همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

خوراکی که شما را پیر می کند


خوراکی که شما را پیر می کند





متخصصان تغذیه می ‌گویند ۷ غذا هست که همه و مخصوصا سالمندان باید از مصرف آن ها خودداری کنند:


  • فست ‌فودها

لازم نیست در مورد غذاهای آماده زیاد صحبت کنیم، چرا که بیشتر افراد در مورد مضرات آن ها زیاد شنیده ‌اند. تنها یک جمله کافی

است: ” فست‌ فود نخورید “.


  • روغن‌ های اشباع شده

از خریدن و خوردن کلوچه ‌ها، شیرینی ‌ها، کراکرها، فست ‌فود و یا هر غذایی که با روغن‌ های اشباع تهیه شده خودداری کنید تا هم جلوی بیماری قلبی را بگیرید، هم جلوی پیری را.

  • روغن‌ های صنعتی

روغن‌ های صنعتی که در تهیه ی چیپس‌ ها و سایر اسنک‌ ها کاربرد دارند، سبب درد شکم و سایر مشکلات گوارشی می ‌شود و مصرف آن ها باعث می ‌شود که افراد کمتر به سوی خوردن میوه و سبزی که پوست را شاداب می ‌کنند، بروند.

  • نیترات ‌ها

نیترات‌ ها که به میزان زیاد در هات ‌داگ ‌ها و گوشت ‌های نمک‌ سود شده وجود دارند، سرطان ‌زا هستند و توصیه می‌ شود اگر غذاهایی که حاوی نیترات‌ ها است، مصرف می ‌کنید، حداقل از ویتامین‌ ث بیشتری استفاده کنید تا از تاثیر این مواد روی معده شما کاسته شود.

  • چربی ‌های اشباع حیوانی

این چربی اشباع درون برخی گوشت‌ های قرمز پُرچرب، پوست مرغ و همچنین در لبنیات پُرچرب موجود است و بهتر است در مصرف آن ها حد تعادل رعایت شود.

  • میان ‌وعده ‌های شور

مصرف میان ‌وعده ‌های شور باعث افزایش فشار خون شده و تحقیقات نشان داده مصرف زیاد مواد شور و چرب باعث ابتلا به برخی بیماری‌ های مزمن و همچنین پیری پوست می ‌شود.

  • غذاهای فریز شده

این غذاها به‌ طور طبیعی برای سلامت بدن مُضر نیستند؛ البته اگر به‌ طور مناسب فریز شوند.

اما اگر می ‌توانید غذاهای تازه مصرف کنید، خوردن گوشت و غلات و فیبرها به‌ صورت تازه که حاوی مقدار بیشتری آنتی ‌اکسیدان ‌های ضد پیری است، توصیه می‌ شود.


نظرات 8 + ارسال نظر
سعیده جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

آخ هخودت فکر کن!
اصلا میشه از ژیتزا و روغن و نمک و میگو سوخاری و مرغ و ....................گذشت؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
از کیک و شیرینی و .......... میشه گذشت؟!؟!؟!؟!؟

من فکر کردم ... نه نمیشه .. میشه .. نه ..
من میخوام پیر شم اصلا ... دیر رو زود نداره که ..

معلوم شد خانوم خانوما شکمو تشریف دارن ...

ونوس جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:16 ب.ظ http://sadaf555,blogsky.com

سلام علی اکبر جان
دستت درد نکنه مفید بود گرچه به خیلی از این موارد نا خود آگاه عمل می کنم ولی خب بعضی وقت ها نمیشه دیگه

سلام
امیدوارم که باشه ... به نظر من هم خیلی سخته که آدم بخواد بعد از این همه بخور بخور یکدفعه یه سری از این غذاها و افزودنی ها رو کنار بگذاره ..
با نشدنش موافقم .. اصلا نمیشه

طاهره جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام
حال شما؟خوبید؟
ببخشید که این چن وقت اساسی نبودم...بازم این طوری می مونم متاسفانه
دیر شده یه کم ولی خب باز عیدتون مبارک
فعلا...
خوش باشید

سلام
قربون شما .. ممنون .. شما خوبین؟
خوشحال شدم وقتی کامنتت رو دیدم ..
خواهش می کنم ... گفته بودی که سرت شلوغ شده .. امیدوارم که موفق باشی ... ممنون عید شما هم مبارک باشه .. مابین 2 تا عیده .. خیلی هم دیر نشده این روزها همش عیده ...
سلامت باشی

م شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:01 ب.ظ http://golhayebabone.blogsky.com/

به به!
آفرین چه مطلب مهمی
دستت درذ نکنه
من که خیلی خیلی سعی می کنم رعایت کنم
امیدوارم همه رعایت کنند
موفق باشی عزیزم

سلام
برای شما خیلی مهمه .. میدونم
کاری نکردم که .. فقط باید قول بدی که گوش کنی و عمل کنی به این مطالب ..
ان شالله که همه رعایت می کنن .. بخصوص من
سلامت باشی

ثریا( قشنگترین دقایق در کنار هم...) یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:40 ق.ظ http://soraya90.blogsky.com

سلام بر علی خوبم ببینم علی جان اگه ما مردیم اونوقت شما باید از کجا بفهمید نه جدی میگم ؟ برام یه سوال شده اخه نیومدی بگی خرد به چند نمیخواد الان بگی اخه من که خر ندارم
ولی من که میگم از ادم خواب نگیرن بقیش مهم نیست پستتو میگم
خوب به شما که کپل هستی میاد روزانه از این مواد زیاد استفاده میکنی حالا راستشو بگو این پستت برای اینه رژیمو شروع کردی الان خیلی گرسنته
نمیدونی چیکار کنی گرسنگی باعث شده این پستو بزنی
جون خودت تو جوابات مارو ضایع نکن اقا اصلا همه بدونن من هم کپلم هم گرسنگی رو ی من فشار اورده

سلام بر ثریای عزیز خوابالو
خدا نکنه .. زبونت لال .. این چه حرفیه ..؟!
خوب روحه بلند ژروازت میاد خبرمون میکنه ..
خوب حالا خرت به چمن رفته یا نه ؟

پس معلوم شد علی رغم اینکه پر خوری و چاخالو .. خابالو هم هستی ..
نه بابا .. این پست رو برای دوستانی چون شما گذاشتم تا حالش رو ببرید .
منو رژیم ... نه بابا .. زهی خیاله باطل .. گذاشتیم تا شما مانکن بشید
دماغ سوخته خریداریم .. اشتباه فکر کردی
تو حرف هایی می زنی که باید ضایعت کنم .. حالا خواهش و تمنا نکن .. سعی میکنم ضایعت نکنم ...
میدونستم کپلی مپلی هستی .. راحت باش .. خودت باش

[ بدون نام ] دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:19 ق.ظ



نظرای منو تایید نمیکنی چاقالو چاقالو چاقالو

میدونستم علی رغم اینکه هم کپلی هم خوابالویی و هم شکمو ... پرخاشگر و قاطی هم تشریف دارین ... یک دختر نمونه ایرانی که واقعا کم داریم مثل شما تو جامعه

حالا با خیال راحت برو جواب هات رو بخون .. البته قبلش صورتت رو بشور

ثریا( قشنگترین دقایق در کنار هم...) دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:47 ب.ظ http://soraya90.blogsky.com

خوب که اینطور
کم اوردی چیه ترسیدی بیام اونجا سرت بکنم

بله ...
من ... منتظرم که بیای ببینم چی کار می کنی .. بیا دیگه

قالیشویی چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1395 ساعت 02:30 ب.ظ http://tehrancarpet.net

ممنون عالی بود

سلام
از شما هم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد