همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

ترفند برای افزایش سرعت ویندوز ۸





قطعا یکی از مهمترین وسایل زندگی شما رایانه شخصی شماست.پس برای این که یک کامپیوتر با سرعت داشته باشید .با ما همراه باشید.





ترفند برای افزایش سرعت ویندوز ۸

افزایش سرعت باز شدن منو ها در ویندوز 8

 

خانه تکانی  سیستم برای افزایش سرعت کامپیوتر مفید می باشد






   



اگرچه ویندوز ۸ از هر لحاظ از ویندوزهای قبلی خود سریع تر است و حتی تنظیمات زیادی برای سریع تر کردن آن وجود دارد اما از آن جایی که سرعت چیزی است که هر چه بیشتر باشد بهتر است، تصمیم گرفتم که چند ترفند ساده و مهم را برای افزایش سرعت این ویندوز آموزش دهم. البته بعضی از این ترفندها در ویندوزهای قبلی هم قابل استفاده است اما در ویندوز ۸ کمی مفیدتر و البته با گزینه ها و تنظیمات بیشتر هستند. پس با ما باشید.

انیمیشن های بدرد نخور را غیرفعال کنید

ویندوز ۸ (و ویندوز ۷) انیمیشن های مختلفی هنگام انجام دادن کارهای مختلف مانند بزرگ یا کوچک کردن پنجره، باز کردن منوها و… نمایش می دهد. این انیمیشن ها بیشتر باعث هدر رفتن وقت می شوند و جذابیت خاصی ندارند پس بهتر است آن ها را غیرفعال کنیم تا بتوانیم سریع تر کارهای خود را انجام دهیم و ویندوز سریعتری داشته باشیم.

برای اینکار کلید Windows را بزنید و بعد تایپ کنید System performance properties و بعد Enter کنید. حال لیستی از انیمیشن های ویندوز شما نمایش داده می شوند (این لیست در ویندوز ۷ کمی طولانی تر است) در این لیست انیمیشن هایی که به نظرتان بدرد نخور هستند را غیرفعال کنید. در تصویر زیر چند نمونه از آن ها را نشان داده ام.



7 ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 8



حواستان به نرم افزارهایی که از کامپیوتر زیاد استفاده می کنند باشد



این مورد فقط مربوط به ویندوز ۸ نیست اما بدلیل اینکه Task manager در ویندوز ۸ تغییرات زیادی داشته و پیدا کردن نرم افزارهای پر استفاده خیلی راحت تر شده به این مورد هم اشاره می کنم.

روی تسکبار کلیک راست کرده و گزینه ی Task manager را بزنید. در پنجره ی باز شده گزینه ی More details را انتخاب کنید اگر این گزینه را نمی بینید مهم نیست! در تب Processes شما لیست برنامه هایی که از کامیپوتر استفاده می کنند را مشاهده می کنید که در آن برنامه هایی که استفاده ی زیادی دارند پر رنگ تر نمایش داده می شوند. اگر نرم افزارهایی که نیاز ندارید در حال استفاده از منابع کامپیوتر هستند می توانید آنها را حذف یا غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن می توانید از نرم افزارهای بهینه ساز ویندوز مثل Tuneup utilities استفاده کنید.

7 ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 8



نرم افزارهایی که با شروع ویندوز اجرا می شوند را مدیریت کنید


تعدادی از برنامه ها هستند که به دلایل مختلف هنگام بالا آمدن ویندوز به صورت خودکار آغاز می شوند که تعداد زیادی از آنها ناخواسته اینکار را انجام می دهند یعنی شاید اصلا نیازی نباشد که اجرا شوند ولی بدون داشتن هیچ گزینه ای برای غیرفعال کردن آن خودشان اجرا می شوند. پس بهتر است خودمان برای غیرفعال کردن آن ها اقدام کنیم

برای اینکار در همان پنجره ی Task manager به تب Startup بروید در آن جا لیستی از برنامه هایی که با شروع ویندوز اجرا می شوند را مشاهده می کنید که می توانید با انتخاب هر کدام که فکر می کنید اضافی هستند و زدن گزینه ی Disable آن ها را غیرفعال کنید.

7 ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 8



 از نرم افزارهای امنیتی خود ویندوز استفاده کنید



به جای نصب کردن نرم افزارهای امنیتی جداگانه از نرم افزارهای امنیتی خود ویندوز ۸ استفاده کنید. در نسخه های قبلی ویندوز، یک فایروال همراه خود ویندوز بود و در ویندوز ۷ هم که Windows defender می تواند کار یک آنتی ویروس را انجام دهد. در ویندوز ۸ در کنار تغییرات و پیشرفت های جدید Windows defender شما قابلیت جدیدی به نام Smart screen را مشاهده می کنید که امنیت فایل های دانلودی را چک می کند و در واقع امنیت وب را بالاتر می برد. ممکن است شما بخواهید از آنتی ویروس های دیگر استفاده کنید اما بهتر است بدانید که نرم افزارهای امنیتی خود ویندوز ۸ بسیاری از کاربران را راضی نگه داشته است.

7 ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 8



درایوهای خود را بهینه کنید


ویندوز ۸ هم مانند نسخه های قبلی ویندوز قابلیت Disk Defragmenter را داراست اما با نام Optimize drive که با آن شما می توانید درایوهای کامیپوتر خود را بهینه تر کنید. اگر چه خود ویندوز هر هفته یک بار درایوهای شما را بهینه می کند اما اگر زیاد فایل های کامیپوتر خود را جا به جا می کنید ممکن است بخواهید خودتان هم این کار را انجام دهید. برای اینکار کلید Windows را زده و تایپ کنید Optimize drive و بعد از انتخاب گزینه ی Settings کلید Enter را بزنید. در پنجره ی باز شده شما لیست درایوهای خود را مشاهده می کنید که می توانید با انتخاب هر یک و زدن گزینه ی Optimize آن ها را بهینه کنید. همچنین می توانید با انتخاب گزینه ی Analyse ببینید چقدر درایوهای شما بهینه هستند.



7 ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 8


Windows indexing را کنترل کنید



Windows indexing به صورت خودکار فایل های شما را اسکن می کند و اینکار به افزایش سرعت جستجو کردن فایل ها کمک می کند. اما این قابلیت ممکن است سرعت کامپیوتر شما را پایین بیاورد و از CPU زیاد استفاده کند به خصوص اگر زیاد فایل های خود را جا به جا کنید. اگر زیاد فایل های خود را جستجو نمی کنید (دقت کنید فقط فایل ها. جستجوی بقیه ی موارد ربطی به این موضوع ندارد) بهتر است indexing را غیرفعال کنید.

برای اینکار Start را بزنید و تایپ کنید Services.msc و بعد Enter را بزنید. در پنجره ی باز شده به دنبال گزینه ی Windows search در انتهای پنجره بگردید و روی آن راست کلیک کرده و گزینه ی properties را انتخاب کنید.


7 ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 8


قسمت Startup type را به Disabled تغییر بدهید و بعد هم روی گزینه ی Stop کلیک کنید.



7 ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 8



همچنین می توانید به جای غیرفعال کردن indexing فقط تعدادی از فایل هایی که جستجو نمی کنید یا زیاد آن ها را جا به جا می کنید را انتخاب کنید تا دیگر indexing برای آن ها انجام نشود. برای اینکار کلید Windows را زده و تایپ کنید Indexing و بعد از انتخاب Settings کلید Enter را بزنید. در پنجره ای که باز می شود شما می توانید این پوشه های را کنترل کنید.



7 ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 8

 

شما هم اگر ترفندی بلد هستید لطفا با ما در میان بگذارید.



افزایش سرعت باز شدن منو ها در ویندوز 8

 

در این مقاله، به آموزش دو ترفند رجیستری در ویندوز 8 میپردازیم که میتواند سرعت باز شدن منو ها را افزایش دهد.




به این منظور باید ابتدا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.

 

برای ورود به ویرایشگر رجیستری در ویندوز 8 ، کلیدهای Win+Q را به طور همزمان فشار دهید تا صفحه جستجوی ویندوز باز شود. سپس عبارت regedit را در کادر Search وارد کرده و Enter را بزنید.

 

 

اگر پنجره سوال در مورد اجازه دسترسی به رجیستری باز شد، دکمه Yes را بزنید تا برنامه Registry Editor اجرا شود.


ترفند اول: کلید MenuShowDelay در رجیستری، مدت زمانی که با کلیک کردن ماوس طول می کشد تا منو ها برای شما نمایش بیابند را تعیین میکند. مقدار پیش فرض آن 400 است که با چند مرحله می توانید آن را به یک عدد کوچکتر تبدیل کنید تا منو ها برای شما سریع تر نمایش بیابند.
برای دسترسی به این کلید، در رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Desktop

 


سپس در سمت راست بر روی گزینه MenuShowDelay کلیک راست و Modify را انتخاب کنید. در پنجره کوچک نمایش داده شده در قسمت “Value Data”  یک مقدار زمانی را وارد کنید تا سرعت نمایش منو ها تغییر کند. عدد پیش فرض 400 میلی ثانیه است. میتوانید با تغییر این عدد، سرعت را کمتر یا بیشتر کنید (مثلا میتوانید آن را روی 200 تنظیم کنید تا سرعت دو برابر شود).

سپس بر روی OK کلیک کنید و در پایان سیستم خود را مجدد راه اندازی کنید تا نتیجه کار را ببینید. به عنوان مثال میتوانید سرعت باز شدن منوی کلیک راست را امتحان کنید.


ترفند دوم: کلید MouseHoverTime مدت زمان انتظار برای نمایش یک پنجره Popup است. پنجره Popup همان پنجره ای است که با نگه داشتن ماوس بر روی یک آیکون، به صورت خودکار باز شده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهد. شما  می توانید با تغییر مقدار ارزشی آن در رجیستری، زمان انتظار برای باز شدن آن را کمتر کنید.
برای دسترسی به این کلید، در رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Mouse

 


در سمت راست بر روی گزینه MouseHoverTime کلیک راست کرده و گزینه Modify را انتخاب کنید.در پنجره کوچک نمایش داده شده در قسمت “Value Data”  یک مقدار زمانی را وارد کنید تا مدت زمان انتظار برای نمایش پنجره های Popup تغییر کند. عدد پیش فرض 400 میلی ثانیه است. میتوانید با تغییر این عدد، زمان انتظار را کمتر یا بیشتر کنید (مثلا میتوانید آن را روی 200 تنظیم کنید تا زمان انتظار نصف شود).

 

 

سپس بر روی OK کلیک کنید و در پایان سیستم خود را مجدد راه اندازی کنید تا نتیجه کار را ببینید. به عنوان مثال میتوانید ماوس را روی آیکون Recycle Bin نگه دارید و زمان باز شدن Popop را تست کنید.







افزایش سرعت کامپیوتر,خانه تکانی




خانه تکانی  سیستم برای افزایش سرعت کامپیوتر مفید می باشد




در فرهنگ ما خانه تکانی نوروزی رسمی تحسین برانگیز است.اما ایا به نظر شما رایانه ی شما خانه ای برای شما نیست!!! قطعا یکی از مهمترین وسایل زندگی شما رایانه شخصی شماست.پس برای این که یک کامپیوتر با سرعت داشته باشید .با ما همراه باشید.

 

در بحث افزایش سرعت کامپیوتر می توان به ۳ بحث پرداخت:
۱-سرعت عملکرد رایانه و ویندوز
۲-سرعت عملکرد اینترنت
۳-سرعت عملکرد مرورگرها

 

سرعت عملکرد رایانه و ویندوز
در ویندوز برنامه هایی وجود دارد که شما می توانید با ان افزایش سرعت کامپیوتر خود را بهبود ببخشید.در ویندوز های گذشته به اسم های Disk Cleanup،Disk Defragmenter و Error Checking  شناخته می شود اما در ویندوز ۸ و ۸٫۱ با نام هایDifragment and optimize your disk ،free up yiour disk by deleting unnecessary files و Error Checking شناخته می شوند.

 

افزایش سرعت خواندن و نوشتن هارد
Disk Defragmenter در ورژن های قبلی یا  Difragment and optimize your disk در ویندوز ۸ پراکندگی دیسک، سرعت و کارایی کلی سیستم شما را کاهش می دهد. وقتی که فایل ها تکه تکه شده باشند، کامپیوتر باید برای به هم پیوستن تکه های فایلی که باز شده است، دیسک را جستجو کند. زمان پاسخ گویی می تواند به مقدار قابل توجهی طولانی تر گردد.این ابزار باعث می شود که فایل های شما بدون فاصله قرار که به سرعت هواندن و نوشتن کمک می کند.

 

برای استفاده از این قابلیت در ویندوز ۸ ، optimaize را سرچ کنید و مانند شکل   Difragment and optimize your disk را انتخاب کنید.

 

برنامه Disk Defragmenter,ویندوز8



استفاده از برنامه Disk Defragmenter برای بهینه سازی ویندوز 8

 

مانند شکل درایو مورد نظر را انتخاب کنید و optimaze را بزنید.

 

روش استفاده از Disk Defragmenter



استفاده از برنامه Disk Defragmenter برای بهینه سازی ویندوز 8

 

اگر این کار را هفته ای و با ماهیانه انجام دهید برای سرعت شما بسیار مفید است.

 

چک کردن ارور هارد
با Error Checking می توانید سکتور های خراب رایانه ی خود را پیدا کرده و از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کنید.

برای این کار بر روی درایو مورد نظر بروید از ان properties  بگیرید و سپس بر روی tools  کلیک کنید و در بخش Error Checking ، چک را بزنید.

 

برنامه Error Checking



استفاده از برنامه Error checking جهت افزایش سرعت کامپیوتر

 

خالی کرن فایل های اضافی با  Disk Cleanup



با خالی کردن فضای دیسک، شما می توانید سرعت و کارایی کامپیوتر خود را افزایش دهید. ابزار Disk Cleanup یا free up yiour disk by deleting unnecessary files به شما کمک می کند تا فضای بلااستفاده بر روی دیسک سخت را آزاد کنید. این ابزار، فایل هایی را که می توانید با اطمینان پاک کنید تشخیص می دهد و شما را قادر می سازد تا به دلخواه، بعضی و یا همه فایل های مشخص شده را پاک نمایید. از Disk Cleanup استفاده کنید برای:

 

پاک کردن فایل های موقتی اینترنت
پاک کردن برنامه های دانلود شده (مانند Microsoft ActiveX controls و Java applets)
خالی کردن Recycle Bin
پاک کردن فایل های ویندوز
پاک کردن اجزای اختیاری ویندوز که از آن استفاده نمی کنید
پاک کردن برنامه های نصب شده ای که شما دیگر از آن ها استفاده نمی کنید.

 

در ویندوز ۸  مانند شکل زیر cleanup  را جستجو کنید.

 

برنامه Disk Cleanup




استفاده از برنامه Cleanup جهت افزایش سرعت کامپیوتر در ویندوز 8

 

مانند شکل بر روی free up disk space …. کلیک کنید.

 

برنامه Disk Cleanup



روش استفاده از برنامه Cleanup جهت افزایش سرعت کامپیوتر در ویندوز 8

 

در مرحله بعد درایو مورد نظر را انتخاب کنید و صبر کنید.
در مرحله بعد نوع فایل هاییی را که می خواهید پاک کنبد را انتخاب و clean up system files  را انتخاب کنید.

به همین سادگی فایل های اضافی پاک می شود.

 

افزایش سرعت اینترنت
اصولا ویندوز شما ۲۰% پهنای باند شما را برای اپدیت ویندوز و غیره استفاده می کند.ما می توانیم با کار هایی از این امر جلوگیری کنیم.

 

برای جلوگیری از این امر مانند گام های زیر عمل کنید:
Run را اجرا نمایید.
سپس gpedit.msc را تایپ کنید.
در پنجره باز شده مسیر زیر را دنبال کنید:

    Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates

در این بخش Network را انتخاب کنید.
بر روی QOS Packet Scheduler کلیک کنید.
حالا باید بر روی گزینه Limit Reservable Bandwidth دابل‌کلیک کنید.
برای باز گرداندن ۲۰٪، ابتدا باید Reservable Bandwidth را در حالت Enabled قرار دهید و سپس مقدار آن را برابر صفر کنید. این کار باعث می‌شود، ویندوز پهنای باندی برای خود رزرو نکند.

 

افزایش سرعت مرورگرها
یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که برنامه ی ۵۰۰ کیلو بایتی speedyfox را دانلود کنید و قبل از مرور کردن صفحات وب مرورگر را optimize  کنید.

قابل استفاده در Firefox/Skype/Chrome/Thunderbird

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد