همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

آیا دوستی دختر و پسر درست است یا خیر


 آیا دوستی دختر و پسر درست است یا خیر؟!

شاید بارها و بارها در این زمینه صحبتهای مختلفی انجام شده باشد، اما می شود اینگونه نتیجه گرفت که دوستی این دو جنس کاملاً اشتباه یا کاملاً صحیح است؟!

پی‏آمدهای اجتماعی روابط ناسالم نخستین ثمره روابط ناسالم بین دختر و پسر و شکسته شدن قبح چنین روابطی، ایجاد روحیه بی‏اعتمادی نسبت به همسر آینده است و این ذهنیت آزار دهنده در او شکل می‏گیرد که آیا او پیش از این، چنین رابطه‏ای را تجربه کرده است یا خیر؟ در ضمن، این بی‏اعتمادی و شک هیچگاه او را رها نمی‏کند و سرانجام، بنیان مستحکم خانواده را به مخاطره می‏اندازد.
بنابر آخرین تحقیقات، افرادی که پیش از ازدواج چنین روابطی با هم داشته‏اند، پس از ازدواج نیز در حل مشکلات خود عاجزند؛ چرا که نسبت به یکدیگر بسیار بدبین هستند.
افزون بر این، دوستی‏های ناسالم موجب می‏شود دختر و پسر به صورت ابزاری درآیند که هر روز تغییراتی در آرایش، پوشش و حرکات و رفتارشان بدهند که این، چیزی جز سرگرم شدن به کارهای بی‏ارزش و دوری از هدف اصلی، یعنی شناخت خود و شکوفایی خلاقیت‏ها و بازماندن از قله کمال نیست. صاحب نظران در این ‏باره می‏گویند:
«اساساً کسانی که به دنبال دوست از جنس مخالف هستند، بیشتر به دنبال تأمین نیازهای بدنی خود هستند و این باعث عدم رشد آنهاست».
غرق شدن در عشق‏های کاذب و دوستی‏های ناشایست، فرجامی جز دوری از معنویت و بیزاری از فرهنگ خودی و گرایش به فرهنگ بیگانه ندارد.


  •  ایجاد شک و دودلی نسبت به همسر آینده، از پی‏آمدهای منفی این‏گونه ارتباطها.
  • گرایش ناآگاهانه به فرهنگ بیگانه و دوری از فرهنگ خودی.
  • قربانی شدن برخی جوانان بر اثر روابط ناسالم و از دست رفتن اعتبار و حیثیت فردی و اجتماعی آنان.


نظرات 11 + ارسال نظر
سعیده شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:48 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلام
واقعا هم که همینطوره!
یعنی که همیشه نسبت به هم بدبینن

سلام
نظرت رو میدونم سعیده ...
واقعا یه عمر بدبینی خیلی بده اما این جور ازدواج ها عمر زیادی ندارن

م شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:14 ب.ظ http://golhayebabone.blogsky.com/

عالییییییییییییییییییههههههههههههههههه

ممنون

نظر منو تایید نمیکنی اووووووووومدم چشاتو درارم

صبر نداری که .. انگار شامت دیر شده ..
دلت میاد ؟ ببین چه نازن

ثریا (قشنگ ترین دقایق در کنار هم..) یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:20 ب.ظ http://soraya90.blogsky.com

شهناز یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:05 ب.ظ http://shahnaz69.blogsky.com

به نظر بنده اگه روابط سالم باشه ( خودتو گول نزنی که سالمه ) موردی ندارد
بنده حجت السلام و المسلمین شهناز بن ایت ا... ولی فقیه جناب آقای علی هستم

خوب اگه سالم باشه ... خودمون گول می زنیم .. می تونی مثال هم بزنی تا بچه ها ببینی که روابط سالمی هم وجود داشته
بالاخره شما کی هستین ؟ کدوم

ثریا (قشنگ ترین دقایق در کنار هم..) دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:38 ب.ظ http://soraya90.blogsky.com

اره چشاتو که دیدم ولی نازی توش ندیدم ادمو میترسونه خدا نکنه تو خوابم بیای راستی خیلی دعا کردم خوابتو نبینم ولی خوابتو دیدم
چقدر تو وحشتناکی علی خدا رحم کنه

پس چشم بصیرت نداری .. چه بد .. دلم برات سوخت
واقعا ... پس حواستو جمع کن ..
همین که ندیده اینقده ترسیدی کافیه ... حواست و جمع کن

ثریا (قشنگ ترین دقایق در کنار هم..) سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:54 ق.ظ http://soraya90.blogsky.com

علی این پستی که زدم (با تماس بگیری)
بعله!!!!!!!!!!! منو تهدید نکنی که کوردا خطرن
البته یکیش که عین جوونیای خودت بود
حالا برای ما فتوشاپ میکنی
بابا علی چاخان ..........
اون عکست نه فتوشاپه نه چیزه دیگه هم کچلی هم بابابزرگ
ولی چاقالوووووووووووووونیستی

خوب
میدونم ... به خاطره همین هم هست که زیاد سر به سرت نمی گذارم
بی تربیت. من اینقدر ها هم که میگی خوشگل نیستم ..
بله ...
منو چاخان ؟
خانوم مهندسی شناسایی عکس و .. دارن .. تازه سن رو هم تشخیص می دن .. کارت حرف نداره

این شد یه حرف حسابی .. بالاخره من یه حرف درست از زبونت تو شنیدم

شکیبا سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:47 ب.ظ

در جایی که آدم میتونه با همجنس خودش دوست باشه آخه چرا باید بره با جنس مخالف دوست بشه؟!!!

واقعا چرا ؟

ونوس پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:49 ب.ظ

سلام علی جان
خب این هم خودش نظریه
ولی من باهش نه مخالفم نه تائیدش می کنم پس هر چه می خواهد دل تنگت بگو فقط بپا ریز ریز نشی

سلام
نظری بود اما کاش تو هم نظری میدادی ...
پس تو چیکاره ای این وسط ؟هان
نه دیگه من لال مونی میگیرم

ونوس دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ق.ظ

خب من همه کارم به تو چه اصلا
نه عزیزم اگر تو حرف نزنی پس من با کی کل کل کنم هان؟؟؟؟؟؟؟

این که قبلا گفته بودی .. همه کاره
باز با من .. تو اینقدر حرف می زنی که اگه منم نخوام تو میخوای که من ناخواسته با تو که دوست داری کل کل کنی با من حرف بزنی و من دوباره مجبورم که با تو به خاطر تو کل کل کنم و حرف بزنم

ونوس شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:03 ق.ظ

بیشین بینیم بابا بچه پرو کاری نکنه دوباره ریز ریزت بکنم ها

دوباره نه .. کجا باید بشینم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد