همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

ماجرای دختر مخترع ایرانی که با رییس جمهور کره دست نداد

ماجرای دختر مخترع ایرانی که با رییس جمهور کره دست نداد

آزاده اسدنژاد دانش آموز گلستانی چندی پیش برنده مدال طلای جشنواره مخترعین کشور کره جنوبی به همراه سه تن از دوستان خود شد.




اختراع این دانش آموز که به کمک دو تن دیگر از دوستان دانش آموزخود به ثبت رسانده است نوعی آسفالت است که وظیفه جذب گازهای سمی و تولید اکسیژن و هوای پاک را برعهده دارد
اسد نژاد در زمینه حضور خود درجشنواره مخترعین کره جنوبی به برنا گفت: خوشحالم که توانستم در این جشنواره با یاری خداوند از میان 600 مخترع از 50 کشور مدال طلا را به همراه دو ایرانی دیگر کسب کنم و پرچم پرافتخار ایران را به اهتزاز درآورم و نماینده خوبی برای ایران باشم.
وی همچنین در خصوص مراسم اهدای جوایز گفت: در مراسم اهداء جوائز رئیس جمهور کره که توزیع مدال طلا را برعهده داشت خواست به من دست بدهد که من از دست دادن خودداری کردم که این مساله بسیار مورد توجه خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

   وی در تشریح این ماجرا می گوید:

روز اهدای جوایز که مصادف با عید غدیر بود، هیچ امیدی نداشتم بین این همه آدم دست بالا، جایزه ویژه را دریافت کنم وقتی صدایم کردند اصلا باورم نمی‌شد. آن لحظه جمله‌ای از امام سجاد در ذهنم آمد؛ خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزی را دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری، من چون تویی دارم و تو چون خود نداری. وقتی خواستم بروم جایزه ام را دریافت کنم، از خدا خواستم که ظرفیت همچین موفقیتی را به من بدهد. زمانی که رییس جمهور کره دستش را دراز کرد که به من دست بدهد، شاید شعار گونه باشد، اما حضرت فاطمه در ذهنم آمد که جلوی یک نابینا خودش را پوشاند. من آن لحظه تنها ادای احترام کردم، اما دست ندادم. بعد از مراسم از ایشان معذرت خواهی کردم و گفتم این اعتقاد قلبی من بود. من نمی توانستم خیلی راحت از اعتقاداتم بگذرم
نظرات 9 + ارسال نظر
دنیا پنج‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام.خیلی جالب بود ادم خوبه که به اعتقاداتش پایبند باشه.ممنونم، لطف کردین.

سلام
خیلی خوبه ... ولی همیشه اینجور جاهاست که معلوم میشه واقعا اعتقاد قلبی داری یا نه ....
قربونت

سعیده پنج‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:45 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلااااااااااااااااااااااااااام
خیلی جالب بود!
به این میگن یه دختر مسلمان ایرانی!!!!!!
من با شعر یکی از دوستام آپم!!!!!!!!!!!!!!

سلام

واقعا ... من خوشحالم که هستن دخترانی که جوگیر نمی شن و پابند اعتقاداتشون هستن .. البته کم نیستن چنین دخترانی ..

اومدم

ونوس پنج‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:44 ب.ظ http://sadaf555.blogsky.com

سلام عرض شد
موفقیت ایشون رو بهشون تبریک میگم
موفق باشید

سلام

ممنون که اومدی ...
سلامت باشی

گلاره پنج‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:11 ب.ظ

سلام.
بسیار خوشحالم که چنین بانوان ودخترانی داریم . واقعا نمی دانم چطور باید ایشان را تحسین کرد درود وصددرود به زن ایرانی.
خدا کمک کرد مقام آوردن ایشان را تا موقعیتی ایجاد شود تا زن مسلمان خودش را به جهانیان نشان دهد.

سلام
واقعا حرکتی غرور افرین انجام دادن ...
خداروشکر ... ما تو عرصه های مختلف جهانی مقام های زیادی داریم که همش رو مدیون پسران و دختران با غیریت ایرانی میدونیم ..

شکیبا پنج‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:01 ب.ظ

چه اختراع جالبی ایشون کردن!مرحبا بر ایشون...
ای کاش همه ی خانومها اینگونه ارزش خودشون رو درک میکردند...من واقعا به ایشون و امثال ایشون افتخار میکنم ...

موفق باشی

خیلی ... من دیروز بود که خبر ساخت بتی رو در تلویزیون دیدم که همچین خاصیتی داشتند که دانشمندان خارجی اون رو ساخته بودند و می گفتند شهرهای اینده قرار با همچین موادی ساخته بشن ... اما خبری از اختراع دانشمندان جوان ایرانی در تلویزیون هم نمی ببینیم ... جای تاسف داره .
خانوم و اقا نداره که ...

سلامت باشی

حمید جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ق.ظ http://www.hamidshams.blogsky.com

سلام
مرسی به من سر زدی
وبلاگ شما هم قشنگه
موفق باشید

سلام
قربونت
مرسی

دنیا جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ق.ظ

:) بازم ممنون،مچکرم.

نگین یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ق.ظ http://neginsky.blogsky.com

جالب بود

مرسی که اومدی

حسین شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ق.ظ

با سلام
دست مریزاد . احسنت به این غیرت واعتقاد کاش بعضی از خانم ها از این خواهر غیرتمند درس عبرت می گرفتند و دل بی بی فاطمه زهرا (س) را شاد می نمودند. موفق وسربلند باشی.

سلام
خوشحالم که این کار باعث شور و شعف در شما شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد