همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

۵۰ دلیل برای دوست داشتن جام جهانی ۲۰۱۴


۵۰ دلیل برای دوست داشتن جام جهانی ۲۰۱۴





بیستمین دوره جام جهانی تابستان سال جاری در کشور برزیل برگزار می‌شود و ۳۲ تیم راه‌یافته به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می روند.


هر چند برزیل در راه میزبانی جام جهانی ۲۰۱۴ با مشکلات زیادی از قبیل خشونت در ورزشگاه‌ها، شرایط میزبانی در ورزشگاه های این کشور و اعتراض مردم برزیل به هزینه‌های زیاد میزبانی جام جهانی مواجه بوده است، اما دلایل زیادی هم وجود دارد که جام جهانی ۲۰۱۴ بهترین جام جهانی تاریخ از جنبه‌های مختلف خواهد بود.

در زیر ۵۰ دلیل برای اثبات اینکه جام جهانی ۲۰۱۴ بهترین جام جهانی تاریخ خواهد بود را بررسی می‌کنیم.


۱- بازگشت به برزیل

دیگر می خواستید جام جهانی در کجا غیر از برزیل برگزار شود؟ اصلا آیا می‌شود جایی بهتر از برزیل برای میزبانی یک رویداد بزرگ فوتبالی تصور کرد؟

شاید خیلی‌ها برزیل را ابداع‌کننده فوتبال ندانند اما این کشور را می‌توان جایی برای رشد ورزش فوتبال معرفی کرد.

برزیل از سال ۱۹۵۰ نتوانسته است میزبانی جام جهانی را بر عهده داشته باشد. اکنون ۶۴ سال بعد از آن دوره برزیلی‌ها امیدوار هستند جام جهانی هیجان‌انگیزی را شاهد باشند.

۲- مدعی‌بودن میزبان

برزیل در خیلی از رشته‌های ورزشی دنیا تیمی مدعی محسوب می‌شود. آنها اکنون در جام جهانی ۲۰۱۴ میزبانی جام جهانی را بر عهده دارند و یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند. میزبانی جام جهانی باعث شده است تا برزیلی‌ها برای قهرمانی به این دوره به آب و آتش بزنند و این می‌تواند به زیبا‌تر شدن مسابقات کمک کند.

۳- اولین جام جهانی نیمار

خیلی از برزیلی‌ها امیدشان برای جام جهانی ۲۰۱۴ را روی نیمار گذاشتند.نیمار که در جناح چپ خط حمله برزیل بازی می کند بازیکن سرعتی و تکنیکی است که دوست دارند مانند پله در اولین حضور خود در جام جهانی به قهرمانی برسد. خیلی از برزیلی‌ها منتظر بازی زیبای او و گل‌های این ستاره برزیلی در جام جهانی هستند.

۳- ستاره‌های جوان

خیلی از تیم ها برای جام جهانی ۲۰۱۴ در ترکیب خود بازیکنان جون زیادی دارند که می تواند به زیباتر‌شدن این رقابت‌ها کمک کند. نیمار تنها بازیکن جوان جام جهانی محسوب نمی شود. در کنار او ستاره‌های جوان زیادی چون ماریو گوتسه، ماریو بالوتلی و مارکو رویس قرار دارند.

۴- همه تیم‌های بزرگ صعود کردند

به هر گروهی نگاه کنید، یکی دو تیم مدعی حضور دارند. این بار برخلاف دوره های قبل همه تیم های بزرگ صعود کردند. اسپانیا، هلند، آلمان، آرژانتین، برزیل، انگلیس، ایتالیا، پرتغال، آمریکا، کلمبیا و اروگوئه همه این تیم‌های مدعی در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور دارند و این می‌تواند باعث جذابیت جام شود.

۵- مسی و رونالدو در اوج قرار دارند

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دو بازیکن بزرگ جهان در حال حاضر در بهترین شرایط خود قرار دارند. مسی با ۲۶ سال و رونالدو با ۲۹ سال پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ توانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و اکنون در اوج آمادگی هستند و در دو سه فصل گذشته عملکرد خوبی داشتند. البته رونالدو در سال گذشته عملکرد بهتری از لیونل مسی داشت و باید ببینیم می تواند پرتغال را به موفقیت در جام جهانی برساند یا خیر.

۶- نزدیکی با کشور‌های آمریکایی

۶۰ درصد از کشورهای قاره آمریکای جنوبی در جام جهانی ۲۰۱۴ حاضر هستند. آنها امیدوار هستند در این دوره جام جهانی بتوانند نمایش خوبی داشته باشند. قاره آمریکا به لطف میزبانی برزیل و برتری اروگوئه در بازی پلی‌اف نسبت به دوره‌های قبل تیم‌های بیشتری در جام جهانی دارد.

آرژانتین، برزیل، شیلی، اروگوئه، اکوادور و کلمبیا تیم‌های قاره آمریکای جنوبی در جام جهانی هستند که می توانند با توجه به نزدیکی بعد مسافت در جام جهانی از شرایط میزبانی استفاده کنند.

۷- ورزشگاه‌های جدید

هرچند برزیل با مشکلات زیادی در راه میزبانی جام جهانی روبرو بوده است، اما تصاویر جدید از این ورزشگاه‌ها نشان می‌دهد که این همه تاخیر و صبر هواداران ارزشش را داشته است. پنج ورزشگاه جدید در کشور تازه ساخته شده است، یک ورزشگاه به طور کامل بارسازی شده است و بقیه ورزشگاه‌ها نیز با تغییر و احول زیادی روبرو شدند. ورزشگاه‌های جدید در کشور برزیل نشان می‌دهد که جام جهانی رویایی در انتظار علاقه‌مندان به فوتبال است.

۸- جو کشور میزبان

بازی‌های جام جهانی همیشه حساسیت بالایی دارند. اکنون تصور کنید که این بازی‌ها در کشور فوتبال ‌خیز برزیل برگزار شود. برزیل کشوری است که اعتبار زیادی در زمینه فوتبالی دارد. جو موجود در کشور برزیل می‌تواند هیجان بازی های جام جهانی را افزایش بدهد و همه علاقه‌مندان به فوتبال از یک فستیوال فوتبالی لذت خواهند برد.

۹- جشنواره‌های خیابانی

برزیل کشوری است که به خاطر جشنواره‌های خیابانی مطرح است و این جشنواره‌ها را به خوبی اجرا می کند. قطعا دیدن این جشنواره‌های خیابانی می‌تواند یکی از سرگرمی‌های هواداران تیم‌های ملی از سراسر جهان در آن باشد. جشنواره برزیلی که در زمیان جام جهانی در برزیل برگزار می‌شود جشنواره بومبا است که در ماه جولای در منطقه آمازون برزیل برگزار می‌شود.

۱۰- آرژانتین – برزیل

این دیداری است که خیلی‌ها منتظر آن هستند. دیدار آرژانتین و برزیل دیداری است که می‌تواند خیلی‌ها را پای تلویزیون میخکوب کند. آرژانتین تیمی با ستاره‌های زیادی در جام جهانی است و برزیل نیز از طرفی میزبانی جام جهانی را بر عهده دارد و از بازیکنانی خوبی در ترکیب خود استفاده می کند.

۱۱- موفقیت برزیل در جام کنفدراسیون‌ها

برزیل پس از ناکامی در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ به نوعی حس دلزدگی را در بین هواداران خود ایجاد کرد اما قهرمانی این تیم در جام کنفدراسیون‌ها با برتری ۳ بر صفر برابر اسپانیا دوباره شور و شوق فوتبالی را به این کشور برگرداننده است.

۱۲- اجتماع خاص برزیلی‌ها

آفتاب سوزان برزیل و سواحل توریستی این کشور در کنار ویژگی‌های طبیعی منحصر به فرد باعث خواهد شد تا هواداران و مسافران جام جهانی علاوه بر دیدن بازی های زیبا، از دیدن مناظر طبیعی کشور برزیل نیز لذت ببرند و گرمای هوا در این کشور را فراموش کنند.

۱۳- ظهور مدعی های جدید

دیگر جام جهانی به دیدن یک سری بازی‌های خاص خلاصه نمی‌شود. در سال‌های گذشته کشور‌هایی چون کلمبیا، ژاپن ، شیلی و سوئیس می‌توانند تیم‌های شگفتی ساز جام جهانی لقب گیرند. فوتبال زیبای این کشور‌ها می‌تواند انگیزه را برای تیم‌های دیگر حاضر در جام جهانی نیز زیاد کنند و شاهد بازی های زیبای از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها باشیم.

۱۴- اولین حضور بوسنی در جام جهانی

بوسنی‌و هرزگوین در جام جهانی ۲۰۱۴ تنها کشوری است که برای اولین بار حضور در این رقابت ها را تجربه خواهد کرد. بوسنی در انتخابی جام جهانی موفق شد به عنوان تیم نخست بالاتر از یونان مسافر برزیل شود تا این کشور کوچک که کمتر از ۴ میلیون نفر جمعیت دارد نیز طعم صعود به جام جهانی را بچشد. ستاره آنها در جام جهانی ادین ژکو و میرالم پیانیچ هستند که می توانند افتخار بزرگی برای کشورشان به ارمغان آورند.

۱۵- جنبه فرهنگی

فوتبال تنها چیزی نیست که تماشاگران تیم‌های مختلف برای آن به برزیل می‌روند. کوهستان شکر و مجسه مسیح از جمله دیگر پدیده های فرهنگی است که در طول جام جهانی برای هواداران فوتبال جالب توجه خواهند بود.

۱۶- سواحل

برزیل کشوری است که از سواحل زیادی بهره می‌برد. معروف ترین این سواحل کوپاکابانا است. علاوه بر آن سواحل شهر‌های باهیا، سائوپائولو و ریو نیز شهر‌های دیگری هستند که سواحل بزرگ و خاصی دارند و می توانند برای علاقه‌مندان به فوتبال جالب باشند.

۱۷-فوتبال خیابانی

دیدن کودکانی که در خیابان‌های برزیل به دنبال توپ می‌روند اتفاق کمیابی نیست و در هر گوشه و کنار این کشور می‌تواند شاهد این صحنه بود. چیزی که در سایر کشور‌های دنیا خیلی کم دیده می‌شود. شاید به همین خاطر باشد که فوتبال ساحلی برزیل از بقیه کشور‌ها سرآمد است. آنها تاکنون ۱۷ بار در جام جهانی فوتبال ساحلی شرکت کردند که در ۱۳ دوره آن به قهرمانی رسیدند.

۱۸- جنگل‌های استوایی

علاوه بر سواحل، جنگل‌های استوایی زیادی در کشور برزیل وجود دارد که یکی از مناظر زیبای کشور میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ محسوب می‌شود. قطعا جنگل های استوایی یکی از مقاصد هواداران حاضر در برزیل برای تماشای بزرگترین رویداد فوتبالی جهان محسوب می‌شود.

۱۹- گوناگونی شهری

شهر‌های برزیل از یک ویژگی خاص بهره می‌برند و آن هم گوناگونی شهری است. سائوپائولو، بلوهوریزنته و رسیفه از جمله شهر‌های برزیل در جام جهانی محسوب می‌شود که از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند و آن را از سایر شهر‌های صنعتی اروپا متمایز می‌کند.

۲۰- کاکسیرولا

پس از رهایی از شر وووزلا، این‌بار با یک وسیله منحصر به فرد دیگر در جام جهانی روبرو خواهیم بود که بعید به نظر می‌رسد مانند وووزلا روی مغز بینندگان برود. کاکسیرولا یکی از ساز‌های برزیلی است که از آن در طول جام جهانی بیشتر خواهیم شنید.

۲۱- کشوری تقریبا ارزان

برزیل برخلاف کشور های دیگر جام جهانی کشوری ارزان‌تر محسوب می‌شود. البته قیمت‌هایی که در برزیل وجود دارد باید با قیمت‌های کشور‌های دیگر مقایسه شود . نسبت به کشور‌های اروپایی در برزیل قیمت‌ها پایین خهواهد بود و این نیز یکی دیگر از دلایل دوست داشتن جام جهانی ۲۰۱۴ است.

۲۲- گروه‌های هماهنگ

خیلی از گروه‌ها و بازی خای جام جهانی هم‌سطح هستند. برای مثال بازی‌های گروه C ، E و H گروه‌هایی هستند که هر چهار تیم آن برای صعود به مرحله بعد شانس دارند. حضور کشور هایی مثال پرتغال و آلمان در یک گروه، اسپانیا و هلند در یک گروه و انگلیس و ایتالیا در گروه دیگر باعث جذابیت مسابقات نیز می‌شود.

۲۳- جمع تیم‌های شگفتی‌ساز

معمولا در هر دوره جام جهانی باید منتظر یک تیم شگفتی‌ساز باشیم. همانطور که کره‌جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ شگفتی ساز شد، و یا اروگوئه در جام جهانی قبل، در این دوره نیز باید منتظر ظهور یک تیم شگفتی‌ساز دیگر باشیم. به نظر می‌رسد شگفتی‌ساز جام جهانی ۲۰۱۴ از گروه نخست باشد جایی که علاوه بر تیم برزیل، تیم‌های کرواسی، مکزیک و کامرون نیز در آن حضور دارند و در صورت صعود هر کدام به مرحله بعد می توانند بقیه‌تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را دچار سردرد کنند.

۲۴- اسپانیا به دنبال جامی دیگر

اسپانیا پس از قهرمانی در جام ملت‌های اروپا شال ۲۰۰۸ موفق شد در بقیه‌تورنمت‌های مهم به قهرمانی برسد. آنها اکنون امیدوار هستند پس از سال‌ها به کشوری تبدیل شوند که از قهرمانی خود در جام جهانی دفاع کرده است. آنها قطعا برای این کار کار سختی پیش روی دارند با توجه به اینکه بازی ها در آمریکای جنوبی برگزار می‌شود که تاکنون هیچ تیم اروپایی نتوانسته است در آنجا به قهرمانی برسد.

۲۵- تیم‌های ترسناک

بلژیک ‌از جمله تیم‌های حاضر در جام جهانی محسوب می‌شود که با توجه به بازیکنان خوب زیادی که در اختیار دارد می تواند در جام جهانی تاثیر خوبی از خود به جای بگذارد. آنها که با قاطعیت به جام جهانی راه یافتند از جمله تیم‌های هستند که می خواهند خودشان را در جام جهانی اثبات کنند.

۲۶- تیم‌های باشگاه محور

در جام جهانی ۲۰۱۴ تیم ملی روسیه تیمی است که اغلب بازیکنان آن از دو تیم زسکا روسیه یا زنیت سن‌پترزبورگ هستند. این می تواند باعث هماهنگی بیشتر بازیکنان روسیه شود و از نکات جالب توجه جام جهانی خواهد بود.

۲۷- دعوت از اسطوره‌های ایتالیایی

در جام جهانی ۲۰۱۴ می توان آخرین حضور بزرگان ایتالیایی را در جام جهانی دید. نفراتی چون بوفون، ده‌روسی، پیرلو و جیلاردینو از بازیکنانی هستند که آخرین حضورشان را در جام جهانی تجربه خواهند کرد.

۲۸- ریش‌های پیرلو

لازم است چیزی دیگری درباره آن بگوییم؟ بعید به نظر می‌رسد. فقط می‌توان گفت جالب است.

۲۹- حضور بازیکنان با تجربه

بازیکنان با تجربه زیادی در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور خواهند داشت که فقط شامل تیم ملی ایتالیا نمی‌شود. دیدیه دروگبا از ساحل عاج، فرانک لمپارد، پاتریس اورا، درک کویت و میرسلاو کلوزه دیگر بازیکنان باتجربه جام جهانی ۲۰۱۴ محسوب می‌شوند.

۳۰- کاپیتان های ستاره

کاپیتان‌های زیادی در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور دارند که همگی ستاره‌های تیم‌های ملی‌شان محسوب می‌شوند. فیلی لام (آلمان)، تیاگو سیلوا (برزیل)، لیونل مسی‌ (آرژانتین) و استیون جرارد (انگلیس) کاپیتان‌های ستاره‌های جام جهانی ۲۰۱۴ محسوب می‌شوند.

۳۱- حضور مستقیم پله در جام جهانی

برزیل در تاریخ خود بزرگان زیادی را در ترکیب خود دارد که سرآمد همه آنها پله است. حضور پله در راس این رقابت‌ها باعث هیجان زیاد و جذابیت‌های جام جهانی می‌شود.

۳۲- نسل طلایی آلمان

نسل طلایی فوتبال آلمان پس از سال‌ها به اوج ختگی خود رسیده است و اکنون همه آلمانی ها امیدوار هستند در جام جهانی بتوانند به افتخار زیادی در یان رقابت‌ها دست یابند. آلمان در جام جهانی تیم بزرگ و خوبی دارد و می‌تواند یکی از تیم‌های مدعی در این جام باشند.

۳۳- لباس های زیبای جام

تیم‌های جام جهانی قبل از آغاز این رقابت‌ها از پیراهن‌های خود رونمایی کردند که زیبایی این پیراهن‌ها باعث شد علاقه‌مندان به فوتبال بی‌صبرانه منتظر آغاز این رقابت‌ها باشند تا از دیدن این پیراهن‌های زیبا در مسطیل سبز لذت ببرند.

۳۴- برازوکا

توپ جام جهانی ۲۰۱۴ که برازوکا نام‌گذاری شده است طرح زیبایی دارد و بعید به نظر می‌رسد مانند توپ قبلی جام جهانی توی ذوق بخورد. طرح زیبای برازوکا بسیار چشم‌نواز و خاص است.

۳۵- مصدومان کم

در هر دوره جام جهانی بازیکنان بزرگی به دلیل مصدومیت از حضور در این رقابت‌ها محروم می شوند اما در جام جهانی ۲۰۱۴ تاکنون این اتفاق رخ نداده است . تنها بازیکن ستاره‌ای که دچار مصدومیت شده است رادامل فالکائو و سامی خدیرا کلمبیایی است که به نظر می‌رسد به جام جهانی برسد و مشکلی برای همراهی تیمش نداشته باشد.

۳۶- فناوری خط دروازه

برای اولین بار در تاریخ جام جهانی از فناوری خط دروازه استفاده می‌شود و دیگر شاهد ناداوری و بحث‌های بازیکنان با داوران درباره گل شدن یا گل نشدن یک توپ نخواهیم بود.

۳۷- کم شدن تصمیمات جنجالی

به نظر می‌رسد با توجه با داوران حاضر و دوره‌هایی که برای آنان در نظر گرفته شده است شاهد یک تورنمت کم حاشیه در جام جهانی باشیم.

۳۸- تفاوت‌های تاکتیکی

تفاوت های تاکتیکی در بین تیم‌های مدعی جام جهانی از دیگر نکات .یژه جام بیستم خواهد بود. سیستم ۱-۳-۲-۴ که در دوره قبلی جام جهانی بسیار هواخواه پیدا کرده بود در این دوره جام جهانی کم شده است و تیم‌ها با تفاوت‌های تاکتیکی زیادی در جام جهانی حضور خواهند داشت.

۳۹- رشد شبکه اجتماعی

رشد شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و فیسبوک باعث خواهد شد علاقه مندان به فوتبال خیلی سریع به اطلاعات جام جهانی دست یابند. افزایش گوشی های همراه و تبلت در بین علاقه‌مندان به فوتبال می‌تواند باعث جذاب شدن جام جهانی شود.

۴۰- هزینه جام جهانی

برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه شده است که نسبت به دوره‌های قبل جام جهانی رقمی خیره کننده است. رشد بازسازی برای جام جهانی و ساخت ورزشگاه‌های جدید بیشتر هزنه های جام جهانی را به خود اختصاص داده است.

۴۱- بیش از ۳ میلیون هوادار

ورزشگاه‌های برزیل ظرفیت بالایی دارند و این باعث می‌شود که تعداد تماشاگران جام جهانی بالا برود. بیش از ۳ میلیون هوادار جام جهانی ۲۰۱۴ را از نزدیک تماشا خواهند کرد که رقم جالب توجهی خواهد بود.

۴۲- گرد‌همایی هواداران

کشور برزیل قبل از جام جهانی اعلام کرده در همه شهر های میزبان بازی‌های جام جهانی هواداران کشور‌های مختلف می توانند در مکان‌های از پیش تعیین شده گرد هم آییند و دور هم جمع شوند.

۴۳- اسپری های محو شونده

برای اولین بار در تاریخ جام جهانی از اسپری های محو شونده استفاده خواهد شد که تاکنون در بازی های جام جهانی بی سابقه بوده است.

۴۴- بازی‌های رایانه‌ای

بازی‌های رایانه‌ای زیادی در کشور برزیل وجود خواهند داشت که بلافاصله با آغاز جام جهانی میزبان هواداران و علاقه‌مندان به فوتبال خواهند بود.

۴۵- اقدامات امنیتی

برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ اقدامات امنیتی زیادی برای تامین امنیت این بازی های تدارک دیده است که نه تنها در ورزشگاه‌ها که در تمام شهر‌های میزبان جام جهانی وجود دارند.

۴۶- پیش زمینه المپیک

دو سال پس از جام جهانی ۲۰۱۴، قرار است المپیک ۲۰۱۶ نیز در ریو برزیل برگزار شود. میزبانی این دو رویداد بزرگ ورزشی با تاثیر زیادی که روی اقتصاد کشور برزیل گذاشته است می تواند علاقه‌مندان به ورزش را در ۲ سال به این کشور جذب کند.

۴۷- ستاره‌های شناخته نشده

بازیکنان بزرگی چون پائول پوگبا، لوکاس مورا، رحیم استرلینگ، ماریو گوتسه و متئو دی‌سیگلیو در جام جهانی ۲۰۱۴ برای اولین بار حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی را تجربه خواهند کرد.

۴۸- مربیان با انگیزه

چند تن از مربیان حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ پس از این دوره از سمت خود کناره گیری خواهند کرد. لوئیس فان خال سرمربی تیم ملی هلند یکی از این مربی هاست که هدایت تیم ملی هلند را بر عهده دارد و قرار است بلافاصله پس از پایان این رقابت‌ها هدایت یکی تیم باشگاهی که به نظر منچستر‌یونایتد است را بر عهده گیرد.

۴۹- فیل بزرگ می خواهد دوگانه را کسب کند

لوئیس فیلیپه اسکولاری که موفق شد همراه برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ به قهرمانی در جام جهانی برسد، امیدوار است بتواند در جام جهانی ۲۰۱۴ قهرمانی دوم خود را با برزیل کسب کند.

۵۰- بعد مسافت

همانگونه که بعد مسافت می تواند تیم‌های حاضر در جام جهانی را خسته کند، اما حداقل یک ویژگی مثبت دارد و آن هم این است که هواداران و تماشاگران فوتبال می‌توانند برزیل گردی کنند و از تمام کشور دیدن کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد