرده ها میگذاریم...
بالاخره همه همین فکرها رو میکنن و از ترس مردن همکه شده دیگه بخشنده میشن که ببخشنشون....

در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
تا مرد به غیرت ببرندش سر دست

محمود جمعه 17 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:38 ق.ظ http://aboaftab.blogsky.com/

آدمی زاده افکار خویش است، فردا همان خواهد شد که امروز می اندیشد
موریس مترلینگ

رفوزه جمعه 17 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:40 ب.ظ http://partizanha.blogsky.com

خوب که فکر می کنم می بینم حرف بسیار قشنگی زده، شاید با دور شدن و رفتن افراد از کنارمون یه احساس دلتنگی براش می کنیم و یه جور خودمون رو وابسته بهش می بینیم. شاید هم به خاطر همینه که این ضرب المثل دوری و دوستی درست شده! به همین دلیله که ما نکات مثبت و کارهای خوب اون رو بیشتر در نظرمون قرار میدیم.

بله...درسته احساس ناخوشایندیه...
همه وابسته ایم ولی این وابستگی دوام نداره.
هرچقدر هم بد باشه الان عزیزه رفته سفره...

سارا خانم یکشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:43 ق.ظ

سلام رفیق
موریس مترلینک
نویسنده ای که با بعضی کتابهاش حال کردمو و زندگی...............
ولی از یاد برده بودم
شاید..........
بگذریم
-------------------------------
اقا خوشم اومد بچه متدینی هستی
بالا کلی خودتو کشتی.......
--------------------------------
اهل کجا میشی
دارم سعی میکنم متنها رو با هم بیام پائین پیدات کنم
اهل کرمانی یا رفسنجون......پس اصالت اونجائی داری
اقا رفسنجون کلی به خاطر حضرات پیشرفت کرده........
------------------------------
ببینم این یعنی تو همدان به دنیا اومدی یا بزرگ شدی؟؟؟؟؟؟؟؟
--------------------------
اقا یزدیها اومدن گفتن کم گفتی دوبار گفتیم
شما هم اعتراض دارید بفرمائید مبذول میکنیم
درست نوشتم
دیکتش درست بود /./.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
------------------------
اقا لامردی خیلی باهوشن
ولی هیچوقت بهشون رحم نکن
بابام اینو همیشه بهم میگفت
بس که ناقلا.........تو تجارت ....
---------------------------
اقا ببخشید
همین امروز میرم درباره معایب شیراز هم میگم
---------------------
اقا ما نیست عمر نوح رو داشتیم.....
کل ایران رو همچی بگی گشتیم
.......................
ولی راستشو بخوای من زیاد سفر کردم
۱ـ یادت باشه نظامی خانوادش وطنی نداره همه جا سرای من است
۲- وقتی قراره وارد بازار کار ازاد بشی باید بدونی هر شهر و دیار چی تولید میکنه
چی نیازشه
چی میخواد
مردمش خنگن یا باهوش
سرشونو میشه کلاه گذاشت یا سرتو کلاه میذارن
یا مردمانی هستند پاک
که باید باهاشون پاک و صادق باشی
این میشه وسیله واسه شناخت ایرانی
---------------------------
اقا چیزی موند نگفته باشیم؟؟؟؟؟
از گیلان هم میگم
از سبزوار چیزی میدونی بگو
من یک جورائی ازش بیزارم
بیرجند کلی سوغاتی داره
قرا سفید
قرا کفی
قرا قوروت
کشک
زعفرون
زرشک
به داداشت بگو بره بازار قدیمیش
اونجا کلی هستند سوغاتی بیرجند دارند تمیز و بسته بندی شده
مخصوصا بهش بگو براتون مربای زرشک بیاره
ازشم اگر شیرینی خونگی بیرجندی گیرش بیاد معرکس
اصلا زاهدانیها مخصوص میدن واسه عید خانمای بیرجندی شیرینی بپزن .........
بگذریم
اینا رو تو وبم میذارم
راستی گناهکی داداشت
خیلی جای بدیه برای خدمت
بهش بگو سخت نگیره
و سعی کنه خوش باشه
---------------------
پسرای تبریزی خیلی خوشگل و باحالن
باهاشونی اگر جرات داری دستتو بکن تو جیبت .......
-------------------------
راستش بهترم
یعنی مجبورم بهتر باشم
اقا اصلا زاده نشده کسی بتونه روی منون کم کنه
--------------
چیه راحت بگو عزیزم
شراب..........
اونم شراب شیرازی ازون ۵ ساله هاش
وای
-------------------------
ببین یک سیستم مسخره تو ایران هست به نام وقتتو بکش
نکشی ما برات میکشیم
کاغذ بازی کن
وگرنه ما باهات بازی میکنیم
گازشو بگیر
وگرنه ما تورو زیر میگیریم
................
اگر تو راهی به من نشون دادی که من بتونم کوروش خان رو راضی کنم مثل بچه ادم بیاد امضا کنه..........
من جبران میکنم لطفتو
وگرنه بدون تا یکی دوسال دیگه من همیطوری اسمشو تو وبم خرج میکنم
----------------
مجنون چیه اقا
ما لیلیوم
--------------------
الکی خوش
من جدیدا دارم قهقه میزنم
-------------------
خوش باشی رفیق
در ضمن بسکه تبلیغ میکنی
همشهری جوان خون هم شدم
چلچراغ
زندگی مثبت
دانشمند
زندگی ایده ال
رو فراموش نکن
تا بعد رفیق
راستی قبلترها نسل برتر هم چاپ میشد
ولی نتونست تاب بیاره حیف شد
تا بعد


سلام رفیق شفیق
خوشحالم که با کتابهاش زندگی کردی ...همیشه جملاتش عمیقه وباید روش باز هم تفکر کنی...
خوب ما همیشه به یادت هستیم.تقویم جیبی
گذشتیم
------------------
خانم ممنون از کجا فهمیدی؟
چیکار کنیم ما کشته مرده ائمه هستیم...خوشحالم که خوشت اومده ازم...
----------------
فکر کن فکر کن......
زود باش
زدی تو خال....
بالاخره هر کسی که به جایی می رسه دینی به شهر و مردمش شهرش داره که باید ادا کنه....
------------------
نه بابا ...زدی تو جاده خاکی...
------------------
درسته...درسته ...هر چه دا تنگت می خواهد بنویس
--------------------
چشم رفیق ...منون از راهنماییت ... ما که از تجارت چیزی سر در نمیاریم...
------------------
خالی می بندی!!!!!!!۱۱
------------------
ان شاالله ۲۰۰۰ سال عمر کنی کل جهان رو سیر کنی..
-------------------
خیلی خوبه....بر عکس من
۱- اینم خوبه البته یه کمیش...
۲-درسته ...صد در صد
مهمه
اینم مهمه
البته در کار شرافتمندانه تاثیر نداره...
با اولیش که مخالفم و با دومیش موافق
این.و خوب اومدی...
درسته
حالا چقدر گیرمون اومد....این شناخت اقتصادی ایرانی بود
--------------------
به نظرم نه...
ممنون
من نمیدونم میتونم search کنم بگم... چرا؟
نه بابا
عجب نامردیه بگذار بگرده داداشم ...حسابش رو می رسم
اطلاعات خوبی بود...ممنون ازت
بگذریم
راست میگی دلم براش میسوزه ...جای خوبی نیفتاده بر عکس من ...
گفتم بهش ... خود خودشه فقط کچل!!!!!!!!۱
------------------
البته بستگی داره کجا بزرگ شده باشن ...
این از سیاستشونه .... یه چیزی بهشون میماسه...
---------------------
خدا رو شکر
زاده که نشده هیچ زاده نخواهد شد ...بس که پر رویی!!!!(شوخی کردم)
---------------------
از این راحت تر....
به به ..نگو که دهنم آب افتاد
--------------------
دستتون درد نکنه .... وقت ما رو هم بکش
-------------------
بهترین راه چرب زبانیه که خدا رو شکر تو داری...
یکم باید خودت خ.ر.ش کنی با شیوه هایی که بلدی و مسائلی که مابینتون بوده ..خوب بیشترین ارتباط رو تو داشتی باهاش ..لمش باید دستت اومده باشه...ولی نه زیاد تند خو باش نه مهربان ...حد معمول و منطقی رو یش بگیر ... هیچوقت هم از چند تا کانال وارد نشو یکی رو انتخاب کن ...سنبه رو فشار بده.
وای تورو خدا نه دیگه...باشه یه فکری می کنم....خدا یا کمک...
-------------------
ها کاکو لیلی..
-----------------
خدا رو شکر ...حداقل خنده الکیت رو هم دیدیم
-------------------
زنده باشی تاجر
به به خوش آمد میگم بهت...
بابا چه خبره ...کی میخونه این همه مجله رو
حالا چلچراغ رو بگی یه چیزی .... البته چند وقتیه این زندگی مثبت رو میبینم ..باید یکبار امتحانش کنم...
...
ممنون که سر زدی
حیف ...اینو تا به حال ندیده بودم.
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد