همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

زبان زیادی

 

 

 

چطوری می شود چندتا زبان یاد گرفت ؟

جالب تر از خود سوال جواب دانشمندها به سوال است آنها می گویند تا پنج زبان را با ممارست و تمرین وکلاس خصوصی و هر بدبختی که شده یاد گرفت اما برای یاد گرفتن شش زبان هیچ راهی نیست جز اینکه مختان یک ایرادی داشته باشد باور نمی کنید پس بخونید:

منظور از polyglot  اصطلاح علمی هست برای اشاره به  افرادی که 6 زبان یا بیشتر بلدند..

سال 1930 متخصصان مغزو اعصاب با کالبد شکافی یک polyglot  به اسم امیل کربس که 68 زبان میدانست متوجه شدند در ناحیه لوب جلویی مغز او یک ضایعه ساختمانی وجود دارد . در تصویر برداری های بعدی از سایر polyglot  ها محققان دریافتند این ضایعه درمغز تمام این افراد وجود دارد.

محققان با بررسی های بیشتر روی آنها فهمیده اند که آنها چپ دست یا با هر دو دست می نویسند و استعداد ابتلا به نوع خاصی از بیماریهای مفاصل را هم دارند مهارت در ریاضی دارند و کلی مهارت شبیه به همدیگر..Polyglot ها در هر صنف و قشری هستند:

بین نویسندها : بورخس --- بین رهبران سیاسی : هوشی مینه --- بین نقاش ها : داوینچی و بین مشاغل مختلف بیشترین آمار polyglotها به روسای سازمان ملل متحد متعلق است و به عنوان مثال رئیس فعلی بان کی مون کره ای 12 زبان می داند .

کسی که بیشترین زبان را می داند توماس یونگ  فیزیکدان و مصر شناس معروف انگلیسی است که رساله ای دارد که در آن ‌گرامر 400 زبان مختلف را با هم مقایسه کرده و می گویند از این هم بیشتر زبان بلد بوده و کشف راز خط هیروگلیف را هم او انجام داده و در آخر هم زبان دار ترین آدم حال حاضر دنیا هم یک زبان شناس لبنانی است که ساکن برزیل است و به 58 زبان کتاب نوشته اسم این استاد هست  زیاد فازه که اصلا از اسمش معلوم است زیاد چیز می داند.

تا بعد...

 

نظرات 3 + ارسال نظر
مسعود پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:10 ق.ظ http://masoud-eshghe-afsanei.blogsky.com/

ایول مطالب وبلاگت خیلی جالبه
منم چپ دستم ولی مثله اینکه اون ضایعه رو تو مغزم ندارم.
ممنون که به من سر زدی.

مهدیه پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:46 ق.ظ http://text-janvaljan.blogsky.com

جالبه والا ما همون یکیش موندیم فعلا اما گویش زیاد بلدم کرمانی بمی شمالی یزدی اصفهانی کرمانشاهی بندری زابلی بلوچی و ... اینها هم تاثیرات ۴ سال خوابگاهه

سعید پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:13 ب.ظ

سلام علی اکبر جان دستگاه تخم مرغی سونی در واقع به صورت پیش فرض شامل 6 تا آهنگ مربوط به مراسم کریسمسه
که میشه در حافظه اش آهنگ یا فایلای صوتی دیگه ای هم ریخت که توسط بلندگوی دو طرفه این دستگاه قابل پخشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد