همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

ویکتور هوگو(victor hugo)

 

در گذشت ویکتور هوگو

 

۲ خرداد , ۲۲ می ۱۸۸۵

 

 

VICTOR HUGO

 

 

عشق یعنی دست به کاری زدن و میدان عمل را ترک نکردن

 


 

ویکتور هوگو ماری victor hugo marie شاعر ,رمان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی است.

ویکتور هوگودر شهر بزانسون Besancon از پدری جمهوری خواه و مادری طرفدار سرسخت سلطنت زاده شد و بعدها از سوء تفاهمات و اختلاف پدر و مادر رنج بسیار برد، کودکی وجوانی را با برادران خود نزد مادر و در خانه‌ای در پاریس گذراند که خاطرات باغچه بزرگش که هنوز حالت طبیعی و وحشی را حفظ کرده بود، در اشعار مشهورش دیده می‌شود. در 1811 مادر با سه پسرش به مادرید سفر کرد تا از شوهر که به مقام ژنرالی ارتش امپراتوری ارتقا یافته بود، دیدن کند.آنان تا 1813 در اسپانیا ماندند و در این سفر ذوق و قریحه ویکتور درباره رنگهای محلی و نقشهای اسپانیایی و خصوصیتهای این سرزمین بیدار گشت، اما ادراک او از عالم طبیعت که در تخیلاتش جای مهمی اشغال کرده بود، در پاریس رشد کرد و استعدادش بسیار زود در این شهر ظاهر گشت. در 1816 و در چهارده سالگی در یادداشتش نوشته است: «می‌خواهم شاتوبریان باشم یا هیچ.» هوگو پس از آن با عشق شدید و اسلوب معین به نویسندگی، شاعری، رمان‌نویسی و نقد هنری پرداخت...

 

ویکتور هوگو

 

ویکتور هوگو محبوبترین نویسندگان زمان خود به شمار می‌آمد. این محبوبیت تا حدی به سبب تبعید وی که رنگی افسانه‌ای به خود گرفته بود و به سبب وضع سیاسی او به هنگام جمهوری سوم بود که او را مظهر حکومت تازه معرفی می‌کرد، همچنین به سبب حساسیت و ادراک او در برابر احساسهای بشری که بیشتر با محرومیتها و ناکامیهای بشر ارتباط می‌یافت و به سبب فصاحت بیان که در عین حال از سادگی برخوردار بود و به سبب نبوغ پرثمر و تنوع استعداد. در اشعار خود همه موضوعها را به کار گرفته و از همه لحنها وهمه صورتها استفاده کرده است، از حماسی تا هجو، از مرثیه تا غزل. در آثار هوگو تضاد شب و روز، تضاد روشنی و تاریکی، تضاد نیکی و بدی، تضاد وجدان و بی‌وجدانی پیوسته به چشم می‌خورد. در نظر هوگو مسأله بزرگ مسأله وجود بدی است که در چشم وی به صورت بی‌عدالتیهای اجتماعی ظاهر می‌شود. به عقیده او تنها چاره چه در تاریخ، چه در زندگی فردی ریشه‌کن کردن بدی است و تبدیل اهریمن به یزدان. زندگی ویکتورهوگو به رغم ماتمها و بدبختی‌های خانوادگی و به رغم تبعیدها زندگی موفقی بود، برخوردار از سرنوشتی استثنائی، با مفاخر فوق‌العاده. هوگو مظهر درخشان ملت جمهوریخواه بود. خطابه‌هایش در موارد مختلف انعکاس وسیعی به همراه داشت و هرروز بر افتخار او افزوده می‌گشت. پاریس سالروز هشتاد سالگی او را به طور رسمی جشن گرفت. هوگو در بیست و دوم ماه مه 1885 درگذشت و دولت، اول ژوئن را عزای ملی اعلام کرد. تابوتش در زیر طاق نصرت پاریس برای ادای احترام ملت گذارده شد و پس از آن در پانتئون مقبره بزرگان به خاک سپرده شد.

 

لویز آراگون مینویسد:هوگو برای فرانسه در 200سال آینده مانند دانته برای ایتالیا،شکسپیر برای انگلیس،پوشکین برای روسیه و گوته برای آلمان خواهدبود. هوگو در کنار مولیر،محبوب ترین نویسنده فرانسوی شد. زولا مینویسد:درتاریخ ادبیات فرانسه،تنها ولتیر را میتوان با ویکتور هوگو مقایسه کرد،من کارگرانی را می شناسم که پول توتون سیگار خود را خرج خرید کتابهای هوگومیکنند. آراگون،برتون و سوررئالیستها هم برای نوزایی مجدد و محبوبیت ویکتور هوگو از هیچ کوششی دریغ ننمودند

 

 

آرزوهای ویکتور هوگو:

 

اول از همه برایت آرزومندم که عاشق شوی،
و اگر هستی، کسی هم به تو عشق بورزد،
و اگر اینگونه نیست، تنهائیت کوتاه باشد،
و پس از تنهائیت، نفرت از کسی نیابی.آرزومندم که اینگونه پیش نیاید، اما اگر پیش آمد،
بدانی چگونه به دور از ناامیدی زندگی کنی. برایت همچنان آرزو دارم دوستانی داشته باشی،
از جمله دوستان بد و ناپایدار،
برخی نادوست، و برخی دوستدار
که دستکم یکی در میانشان
بی‌تردید مورد اعتمادت باشد.

=>
و چون زندگی بدین گونه است،
برایت آرزومندم که دشمن نیز داشته باشی،
نه کم و نه زیاد، درست به اندازه،
تا گاهی باورهایت را مورد پرسش قرار دهد،
که دستکم یکی از آن‌ها اعتراضش به حق باشد،
تا که زیاده به خودت غرّه نشوی.و نیز آرزومندم مفیدِ فایده باشی نه خیلی غیرضروری،
تا در لحظات سخت
وقتی دیگر چیزی باقی نمانده است
همین مفید بودن کافی باشد تا تو را سرِ پا نگه‌دارد. همچنین، برایت آرزومندم صبور باشی نه با کسانی که اشتباهات کوچک می‌کنند
چون این کارِ ساده‌ای است،
بلکه با کسانی که اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیر می‌کنند
و با کاربردِ درست صبوری‌ات برای دیگران نمونه شوی. و امیدوام اگر جوان هستی خیلی به تعجیل، رسیده نشوی
و اگر رسیده‌ای، به جوان‌نمائی اصرار نورزی
و اگر پیری، تسلیم ناامیدی نشوی
چرا که هر سنّی خوشی و ناخوشی خودش را دارد
و لازم است بگذاریم در ما جریان یابند. امیدوارم سگی را نوازش کنی به پرنده‌ای دانه بدهی، و به آواز یک سَهره گوش کنی
وقتی که آوای سحرگاهیش را سر می‌ دهد.چرا که به این طریق
احساس زیبائی خواهی یافت، به رایگان. امیدوارم که دانه‌ای هم بر خاک بفشانی هرچند خُرد بوده باشد
و با روئیدنش همراه شوی
تا دریابی چقدر زندگی در یک درخت وجود دارد. بعلاوه، آرزومندم پول داشته باشی زیرا در عمل به آن نیازمندی
و برای اینکه سالی یک بار
پولت را جلو رویت بگذاری و بگوئی: «این مالِ من است»فقط برای اینکه روشن کنی کدامتان اربابِ دیگری است! و در پایان، اگر مرد باشی، آرزومندم زن خوبی داشته باشی و اگر زنی، شوهر خوبی داشته باشی
که اگر فردا خسته باشید، یا پس‌فردا شادمان
باز هم از عشق حرف برانید تا از نو بیاغازید. اگر همه‌ی این‌ها که گفتم فراهم شد دیگر چیزی ندارم برابت آرزو کنم!

 


 

 

 

بعضی آثار هوگو ...

نمایشنامه‌های هوگو

کرامول
آمی روبسار
ارنانی
ماریون دلورم
شاه تفریح می‌کند
لوکرس بورژیا
ماری تودور
آنژلو
اسمرالدا
روی بلاس
توامان
بورگراوها
تورکه مادا
تئاتر در هوای آزاد

 

رمان‌های هوگو

بوگژارگالهان دیسلند یا گوژپشت نتردام
کلود گدا
بینوایان
کارگران دریا
مردی که می‌‌خندد
نود و سه

آخرین روز یک محکوم

نتردام دو پاری

 

 

جملات قصار ویکتور هوگو

 

«آزادی ما از نقطه‌ای شروع می شود که آزادی دیگران پایان می‌یابد.»

«بدبختی، مربی استعداد است.»

«به‌مرگ راضی شدن، به‌فتح نائل شدن است.»

«تعارف و خوش آمدگوئی، چیزی مانند بوسیدن از روی چادر است.»

«جسد دشمنی را که تشییع میکنی سنگین نیست.»

«خدا فقط آب را آفرید، انسان شراب را.»

«در بینوائی همچنان که در سرما نیز دیده می‌شود، آحاد به یکدیگر فشرده می‌گردند.»

«شاید بتوان از هجوم سیل‌آسای یک ارتش ممانعت کرد، اما از هجوم افکار و عقاید نمی‌توان جلوگیری نمود.»

«فقر و مسکنت ، مردان را به‌جنایت و زنان را به‌فحشاء سوق می‌دهد.»

«فکر کردن، شغل ذهن است، خواب دیدن، تفریح آن.»

«فلسفه، میکروسکوپ افکار است.»

«گاهی کار فقر و بیچارگی به جائی می‌رسد که رشته‌ها و پیوندها را می‌گسلد، این مرحله‌ای است که تیره‌بختان و سیاه‌کاران چون بدانجا رسند درهم آمیخته و در یک کلمه که "شومی" است شریک می‌شوند، این کلمه بینوایان است.»

«وقتی نتیجه انتخابات اعلام شد، یعنی رأی بالاترین مرجع اعلام شده است.»

«همه‌جا شادمانی قشر نازکی است که روی رنج و بیچارگی کشیده‌اند.»

«هیچ چیز مثل بدبختی کودکان را ساکت نمی‌کند.»

«آنانکه نمی‌توانند خود را اداره کنند، ناچار از اطاعت دیگرانند.»

«آینده کودکان بسته به‌تربیت پدر و مادر است.»

«ادبیات، راز پنهانی تمدن است، شعر، سرّ مکتوم آمال است.»

«از آن در شگفتم که در سینه دلی دارند و می‌پندارند که آسایش و سعادت بشر جز مهر و صفا راه دیگری دارد.»

«از کوچکی میل داشتم بزرگ باشم.»

«امید در زندگانی بشر آنقدر اهمیت دارد که بال برای پرندگان.»

«انسان در این عالم چون شبح سرگردانی است که هنگام عبور از این راه، حتی سایه‌ای از خود به یادگار نمی‌گذارد.»

«باید درهای علم به روی همه باز باشد، هرجا مزرعه هست، هرجا آدم هست، آنجا کتاب هم باید باشد.»

«بدتر از مرگ چیست؟ آنچه بعد از آمدنش مرگ را می‌طلبی.»

«بهترین دوستان من کسانی هستند که پیشانی و ابروهای آنها باز است.»

«خدمت به‌وطن نیمی از وظیفه است و خدمت به‌انسانیت، نیم دیگر آن.»

«خوبی‌ها و بدی‌های اجتماع به‌دست ما ساخته شده است و به‌جای ناله، جای آن را دارد که درصدد دفع آن برآئیم.»

«خوشبخت کسی که به‌یکی از این دو چیز دسترسی دارد، یا کتاب‌های خوب، یا دوستانی که اهل کتاب باشند.»

«دانشمندان، علماء و بزرگان هرکدام نردبانی برای ترقی دارند، لیکن شاعران و هنرمندان، این مدارج را پروازکنان می‌پیمایند.»

«دروغ مظهری از شیطان است زیرا شیطان دو نام دارد، یکی شیطان و دیگری، دروغ»

«در هر ملت چراغی است که به عموم افراد نور می دهد و آن معلم است.»

«صالح‌ترین فرزندان آنهایی هستند که با اعمال خود باعث افتخار پدر و مادر خود شوند.»

«عذاب وجدان، بدتر از مرگ در بیابان سوزان است.»

«علت این که ما از موسیقی خوشمان می‌آید این است که در دنیای رؤیاها و احلام خود فرو می رویم، طبایع عالی، موسیقی را دوست می‌دارند لیکن بهتر آن می‌دانند که از آن به‌عنوان وسیله برای دخول در رؤیاهای خویش استفاده کنند.»

«قحط و بیماری در مقام مقایسه با جنگ ، چیزی نیست زیرا خود این دو نیز زائیده عواقب وخیم و ناهنجار جنگ هستند.»

«کتاب، جام جهان‌نما است.»

«کینه و تنفر را به‌کسانی واگذار کنید که نمی‌توانند دوست بدارند.»

« گسیختن رشته علایق فرزندی، غریزه بعضی از خانواده‌های بینوا است.»

«مانند پرنده باش که روی شاخه سست و ضعیف لحظه‌ای می‌نشیند و آواز می‌خواند و احساس می‌کند که شاخه می لرزد ولی به آواز خواندن خود ادامه می‌دهد زیرا مطمئن است که بال و پر دارد.»

«مردم فاقد نیرو نیستند، فقط فاقد اراده‌اند.»

«مرگ مهم نیست، خوشبخت نبودن مهمترین چیزها است.»

«مسافرت، به‌منزله هرلحظه مردن و زنده شدن است.»

«من اشخاص زنده را آنهائی می‌دانم که مبارزه می‌کنند، بی‌مبارزه، زندگی مرگ است.»

«وقتی که کیسه خالی شد، دل پر می‌شود.»

«هدف هنر امروز، زندگی است نه زیبائی.»

«یک پرنده کوچک که زیر برگ‌ها نغمه سرائی می‌کند، برای اثبات خدا کافی است.»

«یک زن کامل کسی است که بداند چگونه فرمان‌روائی کند.»

نظرات 53 + ارسال نظر
الناز پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:14 ق.ظ http://www.sarzamine-yakhi.blogsky.com

سلام ممنون که سر زدی من بعد از امتحاناتم آپ میکنم واسه اون کار تبلیغاتی هم من علاقه ای ندارم که انجامش بدم اما ممنون که بهم خبر دادی موفق باشی

رفوزه پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:23 ب.ظ http://partizanha.blogsky.com

سلام ... عجب پست خوبی داری ... سرفرصت باید بخونم . زیاده!
در مورد اون قضیه تبلیغات اگر واقعاً می خوای این کار رو انجام بدی من موافقم. البته زحمت زیادی برات بوجود میاد ولی هر کمکی که از دست من بر بیاد انجام میدم.
موفق باشی

آرش پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:47 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

اتفاقا این آرزوهای ویکتور هوگو رو آماده کرده بودم بذارم توی وب لاگم که شما پیش دستی کردی.به نظر من که خیلی قشنگه

نغمه جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:25 ق.ظ http://Naghmehdanesh.persianblog.ir

قسمت آرزوهایش را دوست داشتم !

سارا خانم جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:36 ب.ظ

بهت توصیه میکنم اگر رمان مردی که میخندد رو نخوندی حتما بخون
اون وقت به خودت میگی ویکتور هوگو بیشتر از یک نویسنده ..............بوده
موفق باشی

محمود جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:44 ب.ظ http://aboaftab.blogsky.com/

آه ویکتور! چرا رفتی و ما رو تنها گذاشتی؟!
ممنون از جوابت.
توی سایت ثبت نام کردم ولی فکر کنم هنوز حسابم فعال نشده

ارتباط شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:30 ق.ظ http://www.ertebat.blogsky.com

سلام
واقعا وبلاگ جالبی دارید . خیلی از وبلاگتون خوشم اومده .
خوشحال می شم ما رو لینک کنید و اجازه لینکتان را به ما بدهید .
۩۞۩ بی پرده زنان و مردان را ببینید۩۞۩
اگه با تبادل لینک موافق بودید حتما به من اطلاع بدید که شما رو با چه عنوانی لینک کنم .

شیدا شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:17 ق.ظ http://rozehsiahbligsky.com

من شروع کردم اگه اسم قشنگی به نظرت رسید به من بگو تو طرح جلد مطلب در همه زمینه ها به کمکتان نیاز دارم دستم و بگیرید

نغمه شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:42 ب.ظ http://www.naghmeh.h.mihanblog.com

سلام
من فقط تونستم یک نفر دیگه پیدا کنم . ایشون به من گفتن ثبت نام کردن. منم ثبت نام کردم اما ایمیلی نیومد برای همین امروز یه جایی شبیه اینجا ثبت نام کردم . البته فکر کنم فرق زیادی بکنه . شما هم هر موقع عضو شدی و لینک رو گذاشتی به ماخبر بده که ما بدونیم بایدبه کدوم وبلاگها مراجعه کنیم.من یه بار تک نفره امتحان کردم فایده نداشت حالا هم به دلیل اینکه چند نفر هستیم می خوام امتحان کنم.فکر کنم نتیجه بهتری داشته باشه.

نغمه شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:59 ب.ظ

لطفا پیغام قبلی منو تایید نکن خصوصی نگه دار.

مطالبت در مورد اشخاص بزرگ خیلی جالبه من خیلی چیزاشو نمی دونستم و کلی چیز یاد گرفتم.

زریر یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:35 ق.ظ http://saansiz.blogsky.com/

من خودم کامپیوتر می خونم ، ببخشید نمی گم من میلیاردرم اما اگه بتونم یه سایت خوب رو با دقت بسازم و بفروشم خیلی بیشتر از این ها می تونم کار کنم.
تازه همین تبلیغات بلاگ اسکای رو هم بر نمی داریم واسه اینه که وبلاگمون حلال باشه.البته اول گفتن ایرادی نداره هر کس تونست برداره اما بعد از این که یکی از دوستان برداشت گفتن اگه بردارید وبلاگ رو میبندیم.
در مورد اون جک ها و اس.ام.اس ها هم باید بگم.نیت مهمه.خیلی ها تا یه احمقی رو میبینن که چراغ قرمز رو رد میکنه داد میزنن هی ترک ... . حالا اون بی پدر کاری نداره که طرف ترک هست یا نه.
منظورم اینجور آدما بودن و خودتونم خوب می دونین این جور آدما همه جا هستن نه فقط تو تهران.
باید به در بگی تا دیوار بشنوه.
من تو طرح تبلیغات کلیکی هر وقت اومدم تو وبلاگتون کلیک میکنم اما خودم دوست ندارم وبلاگم رو تبلیغاتی کنم.
بازم ممنون.همشهری گل.

الناز یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.sarzamine-yakhi.blogsky.com

__________________@@@
______________@@@_____@
________@@@@@________@@@@@
_______@@@@_____سلام گلم ___@@@@@
_______@@@@________@@___@@@@@@@
_______@@@________@@_____@@@@@@@
________@@___________@@__@@@______@@
________@@____________@@@__________@@
__________@@________________________@@
____@@@@@@_____خوبی عزیز __________@@
__@@@@@@@@@__@@@@@@@_________@@
__@@____________منتظر حضور گرمت_______@@
_@@____________@@@@@@@@@@_____@@
_@@____________ هستــــــــم ___@@@
_@@@___________@@@@@@@______@@
__@@@@__________@@@@__________@@
____@@@@@@_______________________@@
_________@@_________________________@@
________@@___________@@___________@@
________@@@________@@@@@@@@@@@
_________@@@_____@@@_@@@@@@@
__________@@@@@@@
___________@@@@@_@
____________________@
____________________@
_____________________@
______________________@
______________________@____@@@
______________@@@@__@__@_____@
_____________@_______@@@___@@
________________@@@____@__@@
_______________________@
______________________@


دلم نیومد تا بعد از امتحانام صبر کنم

محمد یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:00 ب.ظ http://delle.blogsky.com

سلام
یه چندروزی میشه که برا اپ کردنام کسی رو خبر نمی کنم آخه ...
لی این بار دوست داشتم دوستان گلمو دوباره تو خونه دلم دعوت کنم و یه چند لحظه ای میزبانشون باشم آخه دلم برا مهمونی تنگ شده همین شد که اومدم دعوتنامه پخش می کنم و الان نو بت شماست که بیای و بهم سر بزنی البته این یکی اجباریه به قول بچه ها این حق رفاقتته
دوست دار شما یه ادم پریشون
به امید دیدار

شبنم چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:08 ق.ظ http://koumeyemehr.blogsky.com/

سلام مرسی
ممنون از حضورت
در مورد کار تبلیغاتی هم
باشه چشم در اولین فرصت می رم ببینم
اگه با مشکل مواجه شدم بهت می گم
از نظر من هم اشکالی نداره فکر خوبیه فقط سرعت باز شدن وب را اگه پایین نیاره خوبه
الآن که وقت ندارم باشه برای یه روز دیگه
در ضمن بروزم
فعلا بای

ارنست چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 ب.ظ http://pofilla.blogfa.com

سلام !
آره اتفاقا موافقم....ولی بعدا الان کار دارم

مهرگان پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:55 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
روحش شاد
و خوشبختانه آثار برجسته و خوب سینمایی هم از بهتریناش ساخته شده
موفق باشی

دکتر کاوه سالارمند پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:28 ب.ظ http://salarmand.blogsky.com

سلام.وبلاگ اندیشه نو بروز شد.لطفا ملاحظه بفرمایید

سکوت عشق جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:19 ق.ظ http://www.love60.blogfa.com

سلام

وبت خیلی جالبه

هز سلیقت خیلی خوشم اومد

ندا یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:27 ب.ظ

سلام من از شما می خوام به وبلاگ سلام اهواز که مال یه ژسر خیلی خوبه سر بزنی و پیشنهادات در مورد شاد زندگی کردن به این پسر ۲۷ ساله ناامید بدی

دکتر کاوه سالارمند دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:05 ب.ظ http://salarmand.blogsky.com

سلام.وبلاگ اندیشه نو بروز شد.عنوان مطلب: قصه های لاریجانی و دولت نهم

فرزانه چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:52 ق.ظ http://www.disconnect.blogsky.com/

سلام
وبلاگ با محتوایی دارید به خصوص که از ادبیات و روانشناسی در آن به خوبی استفاده کرده اید.
آدرس شما را از وبلاگ « موفقیت» لینک شدم.
موفق باشید.

نغمه چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:27 ق.ظ http://www.movafaghiat-on-line.blogfa.com

پیغام خصوصی

سلام
من بالاخره توی یه سایت عضو شدم اون سایتی که شما دادی ایمیل تایید نداد من لینکها رو توی این وبلاگم گذاشتم. دوست دیگری هم که ثبت نام کرده و احتمالا لینکها رو بزاره ویلاگ راه بی پایان است. شما هم لیست وبلاگهایی که من باید برای پشتیبانی سر بزنم بهم بدید. ممنون

www.shahin99.blogfa.com

سایت جامع مخترعین غرب ایران پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:49 ق.ظ http://ekhtera.blogfa.com

با سلام و آرزوی توفیق روز افزون
تشکر میکنم از حسن نظر و نیت خیر شما . اگر مایلید در زمینه استعدادیابی و استعداد پروری جوانان این استان قدمی دیگر بردارید وبلاگ ما را نیز لینک کنید.
سایت جامع مخترعین غرب ایران http://ekhtera.blogfa.com
قبلاً از همکاری و نظر خیرتان سپاسگزاریم.
ضمنا من شما رو لینک کردم...

رفوزه پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:31 ب.ظ http://partizanha.blogsky.com

عاشق کتاب های ویکتور هوگو بودم....
می تونم بگم تقریباً تمام آثارش رو خوندم...
این بخش آرزو های ویکتور هوگو خیلی جالب بود ...
موقف باشی

الناز پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:08 ب.ظ

سلام خوشبختهنه امتحانام تمام شد ممنون که سر میزنی

عمو سیبیلوو پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:05 ب.ظ http://amosibilo.blogsky.com

گاثاها 2/46

« ... تو خود بنگر ای اهورا ، یاری کن مرا ، همان یاری یی که دوستی از دوستش دریغ نمی دارد . »


اشم وهو
( راستی نیک {است } ، بهترین است . آرزو شده است ، آرمان برای هر که برای راستی بهترین راستی را { برگزیند }

امیدوارم همیشه شاد باشید .

محمد جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:03 ق.ظ

بسیار زیباست. اگه امکان داره از جملات قشار دانشمندان بیشتر بنویسید. با سپاس فراوان

سارا خانم شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:05 ق.ظ

خیلی وقته نمینویسی.........
نگران شدم
خوبی

شبنم شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:51 ب.ظ http://www.koumeyemehr.blogsky.com

سلام خسته نباشی
ممنون که سر زده بودی

مطلب خوبی بود مخصوصا آرزوهای هوگو ...
امیدوارم که همیشه از نویسندگان بزرگ چون هوگو یا د شود
من کتاب های بینوایان ، گوژپشت نتر دام و مردی که می خندد اثر هوگو را خیلی دوست دارم ...
موفق و سر بلند باشی

محمد شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:05 ب.ظ http://delle.blogsky.com

سلام
گاهی وقتا این داستنکها فقط یه داستانک نیستن بلکه حرفی فراموش شدن که برا دیگران شنیدنی و برا بعضی دیگه عذاب اورن
اره تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
به امید دیدار

دکتر کاوه سالارمند یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:10 ب.ظ http://salarmand.blogsky.com

با درود
وبلاگ اندیشه نو بروز شد
عنوان مطلب: کشور همیشه تعطیل

یاشار چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:22 ب.ظ http://northboy.blogsky.com

سلام. خوبی؟ ببخشید اگه مدتی بهت سر نزدم. فصل امتحانت و دردسرای خاصش!سلام منو به ویکتور برسون!

آفتاب دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:26 ق.ظ http://labedargah.blogfa.com

سلام
قصد داشتم تو وبلاگ تازه‌ام بعضی مطالب همشهری جوان را بزنم اما بلاگ شما را دیدم. لینک میدهم به بلاگتان. اگر صفحه بسم الله را هم بزنید دیگه خیلی مرسی.
راستی شماره جدید را نزده اید.

ندا دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:53 ب.ظ http://farvardins.blogsky.com

اِ آپ کن دیگه

فرزانه پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:56 ق.ظ http://www.paizetanhai.blogfa.com

سلام دوست و همراه همیشگی من
ممنون از حضورت،ببخش که دیر اومدم،موفق باشی،تا بعد...

outlandish پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:08 ب.ظ http://outlandish-microcosm.blogsky.com

با درود بر تو دوست عزیز
زیبا بود
سعی میکنم بازم سر بزنم
خرد نگهدارتان

ماهی خانوم شنبه 1 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام دوست گلم!
حال و احوال؟ خوبی؟ ردیفی؟
طبق معمول مطلبی که گذاشتی خیلی جالب و جامعه و کلی مطلب جدید برام داشت.
کم پیدا شدی رفیق؟!!! نکنه تو هم مشغول امتحاناتتی؟!
اگر اینجوریه امیدوارم موفق باشی. در هر زمینه ی دیگه هم برات آرزوی موفقیت دارم
شاد باشی

نغمه سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:39 ب.ظ http://naghmehdanesh.persianblog.ir/

اینجا چرا تعطیله؟

ققنوس چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:24 ق.ظ http://www.ghooghnoss.blogfa.com

salam

آب چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 07:16 ب.ظ

سلام داداشی ممنون با اینکه نبودم به من لطف داشتی .از جمله قشنگتم ممنون

سارا خانم پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام رفیق
هر جا هستی
هر جا باشی
خوش باشی وموفق
میدونم فصل امتحانات با ادم شوخی نداره

شیدا دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:36 ب.ظ http://www.rozehsiah.blogsky.com

سلام ! خبری نیست َ منتظر بودم

تندر دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:44 ب.ظ http://thunder.blogsky.com/

درود بر تو دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری
لطف کن به وبلاگ من (تندرنامه) یه سری بزن
اگه سر نزنی یه موقعیت باحال رو از دست میدی
منتظرتم

سارا خانم سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:37 ب.ظ

سلام
فقط امیدوارم سلامت باشی

آب چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:11 ق.ظ

سلام داداش ناراحت شدی . ناراحت نباش راهش رو پیدا کردم فقط یه مقدار عجول بودم. خودم باهاش صحبت کردم. نمی خواد زحمت بکشی.
نیستی ؟کجایی.حالت خوبه؟

سعید یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:56 ب.ظ http://tools.blogsky.com

با سلام برای دریافت قالب بخش نظرات به صورت شکلک دار به وبلاگ ما بیایید

یه بنده ی خدا یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:56 ب.ظ

صصص.بخق-ثسم.ذمخلسنغ.زخئ

علیرضا چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:19 ق.ظ http://in-web.co.cc

سلام دوست عزیز . یه لطفی می کنی که اسم و آدرس وبلاگ من رو توی لینکهات تصحیح کنی. یادداشتهای یک علیرضا رو به وب نامرئی و آدرسش رو هم همین طور. گرچه همین طوری هم اگر کسی کلیک کنه فوروارد میشه به وبلاگ فعلی. مرسی و موفق باشی

مهدیه جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:05 ق.ظ http://text-janvaljan.blogsky.com/

وای نمیدونی چقدر دلم واسه این بلاگ تنگ شده بود.مدتها بود نتوانسته بودم بیام و وب گردی کنم. وای ویکتور هوگو منو برد به دوران بچگی اون موقع که جای داستانهای تخیلی دیجیمون رمانهای ویکتور هوگو و مارک تواین و ژول ورن می خواندیم و البته کارتونهایشان را میدیدیم. پست جالبی بود واقعا میگم. خیلی خوشحالم که توانستم امروز بازم به اینجا سر بزنم

مهری احمدی پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:40 ق.ظ http://ARNOUSHA.BLOGFA.COM

عالی بود . لذت بردم . اولین بار بود که وارد این سایت شدم و پشیمون نیستم موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد